Sălăjeanul, ianuarie-decembrie 2020 (Anul 17, nr. 3633-3692)

2020-01-22 / nr. 3637

ACTUALITATE/EVENIMENT 22-28 ianuarie 2020 Sălăjeanul www.salajeanul.ro Cultură Centrul de Cultură, mutat la trei adrese Centrul de Cultură și Artă al Județului Sălaj are un nou sediu, situat în Zalău, Piața 1 Decembrie 1918, nr. 12, respectiv în fostul corp B al Consiliului Județean. în acest spațiu își va desfășura activitatea managerul instituției, compartimentul financiar - contabil, secția de conservare și promovare a culturii tradiționale, revista și editura „Caiete Silvane”, precum și sala de conferințe/ evenimente „Porolissum”, în ceea ce privește Secția Școala Populară de Arte și Meserii a Centrului, cu clasele de design vestimentar, pictură, canto clasic, muzică ușoară și populară, pian, orgă, chitară, vioară și instrumente de suflat, aceasta își va derula activitatea la parterul imobilului situat în Zalău, str. Avram Iancu, nr. 29. Ansamblul folcloric „Meseșul”, cu orchestra, dansatorii, Meseșul jr. și Veteranii Meseșului, dar și clasele de dansuri și coregrafi de la secția Școala Populară de Arte și Meserii, vor face repetițiile la Casa de Cultură a Sindicatelor din Zalău. Această mutare are loc în condițiile în care în spațiile fostului Cental Militar, cel care a devenit, în 2012, casă pentru cultura sălăjeană, urmează să se mute aparatul administrației județene. Acesta din urmă a fost nevoit să elibereze Palatul Administrativ, care va fi modernizat din temelii. Centrul de Cultură și Artă al Județului Sălaj s-a înființat la 1 octombrie 2010 ca instituție publică de cultură în subordinea Consiliului Județean Sălaj; în prezent, are 83 de angajați, având în componență Secția de Conservare și Promovare a Culturii Tradiționale; Secția Școala Populară de Arte și Meserii; Secția Ansamblul folcloric „Meseșul”; revista și editura „Caiete Silvane”. Andreea VILCOVSCHI Nemulțumiri Profesoriilor vaccinuri gratuite Federația Sindicatelor Libere din învățământ atrage atenția că în bugetul pentru acest an nu sunt asigurate fondurile necesare pentru vaccinarea salariaților din învățământul preuniversitar și solicită o analiză la nivel național a sumelor necesare în acest an. “în condițiile în care, în prezent, există unități de învățământ în care sunt epidemii de gripă, iar prin bugetul de stat pe anul 2020 nu s-au asigurat fondurile necesare pentru vaccinarea salariaților din învățământul preuniversitar, Federația Sindicatelor Libere din învățământ vă adresează rugămintea de a face o analiză, la nivel național, a fondurilor necesare pentru asigurarea vaccinării personalului din învățământ împotriva bolilor infecto - contagioase, astfel încât să fie solicitate aceste fonduri, la prima rectificare bugetară”, se arată într-o adresă pe care sindicaliștii au trimis-o conducerii Ministerului Educației. Potrivit sindicaliștilor, Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Activitate învățământ Preuniversitar prevede, la articolul 47, că “personalul din învățământ beneficiază gratuit de vaccinare împotriva bolilor infecto-contagioase, în caz de epidemii. Contravaloarea vaccinurilor va fi suportată, în condițiile legii, din bugetul angajatorului”. Totodată, documentul menționează că angajații din acest sector beneficiază în mod gratuit de asistență medicală în cabinetele medicale și psihologice școlare, precum și în policlinici și unități spitalicești stabilite prin protocol încheiat, cu consultarea federațiilor sindicale semnatare, între Ministerul Educației și Ministerul Sănătății. Andreea VILCOVSCHI salajeanul Editat de SC MEDIADIFF PRODUCT SRL Punct de lucru Zalău, str. Cloșca nr. 56 tel. fax: 0260/632917, mobil: 0757/074153 email: redacția@salajeanul.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 Director: Cristina PUIE Reporter: Andreea VILCOVSCHI Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj-Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului. In cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține: www.facebook.com/salajeanu Pentru orice nereguli privind difuzarea www.facebook.com/salajeanulzalau vă rugăm sunați la telefon 0260/632917. A încetat din viață jurnalistul sălăjean Józsa László Cunoscutul jurnalist Józsa László, cu o activitate de peste de peste trei decenii la publicația Szilágyság, al cărei redactor-șef a fost până la vârsta pensionării, a încetat din viață, duminică, 26 ianuarie, la vârsta de 67 de ani.A plecat din această lume și Józsa László, fost redactor-șef al publicației „Szilágyság”, membru al Asociației Jurnaliștilor din Sălaj, un ziarist serios, dedicat meseriei și comunității. Dispariția sa e o mare pierdere pentru întreaga breaslă jurnalistică locală și pentru comunitatea maghiară sălăjeană”, transmite Asociația Jurnaliștilor din Sălaj. Dumnezeu să îl odihnească în pace! Alina RAD »PUBLICITATE______________________________________________________________________________ CPL Concordia Filiala, Cluj România, anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul: “Relocare conducte gaze naturale presiune redusă și medie pentru reabilitare poduri și podețe”. Propus a fi amplasat in localitatea Cehu Silvaniei și comuna Benesat, jud. Sălaj. Informațiile privind proiectul propus pot fi consultate la sediul APM Sălaj din Municipiul Zalău, str. Parcului, nr. 2, jud. Sălaj, în zilele luni-joi, între orele 08:30- 16:00 și vineri 08:30-13:00 și la sediul titularului din loc. Cluj Napoca, str. Siretului, nr. 24, jud. Cluj, în zilele de luni până vineri, între orele 08:00-15:00. Observațiile publicului se primesc zilnic la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Sălaj. »PUBLICITATE______________________________________________________________________________ ANUNȚ CONCURS PENTRU POST CONTRACTUAL GRĂDINIȚA CU P.P. NR.1 ZALĂU cu sediul in: localitatea Zalău, strada Gheorghe Doja, nr. 13/A, județul Sălaj organizează concurs pentru ocuparea a două posturi contractuale aprobate prin H.G. nr. 286/2011, modificat și completat de H.G. nr. 1027/2014. Denumirea postului îngrijitoare - post vacant contractual pe perioadă nedeterminată. Condiții specifice de participare la concurs: - nivelul studiilor: studii medii cu fără diplomă de bacalaureat - vechime minim 6 luni în activitatea cu copiii (în învățământ sau altă funcție similară) Data, ora și locul de desfășurare a concursului: Proba scrisă: - data de 12.02 2020, ora 900, la sediul instituției. Proba practică: - data de 13.02 2020, ora 900, la sediul instituției. Proba de interviu: - data de 13.02 2020, ora 1200, la sediul instituției. Data limită până la care candidații vor depune actele pentru dosarul de concurs este de 07.02 2020, ora 1200, la sediul instituției. Date contact: tel. 0260613762.