Sălăjeanul, noiembrie 2006 (Anul 3, nr. 667-692)

2006-11-01 / nr. 667

2 Sălăjeanul e scurt Căpîlnașiu la Bruxelles Primarul Radu Căpîlnașiu va participa la seminarul „ Relațiile instituționale și mediul de afaceri din Uniune Europeană”, care va avea loc la Bruxelles în perioada 10-14 decembrie 2006. Acest seminar este organizat de Institutul European de Training, cel mai performant centru de perfecționare de la Bruxelles, ce oferă cursuri și seminarii pe tema relațiilor instituțiilor europene. Taxa de participare la acest seminar, în valoare de 2450 de euro este suportată din bugetul local pe anul 2006, aprobată prin hotărâre de Consiliu Local. Funcții publice vacante în curând, la Primăria Municipiului Zalău se vor scoate la concurs 15 posturi, acestea făcând parte din planul de ocupare a funcțiilor publice în anul 2007. Acestea sunt din Aparatul de specialitate al Primarului și sunt distribuite după cum urmează: șef serviciu - patru posturi; șef birou - un post; auditor clasa I - un post; consilier juridic clasa I, asistent - 2 posturi; consilier juridic clasa I - 2 posturi. (G.P.) Majorări de capital Societățile pe acțiuni și societățile în comandită pe acțiuni au obligația majorării capitalului social la o valoare de minim 25.000 euro, în echivalent lei, calculat la cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României la data subscrierii, potrivit Legii nr. 302 din 24 octombrie 2005, până la data de 30 octombrie 2006. Oficiul Național al Registrului Comerțului are obligația să solicite tribunalelor dizolvarea acelor societăți pe acțiuni sau în comandită pe acțiuni, care nu-și vor fi îndeplinit obligația de majorare a capitalului social în limita prevăzută de Lege. Laura Vădan, directorul Oficiului Registrului Comerțului Sălaj, ne-a informat că în raza județului nostru există 95 de societăți pe acțiuni, din care 64 de societăți și-au majorat capitalul la 25.000 de euro, iar 10 sunt în curs de soluționare a majorării de capital. 21 de societăți pe acțiuni, care nu au reușit să-și majoreze capitalul vor fi transformate în societăți cu răspundere limitată. Transformarea societăților pe acțiuni în societăți cu răspundere limitată se va face la solicitările celor în cauză. (MLS.) miercuri, 1 noiembrie 2006 Politică - Administrație Drumurile „de interes județean” puse în cârca primăriilor Caianca BĂICANonsiliul Județean (CJ) Sălaj a hotărât în cadrul ședinței de luni, ca 93,40 kilometri de drum aflat în domeniul public al județului, să intre în administrarea consiliilor locale. Motivul luării acestei decizii în expunerea de motive, este specificat că această hotărâre a fost luată din cauză că în „domeniul public al județului se regăsesc o serie de drumuri comunale, denumite impropriu de interes județean și care sunt administrate de CJ”, dar potrivit articolului 22 din OG 43/1997 privind regimul drumurilor, „administrarea drumurilor județene se asigură de către consiliile județene, iar a drumurilor de interes local, de către consiliile locale pe raza administrativ-teritorială a acestora”. După analiza proiectului de hotărâre de către Comisia Tehnică din cadrul CJ Sălaj și în conformitate cu prevederile articolului 125 aliniatul 1 din Legea administrației publice PUBLICITATE locale numărul 215/2001, s-a propus adoptarea acestei hotărâri. Predareaprimirea se face în baza unui protocol, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a acestei hotărâri. Totodată, bunul juridic își păstrează dreptul juridic actual, județul Sălaj menținându-și dreptul de dispoziție juridică și de revocare a dreptului de administrare. Cine și cât a primit Astfel, Consiliului Local (CL) Șamșud a primit în administrare 11 kilometri de drum, CL Bocșa un kilometru, CL Hereclean va administra 1,50 kilometri. Consiliul Local Sălățig va răspunde de 0,50 kilometri pe DJ 108D și doi kilometri pe DJ 108D. CL Someș-Odorhei va administra 9,80 kilometri. De 1,10 kilometri de drum va răspunde și CL Dobrin, CL Mirșid de 4,30 kilometri, CL Hida de 12,50 kilometri de drum iar CL Bălan de trei kilometri. Drumul de 12,50 de kilometri dintre localitățile Fildu de Jos și Fildu de Sus va intra în administrarea CL Fildu de Sus, cel de 9,70 kilometri dintre Meseșenii de Jos și Meseșenii de Sus va intra în administrarea CL Meseșenii de Jos, iar sectorul de un kilometru de pe DJ 108G, va intra în răspunderea CL Horoatu Crasnei. CL Crasna va administra sectorul dintre localitățile Crasna și Marin pe o lungime de șapte kilometri, CL Boghiș doi kilometri, CL Plopiș va răspunde de șase kilometri iar CL Valcău de Jos de 0,50 kilometri. Un kilometru de drum, și anume centrul comunei Marca, va intra în administrarea CL Marca, tot un kilometru va administra și CL Pericei, iar șase kilometri de drum va fi administrat de CL Șimleu Silvaniei. Poziția