Scînteia, iunie 1978 (Anul 47, nr. 11128-11153)

1978-06-01 / nr. 11128

SCINTEIA — joi 1 iunie 1978 PAGINA 3 Vibranţii aprobare, unanimă şi inaltă apreciere ptru strălucitele rezultate ale noii solii de pace, prietenie şi solidaritate a tovarăşului Nicolae Ceauşescu COMITETUL JUDEŢEAN BISTRIŢA-NASAUD AL P.C.R. Comuniştii, toţi oamenii muncii — români, maghiari şi germani — de pe vatra strămoşească a Bistriţei şi Nasăudului, pătrunşi de sentimente de dragoste, stimă si respect, de profundă mindrie patriotică, isi exprimă aprobarea deplină fată de rezultatele si perspectivele vizitelor pe care dumneavoastră, împreună cu tovarăşa Elena Ceausescu, in fruntea unei delegaţii de partid si de stat, le-ati efectuat in Republica Populară Chineză. Republica Populară Democrată Coreeană, Republica Socialistă Vietnam, Republica Democrată Populară Laos si Kampuchia Democrată. Transformate in adevărate sărbători ale prieteniei între popoare, aceste vizite au scos incă o dată in relief stima şi preţuirea de care vă bucuraţi pentru activitatea dumneavoastră pusă în Slujba poporului român, a bunăstării şi fericirii sale, în slujba socialismului, păcii şi progresului în lume. Mindri de a vă şti suflet din sufletul neamului nostru, vă asigurăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de deplina aprobare faţă de rezultatele convorbirilor, faţă de documentele, acordurile şi înţelegerile realizate. Ele constituie pentru noi un nou imbold în munca pentru transpunerea in viaţă a politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, de a îndeplini fără preget orientările şi indicaţiile primite din partea dumneavoastră personal. Cu satisfacţia de a putea raporta noi realizări in îndeplinirea sarcinilor ce ne revin, vă încredinţăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că ne vom înzeci eforturile pentru ca aceste meleaguri ale Bistriţei şi Năsăudului, asemenea intregii ţări, să cunoască prosperitatea şi înflorirea prezentului socialist, al viitorului comunist. Noua solie de pace, înţelegere şi colaborare intre popoare reprezintă o strălucită şi convingătoare expresie a politicii consecvente pe care o desfăşoară Partidul Comunist Român. Republica Socialistă România, sub conducerea dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, pentru dezvoltarea relaţiilor de prietenie, solidaritate şi cooperare multilaterală cu toate ţările socialiste, pentru triumful idealurilor de progres şi pace — se spune in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN BRĂILA AL P.C.R. Vizitele oficiale in ţările din Asia se înscriu cu litere de aur in cronica internaţională a acestor ani, atestind incă o dată , excepţionala dumneavoastră activitate de revoluţionar inflăcărat, de militant consecvent pentru edificarea uneilumi a înţelegerii si colaborării multilaterale. Etatuziasmul si căldura cu care ati fost înconjurat pretutindeni in ţările vizitate, rezultatele remarcabile ale convorbirilor cu conducătorii de partid şi de stat confirmă incă o dată inalta stimă şi prestigiul de care se bucură România pe toate meridianele globului, asociate firesc cu inestimabila dumneavoastră contribuţie la apărarea păcii si statornicirea unor relaţii de solidaritate, inţelegere şi respect reciproc intre popoarele lumii. Mindri de a vă avea in fruntea partidului şi ţării, mobilizaţi de excepţionalul dumneavoastră exemplu de dăruire si pasiune, de intransigenţă comunistă, vă asigurăm de întreaga noastră hotărire de a acţiona ferm pentru realizarea sarcinilor ce ne revin, sporindu-ne astfel contribuţia la ridicarea României pe noi culmi progres şi civilizaţie. I In telegrama MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE se spune : Momente de referinţă cu profundă semnificaţie istorică in confirmarea justeţei politicii externe a partidului şi statului nostru, vizitele oficiale de prietenie întreprinse, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, in fruntea delegaţiei de partid şi de stat în Republica Populară Chineză. Republica Populară Democrată Coreeană, Republica Socialistă Vietnam. Republica Democrată Populară Laos şi Kampuchia Democrată au însemnat pentru comuniştii din Ministerul Afacerilor