Scînteia, ianuarie 1969 (Anul 38, nr. 7934-7962)

1969-01-14 / nr. 7945

PAGINA 2 SCINTEIA — marţi 14 ianuare 1969 M SLUJBA ÎNFLORIRII LOCALITĂȚILOR PAJIOR Răspunsuri la chemarea Consiliului popular judeţean Galaţi JUDEŢUL TELEORMAN Animaţi de dorinţa de a contribui din plin la ridicarea patrei noastre pe noi trepte ale progresului şi civilizaţiei, ne luăm următoarele angajamente : — realizarea unui volum de producţie şi prestări de servicii peste prevederi în valoare de 3,1 milioane lei; — economii suplimentare la preţul de cost în valoare de 425 mii lei; — sporirea acumulărilor băneşti cu peste 450 mii lei ; — asimilarea de către industria locală a 35 produse noi, în scopul satisfacerii cerinţelor populaţiei cu mărfuri de uz casnic şi gospodăresc ; — sporirea şi diversificarea producţiei materialelor de construcţii cu 20 000 mc de balast extras din rîul Vedea ; — folosirea în mai mare măsură a posibilităţilor existente pentru lărgirea gamei produselor destinate exportului ; — creşterea volumului prestaţiilor către populaţie cu 3 la sută ; — folosirea mai eficientă a mijloacelor materiale din sectoarele salubritate, întreţinerea de zone verzi, reparaţii de străzi, realizindu-se astfel economii în valoare de 500 000 mii lei, ce vor fi destinaţi creşterii volumului lucrărilor din aceste sectoare ; — reducerea cu 90 zile a duratei de execuţie la unele obiective socialculturale, gospodăreşti şi edilitare; — mobilizarea populaţiei săteşti la gospodărirea mai bună a celor 13 000 ha izlazuri comunale ; de asemenea, se vor organiza acţiuni de masă pentru curăţirea întregii suprafeţe de păşune şi fertilizarea a 3 500 ha din această suprafaţă. In ceea ce priveşte îmbunătăţirea deservirii populaţiei de către reţeaua comerţului de stat şi cooperatist, unităţile prestatoare de servicii şi cele de asistenţă medicală, se prevăd, Intre altele : — modernizarea unor unităţi comerciale, prin folosirea creditelor de mică mecanizare în valoare de 200 000 lei, mărirea spaţiilor comerciale, darea în folosinţă, în mediul rural, a noi magazine şi unităţi comerciale şi înfiinţarea a 25 secţii de prestări de servicii ale cooperaţiei de consum ; — se va continua acţiunea de extindere a electrificării rurale în 23 de comune. In vederea creşterii nivelului edilitar-gospodăresc al tuturor localităţilor din judeţ, vor fi mobilizate masele largi de cetăţeni la întrecerea patriotică. In anul 1969 se vor executa lucrări în valoare de peste 95 milioane lei, revenind 178 lei pe cap de locuitor, concretizate, printre altele, în: construcţii, reparaţii şi întreţineri de drumuri de interes local , amenajarea şi extinderea spaţiilor şi zonelor verzi, mărirea spaţiului de agrement; amenajarea a 84 baze sportive simple ; realizarea a 46 săli de clasă noi, 14 cămine culturale, 2 dispensare umane, 3 grădiniţe cu creşe, extinderea alimentării cu apă la 2 comune, 120 000 mp construcţii trotuare din dale de beton. Pentru îmbunătăţirea activităţii instructiv-educative şi ştiinţifice în învăţămîntul de toate gradele se prevede: amenajarea, pe lingă şcolile generale din mediul rural, a 120 terenuri experimentale, 80 răsadniţe pentru flori, organizarea a 3 sere de flori şi legume, precum şi a 20 cercuri de sericicultură destinate sprijinirii procesului de învăţămînt şi educaţiei elevilor ; — iniţierea unor studii şi cercetări privind formele de manifestare a folclorului local ; — organizarea de manifestări artistice pentru stimularea şi ridicarea pe o treaptă superioară a mişcării artistice de amatori, folosindu-se în acest scop manifestările tradiţionale din cuprinsul judeţului; — elaborarea în toate comunele a unor monografii complexe. JUDEŢUL HARGHITA Analizînd multilateral posibilităţile judeţului nostru, în numele tuturor cetăţenilor, răspundem chemării cu următoarele angajamente : — In cursul anului 1969 vom îndeplini în mod exemplar sarcinile planului de producţie, prestări de servicii în unităţile industriei locale, gospodăriei comunale şi locative, construcţii-montaj. In întreprinderile de industrie locală, planul producţiei globale va fi depăşit cu o valoare de 2,5 milioane lei. Folosind cu chibzuinţă mijloacele materiale din sectorul salubritate, prestaţii, reparaţii de străzi etc., în cursul anului 1969 se va realiza, peste sarcinile planificate, un volum de lucrări în valoare de 566 mii lei. Cooperativele meşteşugăreşti din judeţul Harghita vor intensifica activitatea de producţie şi prestări pe anul în curs ; la indicatorul „producţia marfă şi prestări de servicii“ se va realiza un