Sălăjeanul, ianuarie-decembrie 2020 (Anul 17, nr. 3633-3692)

2020-02-26 / nr. 3646

Primăria Municipiului Zalău a aprobat locațiile în care vor putea fi comercializate flori și mărțișoare. în perioada 24 februarie - 2 martie, mărțișoarele se pot comercializa în Piața 1 Decembrie 1918 (Platoul de marmură), aleea de lângă Muzeul Județean de Istorie și Artă (înspre Hala Agroalimentară), zona Carrefour Market; Școala Gimnazială “Iuliu Maniu”; Spitalul Județean de Urgență; Cartier Brădet (în zona supermarketului Codrilor); Astralis și Uz Casnic. în perioada 2-9 martie, florile se pot comercializa în Piața 1 Decembrie 1918 (Platoul de marmură), în zona Carrefour Market; Școala Gimnazială “Iuliu Maniu”, în zona Uz Casnic; Cartier Brădet (în zona supermarketului Codrilor); Astralis; Spitalul Județean de Urgență; Bulevardul Mihai Viteazu, nr. 58, bl. T2, în fața florăriei din Blocul G50 (zidul chinezesc); Bulevardul Mihai Viteazu, bl. B120 și Strada Simion Bărnuțiu (zona magazinului Cipricom). Donație O masă de reanimare, în valoare de 17.300 de euro, care să îi ajute pe medici în salvarea vieților copiilor născuți prematur a fost donată Secției de neonatologie a Spitalului Județean de Urgență Zalău de către Organizația Salvați Copiii România. Donația, oferită cu sprijnul clienților unei librarii online, este una extrem de importantă, mai ales având în vedere că rata mortalității infantile în Sălaj a fost, în 2018, printre cele mai mari din țară. Ml/ K) 111M Al! MAI înt! 1111 | fii » Mai multe informații în pagina 4 Epidemie. Opt școli și grădinițe afectate de gripă Peste 300 de preșcolari și elevi din opt unități de învățământ din județul Sălaj stau acasă în aceste zile, ca urmare a suspendării temporare a cursurilor pe fondul epidemiei de gripă. Reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Sălaj au anunțat că în prezent sunt închise parțial trei școli gimnaziale, două licee și două grădinițe. O a treia grădiniță este închisă complet până luni, inclusiv. Astfel, sunt închise parțial Școala Gimnazială „Mihai Eminescu”, unde cursurile sunt suspendate temporar până luni, 2 martie, la clasa a IV-a B, Școala Gimnazială „Corneliu Coposu”, la clasa a lll-a A, până vineri, 28 februarie, și la Școala Gimnazială „Andrei Mureșanu” Cehu Silvaniei, unde nu se fac ore la clasa I-a, tot până vineri. Potrivit centralizării efectuate de către reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Sălaj, până la sfârșitul acestei săptămâni sunt suspendate temporar cursurile la clasele a lll-a, a V-a și a Vlll-a de la Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău și la clasa a V-a de la Liceul Ortodox „Sf. Nicolae” Zalău. Printre instituțiile de învățământ afectate se numără și trei grădinițe. Astfel, la Grădinița cu Program Prelungit “Piticii Isteți” Zalău este închisă temporar pentru grupele mică și combinatăm până în 28 februarie, iar Grădinița cu Program Prelungit “Dumbrava Minunată “ Zalău, până în 3 martie, pentru gripa mare. De asemenea, din cauza gripei, Grădinița Gârbou a fost închisă integral până în 2 martie. Pe de altă parte, din cauza coronavirusului, un cadru nedidactic de la Grădinița cu Program Prelungit „Prichindel” Jibou și 28 de elevi din 13 unități școlare sunt izolați la domiciliu pentru 14 zile. Potrivit Inspectoratului Școlar, este vorba depre Școala Gimnazială „Gheorghe Șincai” Bobota, Liceul Ortodox „Sfântul Nicolae”, Școala Gimnazială “Horea”Șimleu Silvaniei, Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” Șimleu Silvaniei, Liceul Tehnologic „Mihai Viteazul” Zalau și Liceul Tehnologic „Ioan Ossian” Șimleu Silvaniei, fiecare cu câte un elev izolat, Școala Gimnazială „Avram Iancu” Halmășd, Colegiul Tehnic „Alesandru Papiu Ilarian” Zalău, Școala Gimnazială „Silvania” Șimleu Silvaniei și Liceul Tehnologic „Petri Mor” Nușfalău, cu doi elevi izolați, Liceul Tehnologic „O Goga” Jibou, Școala Gimnazială Nr.1 Valcău de Jos, cu câte trei elevi, respectiv Liceul Tehnologic Nr.1 Surduc, cu opt elevi. Andreea VUCOVSCHI