Externe, pentru întregul colectiv de lucrători din centrală şi de la misiunile diplomatice ale Republicii Socialiste România un nou prilej de puternic entuziasm şi indreptăţită mindrie patriotică. Militind pentru întemeierea relaţiilor dintre state pe principiile respectării independenţei şi suveranităţii naţionale, avantajului reciproc, egalităţii şi neamestecului in treburile interne, pentru democrati■ zarea relaţiilor internaţionale şi instaurarea unei noi ordini economice şi politice in lume. intr-un climat de etică şi echitate internaţională. aţi scris incă o ilustră pagină de minduie în cartea de aur a prestigiului şi consecvenţei militante a permanenţei româneşti in lume. Expresie elocventă a preocupării statornice a partidului şi statului nostru pentru lărgirea pe multiple planuri a relaţiilor de prietenie cu toate ţările socialiste, a grijii pentru dezvoltarea continuă a prieteniei şi solidarităţii dintre ţările socialiste, pentru întărirea unităţii mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, această vizită se înscrie ca o confirmare strălucită a consecvenţei cu care dumneavoastră, stimate tovarăşe secretar general, militaţi pentru creşterea prestigiului şi influenţei socialismului in lume. Vă asigurăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de hotărirea fermă de a face totul pentru ca întreaga noastră viaţă şi activitate să fie demne de locul de cinstire pe care il ocupă România socialistă in lume, datorită prodigioasei dumneavoastră activităţi, animată de cea mai aleasă responsabilitate istorică faţă de interesele vitale ale poporului nostru şi ale , intregii omeniri. In telegrama COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREŞTI AL P.C.R. se spune: Comuniştii, toţi cetăţenii Capitalei dau o înaltă apreciere rezultatelor acestor vizite, documentelor semnate si acordurilor încheiate, in care văd incă o confirmare a realismului politicii interne si externe a partidului si statului nostru, stabilite de Congresul al XI-lea al partidului, în consens deplin cu realităţile lumii contemporane, cu voinţa de pace şi progres a intregii omeniri. Ingăduiti-ne să vă adresăm, acum, cind vă aflaţi din nou in mijlocul nostru, calde mulţumiri şi deplină recunoştinţă pentru remarcabila dumneavoastră contribuţie la afirmarea internaţională a României, la sporirea necontenită a prestigiului sau în întreaga lume. Vasta activitate internaţională pe care o desfăşuraţi în spiritul unei inalte responsabilităţi faţă de cauza socialismului, a pării şi progresului social, activitate care întruneşte adeziunea unanimă a Întregului nostru popor şi se bucură de o largă apreciere pe arena internaţională, reprezintă o contribuţie remarcabilă la dezvoltarea relaţiilor de prietenie şi colaborare ale României cu toate ţările socialiste şi cu celelalte ţări ale lumii, la întărirea unităţii mişcării comuniste şi muncitoreşti, a tuturor forţelor progresiste, democratice, antiimperialiste, la promovarea unui climat nou in viaţa internaţională, a păcii şi colaborării intre toate popoarele. Ne mîndrim, mult stimate tovarăşe secretar general, că sintem fiii unui popor demn si liber si că avem fericirea să trăim in această epocă de afirmare plenară a României, sub conducerea înţeleaptă a partidului, a dumneavoastră, cel mai iubit fiu al său, care întruchipaţi minunat voinţa si aspiraţiile intregii noastre naţiuni. Dind glas sentimentelor de adeziune deplină a tuturor locuitorilor municipiului Bucureşti la politica internă si externă a partidului si statului, afirmăm si cu acest prilej dragostea fierbinte si inalta preţuire cu care vă înconjurăm, împreună cu întregul nostru popor, şi vă asigurăm că vom munci neabătut pentru înfăptuirea exemplară a hotăririlor Congresului al XI-lea, ale Conferinţei Naţionale, a Programului partidului, calea sigură a făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a înaintării ţării spre comunism. Prezenţi în permanentă cu inima si cu gindul alături de dumneavoastră, mult iubite si stimate tovarăşe secretar general, oamenii muncii din judeţul Buzău au urmărit cu viu interes si cu deplină satisfacţie vizitele efectuate in Republica Populară Chineză, Republica