Scînteia Tineretului, februarie 1971 (Anul 27, nr. 6749-6773)

1971-02-23 / nr. 6769

„SCÂNTEIA TINERETULUI“ pag. 3 LUCRĂRILE CONGRESUIUI[AL IX-LEA AL UIJ.C. MEMBRII COMITETULUI CENTRAL AL U. T. C. 1 Anghel Gh. Gheorghe 2 Antoneac C. Maria 3 Ariton I. Traian 4 Aştefennei I. Irina 5 Baciu Gh. Ștefan 6 Bakai M. Ernő 7 Balogh C. Ana 8 Bădără S. Petre 9 Bălan Șt. Radu 10 Bărbulescu V. Nadia 11 Bedelici I. Maria 12 Beljung Iosif 13 Bereza T. Andrei 14 Boborodea A. Miltiade-Nicolae 15 Boncotă I. Ioan 16 Borăscu D. Constantin 17 Borbély C. Irina 18 Boștinaru S. Ion 19 Bozga M. Maria 20 Bratu D. Ioana 21 Brezac Z. Liviu-Zosim 22 Buiculescu I. Ștefan 23 Bun C. Cornelia-Elena 24 Calaneia C. Dumitru 25 Catrifoiu D. Radu 26 Cîmpurean P. Adrian-Mihai 27 Ceauşescu Zoe Elena 28 Chiţan M. Viorica 29 Cioană C. Gheorghe 30 Cioboiu Gh. Adrian 31 Ciofu Doina Ruxandra 32 Cîmpian V. Vaier 33 Coada I. Alexandru 34 Coman M. Nina 35 Comănescu A. Ion 36 Crişan Gr. Ioan 37 Cseke Gabor 38 Dan A. Aurel 39 Dan Marţian 40 Debelka Carol Iosif 41 Diaconescu N. Florea 42 Dinca I. Victoria 43 Dinescu P. Adina 44 Dobrotă A. Victorița 45 Doca C. Gheorghe 46 Dogaru D. Camelia 47 Dragomir T. Ion 48 Dragu M. Ion 49 Dumistrăcel C. Vasile 50 Ecrem Seladin 51 Elekes M. Viorica 52 Enache Radu 53 Enache Gh. Veronica 54 Ene B. Dobrița 55 Etegan F. Stefan 56 Fabian A. Andrei 57 Faur N. Viorel 58 Fărcășanu F. Zoica 59 Fejes I. Iuliu 60 Filipp L. Ghizela 61 Florea D. Gheorghe 62 Florescu D. Eugen 63 Gheorghe P. Miron 64 Gheorghe V. Vasile 65 Gheorghisan F. Dumitru 66 Gherasimescu C. Maria 67 Gherghelescu I. Stelian 68 Ghergu E. Ion 69 Glejdan Gh. Ștefana 70 Groza C. Dorin 71 Gruenwald A. Udo-Richard 72 Gurău S. Iuliana 73 Hara I. Ion 74 Hăljeni I. Dionisie 75 Herbert H. Günter 76 Holerbach Gh. Elena 77 Horobeț N. Constantin 78 Ichim O. Gheorghe 79 Hie I. Silvia 80 Iiiescu P. Dumitru-Marius 81 lonescu I. Mircea 82 lonescu Al. Tudora 83 Irimia C. Mihai 84 Irimie N. Nicolae-Virgil 85 Jurca C. Constantin 86 Kovács F. Francisc 87 Kraus M. Martin 88 Linde C. Radu-Eugen 89 Lipschner N. Nicolae- Siegfried 90 Lovin C. Costică-Eugeniu 91 Lungu N. Vasile 92 Lupu Gh. Aurica 93 Macovei T. Gheorghe 94 Manole I. Ion 95 Marazan V. Ioana Nicoleta 96 Marcu I. Neculai 97 Marinaș M. Elena 98 Mateescu Gh. Nicolae 99 Maxim V. Ion 100 Mihai M. Gica 101 Mihu N. loan 102 Mihăilescu Lucia 103 Militaru Gh. Gheorghe 104 Mocan G. Gheorghe 105 Mocanu I. Anișoara 106 Munteanu I. Ilarie 107 Munteanu N. loan 108 Munteanu D. Minodora 109 Munteanu V. Vasile 110 Mureșan Haizer I. Marta-Irmna 111 Nae D. Ioana 112 Nădejde V. Vasile 113 Neagoe I. Celus 114 Neagoe N. Nicolae 115 Neamțu V. Nicolaie 116 Necula Gh. Carmen 117 Neculai S. Constantin 118 Nedelea D. Ștefan 119 Negrea Gh. Nicolae 120 Neurohi I. Agneta-Dori 121 Nicolcioiu V. Vasile 122 Oprea V. Nicolae 123 Ores I. Teodor 124 Pană V. Ion 125 Pascu N. Petronela 126 Pataki C. Iosif-Ladislau 127 Pavel Gh. Ioan-Mircea 128 Pavel M. Nicolae 129 Pădureanu A. Denisa-Angela 130 Păun Z. Nicolae 131 Popa M. Ion 132 Popa I. Magdalena 133 Popescu A. loan 134 Popescu R. Petru 135 Porumb F. Olivia 136 Prelipcean G. loan 137 Prisacariu Șt. Gheorghe 138 Prisecaru C. Gheorghe 139 Rab S. Ștefan 140 Radu Gr. Vasile 141 Răuțescu I. Ilie 142 Rândaşu I. Iosif 143 Rizu Gh. Alexandru 144 Rotârescu P. Vasile 145 Rovinaru N. Nicolae 146 