lui Marc „Noi nu facem altceva decât să dăm aceste drumuri, care până acum au fost numite impropriu de interes județean, înapoi consiliilor locale care au răspuns de ele până acum șase ani, când conducerea de atunci a CJ Sălaj a hotărât că ar fi mai bine ca Direcția Tehnică din cadrul Consiliului să le administreze”, a motivat Tiberiu Marc, președintele CJ de luarea acestei hotărâri. „Prin proiectele pe care le vor face, primăriile vor putea accesa mult mai repede fonduri pentru reabilitări și reparații, lucru pe care CJ nu-l va putea face. Oricum, majoritatea drumurilor sunt fie pietruite, fie din pământ. Dacă nu vor exista contestații, hotărârea va intra în vigoare în perioada imediat următoare", a adăugat Marc. Primarii pro și contra Ce înseamnă de fapt această hotărâre? Concret primăriile se vor ocupa pe tot parcursul anului de drumuri, iar datoria lor este să le facă practicabile. Primarii au primit luarea acestei hotărâri în mod diferit. Dacă o parte au privit cu ochi buni decizia, o parte au contestat-o. ■ Astfel, Ioan Barou, primarul comunei Bocșa, membru PNL, ne-a declarat că „nu sunt deloc de acord cu ce au hotărât cei de la CJ. Cum vom administra noi aceste drumuri dacă nu primim și banii necesari? Pentru ei e simplu să ne spună să facem proiecte că banii vor veni de la Guvern. Pentru kilometrul pe care l-am primit în administrare nu pot face de unul singur nici măcar un studiu de fezabilitate, deci, trebuie să mă asociez cu alte primării. Dar dacă tot ni le-au făcut cadou în prag de iarnă, poate ar fi bine ca noi să primim și taxele de drum care acum intră în bugetul CJ, noi să putem face și licitațiile pentru dezăpezire. Asta e, ni le-au dat, le vom administra, deși eu cred că ar fi fost normal să ne și întrebe dacă vrem acest lucru sau dacă bugetul pe care-l avem ne permite să le administrăm și abia apoi să nu le bage pe gât”. ■ Primarul comunei Valcău de Jos, Ioan Roșan, membru PD, ne-a spus că el nu este în măsură să comenteze hotărârea CJ. Dar consideră că aceasta „este o problemă în plus pentru primării și una în minus pentru Direcția Tehnică”. ■ Sandu Bercean, edilul comunei Meseșenii de Jos, membru PSD, a salutat această decizie. „Consider că în acest fel ne putem implica mai mult și mai bine în reabilitarea drumurilor, pentru că noi cunoaștem adevăratele probleme. Vom putea face proiecte și astfel vom putea primi bani mai ușor. Noi am început deja asfaltarea celor aproape 10 kilometri pe care va trebui să-l administrăm, iar până în august 2007 sperăm să asfaltăm o porțiune de 90 la sută din drum”, a conchis Bercean. ■ Și primarul din Crasna, Emeric Pop (UDMR), a fost de acord să administreze sectorul de șapte kilometri de drum pe care l-au primit. „Și până acum a fost în administația noastră, deși era numit de interes județean, în sfârșit, vom putea accesa bani pentru reabilitare pe baza proiectelor pe care le vom elabora. Eu propun ca toate drumurile comunale din județ să fie inventariate clar, pentru a putea fi clasificate și pentru a ști cine se administrează”, a conchis Pop. ROMANIA JUDEȚUL SĂLAJ , CONSILIUL JUDEȚEAN Consiliul Județean Sălaj, cu sediul în Zalău, Piața 1 Decembrie 1918 nr. 12, organizează în data de 11.12.2006, ora 10.00, proba scrisă, (interviul în data de 12.12.2006), din cadrul concursului organizat pentru ocuparea unor funcții publice vacante, la Direcția Relații Externe și Managementul Proiectelor, din cadrul aparatului propriu de specialitate al Consiliului Județean Sălaj, după cum urmează: 1 post de consilier, clasa I, gradul profesional asistent; 1 post de consilier juridic, clasa I, gradul profesional debutant Dosarele de concurs vor conține actele prevăzute de art. 8 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului 1209/2003 și se depun la secretarul Comisiei de concurs, până în data de 27.11.2006, ora 15.00. Informații cu privire la probele din cadrul concursului, condițiile de participare la concurs și bibliografia stabilită se pot obține din anunțul nr. 6758 din 16.10.2006, afișat la adresa de mai sus sau de la secretarul comisiei, tel: 0260 614 120, int. 145. PREȘEDINTE Tiberiu MARC Sălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL Zalău str. Gheorghe Lazar nr. 8/A, tel.: 0360 -106160 fax: 0360 - 810500, mobil: 0728 - 302685 e-mail: mediagrup G zalau.astral.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Diana Roateș secretar general de redacție Gabriela Pușcaș redactor social Cristina Puie redactor economic Adrian Lungu redactor administrație Gina Bicăzan redactori Cristian Debreczy, Silvia Prodan, Mirela Șerban, Bianca Bălean agent marketing Cosmina Hendea responsabil de număr Cristina Puie Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj - Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la 0360-106160.