Populară Democrată Coreeană, Republica Socialistă Vietnam, Republica Democrată Populară Laos şi Kampuchia Democrată — nouă şi strălucită solie de pace şi prietenie a poporului român — se arată în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN BUZĂU AL P.C.R. întreaga populaţie a judeţului Buzău vă mulţumeşte din adincul inimii pentru neobosita dumneavoastră activitate, in fruntea partidului si statului, pentru inalta grijă pe care o manifestaţi permanent in scopul asigurării prosperităţii si fericirii poporului român, pentru prodigioasa activitate internaţională pe care o depuneţi în vederea făuririi unei lumi mai bune si mai drepte. Dăm cea mai inartă apreciere documentelor semnate si le aprobăm cu entuziasm, văzind in ele o expresie a relaţiilor de tip nou, bazate pe egalitate si cooperare rodnică intre tarile socialiste, relaţii puse in slujba dezvoltării multilaterale, independente, de sine stătătoare a fiecărui stat, potrivit condiţiilor concrete istorice din fiecare ţară. Urmind minunatul dumneavoastră exemplu de activitate neobosită, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Buzău muncesc cu dăruire pentru a-si îndeplini sarcinile ce le revin, pentru realizarea indicatorilor producţiei fizice si nete, pentru a aplica in practică noul mecanism economico-financiar. Exprimindu-ne încă o dată adeziunea deplină faţă de politica ştiinţifică, clarvăzătoare a partidului si statului nostru, ne angajăm să acţionăm cu fermitate şi abnegaţie, să nu precupeţim nici un efort pentru înfăptuirea neabătută a Programului partidului, pentru ridicarea prestigiului României socialiste în lume. In telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN CLUJ AL P.C.R. se arată : Comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Cluj — români, maghiari şi de alte naţionalităţi — urmărind cu viu interes entuziastele manifestări de prietenie, cordialitate şi stimă care au marcat fiecare moment al soliei întreprinse de dumneavoastră, scumpe tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu in fruntea unei delegaţii de partid şi de stat, vă intimpină la reîntoarcerea în patrie cu urarea fierbinte de „Bun sosit !“ şi cu sentimente de satisfacţie deplină, de legitimă mindrie patriotică, înaltă preţuire şi adîncă recunoştinţă pentru rezultatele rodnice ale acestui nou şi important itinerar al înţelegerii, prieteniei şi colaborării frăţeşti cu popoarele ţărilor prietene din Asia pe care le-aţi vizitat. Noua solie întreprinsă de dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, se înscrie ca un eveniment de cea mai mare însemnătate internaţională, care demonstrează cu putere caracterul constructiv al aşezării raporturilor interstatale pe temeiul principiilor independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne, nerecurgerii la forţă şi la ameninţarea cu forţa, respectării dreptului fiecărui popor de a-şi alege independent calea proprie de dezvoltare. Exprimîndu-ne profundul ataşament , faţă de întreaga activitate pe care o desfăşuraţi spre binele şi fericirea poporului român, pentru pacea şi prietenia între toate popoarele lumii, vă încredinţăm, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom face totul pentru a vă urma neabătut cu gindul şi fapta în tot ce întreprindeţi, dînd viaţă în mod exemplar sarcinilor ce ne revin din Programul, hotăririle şi politica partidului, din preţioasele dumneavoastră indicaţii, pentru a mări aportul comuniştilor, al tuturor celor ce muncesc şi trăiesc in judeţul Cluj la înălţarea scumpei noastre patrii pe culmi tot mai înalte şi luminoase de progres şi civilizaţie. In telegrama CONSILIULUI CENTRAL AL UNIUNII GENERALE A SINDICATELOR DIN ROMANIA se spune : împreună cu întregul popor, am urmărit cu profundă satisfacţie şi deplină adeziune amplul şi fertilul dialog pe care l-aţi purtat cu conducătorii de partide şi de state din cele cinci ţări socialiste şi prietene, dialog materializat in documente de excepţională însemnătate pentru continua dezvoltare şi adincire a relaţiilor de prietenie şi colaborare multilaterală dintre partidele, popoarele şi ţările noastre. Acţiune politică de însemnătate istorică, vizita dumneavoastră