Evangélikus kerületi lyceum, Selmecbánya, 1865

Értesítés a selmec­ii ágost. Ill ív. evalag*. kerül. líceumról. Közzé teszi az 186516-ik tanévi, nyári, nyilvános közvizsgák alkalmával Miresny­ít álámos, igazgatótanár. A nyilvános közvizsgák rende. 1. Az elitosztály vizsgája junius 22-kén délelőtt tartatik. 2. A VII. Vill-ik osztályé „ 25-kén „ , 3- Az V. Vl-ik „ „ 25-kén délután. 4. A HI. IV-ik „ „ 26-kán délelőtt. 5. Az I. II-ik „ ,, 26-kán délután. M,_A' KON^v^Aii 7­­lj rvctti il­lIUdlI. G. A szóbeli érettségi vizsga Junius 27-kén s 28-kán délelőtt s délután. Jegyzetek I. Tantárgyak. Az elitosztály­ban. Vallás: bibi. történetek, sz. írási mondatok, egyházi énekek. Magyar-német­nyeh-tan: ragozás fordí tas. Földrajz: egyetemes s magyarhoni. Természetrajz: állattan. Számtan 1­4 mivelet s a törtek elemei. Olvasási s írási gyakorlatok. Iso oszt,lhomi­ Vallás: hetenként 2 óra: ó test. történetek, bibliai mondatok, kátéból a 10 parancsolat; kézi könyv: Varga János, bibi. történetek, német s tót növendékeknél kétszer 52 bibi. történet, képekkel. Latin nyelv h. 0. o. szóalaktan, különösen nevek, névmások s rendes igék, fordításo kk. Szénásy latin nyelvtana. Magyar­ nyelv, 2 o beszédrészek fejtegetése, név-­s igeragozás, dolgozatok; kk. sárospataki magyar nyelvtan. Olvasókönyv: Dihanyi. Német nyelv 2 ó. nevek, névmások, fordítási gyakorlatok; kk.Toepler nyelvtana. Tót­­nyelvtan egyesülten a 2-dik osztálylyal, tótszületésű növendékekre nézve kötelező tantárgy, k­. 2 ó. beszédrészek fejtegetése, ragozás. Olvasókönyv: Jirecek citanka. Földrajz 36. egyetemes földleírás, kk. Batizfalvy. Termé­szetrajz 2 ó. állattan: emlősök és rovarok Dorner szerint. Számmértan 46. négy mivelet egész számokkal s kö­zönséges és tizedes törtekkel; vonalok, szögek 3 s 4 szögek alakítása; kk. Mocnik-Szász Károly. Szépirási gyakor­lások. Tanárok: Paulinyi Vilmos; tótnyelvben Ilzencsik Károly, helybeli ev. tót lelkész úr, ki a tótnyelvtant a többi osztályokban is előadja. J II- dik osztályban. V a 11 á s 2 ó. új test. történetek; kk. újtestamentom, kátéból a hit, az úr imája s a két szentség. Latin nyelvű o. szóalaktan, főleg igeragozás, rendes s rendhagyó igék, fordítási gyakorlások; kk. Szénásy latin nyelv­tana. Magyar nyel­v 2 ó. ismételve beszédrészek fejtegetése, ragozás és ragozási szabályok, főleg igékről; dol­gozatok ; kk. sárospataki nyelvtan. Olvasókönyv: Dihányi. N­é­m­­e­t nyelvtan 2 ó. név, névmás, igeragozás, rendhagyó igék; fordítási gyakorlatok, költői s prózai elmez darabok fordítása, emléklése, kk. Toepler és Mozart L­ebuchLB. Tótnyelv 2 ó. mintáz 1-ső osztályban. Történet­i földrajz 3 ó. ókori történet Beck, földrajz Batizfalvi szerint. Természetrajz 2 ó. madarak, hüllők, halak, növénytan Dorner szerint. Szám­mer tan c. viszonyok, aranyok, hármas szabály, mérték s pénzisme, sokszögek alakítása, az egyenes vonalú idomok nagyságának meghatározása s azok hasonlósága; kk. Mocnik-Szász Károly: Szépirási gyakorlások. Tif tanárok: Chovan Károly, osztály tanár; németnyelv s történetben Benda Péter Pál, tótnyelvben Hrencsik Károly. III- dik osztályban. Vallas 2 o. egyházi történet Dierner szerint. Latin nyelv 6 ó. szókötési szabályok Varga mondattana szerint, fordítási gyakorlások. Corn. Neposból Miltiades, Themistocles elemezve, emlékelve.