Sălăjeanul, mai 2007 (Anul 4, nr. 793-814)

2007-05-02 / nr. 793

2 SĂLĂJEANUL pe scurt Mitinguri pro-Băsescu Mai multe asociații ale românilor din Spania și-au propus să organizeze săptămâna aceasta mitinguri de susținere ale președintelui suspendat Traian Băsescu, la Madrid și Castellon. Conform Mediafax, organizatorii, Asociația pentru Dezvoltarea Economică și Culturală a Românilor din Spania, mizează pentru mitingul de la Madrid, din Plaza Mayor, pe prezența a 50.000 de persoane, iar la mitingul de la Castellon, din Plaza Auditorium pe prezența a 20.000 de persoane. Asociațiile românilor din Spania l-au invitat pe Traian Băsescu să participe la aceste mitinguri. Mici si bere . Social-democrații au programat pentru ieri, cu ocazia zilei de 1 Mai, în București, o petrecere la care au fost așteptate peste 10.000 de persoane. Conform realitatea.net, social-democrații și simpatizanții lor vor mărșălui prin București șase km, iar seara se va încheia cu o petrecere cu mici, bere, muzică și artificii. Potrivit aceleiași surse, la sediul PSD, aproape 2000 de simpatizanți își vor primi carnetele de partid. Vor urma apoi discursurile conducerii PSD și a invitaților, iar apoi se va inaugura o expoziție de carte veche și fotografii. Propunere Conducerea PSD dorește modificarea Constituției. Conform Amos News, președintele executiv Gheorghe Flutur crede că, inițiativa de modificare a Constituției ar trebui să urmeze imediat după referendumul pentru demiterea președintelui Traian Băsescu.. Președintele executiv al PSD a adăugat că viitoarea modificare a Constituției va trebui să se refere și la aprofundarea autonomiei regionale. Pagină realizată de Cristian DEBRECZY Oifert Sălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Gheorghe Lazăr nr. 8/Atel. 0360 106160; fax: 0360 106159 e-mail. rediagrup@zalau.astral.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Cosmina ARDELEAN cosmina.ardelean@salajeanul.ro secretar general de redacție Cristina PUIE redactor economic Adrian LUNGU redactor administrație Gina BICAZAN redactori Cristian DEBRECZY Silvia PRODAN, Bianca BĂICAN, Alexandru DUMITRESCU responsabil de număr Gina BICĂZAN Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj - Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului. în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la tel. 0360 106160. politică administrație Ședință amânată pentru minivacanța de 1 Mai Cristian DEBRECZY Consilierii județeni s-au întrunit săptămâna trecută pentru a da undă verde celor șapte proiecte de hotărâri aflate pe ordinea de zi. Deși inițial ședința a fost programată pentru data de 30 aprilie, consilierii județeni s-au gândit că e mai bine să o devanseze cu câteva zile, pentru a beneficia și ei de minivacanța de 1 Mai. De la ședință au lipsit Tiberiu Marc, președintele Consiliului Județean (CJ) Sălaj, și consilierul Viorel Stanca. Primul punct pe ordinea de zi a fost raportul privind rezultatele inventarierii elementelor de activ și de pasiv ale județului pe anul 2006. Mai apoi, consilierii au votat fără niciun fel de probleme proiectul de hotărâre privind aprobarea contului de încheiere al exercițiului bugetar aferent bugetului propriu al județului pe anul 2006. Cel de-al treilea proiect de hotărâre, votat de asemenea fără niciun fel de probleme, prevede utilizarea sumei de 211,8 mii lei din fondul de rulment al județului pe anul 2007. Potrivit expunerii de motive atașate la proiect, Direcția Tehnică din cadrul CJ Sălaj a solicitat alocarea din fondul de rulment al județului a sumei de 183,74 mii lei, necesari pentru completarea documentației tehnice existente aferente drumului județean DJ 108G, limita județ Cluj-Cizer-Crasna - Vîrșolț- DN1H, respectiv expertize tehnice pentru cele zece poduri și al studiului geotehnic pentru întregul traseu al drumului. Direcția Juridică și Administrație Locală a solicitat alocarea, din fondul de rulment al județului, sumei de 24,70 mii lei, necesară pentru achiziționarea unui multiplicator digital cu interfață spre calculator încorporată, necesar realizării Monitorului Oficial al Județului, conform OG nr. 75/2003. Locuri de muncă la Cehu Silvaniei Proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu al județului pe 2007 a trecut, de asemenea, de votul consilierilor. Câteva discuții au existat însă la următorul proiect de pe ordinea de zi, respectiv cel privind concesionarea, prin licitație publică, a unor spații în suprafață de 2.895 mp și a terenului aferent, în suprafață de 28.818,68 mp situate în Cehu Silvaniei. Conform expunerii de motive, aceste spații se află în administrarea CJ Sălaj, iar la licitația din 30 septembrie 2005 pentru închirierea acestora nu s-a prezentat nimeni. Intre timp, o societate comercială și-a