volum de 2,5 milioane lei, extinzîndu-se gama produselor cu 30 noi sortimente. — In scopul satisfacerii cerinţelor crescînde ale populaţiei în domeniul construcţiei şi reparaţiilor de locuinţe, se va înfiinţa o nouă cooperativă de prestări în construcţii, cu un efectiv de 300 cooperatori. Această unitate va produce şi anumite materiale de construcţii — cărămizi, elemente prefabricate din beton etc. — Se va înfiinţa o secţie de întreţinere auto-moto în oraşul Miercurea-Ciuc, cita o secţie de prestări de servicii la domiciliul clienţilor în oraşele Miercurea-Ciuc şi Odorheiul Secuiesc. Totodată, se va mări cu 15 numărul comunelor care sunt deservite prin ateliere mobile, pentru reparaţii de radio, televizoare şi obiecte de uz casnic. In cursul anului 1969, uniunea Judeţeană a cooperativelor de consum va pune în funcţiune 19 magazine săteşti ; se vor înfiinţa 76 unităţi noi de prestări de servicii în mediul rural. Avînd în vedere că în acest an valoarea lucrărilor din contribuţia voluntară în bani a cetăţenilor se ridică la 3 862 900 lei, consiliul popular judeţean va lua măsuri pentru întocmirea documentaţiilor necesare executării construcţiilor planificate; toate documentaţiile vor fi întocmite pînă la data de 15 aprilie 1969. — Gospodărind judicios şi economic fondurile bugetare alocate, se vor crea rezerve de credite în valoare de peste 1,5 milioane lei. — Luînd în considerare posibilităţile reale de dezvoltare intensivă şi multilaterală a agriculturii judeţului, între altele, se vor lua măsuri ca cele peste 137 mii ha de păşune naturală să fie gospodărite cu eficienţă mărită ; vor fi fertilizate cu îngrăşăminte naturale şi chimice 22 mii ha de păşuni şi fineţe naturale ; se vor efectua lucrări de desecare, asigurîndu-se scoaterea de sub efectul excesului de umiditate a unei suprafeţe de cel puţin 1 000 ha. — Se vor extinde acţiunile profilactice în rîndul populaţiei, în special în întreprinderi şi unităţi economice cu noxe profesionale, în vederea reducerii morbidităţii prin boli profesionale, în special în industria extractivă, a materialelor de construcţii şi în unităţile textile. —Vom asigura o îndrumare şi un control mai eficient al activităţii unităţilor sanitare; de asemenea, vom face totul pentru reducerea costului mediu de spitalizare, prin utilizarea mai raţională a aparaturii medicale de investigaţie şi tratament şi prin folosirea judicioasă a fondurilor alocate pentru medicamente. „ Prin mobilizarea maselor largi de cetăţeni în întrecerea patriotică, în anul 1969 vom executa un volum de lucrări în valoare de 42 508 911 lei. Vom depune eforturi pentru îmbunătăţirea educării tineretului şcolar în spiritul patriotismului socialist, al frăţiei de nezdruncinat între oamenii muncii români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi. Pentru a forma cetăţeni demni ai societăţii socialiste, cadrele didactice vor acorda o atenţie sporită orientării şcolare şi profesionale a elevilor. In acest scop, la fiecare şcoală se va alcătui un colectiv compus din cadrele cele mai bine pregătite, care va elabora metode adecvate pentru studierea aptitudinilor şi înclinaţiilor elevilor şi îi va orienta spre profesia cea mai corespunzătoare. JUDEŢUL VRANCEA Examinînd sarcinile din planul pe 1969 şi modalităţile de a le înfăptui şi depăşi, deputaţii şi participanţii la sesiunea Consiliului popular judeţean Vrancea s-au angajat să înfăptuiască următoarele obiective : îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor economice, social-culturale şi edilitar-gospodăreşti prin : — obţinerea unui spor de producţie de 3 milioane lei în unităţile de industrie locală, construcţii şi gospodărie comunală ; — realizarea unui volum suplimentar de economii la preţul de cost în valoare de 800 000 lei. — Pentru satisfacerea cerinţelor populaţiei, între altele, va creşte volumul de prestaţii cu 2,1 la sută prin înfiinţarea transportului în comun în oraşul Adjud, distribuirea suplimentară cu peste 10 la sută a apei potabile, extinderea activităţilor industriei locale şi celor de gospodărie comunală în mediul urban şi rural. Prin depăşirea productivităţii muncii pe şantierele de construcţii de locuinţe şi obiective social-culturale cu 1 la sută şi prin alte măsuri se vor scurta termenele de execuţie cu 30 de zile faţă de cele planificate, îmbunătăţindu-se totodată indicele de calitate pe baza introducerii de noi tehnologii. Atragerea suplimentară la buget a peste 1,4 milioane lei, ca urmare a depistării şi valorificării a noi surse de venituri , din creditele