Sportul Sălăjean, ianuarie-iunie 2015 (Anul 9, nr. 466-490)

2015-04-22 / nr. 481

Miercuri, 22 aprilie 2015 Sistemul de joc rămâne același Anul trecut s-a schimbat regulamentul în Divizia A1, și tot primele patru echipe vor avea șansa să lupte pentru medalii Federația a făcut unele modificări în vara trecută, iar unele se refereau strict la play-off și play-out. Practic, doar primele patru echipe din sezonul regulat au avut șansa să se bată pentru titlu. Mulți oficiali din Divizia A1 au comentat asupra regulamentului făcut și au spus că toate cele opt echipe calificate în play-off ar trebui să aibă șansa să lupte pentru medalii nu numai cele care au terminat sezonul regulat pe primele patru locuri. Deși au fost multe discuții, iată că, în același sistem se va juca și în sezonul viitor. Conducătorii echipelor de pe prima scenă a voleiul românesc au discutat despre acest sistem săptămâna trecută, când s-a întrunit Adunarea Generală și au căzut de acord să se mențină actualul regulament. Practic, se va juca pe același sistem în play-off. Primele patru echipe vor lupta după sistemul 1 cu 4 și 2 -3, iar celelalte 5 cu 8 și 6 cu 7. Practic, cele din urmă se vor lupta pentru ultimul loc care duce în cupele europene, adică locul 5. In acest an, cele patru formații care au terminat pe primele patru poziții au fost Tomis Constanța, Volei Municipal Zalău, SCMU Craiova și Dinamo București. Iar, în momentul de față, Tomis Constanța și Volei Municipal Zalău au ajuns în finala mare și luptă pentru medaliile de aur, iar SCMU Craiova are deja primele două meciuri câștigate în finala mică, și mai are nevoie de o singură victorie pentru a câștiga medaliile de bronz. □ Monica MARE 3chip3 cu juca mmiu al i? în ședința Adunării Generale de la FRV care a avut loc joia trecută, reprezentanții cluburilor din Divizia A1 au decis ca numărul de jucători străini care pot fi in lot să fie de 6 și toți pot să fie în același timp în teren! Săptămâna trecută s-a întrunit Adunarea Generală de la FRV și s-au votat anumite schimbări în voleiul românesc. Practic, schimbarea cea mai mare vizează numărul de jucători străini. Astfel, din sezonul viitor, orice echipă va putea avea în lot până la 6 jucători străini și aceștia ar putea intra în teren în același timp! Altfel spus, antrenorul poate trimite sub fileu o formație formată din șase stranieri!!! Această decizie a venit ca urmare a faptului că există o mare lipsă de jucători români de valoare pe anumite posturi, iar faptul că vor fi mai mulți stranieri în România va face ca nivelul voleiului românesc să crească. Conducătorii din Divizia A1 au fost cei care au votat și spun că astfel jucătorii români vor putea crește lângă cei din străinătate, în acest sezon, un antrenor putea să opiniile susținătorilor ! “Și jucătorii români, când îi mai promovăm. Cum putem să avem rezultate la națională, dacă nu susținem promovarea jucătorilor romani”? I “O așa idioțenie mare n-am mai auzit demult! Deci, trebuie să pregătim copiii noștri să joace în străinătate, și ca acasă la ei oricum n-au loc”, I “O decizie infectă. Din păcate, federalii nu realizează că niște jucători pregătiți profi aici, fac cât 10 străini de 1 mâna a paispea aduși în campionat. Federație oribilă!” I “Legitimarea jucătorilor străini înseamnă mulți bani în f contul domnului Vișan. Toți știu cum e cu grija la § Federație, românește iși aranjează fondul de pensie”. “Deci este o decizie care nu convine nimănui. Sunt 1i curios ce motiv ar mai avea cluburile să-l voteze”, utilizeze maxim trei jucători străini, plus libero-ul. Jocul campioanei României a avut de suferit din această cauză, având în vedere că în Liga Campionilor juca cu 4 străini, iar în campionat doar cu trei, iar antrenorul Martin Stoer trebuia să își stabilească scheme diferite pentru cele două competiții. Schimbarea deja a fost contestată de mulți iubitori ai voleiului, și nu numai, care spun că în acest mod, voleiul românesc nu va crește, iar mulți jucători români nu vor mai putea evolua. Să nu uităm că astfel de discuții