Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2015 (Anul 9, nr. 491-514)

2015-09-16 / nr. 502

.Miercuri, 16 septembrie 2015 ________ HANDBAL SPORTURI HC Zalău are cel mai bun start de sezon din ultimii patru ani! Cu trei victorii din patru meciuri, gruparea de sub Meseș ocupă locul 5, dar are același punctaj precum ocupanta podiumului Chiar dacă are ca obiectiv o clasare în primele 10 locuri, HC Zalău demonstrează că poate ataca un loc fruntaș. Formația condusă de Gheorghe Tadici are cel mai bun început de sezon din ultimii patru ani, după ce sâmbăta trecută a bifat a treia victorie din patru etape în deplasarea de la Slobozia, gruparea de sub Meseș a avut de trecut mai multe obstacole, iar pe lângă echipa adversă sau unele decizii controversate ale celor doi arbitri, zălăuancele au fost nevoite să joace și în condiții improprii, astfel, din cauza precipitațiilor abundente de afară, în mai multe locuri, picuri de ploaie s-au scurs prin tavanul sălii și au poposit pe pardoseala sălii. Până la urmă, la final, Zalăul a câștigat la o diferență de două goluri, însă jocul a fost unul de luptă, iar prima repriză a fost echilibrată, HC Zalău fiind în avantaj minim la pauză. Cu Adina Mureșan în mare formă care a apărat câteva aruncări de la 7 m, dar și atacuri bune ale gazdelor, formația zălăuană s-a desprins la trei goluri, însă finalul a fost încins după ce în minutul 59, Slobozia a marcat pentru 24 - 25. Tadici a solicitat time-out, iar pe ultimul atac, Andrada Trif a închis centurile și HC Zalău s-a impus cu 26 - 24. Cu trei victorii din patru meciuri, formația de sub Meseș ocupă locul 5, dar are același punctaj precum ocupanta de pe podium, CSM Ploiești care are un golaveraj mai bun. Să mai spunem că - doar în sezonul 2011 - 2012 - HC Zalău a mai avut un astfel de debut de sezon, când după patru etape avea maxim de puncte. □ Ionuț COSTINAȘ CSM Unirea Slobozia - HC Zalău 24-26(14- 15) Unirea: Georgiana Martin Stoleru, Andreea Nica - Ana Maria Drăguț (7 goluri), Andreea Enescu (5), Lorena Ostase (5), Paula Pavăl (3), Cristian Strahan (1), Irina Simion (1), Radostina Gencova (1), Mădălina Toma (1), Raluca Băcăuanu, Alina Ilie, Cristina Bancea, Adina Grigoraș și Andreea Mărginean. Antrenor: Victorina Bora HC Zalău, Ana Maria Inculeț, Diana Diaconu, Adina Mureșan - Claudia Maria Constantinescu (7), Sabine Klimek (6), Teodora Bloj (3), Larisa Tămaș (3), Andrada Trif (2), Maria Bardac (2), Roxana Rob (2), Diana Puiu (1), Adina Cârligeanu, Georgiana Bazon, Costela Lazăr, Anca Onicaș și Alexandra Lazăr. Antrenor: Gheorghe Tadici Valeria Motogna a debutat în cariera de antrenor Port-drapel al delegației României la Olimpiada de la Beijing, fosta mare handbalistă a condus și primul meci de pe banca tehnică După o carieră de excepție, Valeria Motogna s-a retras din activitate, în vara anului 2014. Sigur, fosta internațională nu putea sta mult departe de semicerc, iar în această toamnă revine. Să spunem că, în vară, Motogna a devenit profesor titular la catedra de handbal de la Clubul Sportiv Școlar Zalău, iar mutarea a venit ca urmare faptului că antrenoarea Elena Tadici s-a pensionat de la catedră. Aici a primit două grupe de fete, una de performanță și una de începători, ambele la generațiile 2001, 2002 și 2003. Duminică, fosta jucătoare de la Silcotub și Oltchim a debutat cu echipa CSS Zalău în Campionatul Național de Junioare III, într-un jeci în deplasare cu CSS Seini, începutul este unul dificil, având în vedere că mai multe fete au început handbalul doar de puțin timp, iar Motogna a început antrenamentele cu micuțele doar de trei săptămâni și au intrat în competiție fără niciun joc de pregătire; în schimb, adversara a avut în teren jucătoare cu CSS Seini - CSS Zalău 26-4 (15 -1) CSS Zalău: Diana Bandulă, Ștefania Mocuț - Laura Gorgan, Maria Alexandra Negrean, Anna-Maria Egri, Denisa Moreșan, Papp Bella Vivien, Natalia Iepan, Denisa Varga, Bianca Dîrjan, Dalia Rus, Emanuela Vitișan și Andreea Crișan. Antrenor: Valeria Motogna ceva experiență, care au participat la peste 10 meciuri amicale, dar