alocate la buget pe anul 1969, se va crea o rezervă de 250 000 lei prin folosirea mai judicioasă a fondurilor băneşti şi materiale. Pentru obţinerea unor producţii sporite de furaje şi îmbunătăţirea condiţiilor de păşunat, consiliul popular judeţean, prin comitetele executive comunale, va antrena populaţia sătească la efectuarea lucrărilor de gospodărire, fertilizare, combatere a eroziunilor şi refacere a 2 300 ha păşune, — în vederea unei mai bune deserviri a populaţiei prin unităţile comerţului de stat şi cooperatist, se vor da în folosinţă în municipiul Focşani 1 300 mp suprafaţă construită pentru desfacere şi 2 400 mp suprafaţă pentru depozitarea mărfurilor , volumul desfacerilor cu amănuntul va fi depăşit cu peste 8 milioane lei, se vor realiza economii la cheltuielile de circulaţie, peste sarcina planificată, în valoare de 500 000 lei şi beneficii suplimentare de 900 000 lei. — In toate localităţile judeţului va creşte nivelul edilitar-gospodăresc, efectuîndu-se, prin acţiuni patriotice, un volum de lucrări de peste 58 milioane lei. Pentru îmbunătăţirea condiţiilor de recreere a oamenilor muncii, se va continua acţiunea de amenajare a crîngului Petreşti, se vor construi şi da în folosinţă o plajă pe malul rîului Putna, un complex de agrement la Doaga, puncte comerciale, terenuri sportive, locuri de agrement şi pescuit, puncte turistice şi campinguri, o pîrtie de schi pe muntele Sboina de la Soveja. — Vor fi împădurite 160 ha la cadrul fondului silvic comunal. — Ne vom preocupa permanent de îmbunătăţirea asistenţei medicale în unităţile spitaliceşti, policlinici şi circumscripţii sanitare din oraşele şi comunele judeţului nostru. Se va urmări îmbunătăţirea activităţii în şcoli, formarea elevilor ca cetăţeni cu un înalt grad de cultură, cu o conştiinţă patrioticăcetăţenească înaintată ; se vor amenaja pe lîngă şcoli 50 terenuri experimentale pentru lucrări practice, 5 ateliere de sculptură, modelare şi pictură, 15 puncte muzeale de ştiinţe ale naturii, arheologie şi istorie, 200 microbaze sportive şi 10 bazine şi puncte de înot. Se vor intensifica manifestările culturale, prin folosirea unor activităţi variate. Se va acorda o atenţie deosebită valorificării tradiţiilor populare, patrimoniului etnografic şi istoric vrîncean, organizîndu-se în acest sens expoziţii de artă populară în toate comunele şi oraşele. JUDEŢUL  ARGEŞ 9 In anul 1969 ne angajăm să realizăm următoarele obiective : Obţinerea unui volum de producţie şi prestări de servicii, peste sarcina planificată, de 4,7 milioane lei şi obţinerea de economii la preţul de cost în valoare de 750 000 lei ; — sporirea acumulărilor băneşti cu 4 milioane lei prin punerea în valoare a rezervelor existente şi realizarea unui regim sever de economii în întreprinderile şi organizaţiile economice ; — unităţile industriei locale vor asimila 60 de produse noi ; — valorificarea mai raţională a resurselor locale şi îmbunătăţirea activităţii secţiilor existente pentru mărirea volumului de export cu 30 la sută ; — reducerea cu 30 de zile a duratei de execuţie la toate obiectivele social-culturale, gospodăreşti-edilitare care au termen de dare în folosinţă 31 decembrie 1969 şi predarea a 600 apartamente cu 20 zile înainte de termenul planificat. In activitatea de proiectare se vor realiza : depăşirea planului producţiei globale cu 145 000 lei prin creşterea productivităţii muncii cu 1 la sută, reprezentînd 9 000 ore medii convenţionale; predarea cu 15 zile mai devreme a proiectelor de execuţie pentru blocurile de locuinţe; prin scurtarea termenelor de proiectare şi reducerea costului proiectării se vor realiza schiţe pentru încă două comune, în afară de cele prevăzute în planul de sistematizare. Printre obiectivele privind îmbunătăţirea multilaterală a deservirii populaţiei se numără : darea în folosinţă, în municipiul Piteşti, oraşele Cîmpulung şi Curtea de Argeş şi traseul turistic Curtea de Argeş—Cumpăna, a noi spaţii comerciale în suprafaţă de 4 800 mp, din care 2 500 mp depozite ; amplasarea judicioasă a reţelei comerciale pe teritoriu, urmărindu-se îndeosebi îmbunătăţirea aprovizionării populaţiei din noile cartiere şi zonele mărginaşe ale oraşelor ; în mediul rural vor fi date în folosinţă 11 magazine şi se vor înfiinţa 61 secţii de prestări de servicii, încît la sfîrşitul anului 1969 în fiecare comună vor funcţiona croitorii, cismării, frizerii. Pentru îmbunătăţirea continuă a asistentei mamei şi copilului, se vor dezvolta secţiile de pediatrie, noi născuţi şi maternităţi prin reprofilarea a 190 