Rusu A. Emil 147 Rusu V. Vasile 148 Sárkány M. Csaba 149 Sas St. Gheorghe 150 Savu D. Anișoara 151 Scurtu D. Petru 152 Seculin R. Dobrivoi 153 Simion M. Alecu 154 Simion M. Georgeta 155 Stenzel A. Erika 156 Stoian I. Elionora 157 Stoian C. Marin 158 Stoica A. Ioan-Aurel 159 Stoica V. Constantin 160 Stoica Gheorghe 161 Stoica M. Mihail 162 Suciu I. Corina-Elena 163 Széles A. Ana-Ileana 164 Sandru P. Angela-Livia 165 Sandru C. Cornel 166 Șerban I. C-tin-Cantacuziio 167 Ștefănescu Ion-Traian 168 Tache Valeria 169 Todea N. Septimiu 170 Török F. Francisc 171 Trîmbița I. Simion-Eugen 172 Ţăroi C. Ștefan 173 Ţepelea T. Gheorghe 174 Ţifrea Gh. Elena 175 Verdeş I. Silvia 176 Vişoiu R. Rodica-Liana 177 Vizureanu Gh. Viorel 178 Voinea C. Coriolan 179 Voinea P. Marin 180 Vulturar I. Ioan 181 Walter Iosif 182 Zamfir R. Dobre 183 Zamfir T. Gheorghe 184 Zăblău F. Susana 185 Zainescu I. Aurel MEMBRII SUPLEANȚI 1 Apolzan D. Adriana 2 Balogh L. Enikö-Maria 3 Banyk F. Adalbert 4 Berindean I. Maricica 5 Bulgăr V. Vasile 6 Buha M. Vasile 7 Burduşea R. Aurelia 8 Buzan T. Elena 9 Cheregi I. Iuliana 10 Chiriac Gh. Ion 11 Cistelan I. Felicia 12 Coconoiu Gh. Eleonora 13 Conţac C. Constantin 14 Cristea A. Clara 15 Cumparatu M. Aurica 16 Cuşnir Gh. loan 17 David Gh. loan 18 Dinu D. Gabriel-Traian 19 Dragomir I. Constanța 20 Dumitru N. Gheorghe 21 Fazekas A. Judita 22 Fekete A. Ileana 23 Ferencz Lenke 24 Fink Maria-Roza 25 Florea I. Alexandru 26 Gheciu I. Dan 27 Gheorghiu Elisabeta 28 Giurgea Gh. Maria 29 Grecu Ion 30 Gustea T. Nineta 31 Guşe Gheorghe 32 Hodgyai M. Ferenc 33 Hell I. Ecaterina 34 Hulea Gh. Lucica 35 Jăşcanu I. Lilioara 36 Király G. Elisabeta 37 Kober M. Elena 38 Kovács M. Iuliana 39 Kulcsár C. Agneta 40 Mandea Gh. Toader 41 Maroti I. Ana 42 Mateuță D. Dumitru 43 Minea Gh. Ion 44 Miron I. Valeria 45 Miu Gh. Tudorel 46 Mohanu V. Gheorghe 47 Nagy I. Ioan 48 Nănau T. Valeria 49 Oros Gh. Maria 50 Papp I. Maria-Olga 51 Pasaliuc V. Natalia 52 Petcu N. Aurelia-Rincuța 53 Poleac T. Vasilica 54 Pop T. Tudor Valentin 55 Popa I. Ioan 56 Popa C. Fulgar 57 Popescu I. Alexandrina 58 Priceputu I. Dumitru 59 Pușcă P. Elisabeta 60 Rachieru V. Tatiana 61 Radulescu Gh. Elena 62 Sandu Al. Ion 63 Sava E. Olimia 64 Sicoe I. Mircea 65 Soisun T. Maria 66 Statioiu I. Floarea 67 Strugariu V. Elena 68 Szabó losif-Attila 69 Szebeni D. Ioan 70 Șerban C. Constantin 71 Ștefan M. Marian 72 Traistaru I. Constantin 73 Ţiganov A. Feodor 74 Udrescu I. Ion 75 Ursu M. Mioara 76 Vancioda Ana 77 Vasiescu Gh. Doina-Elena 78 Voinescu St. Luminiţa 79 Zamfir T. Atena 80 Zidaru V. Doina Maria MEMBRII COMISIEI CENTRALE DE CENZORI 1 Andriucă I. Viorel 2 Bena R. Romulus-Petre 3 Constantin N. Constantin 4 Formi I. Marton 5 Gâlea N. Constantin 6 Goga I. Vasile 7 Göller E. Emil 8 Grosu S. Constantin 9 Grosu S. Valentina 10 Halaida N. Sava 11 Ignat St. Galus-Pompiliu 12 Ionescu Cristian-Dan 13 Jiga I. Adrian 14 Kolozsvári I. Maria 15 Man D. Valentin 16 Murgeanu A. Iorga 17 Mocean Arghir 18 Mogoş Marilena 19 Moşescu I. Nicolae 20 Necula Şt. loan 21 Niculescu I. Gheorghe 22 Oprea Gh. Nicolae 23 Pavel N. Valentin 24 Petraş V. Ion 25 Piţu St. Viorel 26 Pop V. Ioan 27 Popa I. Dumitru 28 Raducanu V. Viorel 29 Romoșan A. Aurelian 30 Toanchina Ion 31 Toth E. Adalbert 32 Umbrărescu Gh. Aneta 33 Ungureanu Nicolae 34 Vasile T. Catolică 35 Voicu I. Corneliu