manifestat intenția de concesionare a acestor spații, motiv pentru care s-a propus concesionarea lor, împreună cu terenul aferent, pe o perioadă de 20 de ani, redevența propusă ca preț de pornire fiind de 0,11 lei/mp/lună pentru teren și 1 leu/mp/lună pentru spații. Scopul concesiunii este realizarea de activități productive. Consilierul Viorel Rațiu a cerut concesionarea doar pe 10 ani a spațiilor. Vicepreședintele CJ Csaka Tiberiu a precizat că de doi ani Consiliul nu încasează niciun leu de pe urma acelor spații, afirmând că „orice investitor are o perspectivă de dezvoltare”. .Amortizarea clădirilor în România începe de la 25 de ani, în actuala situație, noi, după 10 ani, preluăm amortizarea investiției. în această situație, obiectivul ne aduce 60 de milioane de lei vechi pe lună, față de zero lei de doi ani”, a spus Csóka. Gheorghe Stanciu, consilier independent, a propus ca această concesionare „ar trebui făcută după ce cunoaștem investitorul, pentru a ști ce intenții are”. în replică, celălalt vicepreședinte al GJ, Mircea Ghiurco, a spus că în caietul de sarcini va fi specificat exact și termenul de finalizare al investițiilor. După alte propuneri și discuții, proiectul de hotărâre a fost adoptat în forma propusă inițial, respectiv concesionare pe 20 de ani, cu 26 de voturi „pentru”. Un alt proiect adoptat a fost cel privind stabilirea costului mediu lunar pentru persoanele cu handicap care beneficiază de serviciile Centrului de Integrare prin Terapie Ocupațională Bădăcin, Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihică Jibou și Centrului de îngrijire și Asistență nr. 1 din Crasna. Conform legislației în vigoare, obligația suportării cheltuielilor de personal și cheltuielilor cu bunuri și servicii pentru persoanele cu handicap revine consiliului județean în a cărui rază teritorială își are domiciliul persoana cu handicap, în vederea decontării cheltuielilor pentru persoanele cu handicap, protejate în centrele rezidențiale care funcționează pe teritoriul județului și finanțate din bugetul județului, era necesară aprobarea unui cost mediu lunar pe fiecare centru. Costurile propuse au fost 1.342 lei pentru CITO Bădăcin, 1.250 lei pentru CERN Jibou și 1.256 lei pentru Centrul din Crasna. Celelalte două proiecte aprobate de consilieri au fost cel privind participarea județului Sălaj la înființarea SC Institutul Regional pentru Educație, Cercetare și Transfer Tehnologic SA și cel privind asocierea județului Sălaj la Fundația Acasă”. Președintele BEJC Sălaj desemnat prin tragere la sorți La sediul Tribunalului Județean Sălaj a avut loc tragerea la sorți pentru desemnarea președintelui Biroului Electoral Județean de Circumscripție (BEJC) Sălaj. Conform unui comunicat al Instituției Prefectului, în urma tragerii la sorți, președintele BEJC Sălaj a fost ales Balázs Árpád, judecător în cadrul Tribunalului Sălaj. Tot la finele săptămânii trecute, prefectul Andrei Todea a decis ca sediul Biroului Electoral Județean de Circumscripție Sălaj să fie la parterul Instituției Prefectului Județului Sălaj, în perioada imediat următoare va avea loc tragerea la sorți a președinților secțiilor de votare. Mai mult, la sediul Biroului Județean Electoral de Circumscripție Sălaj a început înregistrarea propunerilor din partea partidelor. Astfel, în 27 aprilie, în cadrul măsurilor de organizare a referendumului național din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Președintelui României, a început acțiunea de predare a copiilor după listele electorale permanente către reprezentanții primăriilor din Sălaj. Conform deciziei prefectului Andrei Todea, în vederea asigurării condițiilor optime pentru derularea acestui proces, predarea-primirea celor două copii după listele electorale se va face la sediul Instituției Prefectului, între orele 12.00 - 16.00. miercuri, 2 mai 2007 Din 2008, Locuințele vor fi asigurate obligatoriu Proprietarii vor fi obligați să își asigure locuințele împotriva dezastrelor naturale de la 1 ianuarie 2008, proiectul de lege care impune încheierea unei polițe de asigurare urmând să fie inclus din nou în procesul de avizare, din cauza schimbării denumirii și structurii ministerelor implicate. Conform agenției Mediafax, Radu Mircea Popescu, consilier în cadrul Ministerului Internelor, a spus că proiectul de lege este finalizat, dar pentru că unele dintre ministerele care trebuie să aprobe documentul au fost reorganizate și șiau schimbat denumirea, e necesară reintroducerea actului normativ în circuitul de avizare pentru a fi semnat și de noii miniștri. Restructurarea Guvernului a presupus reorganizarea mai multor ministere și schimbarea denumirii acestora, prin preluarea unor activități de la alte instituții și reformularea unora dintre atribuții.