Állami főreáliskola - Széchenyi István gimnázium, Sopron, 1928

Hivatalos látogatás. Rendes évi látogatását Dsida Ottó, tan­kerületi főigazgató az 1928. évi április hó 23—27. napjain végezte. Tapasztalatait az április hó 30-án tartott értekezleten közölte a tanári testülettel. Általában véve teljes elismerését fejezte ki az intézetben folyó eredményes munkáról. A francia nyelvi tanítás módszerének és eredményének meg­figyelésére a nm. V. K. M. Dr. Petrich Béla budapesti tanárképző­intézeti gyakorló gimnáziumi tanárt küldte ki, aki i. é. május hó 2. 3. és 4. napjain látogatta intézetünket s vett részt a francia tanítási órákon. Az intézet róm. kath. vallásu tanulóinak hitoktatását püspöki biztosi minőségben Dr. Bürchner László prépost-plébános úr ellen­őrizte, aki a róm. kath. hittani összefoglalásokon is résztvett, azokat mint elnök vezette. Az ág. h. ev. tanulók hittani oktatását Scholz Ödön ág. h. ev. esperes úr, a ref. vallásúakét Dr. Kiss Jenő kir. törvényszéki biró vizsgálta felül. Az izr. vallású tanulók hittani összefoglalásaira az izr. iskola­szék Dr. Strasser Emil és Dr. Hollós Jenő urakat jelölte ki. A tanulók. Vallási kötelességét minden felekezetű tanuló teljesítette. A róm. kath. tanulók minden vasár- és ünnepnapon szentmisét s azonkívül vasárnap szentbeszédet is hallgattak. Az iskola év folyamán összesen négyszer járultak a szentgyónáshoz és áldozáshoz, azonkívül részt vettek a húsvéti lelki gyakorlatokon és az Úrnapi körmeneten. A húsvéti lelki gyakorlatok i. é. március hó 20—23. napjain voltak; az I.—IV. o. tanulókét Dr. Közi Horváth József soproni Szt. Imre Kollégiumi prefektus, V.—VIII. o. tanulókét Dr. Koszterszitz József soproni Szt. Imre Kollégiumi igazgató tartotta. A nem katholikus vallású tanulók is felekezetük lelkészének és hitoktatójának utasítása szerint jártak el vallási kötelességük teljesíté­sében. A tanítás minden nap imával kezdődött és imával fejeződött be. A tanítás előírt anyagát a Rendtartás és Tanterv utasításai szerint minden osztályban elvégeztük. A középiskolai reformmal kapcsolatos új tanterv folyó tanévben folytatólag az V. osztályban is életbe lépett, mely a régihez viszonyítva inkább csak a tananyag beosztásában idézett elő változást. Új tárgyként szerepelt ebben az osztályban az ábrázoló geometria, megváltozott a történelem, ter­mészetrajz, vegytan és a mathematika anyaga. A tanulók fegyelmezettsége ellen általában nagyobb kifogás nem emelhető. A rendkívüli tárgyak közül a latin nyelvet az V.—VIII., egész­

Next