— Magyar nyelv 2 ó. mondattan, dolgozatok; ki. sárospataki nyelvtan. Német nyelvtan 2 ó. a nyelvtan ismétlése, fordítási gyakorlatok, költ. s prózai szakaszok emléklése; kk. Toepler s Mozart Lesebuch 1. B. T o t n­y­elv, egyesülten a 4-dik osztálylyal, 2 ó. a tótszületésüekre nézve kötelező tantárgy, szókötés, dolgo­z­atok. Té te­ let S földrajz 3 ó. közé, s újkori tört. Beck, földrajz Batizfalvi szerint. Természetrajz 26. I-so feleiben: ásványtan Dorner sz., II-ikban természettan Schabus-Hollósy szerint. Számmértan 3 ó. a betuszami etes elemei; kör s görbe vonalok Mocnik-Szabóky szerint. Szépirási gyakorlások. Tanárok: Benda Péter Pál, osztálytanár, szám-, m­y-s ásványtanban Chovan Károly, természettanban Jezsovics Károly tót nyelvben Hrencsik Károly, J ’ lY-dik osztályban. Vallás 2 ó. ker. hit- s erkölcstan Tischer-Margócsy szerint. L­a­ti­n ny­el­v 6 ó. szókötési sza­­bááyok Marga szerint, prosodia, Corn. Neposból Aristides, Pausanias, Epaminondas, Hannibal, Alcibiades, Phaedrusból 10 mese elemezve, emlékelve. Magyar nyelv 2 ó. a szóalaktan ismétlése s körmondattana sárospataki nyelvtan sz., ügyirály Környey szerint. Német nyelv 2 ó. a szóalaktan ismétlése, szókötési szabályok, költemények s prózai darabok elemzése, fordítása, emléklése; kk. Lüben IV. rész. Történet s földrajz 3 ó. magyarhoni, az Bajcsányi, ez Batizfalvy sz. Természettan 2 ó. Schabus-Hollósy sz. Szammertan 3 ó. csoportsarok, összetett hármas szabály, első rendű egyenletek egy ismeretlennel; tömör­ mértan Mocrik-Szaboky sz. Tanárok: Csömör Miklós, osztálytanár, természettanban Jezsovics Károly tót­nyelvben Hrencsik Károly. J ’ V-dik osztályban Vallás: 2 c. új test. könyvek ismertetése Zsarnay Lajos bibliai bevezetése szerint: új test. könyvek ol­vasása, (téli vasárnapokon rendesen,) válogatott szakaszok emléklése. Latin nyelv 5 ó. Cicero beszédein Catilinam, pro Marco Marcello, Ovidii metamorph. és Virginius ecologái fejtegetve, emlékelve, irálygyakol­latok. Hellen 4 o. nevek, névmások s rendes igék, kk. Szepesy helsen nyelvtana. Magyar nyelv 36 szónoklattan az előadónak saját füzetei szerint; irálygyakorlatok. Német nyelv 2 ó. mondattan Lüben olva­­sókönyvének V. k. szerint; prózai s költői szakaszok fordítása, emléklése. Tót nyelv 2 ó. szavallási s irály­­gy­a­kor­latok, és szláv irodalom története, mellyet a felgymnasiumi, tótszületésü növendékek egyesülten tanúlnak Történet s földrajz 4 ó. az ókor, s belten és római régiségek, Szilágyi s Hunfalvy szerint. Természet­­rajz 2 o. vegy s ásványtan az előadó tanár füzetei szerint. Mathesis 4 ó. a négy mivelet, két tizedes és tanctörtek, viszonyok, egyszerű és összetett arányok és azok alkalmazása; három, négy és sokszögek, kör, körü­li­tek és területek, hajtalék, mentelek, kerülek,kb. Mocnik - Arnstein.

Next