a inscris noi şi strălucite pagini in cronica relaţiilor bilaterale, evidenţiind, o dată mai mult, hotărirea fermă a partidului, poporului şi statului nostru de a întări şi dezvolta continuu prietenia şi colaborarea pe multiple planuri cu toate ţările socialiste, pe baza principiilor marxist-leniniste şi solidarităţii internaţionale, ale suveranităţii şi independenţei naţionale, deplinei egalităţi in drepturi, neamestecului in treburile interne, întrajutorării şi respectului reciproc. De asemenea, vizita a dat expresie puternică preocupării de a face totul pentru soluţionarea problemelor majore ale contemporaneităţii, sprijinului deplin şi solidarităţii ferme cu lupta tuturor popoarelor împotriva imperialismului, colonialismului şi neocolonialismului, a politicii de dominaţie, a folosirii forţei în raporturile dintre state, pentru suveranitate, independenţă şi progres social, pentru democratizarea relaţiilor internaţionale. Consiliul Central al Uniunii Generale a Sindicatelor, organele şi organizaţiile sindicale, sub imboldul permanent al excepţionalei dumneavoastră pilde de dăruire patriotică şi comunistă, vă asigură că nu vor precupeţi nici un efort, că vor folosi întreaga lor capacitate de muncă, pasiune şi elan revoluţionar în mobilizarea tot mai largă şi mai eficace a oamenilor muncii in întrecerea pentru realizarea planului pe anul 1978 şi pe întregul cincinal. pentru creşterea eficienţei intregii activităţi, in contextul recentelor măsuri de întărire a autoconducerii muncitoreşti şi a autogestiunii. pentru accelerarea ascensiunii scumpei noastre patrii pe cele mai înalte trepte ale progresului şi civilizaţiei, pentru creşterea permanentă a prestigiului României socialiste in lumea contemporană. Primirea strălucită şi entuziastă cu care ati fost intimpinat pretutindeni pe parcursul vizitei este un elocvent semn al aprecierii politicii interne şi internaţionale a ţării noastre, o grăitoare dovadă a preţuirii şi stimei faţă de neobosita dumneavoastră activitate, orientată spre întărirea raporturilor frăţeşti cu toate ţările socialiste, pentru triumful socialismului pe plan mondial, pentru continua promovare a cauzei păcii şi înţelegerii in lume — se arată in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN GALAŢI AL P.C.R. Prin convorbirile prilejuite, prin documentele semnate şi acordurile Încheiate, prin întreaga lor desfăşurare, vizitele in cele cinci ţări ale Asiei reprezintă o contribuţie de cea mai mare însemnătate la dezvoltarea raporturilor pe multiple planuri dintre România şi statele prietene, constituind totodatăo nouă şi valoroasă manifestare a rolului deosebit de activ, prestigios al României în apărarea păcii şi dezvoltarea colaborării internaţionale. Vă rugăm să ne permiteţi, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să vă transmitem, in numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii din judeţul Galaţi, sentimentele de adincă recunoştinţă, înaltă cinstire şi preţuire faţă de activitatea laborioasă pe care o desfăşuraţi, să ne exprimăm profunda noastră admiraţie pentru excepţionalele calităţi de eminent om politic şi de stat, de încercat conducător al naţiunii noastre socialiste, personalitate proeminentă a lumii contemporane — calităţi puse in slujba înfăptuirii idealurilor de prosperitate şi pace, atit de scumpe poporului român, tuturor popoarelor lumii. , In numele comuniştilor, al tuturor locuitorilor din acest judeţ, vă asigurăm, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de întreaga noastră adeziune faţă de politica internă şi internaţională a partidului şi statului nostru şi vă incredinţam că prin faptele noastre de muncă ne vom strădui să contribuim mereu mai mult la înfăptuirea exemplară a hotăririlor Congresului al XI-lea al P.C.R. şi Conferinţei Naţionale a partidului, pentru ridicarea României pe noi culmi de civilizaţie şi progres. In telegrama CONSILIULUI NATIONAL AL FEMEILOR se spune: In numele muncitoarelor, ţărancelor, intelectualelor, al tuturor femeilor din patria noastră, ne exprimăm deplina aprobare faţă de această nouă şi strălucită afirmare a politicii partidului nostru, a României socialiste, de întărire a