paturi din spitalele Schitu Goleşti, Rucăr, Corbeni, Domneşti, Ştefăneşti, Călineşti, Costeşti şi Curtea de Argeş, iar pentru mărirea numărului de paturi pentru conii în mediul rural vor fi organizate — prin reprofilare — staţionare în comunele Boteni, Cetăţeni, Stoeneşti şi Vedea. Creşterea nivelului edilitar-gospodăresc al localităţilor se va realiza, între altele, prin mobilizarea maselor largi de cetăţeni la întrecerea patriotică, pentru executarea în acest an a unui volum de lucrări în valoare de 30 milioane lei. Vor fi electrificate 50 de sate, din care 6 peste prevederile planului, în cadrul preocupărilor privind îmbunătăţirea activităţii instructiveducative, se va urmări, între altele, perfecţionarea continuă a îndrumării şi controlului în toate liceele, şcolile profesionale de specialitate şi cultură generală pentru îmbunătăţirea procesului de învăţămînt, pentru educarea patriotică a elevilor. Totodată, se va continua schimbul de valori culturale între oraşe şi sate ; astfel, Teatrul de stat Piteşti va deschide stagiune permanentă în oraşele Cîmpulung şi Curtea de Argeş şi va prezenta lunar între 10—15 spectacole pe scenele căminelor culturale şi ale oraşelor Costeşti şi Topoloveni , vor prezenta, de asemenea, spectacole la sate formaţiile caselor de cultură, iar la oraşe echipele căminelor culturale fruntaşe. — îmbunătăţirea şi diversificarea prestărilor de servicii către populaţie prin crearea de secţii noi şi mărirea capacităţii celor existente, mai ales în direcţia reparaţiilor de mobilă, a prestărilor metalurgice, a reparaţiilor autoelectrice, instalaţii de apă, canal etc. îmbunătăţirea deservirii populaţiei de către reţeaua comerţului de stat şi cooperatist, unităţile prestatoare de servicii şi de asistenţă medicală prin : — extinderea spaţiului pentru comerţul de stat cu 300 mp şi începerea construcţiei unui complex comercial în valoare de 2,1 milioane lei ; înfiinţarea şi modernizarea unui număr de 14 unităţi comerciale din credite de mică mecanizare în valoare de 500 mii lei ; lărgirea reţelei comerciale săteşti cu 55 unităţi de desfacere prin reconstrucţii şi amenajări în valoare de 4 milioane lei, din contribuţia bănească şi munca patriotică a cetăţenilor ; diversificarea prestărilor de servicii prin crearea a 54 noi unităţi ale cooperaţiei de consum şi 23 unităţi ale cooperaţiei meşteşugăreşti. Pentru ridicarea nivelului edilitargospodăresc al localităţilor, prin mobilizarea largă a maselor de cetăţeni la întrecerea patriotică, se vor realiza economii de peste 25 milioane lei, se vor executa în acest an schiţe de sistematizare pentru 8 comune, față de 6 cît sînt planificate, încadrîndu-ne în fondurile alocate în acest scop prin folosirea tehnicienilor din aparatul direcţiei tehnice ; — atragerea în plus la buget a peste 1,5 milioane lei, iar prin utilizarea judicioasă a fondurilor alocate sectorului administraţiei de stat se va crea o rezervă de credite de peste 500 mii lei; îmbunătăţirea activităţii instructiv-educative în învăţămîntul de toate gradele, a activităţii culturalartistice are în vedere : lărgirea bazei didactico-materiale a şcolilor prin amenajarea şi dotarea a 20 laboratoare, înfiinţarea a 10 muzee şcolare, a unei grădini botanice şcolare, a 10 cercuri de sericicultură, 10 de apicultură şi 50 de pomiviticultură. Pe lîngă şcolile din mediul sătesc se vor alcătui colecţii de plante şi de seminţe, iar împrejurul localurilor de şcoli se vor amenaja 50 de parcuri de flori, se vor planta 2 000 de arbuşti ornamentali şi se vor amenaja 60 de loturi experimentale , optimizarea procesului instructiv-educativ în învăţămîntul de toate gradele ; — prin organele de specialitate ale consiliului popular judeţean — comitetul pentru cultură şi artă, casa creaţiei populare — se vor întreprinde măsuri pentru intensificarea acţiunii de studiere şi cercetare a folclorului local şi valorificarea acestuia în repertoriul formaţiilor artistice de amatori; - ^ -— va fi modernizat muzeul judeţean şi vor continua lucrările de cercetare la Castrul roman de la Buciumi ; totodată, se vor întreprinde investigaţii la vestigiile aşezărilor dacice şi ale celor datînd din epoca bronzului — de la Stîrci şi Derşida. JUDEŢUL ______________ OLT Consiliul popular Judeţean Olt se angajează la realizarea următoarelor obiective : In sectorul economic : depăşirea planului la producţia globală în industria locală cu 1,5 milioane lei; ca urmare, în anul 1969 se vor realiza, peste prevederile planului, 2,5 milioane cărămizi, 5 000 mc agregate de balastieră