Sălăjeanul, decembrie 2006 (Anul 3, nr. 693-711)

2006-12-04 / nr. 693

2 Sălăjeanul Qe scurt Mii de adepți Fostul vicepreședinte PNL, Gheorghe Flutur, a declarat că, până în acest moment, s-au strâns peste 10.000 de semnături de la aderenții la platforma liberală în țară. Potrivit agenției Newsln, Flutur a spus că în această săptămână, se va discuta în toată țara la baza PNL, platforma liberală, motivând că se dorește ca, în ajun de integrare, PNL să accepte și părerile diferite, să se modernizeze, pentru că, un partid care nu se poate moderniza, nu poate emite pretenția de a moderniza România. Potrivit fostului ministru al Agriculturii, ar fi o nebunie ca Tăriceanu să dea afară opt președinți de filiale ale partidului, între care cei din Suceava, Botoșani, Neamț, Caraș-Severin, Ialomița sau Sibiu, numai pentru că liberalii din aceste județe au altă părere decât președintele PNL. PC a ieșit de la guvernare Biroul Național al Partidului Conservator a decis, ieri, ieșirea acestei formațiuni politice de la guvernare. Conservatorii au decis să treacă în opoziție pentru că partenerii de Coaliție nu și-au respectat angajamentele, susțin aceștia. Liderul conservatorilor, Dan Voiculescu, a decis să convoace ieri organul central de conducere al partidului, Consiliul Național, pe masa căruia va înainta o rezoluție de devansare a ieșirii de la guvernare. Potrivit mass-media centrale, dacă inițial era vorba doar de o întrunire a Biroului Politic care să discute dacă PC va vota sau nu bugetul de stat, lucrurile se pare că s-au precipitat, iar Dan Voiculescu i-a convocat pe reprezentanții din teritoriu, cărora le va solicita să aprobe un document care ar putea pecetlui ieșirea de la guvernare, cu o lună mai devreme decât se preconiza. Partidul Conservator a amenințat de mai multe ori, în ultimii doi ani, cu ieșirea de la guvernare. Ultima amenințare a venit în iunie 2006. Dar, după câteva zile, Consiliul Național a decis ca PC să mai stea la guvernare până la 1 ianuarie 2007. Printre condițiile puse de conservatori au fost renegocierea protocolului și a programului de guvernare și reducerea TVA. Membrii coaliției au acceptat însă aceste condiții. Pagină realizată de Cristian DEBRECZY Politică - Administrație luni, 4 decembrie 2006 Cristian DEBRECZY și edința ordinară a Consiliului Județean (CJ) Sălaj de la finele săptămânii trecute a decurs, în linii mari, fără probleme deosebite, cu excepția câtorva proiecte care au determinat ample discuții între consilierii coaliției. Ordinea de zi a fost completată cu încă două proiecte, cei 30 de consilieri prezenți fiind de acord cu introducerea a două proiecte. Primul a constat în modificarea criteriilor de repartizare a cotei de 15 la sută aflat la dispoziția CJ. Astfel, Guvernul a aprobat pentru Sălaj suma de 5,82 milioane lei (5,820 miliarde de lei vechi) pentru asistență socială, o sumă similară fiind repartizată pentru același domeniu și de CJ; în aceste condiții, se decis ca banii alocați de consiliu să fie dirijați către primării, pentru ca acestea să se utileze cu motocositoare, motofierăstraie și motopompe, fiecare comună urmând să primeacă circa 94 de milioane de lei vechi. Coaliția în impas Consilierii au votat pe bandă rulantă primele șase proiecte de pe ordinea de zi fără nici un fel de probleme. La proiectul privind aprobarea proiectelor tehnice, pentru unele obiective de investiții lucrurile au luat însă o altă întorsătură. Proiectul în cauză viza aprobarea proiectelor tehnice pentru opt poduri situate pe rețeaua de drumuri județene, care s-ar afla într-o stare avansată de degradare. Un consilier UDMR a ridicat problema banilor, invocând faptul că, la Crasna, un pod costă 1 milion de lei (10 miliarde de lei vechi), iar la Cizer, pentru aceeași dimensiune, prețul este dublu. Vicepreședintele CJ, Mircea Ghiurco, a spus că valorile nu au fost stabilite arbitrar, ci pe baza expertizelor. „Comisia tehnică nu poate modifica valoarea expertizelor. Putem face alte expertize care costă sute de milioane", a atras atenția Ghiurco. în replică, celălalt vicepreședinte, Csóka Tiberiu, le-a reamintit consilierilor că „în primăvară discutam de 5, 6, 7 chiar 8 miliarde pentru reabilitarea unui pod, iar acum discutăm de zeci de miliarde. Nu vreau să discutăm în contradictoriu dar cu 26 de miliarde mi se pare că facem un pod adevărat. Din punctul meu de vedere sumele sunt prea mari și eu zic să le verificăm. A văzut cineva devizul?”