prieteniei, solidarităţii şi colaborării frăţeşti cu toate ţările socialiste, pe baza egalităţii şi respectului reciproc. Primirea călduroasă care v-a fost rezervată pretutindeni in aceste vizite a demonstrat încă o dată marele prestigiu al politicii principiale, consecvent revoluţionare a partidului şi statului nostru, înaltul prestigiu şi deosebita stimă de care vă bucuraţi dumneavoastră ca principal făuritor şi exponent al acestei politici, ca proeminentă personalitate a lumii contemporane. Milioanele de femei din patria noastră isi manifestă si cu acest prilej deosebita satisfacţie, sentimentele de profund respect şi înaltă preţuire pe care — alături de dumneavoastră — le poartă mult stimatei si iubitei tovarăşe Elena Ceauşescu pentru activitatea desfăşurată în timpul vizitelor, ca remarcabilă si prestigioasă personalitate a vieţii politice si ştiinţifice. Exprimind deplina noastră adeziune fată de noua solie de pace si prietenie, fată de mesajul de solidaritate militantă si colaborare multilaterală pe care 1-ati transmis In aceste vizite, in numele întregului popor român, fată de remarcabilele rezultate ale acestor noi dialoguri la nivel înalt, ne angajăm să depunem toate eforturile pentru înfăptuirea politicii interne si externe a partidului si statului nostru, pentru traducerea in viată a sarcinilor de largă perspectivă pe care ni le-ati trasat cu prilejul recentei Conferinţe naţionale a femeilor. Vizita de prietenie, convorbirile la nivel inait pe care le-ati avut, documentele semnate au reliefat noile posibilităţi de dezvoltare a colaborării bilaterale cu fiecare din statele vizitate în diferitele domenii, au contribuit la întărirea, conlucrării şi colaborării pentru soluţionarea în mod democratic a diferitelor probleme ale vieţii internaţionale. in interesul păcii si securităţii internaţionale — se onune in telegrama colectivului INTREPRINDERII „23 AUGUST“ din Bucureşti. Comuniştii, întregul colectiv de muncă al întreprinderii noastre salutăm cu adincă satisfacţie rezultatele remarcabile ale vizitei care a dovedit, incă o dată, prestigiul de care se bucură România şi preşedintele ei în lume, realitate dovedită de manifestările de caldă prietenie, de preţuire reciprocă şi stimă care au însoţit fiecare moment al vizitei. Noi, comuniştii, toţi oamenii muncii din întreprinderea „23 August“ — Bucureşti trăim din plin sentimentele patriotice şi mindria de a înfăptui neabătut sarcinile ce ne revin din istoricele hotărîri adoptate de Congresul al XI-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, pentru a contribui prin efortul nostru creator la făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea României spre comunism. Vă asigurăm, mult iubite tovarăşe secretar general, că vom folosi cu pasiune si elan revoluţionar întreaga capacitate de muncă in îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan si a angajamentelor asumate in întrecere, că vom folosi in modul cel mai constructiv sfaturile si îndemnurile preţioase pe care dumneavoastră ni le-aţi dat cu ocazia recentei vizite de lucru pe care ati efectuat-o in întreprinderea noastră la începutul lunii mai a.c. Ne exprimăm întreaga noastră admiraţie şi recunoştinţă pentru modul strălucit in care — şi cu prilejul acestei importante misiuni — aţi dovedit că ştiţi să slujiţi cauza partidului şi patriei noastre, să dezvoltaţi şi să adinciţi relaţiile internaţionale ale României, să faceţi cunoscută in lumea întreagă vocaţia de pace şi colaborare a poporului nostru cu toate popoarele lumii — se spune in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN ILFOV AL P.C.R. Vizita dumneavoastră in Republica Populară Chineză, Republica Populară Democrată Coreeană, Republica Socialistă Vietnam, Republica Democrată Populară Laos și Kampuchia Democrată reprezintă un eveniment de însemnătate deosebită, o nouă şi semnificativă contribuţie la înfăptuirea politicii principiale şi constructive a partidului şi statului nostru de prietenie şi colaborare cu toate ţările socialiste, de solidaritate militantă cu ţările, partidele şi mişcările care luptă pentru lichidarea urmărilor dominaţiei colonialiste, pentru construirea unei noi orinduiri