Sălăjeanul, ianuarie-decembrie 2021 (Anul 18, nr. 3693-3737)

2021-01-04 / nr. 3693

\ 865 de doze de vaccin anti-COVID au ajuns luni dimineață în județul Sălaj, și au fost distribuite centrelor de vaccinare a personalului medico-sanitar din Zalău, Jibou, Șimleu Silvaniei și Crasna. Aproape două treimi au ajuns în reședința de județ, în această primă etapă a campaniei de vaccinare împotriva COVID-19 sunt vizați angajații celor patru spitale din județ, ai Serviciului de Ambulanță, Centrului de Transfuzii și ai DSP, ai centrelor pentru persoane vârstnice, medicii de familie, stomatologii, personalul medico-sanitar din rețeaua privată, lucrătorii din centrele de servicii sociale și din farmacii. ►» Mai multe informații în pagina 4 Școală. Elevii ar putea reveni în bănci la 8 februarie Decizia privind redeschiderea școlilor va fi luată în a doua jumătate a lunii ianuarie. Ministrul Educației spune că își dorește ca școlile să se deschidă cât mai repede, chiar și din 8 februarie, adică odată cu începerea semestrului al doilea, dacă este posibil, în această săptămână, ministrul Educației va avea consultări cu reprezentanții elevilor, studenților, părinților și cadrelor didactice, pentru a analiza măsurile ce se impun atât în vederea redeschiderii școlilor, cât și în ceea ce privește compensarea pierderilor suferite de sistemul de educație pe parcursul crizei sanitare, în cursul săptămânii viitoare sunt planificate, de asemenea, consultări cu factorii de decizie din domeniul sănătății. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, spune că își dorește ca școlile să se deschidă cât mai repede, chiar și din 8 februarie, adică odată cu începerea semestrului al doilea, dacă este posibil. în acest timp, Consiliul Național al Elevilor solicită Ministerului Educației descentralizarea deciziei privind redeschiderea școlilor în funcție de rata incidenței la nivel local și demararea discuțiilor privind organizarea examenelor naționale, pentru a avea mai multe scenarii pregătite, astfel încât acestea să se poată desfășura. In replică, Sorin Cîmpeanu a precizat că această solicitare este de luat în calcul și că va fi analizată din toate perspectivele. „Am solicitat cu termen de 11 ianuarie o situație cu toate școlile din România cu privire la riscurile, la elevii aflați în categorii de risc. Vom analiza evoluția epidemiologică împreună cu Ministerul Sănătății, cu Comitetul Național pentru Situații de Urgență, cei îndreptățiți să se pronunțe pe acest subiect, care trebuie luat în considerare în decizie și în analiză”, a declarat Cîmpeanu. Potrivit acestuia, decizia va fi luată în funcție de evoluția epidemiologică, de elementele specifice școlii, dar și de modul în care se va derula campania de vaccinare. Oficialul a adăugat că în prima etapă ar putea reveni fizic la școală elevii de grădinițele, elevii din învățământul primar și cei care au examene naționale. Elevii sunt în vacanța de iarnă, până în 11 ianuarie, când se vor întoarce la școala online. Vacanța intersemestrială va fi în perioada 30 ianuarie - 7 februarie. AV