Cuvîntul tovarăşului DAN MARŢIAN Stimaţi tovarăşi delegaţi şi invitaţi, In numele Comitetului Central nou ales mulţumesc tuturor delegaţilor pentru încrederea ce ne-a fost acordată şi vă promit că vom munci cu deplină responsabilitate, neprecupeţind nici un efort pentru a fi la înălţimea mandatului încredinţat, a sarcinilor pe care partidul le-a trasat organizaţiei noastre, a hotărîrilor adoptate de Congres. Congresul al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist a dezbătut, într-un spirit de înaltă responsabilitate socială, de optimism şi încredere în viitorul luminos al patriei, vasta problematică a vieţii, muncii şi formării tinerei generaţii a României socialiste. El a făcut un rodnic bilanţ al activităţii depuse, al îmbunătăţirilor şi înnoirilor ce s-au produs în viaţa organizaţiei noastre pe baza aplicării ansamblului de măsuri stabilit de Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român din noiembrie-decembrie 1967, a sarcinilor şi obiectivelor elaborate de Consfătuirea pe ţară a Uniunii Tineretului Comunist din februarie 1968. In spiritul democratismului vieţii de organizaţie, tribuna Congresului — la care au urcat tineri muncitori, ţărani, tehnicieni, ingineri, elevi, studenţi, militari, activişti U.T.C. — a reprezentat un larg dialog şi o cuprinzătoare comunicare asupra muncii noastre de astăzi, asupra experienţei pozitive validate de viaţă, asupra neîmplinirilor care mai există în activitatea organelor şi organizaţiilor U.T.C. Lucrările şi dezbaterile Congresului s-au axat cu deosebire pe sarcinile şi proiectele de viitor chemate să determine o şi mai profundă angajare militantă a organizaţiei, a întregului tineret în munca desfăşurată de popor pentru transpunerea în viaţă a programului făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate, elaborat de Congresul al X-lea al Partidului Comunist Român. Acest amplu schimb de idei — mărturie relevantă a profilului înaintat moral-politic şi profesional al tinerei generaţii — a dat o nouă şi vibrantă expresie sentimentelor de dragoste şi recunoştinţă nemărginită ale tineretului faţă de patria socialistă şi partidul comunist. S-a reafirmat cu deosebită vigoare hotărîrea tinerilor — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — de a continua, în înfrăţită unitate, tradiţiile minunate de muncă şi luptă ale poporului, de a contribui cu noi valori materiale şi spirituale la prosperitatea patriei, la înălţarea ei pe înaltele culmi ale progresului şi civilizaţiei. Cu deplină satisfacţie şi vie emoţie, participanţii la Congres au ascultat cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu. In spiritul gîndirii realiste, înnoitoare, larg deschise spre cerinţele vieţii, secretarul general al Partidului Comunist Român a dat o înaltă apreciere tineretului, aportului său profesional şi cetăţenesc la dezvoltarea economică, culturală şi socială a patriei, a configurat locul şi rolul sporit al tinerei generaţii, al Uniunii Tineretului Comunist în contextul social-politic al României socialiste, a indicat sarcinile noastre de viitor, domeniile în care trebuie să crească atribuţiile şi răspunderile organizaţiilor U.T.C. în mecanismul vieţii economice şi sociale a ţării. Dovadă a grijii statornice a partidului pentru creşterea şi formarea multilaterală a tinerei generaţii, a încrederii în tineret, aceste