Somogyi Ujsag, 1938. január (20. évfolyam, 1-24. szám)
1938-01-01 / 1. szám
1938. január 1. SOMOGHYISffl Legújabb báli ruhaanyagot Lőw Divatházban Kaposvár Fő utca 21. II „Takarékosság“ tagja. ____3 ...Ha végetért a földi küldetésünk... A Somogyi Újság munkatársának őszinte beszélgetése az uranocentrikus elmélet tudósával A legfenségesebb világ csodálatos kialakulása teljesen új megvilágításban Mié: VÖLGYI is SZILÁRD térnél, Kipisvár, Kossuth Lajos utca Évről-évre halad a világ HM évről-évre többet nyújt az H ORION-RADIO« ’-•sx. ^^(1^ Kaposvár forsadalmának igen kis hányada részesült abban a szerencsében, hogy nov. 9-én jelezt lehessen azon a páratlan érdekességű én a maga nemében egyedülálló elö« X[pui ‘uosupu Nagyboldogasszony Egyházközség nagytermében, a katolikus Szabadegyetem keretében hangzott el. A Somogyi Újság ezeket írta Ákos István tábori esperes alezredes ezen előadásáról : „Olyan, előadást élvezhetett végig a közönség, amilyen még nem hangzott el városunk falai között.“ Nem túloztunk ezzel a megállapítással, már csak azért sem, mert a világegyetem berendezésének ilyen értelmű magyarázata egészen újszerű, teljesen egyedülálló s a Somogyi Újságnak jutott az a kitüntetés is, hogy a Mindenség uranocentrikuisi szerkezetének elméletéről egyedül sekésnek számoljon be részletesen s megismertesse olvasóival a legtitkosabb és legfenségesebb világ csodálatos kialakulásának aj ekét. Rövid földi életünk alatt sokszor jut eszünkbe a kérdés : Hol is élünk ? Ez mi következik azután, ha befejeztük földi pályafutásunkat ? Mmilyen ezt az ismeretlen, titokzatos másivilág ? ! Ezekre az önkérdésekre ad feleletet Ákos Ieiván, a tudós pap, aki eddig ismeretlen teóriájával megjelöli hehét az embernek itt a földön, a Mndenségben és a másvilágon. A világhírű olasz költő, Alghier Dante La Divina Commediájába olyan plasztikusan festett képet a pokol, a purgatórium és a menny világáról, hoggy azt sokág valónak is hitték, Dante metéri tolla a középkor természetadományát örökítette meg. Akts István sem a modern természettudományt vette alapul, hanem lepráját a Szentírás alapján, bölcselet útján építene fel. A mellékelt kép Ákos István uranocentrikus elméletét sempatikusan szemlélteti. A kör belsejében van Isten trónja, ezt veszi körül a hét szférából álló : Uranos, a menyország. Ezen kívül helyezkedik, el a kozmikus világ a Cosmos, az anyag, az ember átmeneti hehe s végül mindezeket beborítja egy végtelen, anyagtalan, fekete úr, a tehetetlenség, a szellemi lefokozottság végtelen kaotikus sötétsége : a Chaos, a pokol. Az apró, árnyalati pontok a kozmikus világ fokozatos kialakulását jelzik. Mint már említettük s ezt örömmel szögezzük le ismételten, a Somogyi Újság hasábjain jelenik meg Ákos István nagyjelentőségű elmélete először nyomtatásban. A tudós papot szombathelyi otthonában kereste fel lapunk munkatársa. Dolgozószobájában fogadta Ákos István, íróasztalával szemben az egyszerű kis szoba falán Krisztus hatalmas képe, alatta feszület fv'*" Ezekre tekint fel igen gyakran, amint egy-egy újabb gondolatba kezd. Kedves közvetlenséggel magyaráz s egy-egy állítása igazolására mindig felüti a bibliát. Átszellemül jóságot, lelki békét sugárzó arca valahányszor a bibliát veszi