Állami polgári fiúiskola, Sárvár, 1925
REV 98 A rendes tanulók közül 2-3 leány 28 fiú tanuló részesült tandíjelengedésben, valamint 3 fiú magántanuló is. Egyes gyakorlati tárgyak tanulása alóli felmentések: rajz alól 3 leány 2 fiú tanuló; torna alól 4 leány 2 fiú ; női kézimunka alól 2 leány, kézi munka alól 1 fiú kapott felmentést. A tanártestületben a következő változások történtek : Győri Vilmos igazgatónk iskolánk büszkesége — miniszer úr szerint a magyar pedagógia dísze — megrongált egészségi állapota miatt idő előtt nyugdíjba ment saját kérésére. Értékes működését, mint miniszteri iskolalátogató szakfelügyelő széles körben kifejtette. Világított és világosított szellemileg, de minél inkább világított másoknak, annál inkább fogyasztotta önmagát; ezen örök tanítói sors kísérte, tanítványai és tanártársai őszinte szeretetével. Hálát érzünk iskolánkat és magunkat illetőleg, hogy az ő jeles irányításának részesei lehettünk. Akarjuk és szeretnék, hogy hálánkat iskolánk közeljövő fejlődésében örömmel láthassa. Októbertől Győri igazgatót Barabás György tanár, legjobb tudásával helyettesítette egész 1926 év április 10-ig amikor is a minister ur Őnagyméltósága megbízásából Kálmán László vette át az iskola igazgatását, aki mintául látja nagyértékü elődjének munkáját. A szombathelyi püspök ur Farkas Sándor róm. kath. lelkész hitoktatónkat Kőszegre helyezte. Utódjául Hatt András r. k. lelkészt tette. Visszahelyezte iskolánkhoz a vall. és közokt. minister ur Kálmán László tanárt, a sárvári járási testnevelési tanácstól, még f. tanév augusztus havában. Mitró Erzsébet okt. polg isk. tanárnő a f. tanévben is iskolánkhoz nyert beosztást. A tanári testület 19 gyűlést tartott. Ezeken tárgyalás alá kerültek az osztályok állapota, tanítás haladása, a beérkezett rendeletek, az igazgató közölte osztálylátogatásaihoz fűzött észrevételeit. Módszeres értekezleten Kálmán László a jellemnevelésrel kapcsolatban a cserkészetről értekezett; a tanártestület a sárvári 58. sz. Hollós Mátyás cserkészcsapat szervező testületét belépésével kiegészítette. Ugyancsak Kálmán értekezett a természetrajz, mezőgazdaságtan és ipartan oktatásának szoros kapcsolatáról és tanítási módszeréről. Barabás György a földrajztanítás eredményeiben tapasztalt hiányok előzetes módszeres elhárításáról szólt. Richter