. Ghiurco i-a replicat că nu există devize în cazul proiectelor tehnice. După intervenția altor consilieri s-a trecut la vot, consilierii UDMR fiind de acord cu amânarea proiectului. Discuțiile contradictorii dintre cei doi vicepreședinți, unul membru PD, celălat UDMR, au relevat faptul că actuala coaliție nu funcționează așa cum ar trebui, fiind greu de crezut că protagoniștii nu au avut când să se pună de acord. Mai mult Viorel Stanca, președintele PD Sălaj și consilier județean, l-a întrebat pe vicepreședintele Csóka dacă acesta consideră că în spatele acestui proiect „s-ar ascunde ceva, pentru că tot UDMR-ul votează împotrivă”. „Aici este vorba de zeci de miliarde și nimeni nu a văzut un deviz estimativ", a replicat Csóka; în cele din urmă, explicații suplimentare au fost oferite de Mircea Ghiurco, care a spus că expertizele au fost comandate pentru a avea posibilitatea de a solicita sprijin financiar din partea Guvernului. „Nu putem merge la Guvern și să cerem bani pentru cinci sau opt poduri. Trebuie să știm sumele. Valorile sunt orientative, iar suma de finanțare trebuie identificată", a precizat acesta din urmă. SC Drumuri și Poduri SA -scoasă la privatizare Un alt proiect, care a stârnit discuții printre consilieri, a fost cel privind privatizarea SC Drumuri și Poduri Sălaj SA Zalău. Asta pentru că, la unul dintre proiecte a existat solicitarea ca laboratorul de încercări al societății să treacă în domeniul Consiliului Județean. Csaba Tiberiu a atras atenția consilierilor că a fost aprobată modalitatea de privatizare a societății, prin vânzarea pachetului de acțiuni; în aceste condiții, aprobarea acesteipropuneri ar duce la modificarea capitalului social prin extragerea unei părți. Mircea Ghiurco a spus că de privatizarea societății se va ocupa o firmă de consultanță din Cluj, iar pentru vânzarea pachetului de acțiuni al SC Drumuri și Poduri SA au fost propuse două modalități: licitație publică deschisă cu strigare și negocierea. „Sa ajuns la concluzia că avantajos pentru Consiliul Județean este prima variantă, licitația publică deschisă cu strigare pentru că e o procedură cât se poate de transparentă”, a spus Ghiurco. Conform datelor prezentate în ședință, societatea are un activ de 28 de miliarde de lei vechi, datorii de peste 35 de miliarde, iar valoarea nominativă a pachetului de acțiuni - 11 miliarde. Consilierii județeni au decis și cine va face parte din comisia de licitație, respectiv trei reprezentanți ai Consiliului Județean, un reprezentant al Direcției Generale a Finanțelor Publice Sălaj și un reprezentant al firmei de consultanță clujene. Și, pentru că tot se discuta despre SC Drumuri și Poduri, al doilea proiect care urma să fie trecut pe ordinea de zi viza aprobarea concedierii colective cu acordarea de drepturi suplimentare foștilor salariați, acest proiect fiind votat în unanimitate. Viorel Stanca a atras atenția asupra responsabilității conducerii societății pentru situația în care ea a ajuns. „Este vorba de bani publici, în acest caz nu răspunde nimeni? Peste Publiserv am trecut cu rachetele. Trecem și peste asta?”, a precizat acesta. Președintele CJ, Tiberiu Marc, a replicat că o analiză în acest sens va fi făcută în viitorul apropiat, solicitând amânarea „pentru a nu fi influențat rezultatul licitației”. Contradicte între UDMR -i PUBLICITATE SC Compania de apă Someș SA Sucursala Sălaj BULETIN INFORMATIV « t în vederea executării unor lucrări importante la rețeaua de alimentare cu apă, lucrări pentru care nu se pot asigura modalități alternative de alimentare, Compania de Apă Someș SA Sucursala Sălaj va întrerupe temporar alimentarea cu apă după cum urmează: LUNI, 4 DECEMBRIE 2006, între orele: 08.00 -18.00 STRĂZILE: Cartier Brădet de la blocurile N PI până la blocurile Nil, P6, P28, P29, P31, Cartier Dumbrava Nord - între str. Simion Bărnuțiu și B-dul Mihai Viteazul Rugăm clienții Companiei să ia măsuri de stocare a acelor cantități de apă care să le acopere necesitățile pe perioada anunțată. Tel. dispecerat 0260 - 612 387. Biroul cliențium L4 PUBLICITATE ["(anuni pf ÎN "1 m u SC Compania de apă Someș SA Sucursala Sălaj BULETIN INFORMATIV în vederea executării unor lucrări importante la rețeaua de alimentare cu apă, lucrări pentru care nu se pot asigura modalități alternative de alimentare. Compania de Apă Someș SA Sucursala Sălaj va întrerupe temporar alimentarea cu apă după cum urmează: MARȚI, 5 DECEMBRIE 2006, între orele 08.00 -17.00 STRĂZILE Cartier Bradet de la blocurile Ni-Pl până la blocurile Nil, P6, P28, P29, P31. Rugăm clienții Companiei să ia măsuri de stocare a acelor cantități de apă care să le acopere necesitățile pe perioada anunțată. Tel.dispecerat 0260 - 612 387. Biroul clienți ălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL Zalău str. Gheorghe Lazar nr. 8/A, tel.: 0360 -106160 fax: 0360 - 810500, mobil: 0728 - 302685 e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Diana Roateș secretar general de redacție Gabriela Pușcaș redactor social Cristina Puie redactor economic Adrian Lungu redactor administrație Gina Bicăzan redactori Cristian Debreczy, Silvia Prodan, Bianca Băican agent marketing Cosmina Ardelean responsabil de număr: Gabriela Pușcaș Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj - Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la 0360-106160.