kezébe. Pap. Egymás után tesszük fel a kérdéseket, amikre rögtön válaszol is. — Mi indította főtisztelendő urat, hogy szembehelyezkedjék a természettudomány dogmának hitt régi elméletével ? — Az, hogy én a csillagos világban mindig a lélek útját kell vestem Isten felé ! És bár csodálattal szemlélhetjük az asztronómia tudományos haladását, feladatát mégis egyoldalúan oldja meg, ami az igazsághoz nem elég. A geocentrikus elméletet maga a természettudomány hagyta el Galileivel és a heliocentrikus állásponton túlhaladva eljutott a galaktikus rendszerek elméletéhez, de csak elméletileg, mert gyakorlatban még mindig geocentrikus, mivel kutatásaiban anyagi téren mozog csupán és az eszközei földhöz kötik. — És hogyan építette fel az uranocentrikus elméletet? — Bölcseleti alapon! Mivel a Mindenséginek csak két alapeleme van: szellem és anyag, a szellemi rész előzi az anyagot, csak az uranocentrikus elgondolás jöhet tekintetbe. A heliocentrikus és galaktikus elgondolás pedig csak részlet az egészben, ami nem nélkülözheti a centrumot. Ez pedig bölcseleti és teológiai alapon nem lehet más, csak az Uranos. — Miből indult ki? A Szentirásból! A Szentirás tartalmazza azokat a kinyilatkoztatott igazságokat, melyek által Isten művei felismerhetők és amelyek nélkül a tudomány célt nem érhet! — Mi nyújtott kutatásaihoz további alapot és anyagot? — Megint csak a Szentirás — feleli mosolyogva, — mert például a Szentírás 7-es száma nélkül a teremtés és kialakulás 7 világkorszakát meg nem értjük. A Szentirásban élesen kell látni s tisztán meg kell különböztetni a szellemit az anyagitól és elsősorban mindent szellemi szempontból kell alkalmazni a Macrocosmosra és csak azután hozhatjuk vonatkozásba az anyaggal és legutoljára szállhatunk le a Macrocosmosra — a Földre. — Mióta foglalkozik főtisztelendő úr ezzel a teóriával? — Gyermekkorom óta rajongója vagyok az Égnek, mindig a csillagok világában kerestem rá itent, a mennyországot és a tisztítóhelyet. Szakszerűen 1925 óta, amióta hivatásszerűen tanítással foglalkoztam és, megláttam azt, hogy a teológia és a természettudomány nem járhatnak külön utakon, ahol egymást meg nem értve ellentmondásba keverednek, mert egyik igazság a másiknak nem mond ellent, csak egymást kölcsönösen kiegészíti. Lassan felemelkedik helyéről, Krisztus képe alá áll s mintha vele beszélne, folytatja: — Halálának 19 százados évfordulóján, 1933-ban jöttem rá, hogy ez az itt helyes. — Mi a pozitív magyarázata annak, hogy a Mindenség központjában az Uranos áll? — Az, hogy a végtelen fölségű Istennek, aki egyházunk tanitása szerint: Primus Motor Immobilis — első mozdulatlan mozgató, csak az Uranosban lehet a „királyi széke“ és csak igy lehet az a „Központi Hatalom“, akinek birodalma az egész Universumot foglalja magába. Aki figyelmesen szemügyre veszi ezt az uranocentrikus szerkezetet, az csodálatosan zárt egységet láthat benne, amelyben az összes teológiai és , természettudományi igazságok maradék nélkül elhelyezhetők. — Hogyan lehet megmagyarázni az anyagok életét a Cosmosban? | * 1Ph771Inll forgalomba hozza __________ Shell Kőolaj Rt. Boszlavitz László _ |* I lerakata villamosszaküzlet llM\r!ll?’|1i? Fő-utca 12. Fő-utca 8. llUdUlj Ilii Tel. 746. , Tel. 566. | SHELL-gázzal!