Sălăjeanul, ianuarie-decembrie 2020 (Anul 17, nr. 3633-3692)

2020-09-16 / nr. 3679

ACTUALITATE/EVENIMENT 16-22 septembrie 2020 Sălăjeanul www.salajeanul.ro Măsuri Două școli gimnaziale și un liceu. In scenariul galben Școala Gimnazială „Traian Crețu” din Năpradea, Școala Gimnazială nr. 1 Românași și Liceul Tehnologic „Petri Mor” din Nușfalău sunt, începând de astăzi, în scenariul galben. Asta înseamnă că elevii din clasele V-VII și cei din IX-XI vor merge prin rotație la școală, alternând cursurile tradiționale cu cele online. în urma ședinței extraordinare a Comitetul Județean Pentru Situații de Urgență Sălaj desfășurată, în format on-line, în 18 septembrie, au fost adoptate scenariile pentru funcționarea celor 110 unități de învățământ cu personalitate juridică din județ. Astfel, în scenariul verde sunt 107 unități de învățământ, iar în scenariul galben, trei. Potrivit unui comunicat de presă semnat de prefectul Virgil Țurcaș, scenariul galben se aplică de luni, 21 septembrie, la trei unități de învățământ cu personalitate juridică: Școala Gimnazială „Traian Crețu” din Năpradea, la Școala Gimnazială nr. 1 Românași și la Liceul Tehnologic „Petri Mor” din Nușfalău. Acest lucru presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a Vlll-a și a Xll-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, în toate celelalte 107 unități de învățământ din județ, anul școlar 2020-2021 continuă după scenariul verde, adică cu prezența în bănci a tuturor elevilor și cu respectarea tuturor regulilor de protecție sanitară. AV. Zalaul, campion la infectări Numărul cazurilor de COVID-19 din municipiul Zalău continuă să crească. Dacă vineri, în reședința de județ erau 68 de cazuri active, astăzi, numărul lor a ajuns la 82. Zalău conduce astfel, în clasamentul județean, cu cel mai mare număr de bolnavi. Ultimele raportări arată luni, 21 septembrie, în reședința de județ există 82 de cazuri active, cu 14 mai multe decât în urmă cu trei zile. Cu acest număr, municipiul conduce în clasamentul pe județ, și urmează Șimleu Silvaniei, cu 11 cazuri, Boghiș cu nouă, Mirșid cu opt, Românași, cu cinci, Crasna, cu patru, în ceea ce privește celelalte două orașe din Sălaj, Cehu Silvaniei și Jibou, acestea figurează în evidențele autorităților cu una, respectiv două persoane infectate cu noul coronavirus, în schimb, în 28 de comune nu există niciu caz activ. Bilanțul pandemiei în județul Sălaj a ajuns la 590 de infectări, mai mult de două treimi dintre pacienți fiind deja vindecați, în spitalele din Șimleu Silvaniei și Zalău sunt internați 119 bolnavi, alte 41 de persoane cu teste pozitive fiind izolate la domiciliu, în carantină la domiciliu sunt, în prezent, 506 persoane. Având în vedere evoluția cazurilor de COVID-19, Instituția Prefectului Sălaj solicită cetățenilor precauție, evitarea creării de aglomerații și a deplasărilor inautile, igienizarea/ dezinfectarea frecventă mâinilor, purtarea mijloacelor de protecție individuală, măsuri care sunt necesare pentru a proteja sănătatea tuturor. Purtarea CORECTĂ a măștilor de protecție trebuie să devină prioritară! La linia telefonică TelVerde 0800 800 165, cetățenii pot sesiza cazurile de încălcare a normelor de protecție sanitară. AV. Carieră ilegală depistată in Guruslău Comisarii Gărzii de Mediu Sălaj au făcut, zilele trecute, mai multe controle tematice la operatorii economici care desfășoară activitatea de extracție a pietrei, cretei și ardeziei. în aceste context, a fost identificată o carieră ce funcționa ilegal fără autorizație de Mediu și permis de exploatare în satul Guruslău. Proprietarul carierei a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 30.000 lei conform OUG 195/2005 privind protecția mediului. De asemenea, activitatea în carieră a fost sistată și a fost notificată Agenția Națională pentru Resurse Minerale în vederea stabilirii cantității exploatate. AV.