sociale, pentru întărirea independenţei naţionale şi înţelegere d intre naţiuni. Călăuziţi de strălucitul dumneavoastră exemplu, de modul in care, cu pasiune şi fermitate, slujiţi interesele majore ale poporului român, cauza socialismului şi a comunismului, vă asigurăm, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom acţiona cu şi mai multă hotărire, vom face totul pentru ca in judeţul nostru să. fie îndeplinite exemplar sarcinile ce ne revin din documentele Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale ale Partidului Comunist Român. Este un titlu de onoare pentru noi să ne ştim ostaşi ai luptei întregului popor pentru înfăptuirea politicii partidului de construire a socialismului şi comunismului pe pămintul României, politică al cărei strălucit purtător de drapel sunteţi dumneavoastră — conducătorul ferm şi clarvăzător, omul care a ridicat atit de sus prestigiul patriei, demnitatea şi renumele poporului român. Asemenea intregii naţiuni, cei ce servesc patria sub drapel v-au însoţit cu inima şi gindul în această solie de prietenie şi colaborare şi dau o înaltă apreciere activităţii rodnice pe care aţi desfăşurat-o — se subliniază in telegrama consiliului de conducere al MINISTERULUI apArării naţionale, înţelegerile şi acordurile realizate cu conducătorii de partid şi de stat din ţările vizitate, documentele semnate deschid noi şi fructuoase perspective dezvoltării şi mai puternice a raporturilor pe multiple planuri dintre România şi aceste ţări,’ reprezintă o nouă şi remarcabilă afirmare a principiilor ce trebuie să stea la baza relaţiilor dintre partidele comuniste, dintre tarile socialiste, o contribuţie de inestimabilă valoare la cauza progresului, socialismului si păcii in lume. In strălucitele rezultate ale acestei vizite, militarii armatei noastre văd o nouă si grăitoare expresie a consecvenţei si dăruirii cu care, in fruntea partidului si statului nostru, militaţi pentru transpunerea în viaţă a Programului Partidului Comunist Român, a hotăririlor Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului privind politica externă a României socialiste. Vă încredinţăm , şi de această dată, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că militarii armatei noastre sprijină neabătut întreaga politică şi activitate internaţională a partidului şi statului nostru, care au adus României nenumăraţi prieteni pe toate meridianele globului şi un imens prestigiu internaţional, însufleţiţi de inaltul dumneavoastră exemplu de slujire cu abnegaţie şi pasiune revoluţionară a intereselor poporului, toţi militarii vor acţiona în continuare pentru ridicarea neîntreruptă a capacităţii combative a armatei, fiind permanent gata să execute orice misiune încredinţată de dumneavoastră, tovarăşe comandant suprem, pentru apărarea fermă, împreună cu întregul popor, a cuceririlor revoluţionare, independenţei, suveranităţii şi integrităţii Republicii Socialiste România. Cu prilejul reîntoarcerii dumneavoastră din vizita efectuată in ţări socialiste prietene din Asia, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, in fruntea delegaţiei noastre de partid şi de stat, comuniştii, toţi locuitorii — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — din judeţul Mureş vă adresează din inimă tradiţionalul „Bun venit !“ acasă, pe pămintul străbun al României noastre socialiste — se arată in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN MUREŞ AL P.C.R. împreună cu întregul popor, am urmărit cu toţii, cu cel mai viu interes, aleasă admiraţie şi mindrie patriotică, desfăşurarea, etapă cu fustă, de-a lungul a mii de kilometri, a înaltei solii româneşti de pace, adevărat traseu al prieteniei şi colaborării, trăind alături de dumneavoastră emoţiile vibrantelor manifestări de căldură, dragoste şi preţuire cu care v-au întimpinat şi însoţit, conducătorii şi popoarele R.P. Chineze, R.P.D. Coreene, R.S. Vietnam, R.D.P. Laos şi Kampuchiei Democrate. Folosim acest prilej pentru a exprima deplinul acord şi profunda satisfacţie a comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii de pe meleagurile mureşene, indiferent de limba pe care o vorbesc, faţă de rezultatele deosebite ale