şi 3 000 mc diverse prefabricate din beton ; realizarea unui volum de economii la preţul de cost, peste plan, în sumă de 200 000 lei şi sporirea acumulărilor băneşti cu 300 mii lei; vor fi modernizate şi electrificate 9 mori cu regim prestator şi se va înfiinţa un atelier profilat pe producerea şi repararea utilajelor de morărit, care să asigure funcţionarea în condiţii corespunzătoare a tuturor morilor de pe raza judeţului; — planul de producţie-marfă în cooperaţia meşteşugărească va fi depăşit cu circa 1 milion lei, se va diversifica producţia prin înfiinţarea a 38 unităţi noi de deservire ; noul oraş Drăgăneşti-Olt va fi şi el dotat din acest punct de vedere; — planul de desfacere a mărfurilor către populaţie va fi depăşit cu 2 la sută, reprezentînd 30 milioane lei, se va îmbunătăţi aprovizionarea şi deservirea populaţiei prin modernizarea a 36 de unităţi comerciale şi construirea a 10 unităţi noi; — în mediul sătesc se vor înfiinţa, în cursul anului, 90 unităţi de prestaţii, încît în fiecare comună vor exista unităţile de cerinţă curentă. In sectorul social-cultural: organizarea, in cursul lunii mai a.c., a unei sesiuni de comunicări ştiinţifice la care vor fi prezentate cele mai bune materiale ştiinţifico-metodice întocmite de cadrele didactice ; — pe lîngă şcoli se vor organiza 60 parcele experimentale, 35 pepiniere de arbuşti ornamentali, răsadniţe de flori, 50 cercuri de sericicultură etc . — vom completa şi dezvolta baza tehnico-materială necesară îmbunătăţirii asistenţei medicale şi ocrotirii sănătăţii populaţiei prin punerea în funcţiune a unei policlinici moderne la Slatina, amenajarea unor noi spaţii la secţiile de maternitate din oraşele Balş, Slatina şi Caracal, utilizarea cu maximum de eficienţă a instalaţiilor tehnico-medicale şi creşterea calităţii asistenţei acordate de către personalul medico-sanitar. In sectorul de gospodărire şi înfrumuseţare a oraşelor şi comunelor. Cu sprijinul deputaţilor, al organizaţiilor de masă şi obşteşti, vom mobiliza cetăţenii la efectuarea unor lucrări cu caracter edilitar-gospodăresc în valoare de 50 milioane lei; — vom sprijini consiliile populare orăşeneşti şi comunale ca, din fondurile contribuţiei voluntare, să se construiască 45 săli de clasă, 4 cămine culturale, 2 dispensare, o casă de naştere, o grădiniţă de copii, 5 băi comunale, 1 teatru de vară şi 2 case de cutit, să se electrifice încă 45 de sate şi să se extindă reţelele electrice în alte 18 localităţi rurale. Vom asigura proiectarea cu forţe proprii a marii majorităţi a acestor lucrări, obţinîndu-se în acest fel, de către consiliile populare, economii în sumă de cel puţin 200 mii lei, fonduri cu care se vor efectua lucrări suplimentare edilitar-gospodăreşti. — In scopul asigurării creşterii veniturilor şi, implicit, a nivelului de trai al membrilor cooperatori, în colaborare cu uniunea judeţeană a cooperativelor agricole de producţie vom sprijini cooperativele agricole să construiască, în acest an, încă 36 de brutării săteşti, astfel încît la finele anului în fiecare comună din judeţ să existe cel puţin cîte o brutărie ; de asemenea, se vor construi 10 fabrici de cărămidă cu o producţie de 2,3 milioane bucăţi pe an, care vor asigura necesarul de cărămidă pentru construcţiile proprii, social-culturale şi ale populaţiei şi care vor aduce cooperativelor agricole importante venituri băneşti. JUDEŢUL MUREŞ 9 Dezbătînd chemarea la întrecere, sesiunea Consiliului popular al judeţului Mureş a hotărît realizarea următoarelor angajamente : — obţinerea unui volum de producţie globală şi marfă, peste sarcina planificată, în întreprinderile de industrie locală, în valoare de 6 milioane lei ; — livrarea către fondul pieţei, peste plan, a unui volum de mărfuri în valoare de 6 milioane lei, astfel ca producţia destinată fondului pieţei să reprezinte peste 35 la sută din totalul producţiei; — în semestrul întii al anului de faţă vor fi date în folosinţă, peste prevederile planului, 200 de apartamente fizice; printr-o mai bună organizare a proiectării, se va devansa predarea documentaţiilor importante cu 1 000 de zile ; se va reduce consumul de oţel şi beton — sub nivelul indicilor stabiliţi — cu 200 tone, iar consumul de ciment cu 1 000 de tone. — în activitatea de gospodărie comunală se va realiza, peste plan, un volum de prestaţii de 1,6 milioane lei, paralel cu reducerea preţului de cost şi sporirea beneficiului cu 200 mii lei; — printr-o mai bună organizare a producţiei şi a prestărilor de servicii, în unităţile aparţinînd cooperaţiei meşteşugăreşti