Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2012 (Anul 6, nr. 309-334)

2012-05-23 / nr. 329

Sportul Sălăjean Volei - Divizia A2 - Publicitate Șimleu Silvaniei, pentru a treia oara, in prima dază, pitorescul oraș de la poalele Măgurii, Șimleu Silvaniei, este prezent pentru a treia oară - în primul eșalon al voleiului masculin românesc, cu echipa PHOENIX! Cu siguranță, iubitorii voleiului prezenți în noua sală de sport "Silvania" din Șimleu Silvaniei, la turneul de promovare în Divizia Națională de Volei A1 (18-20 mai 2012), doreau o asemenea "izbândă" a șimleuanilor. Ceea ce era de așteptat s-a și întâmplat, spre bucuria lor, a jucătorilor, a șimleuanilor și a sălăjenilor. Bravo, băieți! FELICITĂRI! A fost un turneu organizat bine, cu partide echilibrate, cu jocuri cu niveluri tehnice și spectaculare ridicate, dat fiind faptul că se întâlneau cele mai bune patru echipe din Divizia A2, seriile Est și Vest, în această "bătălie sportivă" a câștigat...Vestul! Da, pentru că au promovat echipele: LPS CSS BIHORUL Oradea și CS PHOENIX Șimleu Silvaniei! Orădenii au avut în Andrei Achimescu un bun coordonator al acțiunilor de atac și un inspirat organizator al întregii activități din propriul teren, în Andrei Techieș și George Drăgan eficienți trăgători, iar în George Fărcanea, un bun libero, cu preluări sigure ale mingii în linia a doua. Ei, și ceilalți au reușit să se impună în fața șimleuanilor cu scorul de 3 -1 (23,20,25,21). Au câștigat, apoi, la limită meciul cu sucevenii: 3 - 2 (15,19,20,21,9), dar s-au văzut învinși de băcăuani: 2-3(14, 19, -11, -23, -10)!! Aveau, totuși, promovarea asigurată... Șimleuanii, în fața celor aproape 400 de spectatori la fiecare meci, au jucat cu multă ambiție, mai ales după înfrângerea nedorită cu orădenii, într-un debut cu "trac", într-o partidă viu disputată. Dezvoltând un joc combinativ și sigur la fileu, cu multă forță în atac, dar și mai ordonați în linia a doua, cu preluări eficiente, ai noștri au câștigat meritat partidele cu băcăuanii: 3 - 0 ( 23, 23, 13) și cu sucevenii: 3-0(19,16,22). Asta, pe fondul mobilizării exemplare a jucătorilor de către antrenorul Mircea Abraham, care s-au descurcat onorabil în toate compartimentele, cu un randament ridicat, mai ales, în ultimul meci, devenit "derby-ul" turneului, cu o țintă precisă: "care pe care"! Acest meci a oferit tot ce promitea să ofere publicului spectator și, mai mult de-atât, șimleuanilor și sălăjenilor, pentru că miza atât de mare sub semnul căreia a stat această partidă a făcut ca fiecare dintre echipe să fie copleșită de importanța rezultatului. Șimleuanii au câștigat pe merit, datorită preluărilor sigure ale lui Cristian Boroeanu, tocmai ce le-a trebuit coordonatorilor Sergiu Ilieș și Andrei Harlișca pentru a-i pune integral în valoare pe trăgătorii Adrian Pop, Florin Filip, Kis Gabriel și Constantin Pantea. Sucevenii s-au prezentat onorabil, remarcându-se: coordonatorul Andrei Sasu, Andrei Giurcă și Ștefan Ștefuță. Ei sau impus clar în fața băcăuanilor: 30 (15, 18, 20), au pierdut la limită întâlnirea cu orădenii și n-au putut evita înfrângerea în fața gazdelor descătușate de "Trac" și dezlănțuite pentru realizarea fiecărui punct. Băcăuanii au avut un "start" slab, și-au revenit pe parcurs și au avut un final surpriză, învingându-i pe orădeni. S-au evidențiat: ridicătorul Eduard Popescu și Laurențiu Marciu. Phoenix: Sergiu Ilieș, Florin Filip, Adrian Pop, Mircea Abraham, Kis Gabriel, Mihai Silaghi, Eugen Ilieș, Andrei Harlișca, Constantin Pantea, Dan Florea și Cristian Boroeanu - libero. Rezervă: Dacian Ardelean. Antrenori: Mircea Abraham (principal) și Marius Oniga (secund) Observator federal: prof. Gheorghe VIȘAN - președintele Federației Române de Volei. Au arbitrat bine: Niculae Stan - București, Nicolae Dimachi - Galați, Nicolae Cristea și Dan Buhățel - ambii din Cluj-Napoca (atât arbitri principali, cât și secunzi), Marin Ștefan - Șimleu Silvaniei (scorer), Viorel Lucaciu, Mircea Temian, Ionuț Buciu, Mihai Bujor și Vasile Dușa - asistenți (toți cinci din Zalău). ■ Prof. Marin ȘTEFAN, corespondent Șimleu Silvaniei Mircea Abraham - antrenor CS Phoenix: "Am îndeplinit un vis pe care multă lume din Șimleu și din Promovarea în primul eșalon după o pauză de patru ani de zile a adus o bucurie în tabăra simleuană, antrenorul celor de la CS Phoenix declarându-se mulțumit de prestația elevilor săi și speră ca din sezonul următor, echipa simleuană să facă o figură frumoasă în prima ligă. "Ne-am făcut puțin greu acest turneu, după ce am pierdut in prima zi cu echipa din Oradea. După cum ați văzut, in prima zi, cu accidentările de rigoare am căzut psihic, județ și l-a dorit" Din punctul acesta de vedere am reușit să ne remontăm