vizitei, faţă de spiitul constructiv, sinceritatea, principialitatea, pasiunea revoluţionară şi inaltul umanism pe care le-aţi reafirmat cu pregnanţă şi in cadrul acestei noi misiuni de larg răsunet internaţional, şi care au conferit noi dimensiuni prestigiului României socialiste în lume. Animaţi de nepreţuita dumneavoastră pildă de patriotism şi dăruire comunistă, mobilizaţi de importantele sarcini ce ne avem de înfăptuit in cel de-al treilea an al acestui cincinal, vă asigurăm, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că oamenii muncii români, maghiari, germani de pe această strămoşească vatră de cultură şi civilizaţie a poporului român vor munci in continuare fără preget, cu pasiune revoluţionară şi dăruire patriotică pentru a transpune neabătut in viaţă istoricele hotărîri ale Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului. Purtăm în inimi imaginile de neuitat, în care sute de mii de oameni din ţări prietene ale Asiei şi-au manifestat adinca preţuire faţă de politica partidului si statului nostru, faţă de distinsa dumneavoastră personalitate, binecunoscută pentru activitatea neobosită pusă in slujba celor mai nobile aspiraţii ale contemporaneităţii — se spune în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN OLT AL P.C.R. Oamenii muncii din judeţul Olt au urmărit vizita pe care aţi efectuat-o, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, in fruntea delegaţiei de partid şi de stat a României, cu convingerea fermă că aceasta constituie o nouă expresie elocventă a preţioaselor contribuţii pe care dumneavoastră le aduceţi în permanenţă la înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului, pentru edificarea unei lumi mai bune şi mai drepte, în care toate popoarele să se dezvolte liber si independent, potrivit voinţei lor, in condiţii de pace si colaborare, pe baza respectării neabătute a principiilor egalităţii în drepturi, suveranităţii, neamestecului in treburile interne, dreptului sacru al fiecărei naţiuni de a-şi alege liber propriul destin. Permiteţi-ne să vă împărtăşim că am simţit, clipă de clipă, că in gindurile şi ideile exprimate de dumneavoastră vibrează aspiraţiile tuturor oamenilor muncii din tara noastră, pentru care munca paşnică, prietenia intre popoare reprezintă cel mai scump ideal. V-am însoţit in acest istoric itinerar al păcii şi colaborării cu cele mai alese simţăminte, muncind cu entuziasm şi dăruire in fabrici şi pe ogoare, obţinind importante succese in toate domeniile vieţii socialeconomice. Acum, cind dumneavoastră şi tovarăşa Elena Ceauşescu aţi revenit pe pămintul drag al patriei, vă adresăm din adincul inimilor noastre tradiţionalul „Bun sosit !“ şi ne angajăm să facem tot ce ne stă in putere pentru a fi la înălţimea strălucitului dumneavoastră exemplu, urmind cu fermitate drumul de lumină şi glorie pe care l-aţi deschis patriei socialiste, minunatului nostru popor. In telegrama COMITETULUI CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST se arată : Puternic însufleţită de cele mai profunde sentimente de stimă şi neţărmurită dragoste faţă de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, tinara generaţie a patriei a urmărit cu adincă mindrie patriotică inalta solie de pace, prietenie şi cooperare pe care aţi purtat-o, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu. in Republica Populară Chineză, Republica Populară Democrată Coreeană, Republica Socialistă Vietnam, Republica Democrată Populară Laos, Kampuchia Democrată, in cadrul întîlnirilor la nivel înalt realizate în Iran şi India, Uniunea Tineretului Comunist. Uniunea Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România, toţi tinerii patriei îşi exprimă, într-o deplină unanimitate, cea mai vie aprobare şi satisfacţie faţă de rezultatele deosebit de fructuoase ale vizitei pe care aţi întreprins-o, eveniment cu adinei rezonante in relaţiile dintre poporul român şi popoarele ţărilor respective, în cronica vieţii politice internaţionale. Asemenea întregului nostru popor, toţi tinerii patriei, au trăit cu vibrantă emoţie, cu inimile pline de o nemărginită bucurie, amplele manifestări de stimă şi respect cu care aţi fost înconjurat, înaltele