se va realiza o producţie marfă suplimentară de 1I milioane lei ; — pentru o cît mai bună acoperire a cerinţelor populaţiei din mediul sătesc, cooperaţia de consum va extinde reţeaua prestărilor de servicii, astfel încît pînă la data de 30 iunie 1989 să se asigure în fiecare comună unităţile de bază ; — baza materială a turismului din judeţ va fi extinsă, punîndu-se un accent sporit pe zonele Văilor Mureşului şi Gurghiului; — se vor executa lucrări curente de întreţinere a întregii suprafeţe ocupate cu păşuni, se vor fertiliza cu îngrăşăminte chimice şi naturale peste 10 mii ha prin lucrări de îmbunătăţiri funciare (defrişări, împrăştiat muşuroaie, desecări, irigaţii) şi se vor ameliora 3 mii ha ; — în domeniul edilitar, se va realiza un volum de lucrări de 70 milioane lei, materializate în : 100 mii mp trotuare, 130 baze sportive simple, 40 ha de parcuri, zone verzi și peluze de flori, plantarea a 120 mii arbori ornamentali în parcuri și zonele verzi nou create , se va termina prima etapă a bazei de agrement din municipiul Tg. Mureş , prin contribuţia voluntară în bani şi în muncă a locuitorilor, se vor realiza obiective social-culturale şi edilitar-gospodăreşti în valoare de 28 milioane lei , se vor organiza întreceri patriotice între circumscripţii electorale, sate, asociaţii ale locatarilor, unităţi comerciale şi de deservire, cu obiective ca : „cea mai frumoasă circumscripţie“ „cea mai frumoasă stradă“ „cea mai frumoasă unitate comercială“ etc. ; — pentru cunoaşterea frumuseţilor şi bogăţiilor patriei, a locurilor istorice şi a unor obiective industriale, se vor lua măsuri pentru organizarea de excursii şi drumeţii cu peste 50 mii de elevi din toate categoriile de şcoli ; totodată, pe lîngă şcolile din judeţ, se vor amenaja 70 parcele experimentale noi ; se va îmbunătăţi asistenţa medicală ambulatorie, urmărindu-se scăderea zilelor, respectiv a cheltuielilor de spitalizare, cu 500 mii lei; — în cinstea celei de-a 25-a aniversări a eliberării patriei se vor organiza diverse manifestări de masă, printre care festivalul judeţean al cîntecului, dansului şi portului popular, ce va avea loc pe valea Gurghiului. JUDEŢUL asasiBangangaa SUCEAVA Consiliul popular, în numele locuitorilor judeţului Suceava, se angajează să realizeze ritmic planul pe 1969, depăşind volumul producţiei şi prestaţiilor de servicii peste sarcina planificată, în unităţile de industrie locală şi gospodărie comunală, cu 3 milioane de lei, prin : — gospodărirea judicioasă a fondurilor materiale şi băneşti, în vederea obţinerii peste plan a unor economii la preţul de cost şi la cheltuielile de circulaţie în valoare de un milion de lei, şi a sporirii acumulărilor băneşti cu 2 milioane de lei ; se va întreprinde o amplă acţiune de descoperire şi atragere la buget a sumei de 500 000 lei peste prevederile bugetare, creîndu-se totodată o rezervă de credite în valoare de 2 milioane de lei in sectorul administraţiei de stat; realizarea în plus, faţă de prevederile planului, a următoarelor sortimente de materiale de construcţii : 10 000 tone de piatră spartă brută şi agregate de balastieră, 600 tone de var, 500 tone criblură, 250 mc prefabricate uşoare din beton ; reducerea termenului de dare în folosinţă, în medie cu 25 de zile faţă de plan, la obiectivele social-culturale ; reducerea costului mediu pe apartament, la toate categoriile, sub 33 000 lei, ceea ce va permite realizarea cu 200 apartamente mai mult decât în anul 1968 ; elaborarea a două schiţe de sistematizare, în afara celor 20 prevăzute în plan ; întocmirea, pînă la 31 august a. c., a schiţelor de folosire raţională a fondului funciar, la nivelul tuturor unităţilor agricole socialiste. Pentru o mai bună aprovizionare şi deservire a populaţiei prin reţeaua comerţului de stat şi cooperatist, unităţile prestatoare de servicii vor realiza următoarele : — modernizarea unui număr de 10 unităţi comerciale prin folosirea creditelor de mică mecanizare în valoare de 1 milion lei ; înfiinţarea, de către unităţile cooperatiste, în satele componente ale judeţului, a unui număr de 50 unităţi prestatoare de servicii ; asimilarea şi producerea în acest an a 20 produse noi de bunuri de larg consum ; — o atenţie deosebită se va acorda dezvoltării sectorului de prestări în construcţii, prin extinderea acestuia şi în mediul rural, în aşa fel încît volumul de prestări în construcţii să crească, faţă de realizările anului 1968, cu 1 500 000 lei. în acţiunea de întreţinere şi înfrumuseţare a oraşelor se vor utiliza mai judicios fondurile