Sínek világa, 1982 (25. évfolyam, 1-4. szám)

1982 / 1. szám

Jz­tfáttyi' tf /áu/ffttukfarfabt luijiohjá/af /wc/e. Interjú URBflU SflUDOR vezérigazgatóhelyett­es elvtárssal A Sinek Világa XIV.évfolyamának 1.számát adjuk most közre. 1958.január hóban jelent meg az első szám. Negyed század óta szolgálja a MÁV építési és pályafenn­tartási dolgozóinak oktatását és továbbképzését, valamint a műszaki fejlesztést. Szakszolgálatunk életében ez a korszak olyan változatos, hogy nem lehet egy szó­val jellemezni. Magában foglalja azt az időszakot, amikor még volt elég munkás­kéz, de azt is, amikor a létszámcsökkenés már az elviselhetőség határát súrolja. Magában foglalja a kézi pályamunkák korszakát és egyes munkákban a 90%-os gépe­sítettséget, az 1962.évi 470 vkm vonalkorszerűsítést, és az 1972.évi 155 vkm tel­jesítményt is. 25 év távlatában elmondhatjuk, hogy ennek a korszaknak a Sinek Világa is részese volt. Teljesítette azt a feladatát, amelyet még elődeink tűztek ki, és amelyet a kérdőívekre adott válaszok is egyértelműen bizonyítanak. Lezárul-e ez a változatos korszak, mit hoz a jövő? Ezt tudakoltuk Urbán Sán­dor vezérigazgatóhelyettes elvtárstól. Sinek Világa kérdése: Milyennek látja a vasút jövőjét? Vezérigazgatóhelyettes elvtárs válasza: Közismert, hogy Európában, de más világrészeken is az utóbbi években a vas­utak szerepe növekedett, így van ez a mi hazánkban is. Tapasztalhatjuk, hogy a vasút a tömegáruk és a hosszútávú fuvarozások eszköze, de ugyanez vonatkozik a személyszállításra is. Sőt az utóbbi években a személyforgalom területén beállott csökkenés lelassult, és azt várjuk, hogy az igényekhez jól illeszkedő vonatjaink elősegítik az utasszám növekedését. A jelenlegi energiahelyzetben különösen fontos, hogy a fuvaroztatók olyan fu­varozási nemet vegyenek igénybe, ami a leggazdaságosabb, és mi azt valljuk,hogy a vasút olcsóbb, mint a közúti fuvarozás. A vasút szerepének növelését elősegíti kereskedelempolitikánk javítása. Ezen túlmenően fontos feladatunk, hogy a vasút műszaki állapotát jó színvonalon meg­tartsuk, hogy megfeleljen azoknak az elvárásoknak, amelyekkel nagy volumenű áru­­fuvarozást és magas színvonalú személyfuvarozást lebonyolíthat. Kérdés: Lát-e lehetőséget és milyen módon arra, hogy a pályák állapota terén 1976- ban megindult kedvező változás folytatódjék a nehezebb gazdasági körülmények kö­zött, és ne forduljon ismét visszájára a helyzet? ............ ..........■— sí he* világ*......................................................................... 1 ■■■■■■■......

Next