Sălajul European, ianuarie-martie 2011 (Anul 5, nr. 1-62)

2011-02-14 / nr. 29

Salonul European SOCIAL LUNI - 14 februarie 2011 • pagina 2 Doar 10% din beneficiarii de anul trecut au depus cereri pentru alocația de susținere a familiei Surprinzător, doar 1388 de dosare au ajuns până în prezent la Agenția Județeană pentru Prestații Sociale (AJPS) Sălaj. Asta, în condițiile în care la sfârșitul lui decembrie erau cu 90% mai mulți beneficiari, mai exact 12.800. Nu e surprinzător, având în vedere că s-au înăsprit condițiile de acordare a alocațiilor complementare, vor spune unii. Totuși, aceste condiții sunt aproape similare cu cele pentru acordarea venitului minim garantat. Ori, aici, departe de a fi scăzut, numărul beneficiarilor a cunoscut o foarte mică creștere. Potrivit afirmațiilor directorului AJPS Sălaj, Elisabeta Matolcsi, jumătate dintre primării au declarat zero cereri pentru alocații complementare! -----------------------------------------Scade nota la purtare SUb Opty se taie alocația ._______________________ Alocația pentru susținerea familiei va fi sistată în cazul familiilor cu copii care lipsesc de la școală și care au note la purtare mai mici de 8, avertizează Elisabeta Matolcsi, directorul AJPS Sălaj. "Legiuitorul a prevăzut în mod foarte clar că orice venit de susținere a familiei va fi corelat cu participarea copiilor la școală. S-a optat pentru măsuri extrem de corecte, astfel încât să stimulăm interesul familiilor de a-și trimite copiii la școală", consideră Elisabeta Matolcsi. Pentru copiii de vârstă școlară, inspectoratul școlar are obigativitatea să transmită agenției teritoriale de prestații sociale, în luna următoare încheierii semestrului școlar, situația privind frecventarea cursurilor precum și a notelor la purtare ale elevilor în cauză, în cazul în care se înregistrează absențe nemotivate pe parcursul unui semestru școlar, cuantumul alocației se diminuează proporțional cu numărul absențelor. Se vor scădea câte 20% pentru fiecare copil care are maxim 10 absențe și câte 50% pentru fiecare copil care are maxim 20 de absențe. Diminuarea se aplică din luna următoare celei în care s-a sesizat nerespectarea termenilor de acordare a alocației și se menține pe durata a 3 luni după care se revine la cuantumul aprobat anterior. Titularul alocației depune la primăria comunei sau a orașului în a cărui rază își are domiciliul sau reședința familia beneficiară, din 6 în 6 luni o declarație pe proprie răspundere privind componența familiei și veniturile realizate de membrii acesteia, în cazul în care intervin modificări privind componența familiei și/ sau veniturile realizate de membrii acesteia, titularul alocației are obligația ca, în termen de maxim 10 zile, să comunice în scris primarului modificările intervenite. în vederea urmăririi condițiilor de acordare a dreptului la alocație, primarii dispun efectuarea anchetelor sociale la interval de 12 luni sau ori de câte ori este nevoie. Câțiva lei amărâți Potrivit legii privind alocația pentru susținerea familiei, pentru o familiile cu venit mediu lunar mai mic de 200 de lei, cuantumul lunar al alocației va fi de 30 de lei pentru familiile cu un copil, 60 de lei pentru familiile cu doi copii, de 90 de lei pentru familiile cu trei copii și de 120 de lei pentru familiile cu mai mult de patru copii. Pentru o familie cu venitul mediu lunar cuprins între 201 lei și 370 de lei, alocația va fi cuprinsă între 25 de lei și 100 de lei, în funcție de numărul de copii. Pentru familiile monoparentale, alocația va varia între 50 de lei și 200 de lei în funcție de numărul de copii. AP. Soluția finală pentru deșeuri prin procesarea în industria cimentului • Coprocesarea deșeurilor în industria cimentului; • Preluarea întregii game de deșeuri industriale periculoase și nepericuloase • Colectarea și valorificarea deșeurilor electrice, electronice - DEEE • Soluție logistică proprie - transport autorizat www.roecologic.ro www.salaruleuropean.ro