alocate. Prin participarea voluntară a cetăţenilor la aceste acţiuni se va realiza un volum de lucrări suplimentare în valoare de 2 milioane lei ; — pentru o mai bună valorificare a potenţialului turistic al judeţului se vor lua măsuri de îmbunătăţire şi înfrumuseţare a tuturor drumurilor de acces la monumentele istorice şi ale naturii, precum şi măsuri privind întreţinerea monumentelor şi a zonelor în care acestea sunt amplasate ; — prin mobilizarea maselor largi de cetăţeni se va executa, prin muncă patriotică, un volum de lucrări în valoare de 45 milioane lei pentru: amenajarea a 10 000 mp străzi, construirea a 20 000 mp trotuare, repararea şi întreţinerea a 100 km străzi, amenajarea a 100 baze sportive, salarii, locuri de joacă pentru copii etc. , realizarea unui număr de 40 săli de clasă, a 3 cămine culturale, unui dispensar uman şi extinderea reţelei de canalizare prin contribuţia voluntară bănească a cetăţenilor. Dintre acţiunile cu caracter cultural amintim iniţierea, cu sprijinul Comitetului de Stat pentru Cultură şi Artă, a unui festival naţional de poezie contemporană „Nicolae Labiş“, cu periodicitate bienală. , JUDEŢUL 9 BOTOŞANI 9 Răspundem chemării la întrecere cu următoarele angajamente : — sarcinile anuale la producţia globală şi prestările de servicii ale unităţilor de industrie locală şi gospodărie comunală vor fi depăşite cu cel puţin 1,7 milioane lei ; — pe seama reducerii preţului de cost planificat, vor fi obţinute economii suplimentare de minimum 600 mii lei; — prin aplicarea unui regim sever de economii în activitatea întreprinderilor şi organizaţiilor economice de interes local şi prin valorificarea mai completă şi superioară a rezervelor existente, acumulările băneşti vor spori, peste prevederile planului, cu 600 mii lei; — se vor produce suplimentar 2 000 mc prefabricate din beton armat şi beton pentru diverse elemente de construcţii industriale, agrozootehnice şi edilitar-gospodăreşti; — va fi extinsă exploatarea zăcămîntului de turbă de la Lozna — Dersca, urmînd ca în anul 1969 să se valorifice cel puţin 4 000 tone turbă ; — prin utilizarea mai judicioasă a fondurilor alocate administraţiei de stat, vom crea o rezervă de credite de circa 500 mii lei, iar prin descoperirea de noi surse de venituri, vom atrage la bugetul statului, peste prevederi, cel puţin un milion lei; — suprafaţa agricolă va creşte în anul 1969 cu 250 hectare, ca urmare a folosirii mai raţionale a fondului funciar ; totodată, se vor executa lucrări de combatere a eroziunii solului pe o suprafaţă de peste 10 mii hectare, se vor extinde suprafeţele irigate cu încă 1140 hectare şi se vor planta 635 hectare cu viţă de vie. Dintre obiectivele privind îmbunătăţirea activităţii de deservire a populaţiei amintim : mai buna organizare a muncii în depozitele de mărfuri, diversificarea reclamei comerciale şi a metodelor avansate de vînzare, ceea ce va duce la mărirea vitezei de circulaţie a mărfurilor ; — folosirea eficientă a fondurilor alocate pentru reparaţii capitale, modernizîndu-se 10 unităţi comerciale cu o suprafaţă de 1170 mp, iar din credite bancare pentru mică mecanizare — două unităţi de alimentaţie publică ; — concomitent cu îmbunătăţirea condiţiilor materiale ale asistenţei medicale, vom continua studiile pe baza cărora vom lua măsuri pentru redistribuirea şi reprofilarea unităţilor sanitare, astfel ca în imitele aceloraşi indicatori de plan să se asigure o accesibilitate crescută la asistenţa de specialitate, să se perfecţioneze asistenţa de urgenţă şi să se folosească cît mai judicios capacitatea de spitalizare existentă. Acţiuni edilitar-gospodăreşti şi de înfrumuseţare a oraşelor şi satelor , vor fi electrificate, în acest an, 42 de sate, se va extinde reţeaua electrică de joasă tensiune în alte 17 sate şi vor fi racordate la reţea peste 6 000 de gospodării ţărăneşti; — masele largi de cetăţeni vor fi mobilizate la acţiuni de muncă patriotică pentru executarea de lucrări în valoare de peste 70 milioane lei; se vor construi 20 staţii pentru călători, 35 000 mp trotuare, iar 2 000 poduri şi podeţe vor fi reparate ; pe drumurile judeţene şi în parcuri vor fi plantaţi 240 000 arbuşti şi pomi ornamentali şi se vor împăduri 20 ha din fondul silvic comunal ; de asemenea, se vor amenaja 200 mii mp zone şi spaţii verzi şi 126 baze sportive simple. îmbunătăţirea activităţii Instructiv-educative şi ştiinţifice în învăţămîntul de toate gradele. Se prevede, între altele : — perfecţionarea continuă a pregătirii profesionale a cadrelor didactice din şcolile