și la două turnee. De fapt, gruparea din Maramureș se află în colaborare cu CS Marta Baia Mare, grupare care a propulsat mai multe jucătoare pe prima scenă. în aceste condiții, CSS Zalău a pierdut la scor (scor 4 — 26), dar rezultatul nu poate fi luat în calcul, deoarece fetele sunt la început și ele trebuiesc încurajate. Oricum, și antrenoarea spune că există câteva dintre jucătoarele calități, care au potențial. ‘Nu puteam face prea multe peste noapte, deoarece am început pregătirile doar de trei săptămâni, iar unele fete au fost pe la bunici sau la părinți în străinătate, în câteva antrenamente, nu poți acumula un bagaj de cunoștințe, dar sunt fete care au potențial. Ele trebuie să vină la antrenamente, să facă sacrificii și să fie dornice să facă performanță. Din păcate, copiii vin din ce în ce mai puțin la sport, dar cu muncă pot veni rezultate”, a declarat Valeria Motogna pentru Sportul Sălăjean. în ce privește noua postură, noua antrenoare de la Clubul Sportiv Școlar a spus: “îmi place ceea ce fac, îmi place să lucrez cu copiii și e cel mai bun mod în care poți progresa”. Să spunem că Vali Motogna și elevele sale vor putea fi văzute duminică, la Zalău, într-un joc din etapa a II-a, în care adversară va fi CSS 2 Baia Mare. □ Călin ONICAȘ Declarație după meci ............ Victorina Bora - antrenor Unirea Slobozia: "Sunt amăgită de arbitraj. S-au făcut multe greșeli" “Meciul a fost unul disputat, în care s-a jucat cu mare ambiție. Din păcate, noi am ratat mult și asta ne-a scump,costat oricum, am văzut două echipe bătăioase. Noi am fi vrut să câștigăm în fața propriilor fani, dar nu am reușit acest lucru. Eu le-am spus fetelor încă de când am venit la Slobozia, că la toate meciurile trebuie concentrare maximă, indiferent de numele adversarului. Nu trebuie să ne considerăm învinși încă dinaintea partidei. Știam că HC Zalău este o formație puternică, care nu va ceda teren, și cu un antrenor experimentat, care face treabă bună acolo la Zalău. CSM Slobozia și HC Zalău sunt două echipe bune, dar noi am ratat mult și aici s-a făcut diferența. Am avut mai multe faze de unu la unu, în care nu am marcat. Felicit ambele formații, dar sunt puțin amăgită de arbitraj. Nu pot să spun că a avantajat o echipă sau altă, dar au fost mai multe greșeli. A fost un arbitraj prost și cele două doamne au fost depășite de importanța jocului și nu s-au putut ridica la nivelul partidei. Am așteptam însă altceva, având în vedere că acestea sunt arbitri internaționali”. _Sportul 5alajean.ro 4.S'- Dan Pavel și Florin Horincar au debutat în Liga Națională Pentru prima dată în istoria sportului de pe semicerc, o partidă din Liga Națională a fost condusă de o brigadă de arbitri din județul Sălaj. Debutul acestora nu a fost intr-un meci de duzină, una dintre formații fiind tocmai vicecampioana HCM Baia Mare în ultimii ani, arbitrii din Sălaj au reușit să oficieze jocurile de pe prima scenă, dar la fotbal, acolo unde Ioan Onicaș, Paul Unimătan și Gabriel Bârjac au fost delegați la multe meciuri în Liga I. La handbal, Sălajul a stat mai prost, astfel că - timp de aproape 14 ani - singura brigadă de arbitri a oficiat partide în ligile inferioare. în această vară, zălăuanii Dan Pavel și Florin Horincar au participat la consfătuirea arbitrilor din Lotul Național, desfășurată la Târgu Mureș și au fost promovați în lotul principal de arbitri din România. Debutul a fost mult așteptat și a venit în această săptămână, când cei doi sălăjeni au condus o partidă din etapa a IV-a. Dar ce partidă, deoarece una dintre echipe a fost nimeni alta decât vicecampioana României!? Astfel, cuplul Pavel Horincar a arbitrat jocul dintre HCM Baia Mare și Rapid Metrou București (scor 36 - 25), de marți seara, cel care a deschis balul din runda a IV-a, într-o confruntare în care maramureșencele s-au impus la scor, cei doi și-au făcut datoria pe deplin și au debutat cu dreptul în Liga Națională, acolo unde sperăm să îi vedem din ce în ce mai des. ”Mi-am îndeplinit un vis și după o muncă de aproape 15 de ani am ajuns pe prima scenă. Vă dați seama că am avut emoții la început, dar un timp miam revenit. Poate că din această cauză, am avut și unele ezitări, dar până la urmă totul a ieșit bine”, nea declarat Dan Pavel după acest frumos debut. “Am debutat tocmai pe terenul vicecampioanei României. Fiind la primul meci din Liga Națională, am avut emoții. Și meciul a fost cu o primă repriză echilibrată. La pauză a fost 16 - 13, iar HCM Baia Mare s-a detașat doar în repriza secundă”, a spus și celălat arbitru, Florin Horincar. □ Călin ONICAȘ Tenis de câmp. Memorialul “loan doran”, ediția a IX-a / Zalău Raul Ciupe și Andrei Bicse, cuplul ideal la fileu în tradiționala competiție de la poalele Meseșului cei doi sălăjeni au făcut cuplu, reușind să câștige toate meciurile fără să piardă vreun set! La finalul săptămânii trecute, Zalăul a găzduit o nouă ediție a Memorialului “Ioan Cioran”. în acest an, competiția s-a desfășurat pe echipe, în sistem “Cupa Davis” (două meciuri de simplu și unul de dublu, două seturi din trei, cu sistemul clasic cu avantaj, atât la simplu cât și la dublu). Competiția s-a derulat pe 2 categorii: 12 ani și 16 ani, la categoria cea mai mică au participat 4 perechi, în timp ce la 16 ani, 5 cupluri de dublu s-au duelat pentru adjudecarea trofeului. Astfel, pe terenurile de tenis de câmp din cadrul bazei sportive a Primăriei a fost “zarvă” mare. De departe, cele mai bune rezultate au fost obținute de cuplul format din Raul Ciupe (Palatul Copiilor Zalău) și Andrei Bicse (CSM Zalău). Cei doi sălăjeni au spulberat tot ce le-a ieșit în cale, reușind să câștige trofeul la 16 ani, fără să piardă măcar vreun set! La aceeași categorie, atât locul secund, cât și cea de-a treia treaptă a podiumului au fost ocupate tot de sălăjeni, astfel cuplul Victor Negrean (Palatul Copiilor Zalău) - Eugen Pânzar (CSM Zalău) au ocupat locul 2, iar cuplul Soos Roland - Mihai Trif (ambii de la CSM Zalău) au închis podiumul. “Brise și Ciupe au făcut o echipă excelentă, joacă foarte bine împreună și se înțeleg perfect. Pe viitor vrem ca ce cei doi să facă echipă la mai multe competiții”, nea declarat Constantin Carp, antrenorul secției de tenis de câmp de la CSM Zalău. Categoria 12 ani a fost câștigată de doi sportivi legitimați la un club din Cluj-Napoca, iar locul secund a fost ocupat de doi sălăjeni, Eric Verdeș și Flaviu Ianc (ambii de la CSM Zalău), în timp ce podiumul a fost închis tot de un cuplu din Cluj-Napoca. Familia Cioran a sponsorizat cupele, medaliile și diplomele în timp ce Primăria Zalău a pus la dispoziție Baza Sportivă. “A fost o competiție foarte frumoasă. Păcat că nu am avut mai mulți participanți, la mai multe categorii. Dar a fost un turneu reușit. Meciurile au fost de un nivel destul de ridicat”, ne-a mărturisi Constantin Carp. La finalul săptămânii, în Zalău se va organiza ultima competiție din acest an, o competiție sponsorizată de familia Brise. Este un turneu amical, la care vor participa peste 50 de tenismeni din toate județele limitrofe, la mai multe categorii de vârstă. Special la această competiție, este faptul că pot participat și sportivii nelegitimați. “Competiția viitorilor campioni” se dispută și în Sălaj Federația Română de Tenis, în colaborare cu Ministerul Tineretului și Sportului, organizează în premieră în România și în județul Sălaj, “Competiția viitorilor campioni”. Proiectul se desfășoară pe parcursul a trei luni, în 42 de locații, la nivel național. Și județul Sălaj se află pe această listă, astfel la Zalău s-au disputat deja două întreceri sportive. Competiția se desfășoară pe 3 categorii - roșu, portocaliu și verde, iar copiii cu vârsta de până în 10 ani și-au arătat talentul în fața antrenorilor. La finalul lunii, competiția va lua sfârșit și antrenorii cluburilor de tenis vor legitima noi talente. “Este o competiție foarte frumoasă, adresată noilor talente din tenisul românesc. Federația ne pune la dispoziție tot felul de echipamente sportive, iar CSM Zalău așteaptă copiii la terenurile de tenis. Am avut deja două competiții în care copiii s-au simțit foarte bine”, a încheiat antrenorul □ Ciprian RIZA