sarcini şi responsabilităţi noi reprezintă o Învestitură socială cu profundă semnificaţie, pentru a cărei înfăptuire vom munci cu tot elanul şi dăruirea tinerească. Exercitîndu-şi funcţia de for suprem al organizaţiei, Congresul ■ a adoptat un nou Statut al Uniunii Tineretului Comunist. In consens cu noile cerinţe sociale şi politice, cu evoluţia organizaţiei înseşi, a rolului şi locului ei în viaţa tineretului, Statutul conţine un ansamblu deîmbunătăţiri privitoare la structura organizaţiei, aduce idei şi reglementări noi în vederea dezvoltării democraţiei interne, participării nemijlocite a tinerilor la conceperea, organizarea şi conducerea întregii activităţi, a legării ei tot mai strînse de năzuinţele şi preocupările tinerilor. Toate acestea vor exercita, fără îndoială, o influenţă pozitivă asupra vieţii organizaţiilor noastre, vor oferi un cadru de muncă corespunzător noilor exigenţe puse de partid în faţa tineretului. In lumina indicaţiilor recentei Plenare a Comitetului Central al Partidului Comunist Român, Congresul a ales în Comitetul Central şi în Birou un însemnat număr de tineri care muncesc nemijlocit în uzine, cooperative agricole de producţie, şcoli, facultăţi, instituţii de ştiinţă şi cultură, ceea ce va asigura o mai directă şi profundă cunoaştere a problemelor reale cu care se confruntă tinerii, organizaţiile U.T.C., facilitînd astfel asimilarea unor idei şi propuneri noi vizînd îmbunătăţirea de ansamblu a activităţii Uniunii Tineretului Comunist, creşterea valorii practice a hotărîrilor adoptate. Tovarăşe şi tovarăşi, Am avut cinstea ca la lucrările celui de-al IX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist să participe un mare număr de delegaţii ale organizaţiilor comuniste, revoluţionare şi democratice de tineret din lume, reprezentanţi ai Federaţiei Mondiale a Tineretului Democrat şi ai Uniunii Internaţionale a Studenţilor. Tuturor le adresăm calde mulţumiri pentru prezenţa la lucrările Congresului nostru. Cuvintele calde, frumoasele aprecieri făcute la adresa ţării noastre, a poporului român şi a Uniunii Tineretului Comunist exprimă sentimentele de prietenie şi solidaritate dintre popoarele şi tinerii ţărilor noastre, aprecierea şi stima de care se bucură activitatea internaţională desfăşurată de U.T.C. şi U.A.S.R., contribuţia pe care ele o aduc la întărirea şi dezvoltarea legăturilor de prietenie, colaborare şi cooperare cu toate organizaţiile de tineret din întreaga lume. Vă rugăm, dragi prieteni de peste hotare, să transmiteţi organizaţiilor pe care le reprezentaţi, tineretului din ţările dumneavoastră, mesajul nostru de prietenie, simţămintele de profundă solidaritate internaţionalistă ale tineretului român, reafirmate cu înflăcărare şi în timpul lucrărilor celui de-al IX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist. In spiritul politicii externe a partidului și statului nostru , de dezvoltare a colaborării cu toate statele, indiferent de orînduirea lor socială, pe baza principiilor independenţei şi suveranităţii naţionale, egalităţii în drepturi, neamestecului în treburile interne, respectării stricte a drepturilor fiecărui popor de a-şi hotărî singur soarta, fără nici un amestec din afară — sîntem hotărîţi să întărim şi să dezvoltăm continuu legăturile de prietenie şi colaborare cu toate organizaţiile prezente aici, cu