generale, liceele teoretice şi de specialitate, spre a se asigura creşterea calitativă a conţinutului şi predării lecţiilor ; — se vor continua cercetările începute în domeniul folclorului literar, muzical-coregrafic şi celui legat de datini şi obiceiuri; cele mai valoroase creaţii vor fi tipărite în culegeri ce urmează să fie editate de Casa judeţeană a creaţiei populare. JUDEŢUL BACĂU Consiliul popular al Judeţului Bacău îşi propune : îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor planului de producţie şi prestări deservicii in unităţile industriei locale, de gospodărie comunală şi locativă, a planului de investiţii şi construcţiimontaj şi execuţia bugetului local, prin : — realizarea unui volum suplimentar de producţie şi prestări de servicii în valoare de 5,3 milioane lei; realizarea de economii, peste sarcina planificată, prin reducerea preţului de cost, în valoare de 1,9 milioane lei; creşterea beneficiilor peste plan cu 3,8 milioane lei; livrarea suplimentară, către fondul pieţei, a unor produse de larg consum în valoare de 2 milioane lei; asimilarea de către industria locală a 100 noi produse ; depăşirea livrărilor la export, prin folosirea resurselor locale, cu 200 000 lei valută ; folosirea prin proiectare a oţelurilor de calitate superioară şi alegerea unor structuri raţionale, pentru economisirea a cel puţin 300 tone metal ; reducerea, in execuţie, a consumurilor specifice de materiale de construcţii cu cel puţin 1 la sută ; — creşterea capacităţii de proiectare cu 15 la sută, utilizînd proiectele tip, directive şi refolosibile ; reducerea volumului de investiţii la obiectivele prevăzute în anii 1969 şi 1970 în medie cu 10 la sută, asigurînd amplasamente judicioase, densităţi optime in ansamblurile de locuinţe, reducînd spaţiile excesive, eliminînd finisajele costisitoare ; darea în folosinţă, înainte de termen, a următoarelor obiective : preparaţie ţesătorie Fabrica de postav Buhuşi — cu 5 luni; atelierul mecanic şi spaţiile de depozitare ale I.L.F. Bacău — cu 3 luni; modernizarea a 6 km drum pe traseul Roznov — Tazlău — Leonteneşti cu 2 luni ; centrul stomatologic Bacău cu 2 luni ; magazinul de la Asău cu 1 lună ; — mobilizarea populaţiei de la sate, din zona cooperativizată şi din zona de munte, pentru a întreţine păşunile şi fîneţele naturale pe cele aproape 40 000 ha, din care 21000 ha izlazuri comunale ; îmbunătăţirea deservirii populaţiei de către reţeaua comerţului de stat şi cooperatist, unităţile prestatoare de servicii şi de asistenţă medicală, prin : — dezvoltarea reţelei comerciale cu 4 noi complexe ; construirea în mediul rural a 7 noi magazine universale şi modernizarea a încă 5 unităţi comerciale ; de asemenea, se va da în folosinţă o brutărie şi înfiinţa 84 de secţii de prestări de servicii cu profile diferite ; înfiinţarea, de către cooperaţia meşteşugărească, a 15 unităţi noi şi diversificarea serviciilor ; intensificarea activităţii de educaţie sanitară a populaţiei. — Buna gospodărire şi înfrumuseţare a oraşelor şi satelor, între altele prin mobilizarea de către deputaţi a maselor largi de cetăţeni pentru executarea, în acest an, a unui volum de lucrări edilitar-gospodăreşti în valoare de peste 100 milioane lei. — îmbunătăţirea activităţii instructiv-educative şi ştiinţifice în învăţămîntul de toate gradele prin ridicarea calităţii învăţămîntului de toate gradele ; perfecţionarea continuă a cadrelor didactice ; asigurarea bazei materiale necesare ; îmbunătăţirea activităţii de educaţie patriotică a tineretului şcolar ; antrenarea cadrelor didactice la studierea unor probleme de ordin sociologic şi întocmirea, pe baza documentelor existente, a monografiilor unităţilor şcolare şi ale comunelor. 9 JUDEŢUL SĂLAJ Consiliul popular al judeţului Sălaj se angajează, în numele întregii populaţii din judeţ : să realizeze în mod exemplar şi să depăşească toate sarcinile de producţie şi prestări de servicii în unităţile industriei locale, gospodăriei comunale şi locative, a planului de investiţii şi construcţii-montaj, între altele prin : — realizarea unui volum de producţie şi prestări de servicii, peste sarcina de plan, în unităţile industriei locale şi gospodăriei comunale de 3 milioane lei, asigurîndu-se o producţie suplimentară de mobilă în valoare de 1 650 mii lei, 500 mii cărămizi, 3 000 tone prefabricate din beton, 20 000 tone piatră calcar, 1 milion diverse prestări de servicii şi altele ; — economii suplimentare la preţul de cost în valoare de 700 mii lei şi un beneficiu peste plan de cel puţin 320 mii lei (