au avut loc și în handbalul românesc, unde mulți antrenori spuneau că această invazie de jucătoare străine la echipele de club, face ca nivelul echipei naționale să scadă. Pe rețelele de socializare s-au iscat o sumedenie de comentarii, iar noi vă cităm câteva dintre cele mai interesante. □ Monica MARE “Dintr-o dată sunt bani pentru străini..... multe cluburi nu-și respectă contractele față de jucătorii ROMÂNI, in schimb plătesc jucători internaționalii de mâna a doua! Bravo! Mare meserie! “întrebarea este: vom mai avea juniori și junioare? Ș Cine va mai dori să se antreneze pentru acest sport ! știind că șansele lui să evolueze în prima liga sunt nule? Echipa națională vom mai avea? Sau...poate nici nu trebuie. RUSINOS”! “Bravo, încă o decizie înțeleaptă!” “Cu dihonia de acum din volei nu rezolvăm nimic“ “Dar unda verde la reziliere de acorduri, dacă nu ești zi cu banii la zi nu se dă? Aici mă refer la români că pe străini ii doare undeva, pot să plece când vor ei. 1 Inadmisibil așa ceva, numai în România se poate întâmpla”. [ VOLEI CSS Zalău s-a calificat la turneul final Sălăjenii au redus din motoare în ultima partidă, știind că nu mai au cum pierde locul doi și, totodată, bătălia pentru medalii iată că, încet-încet, voleiul juvenil din Sălaj își facă simțită prezența în fazele superioare ale campionatelor naționale. Juniorii I de la CSS Zalău au avut un sezon oscilant, cu meciuri foarte bune, dar și cu meciuri în care jocul nu a mers pe roate. Totuși, la finalul returului, formația de la poalele Meseșului s-a calificat la turneul semifinal, alături de cele mai bune 16 formații din România. Așadar, în perioada 18 - 20 aprilie, la Toplița, juniorii pregătiți de Dorian Faur au participat la faza superioară a competiției, alături de LPS Bihorul Oradea, CSS Toplița și CSS Bega Timișoara. în primul meci, Claudiu Iov și colegii săi au reușit să învingă rapid CSS Toplița (3-0), iar, în cel de-al doilea meci, sălăjenii au avut puțin mai mult de muncă. Deși după primul set (25 -11), zălăuanii se vedeau deja cu „sacii în căruță”, se pare că bihorenii s-au opus și au continuat lupta pentru primul loc în Seria a III-a. Până la final, meciul a fost foarte echilibrat, ambele echipe au mers cap la cap și câștigătoarea s-a decis abia în setul decisiv. CSS Zalău a reușit să câștige, iar prin această victoria și-a asigurat un loc la turneul final, încă după meciul doi. Dorian Faur - antrenor CSS Zalău: „Cu cinci puncte, știam 100% că nu mai putem pierde turneul final” Aproape că meciul cu CSS Bega Timișoara nu mai avea miză, decât pentru stabilirea primului loc. Știind că primele două echipe se califică mai departe, sălăjenii au intrat mai relaxați în joc și asta s-a văzut. Chiar dacă echipa din Timișoara era mai slab cotată, zălăuanii nu au reușit să o învingă și s-au mulțumit cu locul doi. „Sunt mulțumit de prestația sportivilor mei, doar din primele două meciuri, în cel de-al trilea meci, ne-am relaxat și probabil că băieții s-au mulțumit cu locul 2. Important este că neam calificat Deși inițial, la începutul anului competițional am avut ca obiectiv o clasare în primele opt echipe din țară, acum că am ajuns aici este greu să stabilim un obiectiv, în principiu nu se poate mai mult de o medalie de bronz”, nea declarat antrenorul Dorian Faur. Turneul final va avea loc în perioada 20-24 mai, urmând ca locația să fie stabilită în cel mai rezultate: CSS Toplița - CSS Zalău 0 - 3 (-20, -20, -22) LPS Bihorul Oradea-CSS Zalău 2- 3(-11,23, -23,25,-14) CSS Zalău - CSS Bega Timișoara 0 - 3 (-20, -22, -17) scurt timp. Cele mai bune opt echipe din România vor fi împărțite în două grupe, iar Zalăul ar putea fi într-o grupă cu CMM Craiova, CSA Steaua București și CSS LAPS Dej, în cea de-a doua grupă, se vor întâlni CSM Tomis Constanța, CSS 2 Baia Mare, LPS Bihorul Oradea și CSS Buzău, potrivit regulamentului, de anul acesta, turneul final va fi organizat într-o locație neutră. Rămâne de văzut unde ne vom deplasa”, a adăugat antrenorul. □ Ciprian RIZA “Fiii rătăcitori” s-au întors la Constanta , Simeonov și Petkov s-au reîntors la campioana României, pentru a pune umărul la obținerea titlului național înaintea Cupei României. Simeonov și Petkov au părăsit corabia fiind nemulțumiți de faptul că nu și-au primit salariile. Totuși, cei doi au ajuns la sentimente mai bune și s-au întors la Constanța. Practic, atmosfera este din ce în ce mai bună în lotul campioanei României, deși jucătorii nu au mai primit salariile de vreo patru luni! Astfel, elevii lui Martin Stoer doresc să lase la o parte problemele financiare, cel puțin până în vară, și acum se concentrează asupra finalei cu CS Volei Municipal Zalău. Acum, CVM Tomis va putea alinia o formulă de start ideală în duelurile cu Zalăului, cu atât mai mult ca și liberoul Nikola Roșie va fi apt, după acea puternică răceală, ce l-a pus la pat înaintea finalei Cupei României cu CS Volei Municipal Zalău. Arcada Galați, aproape de Challenge Cup. Formația de pe Dunărea s-a impus în primele două meciuri în fața formației CSM București Divizia AI la volei masculin a continuat în weekend cu faza a III-a din play-off. Sala Polivalentă Dunărea a găzduit sâmbătă după-amiază și duminică primele confruntări dintre CS Arcada Galați - CSM București. Miza este locul V care dă drept de participare în Challenge Cup. Formația gazdă a reușit să se impună în ambele partide. Ce-i drept, în primul joc formația oaspete a arătat un joc slab, dar o replică mult mai bună a dat duminică, însă nu a fost suficient pentru a obține victoria. Următoarele două meciuri sunt programate în sala Agronomia din Capitală pe 25 și 26 aprilie. Dacă va fi cazul, confruntarea decisivă va fi la Galați pe 2 mai. Rezultate. Arcada Galați - CSM București 3 - 0 (18, 23,24) Arcada Galați - CSM București 3-2 (18,27,22,13,10) SCMU Craiova, la o victorie de... bronz Elevii lui Dănuț Pascu s-au impus în primele două partide în fața formației din capitală Scoși din lupta pentru medaliile de aur de Volei Municipal Zalău, craiovenii s-au văzut nevoiți să lupte pentru podium cu Dinamo București. Mihai Mărieș și colegii s-au impus în primele două partide, și au prima șansă la medaliile de bronz, însă, acum lupta se mută în capitală, iar dinamoviștii pot profita de terenul propriu. Rămâne de văzut care formație va reușit să se impună și să termine sezonul pe ultimul loc al podiumului. Primul meci va fi în data de 25 aprilie, iar al doilea, dacă va mai fi nevoie, în 26.  Mitingul pentru susținerea sportului constănțean, un eșec total Doar sportivii, oficialii și câțiva fani au fost prezenții la eveniment Sportul constănțean se află în moarte clinică, iar până în momentul de față nimeni nu ia nicio măsură pentru a îmbunătăți situația actuală. Una dintre echipe care deja suferă din această cauză este Tomis Constanța. Campioana României la volei, nu și-a plătit jucătorii de câteva luni și mai grav este faptul că a ratat un obiectiv: Cupa României. Tocmai, pentru a salva echipele din județ, s-a programat un miting intitulat “Împreună salvăm sportul constănțean”, care trebuia să sensibilizeze autoritățile locale și oamenii de afaceri în încercarea de a stopa dispariția ultimelor cluburi sportive din oraș. Acest eveniment a fost programat joi dupămasă, dar din păcate nu a mai avut loc. Mitingul s-a transformat într-o simplă adunare a sportivilor și a câtorva suporteri. Afectate grav de lipsa finanțării de la Consiliul Județean Constanța, cluburile HCM Constanța, CSM Tomis și CSU Neptun s-au ținut de promisiunea față de inițiatorii acestui eveniment și s-au prezentat la locul de întâlnire de unde trebuia să se pornească prin oraș, în marș. Din păcate, aceștia s-au trezit aproape singuri la stadionul Farul (locul de adunare al participanților la miting) și după 50 de minute de stat în fața tribunei oficiale au plecat acasă. Dezamăgirea și dezinteresul le-a lăsat un gust amar și mulți oficiali au lăsat mesaje pe rețelele de socializare prin care și-au arătat nemulțumirea de cele întâmplate. Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu sportul de la malul Mării.