organizaţiile de tineret din toate ţările socialiste, cu organizaţiile comuniste de tineret din întreaga lume, cu organizaţiile revoluţionare, socialiste, democratice de diferite orientări politice şi filozofice, să afirmăm şi în viitor cu cea mai deplină consecvenţă solidaritatea noastră internaţionalistă cu mişcările de tineret de pe toate continentele, care militează activ împotriva imperialismului, a reacţiunii şi războiului, pentru democraţie, pace şi progres social. Peste puţin timp, la 8 mai a.c., întregul nostru popor va sărbători aniversarea semicentenarului creării Partidului Comunist Român, însufleţiţi de măreţia evenimentului, de semnificaţiile multiple pe care crearea partidului comunist a avut-o asupra întregii noastre dezvoltări social-istorice în ultimii 50 de ani, oamenii muncii, toate forţele active ale naţiunii sînt strîns unite în jurul partidului, cinstesc măreţul său jubileu cu realizări remarcabile în toate sectoarele creaţiei materiale şi spirituale. In această unire şi amplă desfăşurare a Creativităţii maselor, şi noi, tineretul, ne considerăm o forţă activă. Ne-am născut şi am crescut în anii cînd partidul a luptat pentru înfăptuirea celor mai înalte idealuri ale poporului, ne-am dezvoltat şi ne împlinim profilul militant urmînd exemplul comuniştilor, ne făurim personalitatea în condiţiile minunate create de partid. Prezentul şi destinul nostru sînt strîns legate de partid. Fie ca acest forum al tinereţii crescute de partid, acest dialog al conştiinţelor tinere — Congresul al IX-lea la Uniunii Tineretului Comunist — să constituie, prin faptele noastre viitoare, un modest omagiu adus apropiatului jubileu al celor 50 de ani de existenţă şi luptă a Partidului Comunist Român. Asigurăm conducerea partidului şi statului nostru, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, neobosit militant pentru progresul României şi bunăstarea poporului, prieten apropiat şi îndrumător atent al tineretului nostru, că toţi membrii Uniunii Tineretului Comunist, întregul tineret al patriei, vor munci cu nestăvilit elan, cu pasiune ardentă şi patos revoluţionar pentru înfăptuirea obiectivelor ce stau în faţa organizaţiei noastre, a politicii Partidului Comunist Român. Cred că exprim un gînd şi un sentiment unanim al participanţilor la Congresul nostru, al întregului activ al Uniunii Tineretului Comunist aducînd în acest moment mulţumirile noastre cele mai vii tovarăşului Ion Iliescu, vechi şi distins activist al organizaţiei noastre pentru activitatea rodnică desfăşurată urîndu-i totodată deplin succes în îndeplinirea înaltelor răspunderi care i-au fost încredinţate de către Comitetul Central al Partidului Comunist Român. Vă rog să-mi permiteţi să mulţumesc tuturor delegaţilor şi invitaţilor pentru contribuţia adusă la buna desfăşurare a lucrărilor Congresului al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist. Vă urăm din toată inima, stimaţi tovarăşi şi dragi prieteni, noi succese în activitatea dumneavoastră, multă fericire şi sănătate , prim-secretar al C. C. al U. T. C. Un moment emoţionant: membrii C.C. al U.T.C. s-au fotografiat împreună cu reprezentanţii organizaţiilor de tineret participante la lucrările Congresului al IX-lea al U.T.C. MARTI 23 FEBRUARIE 7977 Au fost zile de entuziasm şi de responsabil şi matur dialog al tinerei generaţii pentru timpul vieţii şi muncii sale de azi şi pentru timpul muncii şi vieţii sale de mîine. Au fost zile de bilanţ şi de atentă şi chibzuită analiză a ceea ce s-a făcut, a ceea ce nu s-a făcut, a ceea ce urmează, necesar şi firesc, să se facă. Au fost zile de căutări rodnice şi de atitudine comunistă, de ataşament mărturisit şi demonstrat, şi de devotamentsuprem la acelaşi nobil şi fericit ideal ce animă mintea şi sufletul întregii ţări. Zile de efervescent patriotism, de elan şi cutezanţă, de neîmpăcate cu indiferenţa şi pasivitatea, cu moleşeala spiritului şi lenevia acţiunii. Zilei de semnificative hotărîri pentru opţiunea fermă, deschisă şi înnoitoare a tinerei generaţii şi a organizaţiei ei revoluţionare la procesul amplu de perfecţionare a democraţiei pe care-l parcurgem. Zile de importante concluzii practice, nemijlocit legate şi izvorîte din viaţa de zi cu zi a tineretului, din mediul formării sale profesionale, din climatul educativ şi instrucţional, din modul desăvîrşirii sale ideologice şi politice, din munca sa necontenită. Au fost deci acestea zilele Congresului tinerei generaţii a României socialiste. , Şi vin acum din nou cu aşteptată mîndrie, zilele faptelor. Şi poate de aceea acum nimic nu are cum fi mai pe măsura generozităţii celor hotărîte şi acceptate in numele întregului tineret, spre mai buna, frumoasa şi dreapta lui Timpul faptelor , viaţă, spre mai deplina întemeiere a învestiturii sociale şi politice ce i s-a recunoscut iarăşi şi i s-a conferit iarăşi cu aceeaşi justificată şi sinceră încredere ce-a însoţit totdeauna viaţa şi munca acestei generaţii —, decît valoarea reală şi omenească a împlinirilor sperate. Pentru că, fără nici o îndoială, dincolo de cuvinte şi gesturi, dincolo de adevărul lor problematic, doar faptele, doar extraordinara şi tulburătoarea lor concreteţe, doar realitatea lor ce va cuprinde zile şi nopţi de muncă, zile şi nopţi de gînd creator, zile şi nopţi de dăruire, pot dovedi — şi vor trebui să dovedească — prea plinul demnităţii şi neprecupeţirii pentru destinul patriei pe care-l trăieşte tînăra generaţie. A fi consecvent propriilor credinţe şi îndatoriri, a milita cu neostoită responsabilitate politică şi civică pentru afirmarea şi înfăptuirea acelor năzuinţe care definesc o generaţie şi un popor, a gîndi realist şi de fiecare dată cu puterea şi curajul celor ce şi-au înţeles menirea, a fi mereu, în orice clipă, oricînd şi oriunde, acolo unde patria are nevoie de forţa şi priceperea braţelor tale, de strălucirea şi luciditatea minţii tale, de dragostea nemărginită a inimii tale — iată aci datele fundamentale ale comunităţii de gînd şi de faptă rostite în zilele Congresului ce se vor regăsi, firesc, — mai încărcate de certitudini, mai limpezi şi mai convingătoare — în fiece colţ al ţării, oriunde trăieşte şi munceşte şi învaţă un tînăr, oriunde există un om pentru care viitorul înseamnă a fi azi, acum, aici, in acest timp pe care l-am chemat şi căreia îi sîntem datori şi înfăptuitori. Iar patosul dăruirii creatoare şi al rodniciei timpului faptelor ce se deschid bogat şi răscolitor în faţa tinerilor fii ai ţării, dar deopotrivă în faţa întregului popor, în aceste zile ce premerg marea sărbătoare a partidului, îşi află măsura adevărată, umană, în sentimentul profund al desăvîrşiri propriilor vise şi aspiraţii. c. Sobcru [____________________________