aprecieri pe care personalităţile cu care v-aţi intilnit le-au exprimat la adresa dumneavoastră. Intilnirile şi convorbirile purtate, documentele comune semnate, conferă,, înaltei vizite întreprinse de dumneavoastră, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, dimensiunile unui act de importanţă istorică, menit să dea unntnou impuls relaţiilor multilaterale dintre poporul român şi popoarele ţărilor vizitate, luptei pentru victoria cauzei socialismului, securităţii şi cooperării, păcii, prieteniei şi progresului social. Vă rugăm să ne permiteţi ca, din glas celor mai profunde sentimente de dragoste şi neţărmurit respect care vi le purtăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să exprimăm hotărirea fermă a tuturor tinerilor muncitori, ţărani, elevi, studenţi, intelectuali şi militari — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — a organelor şi organizaţiilor noastre de a munci fără preget, de a face totul, sub conducerea partidului, pentru înfăptuirea hotăririlor Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale ale Partidului Comunist Român, a orientărilor şi indicaţiilor dumneavoastră, pentru întărirea relaţiilor de prietenie, colaborare şi solidaritate internaţională ale poporului român cu popoarele ţărilor vizitate, ale tineretului nostru cu tineretul acestor ţări, cu tinăra generaţie progresistă şi democrată din întreaga lume, pentru triumful cauzei, socialismului şi păcii, al progresului şi înţelegerii internaţionale. In telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN PRAHOVA AL P.C.R. se arată : Alături de întregul nostru, popor, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Prahova au urmărit cu viu interes, cu inaltă mindrie patriotică şi fierbinte recunoştinţă vizita pe care aţi făcut-o dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, in fruntea delegaţiei de partid şi de stat a ţării noastre in ţări din Asia. Ea constituie o nouă şi elocventă expresie a consecvenţei cu care conducerea partidului, dumneavoastră personal militaţi pentru aplicarea in viaţă a politicii noastre externe de dezvoltare a prieteniei şi colaborării multilaterale cu toate statele socialiste, de afirmare in relaţiile internaţionale a principiilor independenţei şi suveranităţii naţionale, a spiritului de Înţelegere şi conlucrare dintre popoare. Manifestările pline de căldură şi de înaltă stimă cu care v-au intimpinat pretutindeni oamenii muncii, documentele de mare importanţă pe care le-aţi semnat impreună cu conducătorii de partid şi de stat, largul ecou de care s-a bucurat vizita întreprinsă de dumneavoastră în aceste ţări sunt dovezi semnificative ale stimei şi preţuirii de care vă bucuraţi pe toate meridianele lumii dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, militant neobosit pentru interesele majore ale umanităţii, pentru cauza socialismului şi comunismului. Vă raportăm, mult stimate tovarăşe secretar general, că, mobilizaţi de exemplul dumneavoastră luminos de slujire fără preget a partidului şi poporului, oamenii muncii din industria judeţului Prahova, în frunte cu comuniştii, sunt angajaţi plenar in munca de înfăptuire a hotăririlor Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale pentru realizarea şi depăşirea sarcinilor de plan, a măsurilor menite să contribuie la creşterea, eficientei intregii activităţi economice, trecerea la o calitate nouă, superioară, in toate domeniile, atragerea activă a maselor de oameni ai muncii la conducerea procesului revoluţionar de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. • Un insufleţitor exemplu de slujire a intereselor poporului român, a cauzei socialismului şi păcii in lume. • Contribuţie de excepţională importanţă la întărirea prieteniei şi colaborării cu ţările vizitate, la promovarea ţelurilor cooperării şi înţelegerii. • Dragostea şi preţuirea întregii naţiuni pentru activitatea neobosită, plină de abnegaţie şi pasiune, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, pusă in slujba creşterii prestigiului internaţional al României socialiste. • Angajament ferm al întregului popor de a acţiona exemplar pentru înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru.