Sălăjeanul, august 2006 (Anul 3, nr. 589-614)

2006-08-01 / nr. 589

2 Sălăjeanul De scurte. Parcuri de joaca Pop Emerit primarul comunei Crasnprf a afirmat că în prezent se lucrează la amenajarea a două spații de joacă, care urmează a fi date în folosință la începutul lunii septembrie cu ocazia Zilelor Crasnei. Valoarea totală a investițiilor făcute în parcurile de joacă din Crasna este de 10.000 de dolari, cea mai mare contribuție aparținând Corpului Păcii. Reamintim că primul spațiu de joacă a fost inaugurat cu ocazia Festivalului Tineretului. Pop Emeric a mai spus că la jumătatea lunii august va fi finalizată verificarea dosarelor depuse la Cancelaria Primului Ministru în baza Ordonanței 7/2006, urmând ca pe finalul lunii Primăria Crasna să primească cele 40 de miliarde de lei solicitate pentru canalizarea comunei. (C.P.) Circuit turistic Consilierii județeni au votat în cadrul ultimei ședințe un proiect de hotărâre privind realizarea unui parteneriat între autoritățile publice locale implicate în promovarea proiectului „Circuitul bisericilor de lemn în Transilvania de Nord”. Astfel, s-a aprobat realizarea unui parteneriat între Consiliul Județean Sălaj și consiliile județene Maramureș și Satu Mare, precum și a celor 22 de consilii locale din cele trei județe pentru pregătirea și promovarea proiectului în vederea finanțării din fonduri structurale, în expunerea de motive anexată proiectului se precizează că obiectivele proiectului constau în reabilitarea infrastructurilor de turism din zona bisericilor de lemn din regiunea de Nord-Vest, introducerea în circuitul turistic național și internațional a zonei turistice precum și crearea unei zone pentru investiții turistice în ariile din imediata vecinătate a obiectivelor, în total au fost identificate 28 de locații, din care 7 locații în Sălaj, 16 locații în Maramureș și 5 locații în Satu Mare. Dintre rezultatele așteptate pentru fiecare locație pot fi amintite: modernizarea drumului de acces în zona obiectivului, iluminat monumental arhitectural, ambiental și stradal, alimentare cu apă potabilă și de incendiu, precum și realizarea unei construcții tradiționale din lemn, fiind destinată expoziției permanente de artă populară tradițională, ca punct de desfacere pentru produsele locale sau informarea turistică. (S.P.) Politică - Administrație ________________________________________________marti, 1 august 2006 Tiberiu Marc despre șoseaua ocolitoare a Zalăului: „Nu vom fi noi cei care vom pune în pericol acest proiect” Cristian DEBRECZY Președintele Consiliului Județean (CJ) Sălaj, Tiberiu Marc, a declarat în cadrul conferinței de presă de ieri că în urma ședinței extraordinare a CJ de la finele săptămânii trecute au existat unele voci potrivit cărora „Consiliul Județean ar putea condiționa nerealizarea unui proiect, respectiv centura ocolitoare a Zalăului", „în ședința de consiliu s-a solicitat o decizie pe care juriștii noștri au apreciat-o ca nelegală și anume donarea unei porțiuni de drum județean Primăriei Zalău. Acest proiect este în pregătire de mai bine de un an și se pare că partea cu proprietatea a fost lăsată mai la urmă", a afirmat Marc. Acesta a mai precizat că există disponibilitate de a rezolva această problemă pe baza unui parteneriat între CJ și Consiliul Local Zalău sau prin cedarea porțiunii de drum „în limita reglementărilor legale în vigoare pentru că varianta sugerată de Primărie, respectiv donarea porțiunii, nu face parte din variantele considerate legale”. Marc a mai spus că există deja și proprietari de terenuri care urmează să fie expropriați și care sunt nemulțumiți de sumele pe care le vor primi drept despăgubire. „Există toată disponibilitatea noastră de a rezolva această problemă și nu vom fi noi cei care vom pune în pericol acest proiect", a subliniat președintele CJ, în opinia sa, problema poate fi rezolvată ori printr-un parteneriat, ori prin trecerea porțiunii de drum din administrarea Consiliului Județean în administrarea sau proprietatea Primăriei Zalău, pe baza unei hotărâri de guvern. „Vom încerca să urgentăm rezolvarea acestei situații, în 18 august vom avea o ședință de Consiliu Județean în care vom supune dezbaterii și hotărârii uneia dintre variante”, a mai afirmat Marc. SC Drumuri și Poduri Sălaj SA -„o meteahnă mai veche” Un alt subiect asupra căruia Tiberiu Marc a făcut comentarii a fost problema societății Drumuri și Poduri, subiect care a stârnit discuții destul de aprinse în ședința CJ. „Executivului i se reproșează mai multe lucruri, unul dintre acestea fiind acela că societatea nu a primit mai multe lucrări. Eu cred că această idee este o «meteahnă» mai veche, de pe vremea când era regie autonomă și când încredințarea directă era posibilă”, a spus Marc. Potrivit acestuia, un alt reproș adus executivului CJ este acela că nu a respectat o promisiune mai veche de a majora capitalul social al societății cu 4 miliarde de lei vechi. „Nu a fost o promisiune, a fost o solicitare, dar am considerat că acești bani ar fi schimbat prea puțin situația economică a societății", a declarat Marc, precizând că este nevoie întradevăr de o infuzie majoră de capital, dar care depășește posibilitățile materiale ale CJ. Cât privește unele „acuze” privind scurgeri de informații confidențiale către firme concurente „în ceea ce mă privește pe mine și pe cei doi vicepreședinți, nu cred că acest lucru a fost vreodată adevărat”. „O parte din angajații societății lucrează la firme concurente”, a spus Marc, caz în care nu ar fi exclus ca unele „scurgeri" să provină de acolo. „Nu aceste reproșuri sunt importante. E importantă nevoia de a schimba atitudinea și comportamentul pe viitor al societății în noile condiții de piață. Mă refer aici la aspectul conform căruia societatea va trebui să lucreze pentru terți, să furnizeze servicii pentru că va trebui să se pregătească pentru a îndeplini condițiile de eligibilitate pentru fondurile post-aderare. Pentru că mesajul Uniunii Europene a fost clar, aceste tipuri de firme nu pot participa la licitațiile la care consiliile județene sunt beneficiari pentru că există conflict de interese", a conchis Marc. PRIMĂRIA COMUNEI HERECLEAN INVITĂ duminică, 6 august 2006, începând cu ora 14,00, reprezentanții partidelor politice, ai instituțiilor din județul Sălaj precum și pe toți cei interesați, la depunerea de coroane ce va avea loc cu prilejul împlinirii a 405 ani de la bătălia de la Guruslău și a 30 de ani de la realizarea monumentului. Primar Vasile PĂCALĂ Conform unor lideri politici locali, Politicienii „de pe tușă” ocupă locuri fruntașe în sondaje Potrivit unui sondaj CURS realizat la mijlocul lunii iulie, pe un eșantion de 1. 100 de persoane, Alianța D.A. rămâne pe primul loc în opțiunile de vot ale românilor, cu 43 la sută, urmată de PSD, cu 24,4 la sută, și de PRM cu 1I, 9 la sută. Pe locurile următoare, depășind pragul electoral de intrare în parlament se situează UDMR (6,1 la sută) și PNG (5,6 la sută). Potrivit CURS, sub pragul electoral s-ar plasa PC (3,2 la sută), PIN (2 la sută) și PPCD (1,4 la sută). Mai mult, o mare parte din cei chestionați l-au considerat pe Gigi Becali cel mai sincer politician. Rugați să le acorde note de la 1 la 10 liderilor de partide pentru sinceritate, românii i-au dat lui Becali nota cea mai mare, respectiv 5,56. Pe locul II în topul sincerității s-a situat Mircea Geoană - 4,98, urmat de președintele PD, Emil Boc, cu 4,76, Călin Popescu-Tăriceanu cu 4,72, Corneliu Vadim Tudor cu 4,71, Dan Voiculescu - 4,52, Cozmin Gușă - 4,50, Gheorghe Ciuhandu - 4,26 și Marko Béla cu 3,37. Rezultatele sondajului nu au fost trecute cu vederea de liderii sălăjeni ai principalilor partide politice. Astfel, potrivit președintelui UDMR Sălaj, deputatul Seres Dénes, „se pare că în condițiile în care unii oameni politici nu iau parte la viața politică, cresc în sondaje și devin tot mai «credibili» și mai sinceri”. „Domnul Gigi Becali nu sa angajat la nimic. Părerea mea, indiferent de rezultatele acestui sondaj, este că se vrea altceva decât ceea ce este acum". „Cel mai mare capital politic se pare că îl au cei ce stau pe tușă” Președintele executiv al PD Sălaj, Mircea Ghiurco, este de părere că „sondajele reflectă o stare de spirit când sunt făcute”; „în contextul unor dispute politice, cum sunt cele privind serviciile secrete, cele de intervenții, retragerea trupelor, cel mai mare capital politic îl au cei care stau pe tușă. Dacă începe și campionatul de fotbal, atunci îl aducem din nou pe Gigi Becali în atenția oamenilor. Sper însă că nu aceasta este opțiunea electoratului”, a mai spus Ghiurco. Cât privește categoria de „cel mai sincer politician”, președintele executiv al PD Sălaj afirmă că „nu știu cum e privită această sinceritate". „Cine spune tot ce îi trece prin cap se pare că e sincer. Recent am asistat la o scenă în care cineva care a fost făcut «bou» și «idiot» de domnul Becali folosește acest lucru pentru a ieși la rampă, ca și cum ar fi o onoare că cineva te-a insultat. Dacă și aceasta este o virtute, să te insulte cineva, atunci e grav”, a concuis Mircea Ghiurco. Prim-vicepreședintele PSD Sălaj, deputatul Iuliu Nosa, a afirmat despre rezultatele sondajului CURS că „el trebuie să răspundă, ca orice sondaj, și celor care l-au comandat”. „Mă surprinde «sinceritatea» instituției care l-a făcut referitoare la gradul de participare la vot. Zona partidelor din opoziție poate crește, în procente, suficient de mult astfel încât liderii și partidele să sufere o răsturnare de scor suficient de pronunțată. Fără să fac referire la sondaj, pentru mine cel mai elocvent moment a fost alegerile din 29 iulie, când, din 7 primării, PSD a câștigat 4, Alianța - 1, PNG - Î și UDMR - 1, iar un număr de consilieri locali, PSD este pe primul loc”, a conchis Nosa. Cât privește un punct de vedere oficial al organizației județene a PNL, până la ora redactării materialului nici un reprezentant oficial nu a putut fi contactat (CJD.) ălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL Zalău str. Andrei Șaguna nr. 6, tel.: 0260 - 618622 fax: 0360 - 810500, mobil: 0728 - 302685 e-mail: mediagrup dzalau.astral.ro; daniel.saucadsalajeanul.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Diana Roateș redactor șef Daniel Săuca redactor social Cristina Pop redactor economic Adrian Lungu redactor administrație Gina Bicăzan redactori Cristian Debreczy, Augusta Teșinschi, Silvia Prodan corector Sorin Rusu agent marketing Cosmina Hendea responsabil de număr: Augusta Teșinschi Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj - Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la 0260618622.