Sălajul European, aprilie-iunie 2011 (Anul 5, nr. 63-109)

2011-05-23 / nr. 96

Sălajul European ACTUALITATE LUNI - 23 mai 2011 • pagina 2 "Băștinași”, somați să părăsească barajul de acumulare Vârșolț Săptămâna trecută, reprezentanți ai Instituției Prefectului Județului Sălaj, Apelor Române - Sistemului de Gospodărire a Apelor (SGA) Sălaj, Gărzii de Mediu Sălaj, Primăriilor Crasna, Vârșolț și Pericei, Jandarmeriei Române, Agenției Județene de Vânătoare și Pescuit Sportiv Sălaj au efectuat un control la barajul de acumulare Vârșolț, a anunțat prefectul Alexandru Vegh, participant la acțiune. Vizita s-a produs în urma "sesizărilor din partea cetățenilor din zona învecinată, a autorităților locale și pescarilor sportivi" referitoare la stabilirea "în zona de siguranță a lacului, între zona de lucru și digul de protecție, a unor pescari sportivi băștinași, care nu respectă nicio lege în domeniu și nici legislația în privința pescuitului sportiv", a declarat Vegh. Cei care s-au așezat în zonă, peste 15 "băștinași", după cum i-a numit prefectul, s-au instalat cu rulote, colibe din resturi de materiale de construcții, butelii și ceaune, în ciuda faptului că zona are un anumit grad de strictețe, în zona lacului de acumulare de la Vârșolț, aceștia sunt lipsiți de cel mai elementar simț civic, aruncă la întâmplare zeci de PET-uri, ambalaje din carton, resturi menajere și nu se sinchisesc prea mult de dezastrul pe care îl lasă în urma lor. Asupra "băștinașilor" planează și suspiciuni de braconaj piscicol. Cel mai probabil ferindu-se de forțele de ordine, pe timpul nopții aceștia își întind undițele și plasele. Până în 2 iunie este valabilă perioada de prohibiție pentru pescuitul în scop comercial și sportiv al tuturor speciilor de pești. Prefectul i-a somat pe pe cei care "ocupă zona repectivă așa cum își doresc, fără respectarea vreunei legi" ca până luni "să elibereze zona, iar construcțile trebuie să dispară; în caz contrar, se vor lua măsuri necesare, chiar cu riscul de a supăra pe cineva, vor fi ridicați cu forța". Se pară că "băștinașii", care și-au plănuit șederea până în toamnă, vor trebuie să părăseacă zona mai repede. Barajul lacului de acumulare Vârșolț, situat la 25 de kilometri de Zalău, reprezintă sursa de alimentare cu apă a orașelor Zalău și Șimleu Silvaniei și altor cinci localități rurale din apropiere. A.K. iyfHM Soluția finală pentru deșeuri prin procesarea în industria cimentului • Coprocesarea deșeurilor în industria cimentului; • Preluarea întregii game de deșeuri industriale periculoase și nepericuloase • Colectarea și valorificarea deșeurilor electrice, electronice - DEEE • Soluție logistică proprie - transport autorizat www.roecologic.ro www.salaruleuropean.ro Pedepse mai mici în noul Cod Penal Noul Cod Penal, care va intra în vigoare anul viitor, prevede pedepse mai mici pentru majoritatea infracțiunilor, în unele cazuri fiind vorba chiar de o înjumătățire a pedepsei. Acest lucru nu se va întâmpla însă și în cazul infracțiunilor de omor sau ucidere din culpă, ori a altor infracțiuni contra vieții. Reduceri semnificative în ce privește cuantumul pedepselor sunt la capitolul infracțiuni contra patrimoniului. Spre exemplu, dacă în prezent infracțiunea de furt se pedepsește cu închisoare de la unu la 12 ani, după intrarea în vigoare a noului Cod aceeași infracțiune se va pedepsi cu închisoare de la șase luni la trei ani; în cazul tâlhăriei, făptașii vor primi o pedeapsă de la doi la 7 ani, față de trei la 18 ani, cât este în prezent. Tâlhăria calificată, comisă cu ajutorul unei arme pe timp de noapte sau de către o persoană mascată, se pedepsește acum cu închisoare de la 7 la 20 de ani. De anul viitor, aceeași faptă va fi sancționată cu închisoare de la trei la 10 ani; în cazul infracțiunilor de înșelăciune, limita maximă a pedepsei va scădea de la 12 ani la cinci ani. Reduceri semnificative vor fi prevăzute și în cazul infracțiunilor de corupție. O persoană care va fi prinsă că a luat mită va primi maxim șapte ani de închisoare și nu 12, ca în prezent. Traficul de influență se va pedepsi cu închisoare între doi și șapte ani, față de pedeapsa între doi și 10 ani cât prevede actualul Cod Penal. Florin MINTAȘ