toată echipa pentru următoarele două meciuri și am îndeplinit un vis care multă lume din Șimleu și probabil din județ și l-a dorit, acela de a avea două echipe in prima divizie națională. Sperăm să fim in frunte, să urmăm exemplul echipei CS Remat Zalău, să fim cu ei ...acolo sus! Vom face investiții legate de niște jucători, dar să nu uităm că, cu acești jucători am promovat și o mare parte dintre aceștia vor evolua in campionatul următor ca și titulari. Vom aduce si întăriri pentru că Divizia A1 este cu totul și cu totul altceva, dar după promisiunile și sprijinul pe care le avem de la autoritățile locale vom reuși să achiziționăm ceea ce ne trebuie și să rămânem în prima divizie. Este greu de spus acum câți jucători vor veni. Vor fi probabil minim doi-trei jucători care vor veni! Bineînțeles că în cazul în care vor fi resurse mai mari, vor veni și mai mulți. Să ne bucurăm de momentul care este acum și o sa vedem pe viitor ce o să achiziționăm și cum o sa evoluăm în continuare", ne-a declarat Mircea Abraham. ■ Călin ONICAȘ REMAT SĂLAJ S.A. prin punctele sale de colectare din Zalău, Șimleu Silvaniei, Jibou, Cehu Silvaniei, Crasna, Nușfalău și Marghita. Achiziționează, la cele mai avantajoase prețuri, următoarele materiale reciclabile: Metalice feroase; Neferoase; Acumulatori auto uzați; Hârtie și carton. Folie. Electrice, electronice și electrocasnice uzate Pentru cantități mari asigurăm transportul Societatea noastră este autorizată să preia autovehicule pentru programul "RABLA 2012" Pentru informații va rugăm să sunați la următorul număr de telefon: 0260-61.16.39 Miercuri, 23 mai 2012 Sergiu Ilieș: "Va trebui sa se facă mici investiții la echipă" Multiplu campion național și internațional, Sergiu Ilieș trăiește a doua tinerețe, după ce a promovat cu CS Phoenix Șimleu Silvaniei pe prima scenă a voleiului românesc. Dacă la un moment dat, voleibalistul punea în calcul chiar o retragere cauzată de o accidentare, iată că Ilieș a revenit și a pus umărul la promovarea simleuanilor în prima ligă, după o pauză de patru ani de zile. "Ultimul meci al turneului a fost unul dificil pentru că orice meci care este decisiv este unul dificil. Se tratează cu multă precauție, deoarece orice greșeală te poate costa. Cei de la CSM Suceava au luptat pentru șansa lor, dar noi am fost mai pragmatici și suntem fericiți că am câștigat și am obținut promovarea. Turneul a fost unul obositor, am pierdut în prima zi, deși consideram că Oradea va fi o echipă accesibilă fiind cu noi în Serie și am făcut meciuri bune cu ei. S-a dovedit că echipa din Oradea era ceva mai puternică decât celelalte adversare Trebuia să tratăm altfel meciul cu cei de la Oradea, dar important e că am revenit și ne-am impus în următoarele două jocuri. Vom vedea de la toamnă ce vom face în Divizia A1. Să vedem ce investiții se vor face, deoarece pentru a face o figură frumoasă în prima ligă, trebuie făcut un pic mai mult. A fost o perioadă în care am crezut că pentru viitorul meu este mai bine să fac altceva, din păcate situația economică nu a permis acest lucru. Dar, cel mai importantă lucru pentru mine este că am revenit să joc deși am suferit o accidentare serioasă. Sper să pot evolua și în prima ligă", ne-a declarat Sergiu Ilieș, cel care a câștigat titlul cu Elcond, Deltacons Tulcea, Tomis Constanța și Remat, dar și în Austria! Gabriel Kiș: "Vrem să terminăm în primele șase locuri din Divizia A1!" Fost junior la Zalău și la Șimleu, Gabriel Kiș a ajuns să îmbrace tricoul celor de la Phoenix Șimleu Silvaniei cu care a promovat la finele săptămânii trecute în Divizia A1. Tânărul jucător a evoluat pentru puțin timp și la Dinamo București, echipă de care s-a despărțit din cauza problemelor financiare. "Ne-am mișcat bine în meciul cu SCM Suceava și suntem bucuroși că am promovat. Mulțumim primăriei și tuturor care au organizat acest turneu și ne-au susținut și important este că nu i-am dezamăgit. Tot ce contează este că am promovat și am reușit să ne revenim după înfrângerea cu Oradea. Ne dorim să facem o figură frumoasă în prima ligă, dar va trebui să ne întărim lotul. Vrem să terminăm în primele șase locuri, iar pentru lucrul acesta avem promisă susținere financiară", ne-a declarat voleibalistul. Jucătorul care a trecut și pe la Dinamo București, are ocazia să se dueleze contra fostei sale echipe, formație în lotul căreia s-a aflat mai bine de un an de zile. "Am stat un an și câteva luni la Dinamo, dar nu m-am înțeles cu conducerea, am avut mici altercații cu patronul și cu antrenorul. Aveam de luat restanțe financiare și am decis să nu mai continui cu Dinamo și m-am întors acasă, iar acum mă gândesc să-mi fac treaba cât mai bine la Șimleu", ne-a mărturisit Gabriel Kiș.