Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2017 (Anul 11, nr. 596-621)

2017-10-18 / nr. 611

Miercuri, 18 octombrie 2017 CULTURISM - KARATE - EDITORIALC .gys.„Sportul balajean.ro CS Seiko Zalău s-a întors cu 9 medalii de la Naționale Gruparea condusă de Călin Marincaș a reușit să obțină în întrecerile individuale, cât și pe echipe, șapte medalii de bronz și două medalii de argint în cadrul finalei Campionatului Național de Karate Tradițional pentru Copii Deși a luat ființă la începutul acestui an, CS Seiko Zalău a avut rezultate bune la competițiile naționale. Asta și datorită faptului că de destinele clublui se ocupă seniei Călin Marincaș, multiplu campion național și european. Recent, în Oradea au avut loc finalele Campionatului Național de Karate Tradițional pentru Copii. La cea de-a XXVI-a ediție a importantului concurs au participant nu mai puțin de 30 de echipe, din Galați, Brăila, București, Cugir, Cluj, Oradea, Slatina, Deva, Arad, Brașov, Ilfov, Ploiești, Vaslui, Zalău, Sinaia și Breaza, iar totalul sportivilor participanți a ajuns la 269. Să spunem că Naționalele au fost organizate de FRKT, UAMT și AGORA Oradea. Județul Sălaj a fost reprezentat la această competiție de către CS Seiko Zalău. Clubul condus de Călin Marincaș s-a prezentat cu un lot numeros format din 33 de karateka, care au concurat în concursuri de kata și kumite, individual și pe echipe, la toate categoriile de vârstă, copii 1, copii 2, copii 3 și copii 4. Cele mai bune rezultate au fost obținute de Nemeti Zoltán, locul 2 la kata individual și de Solyon Szilard, locul 2 la kumite individual. Locul 3 a fost cucerit de Leon Teglaș la copii 4, Maia Nicoară, Maia Vereșezan și Bianca Prunea la kata pe echipe feminin, la copii 3. De asemenea, pe locul 3 s-au clasat și Mario Cordiș la kata individual și de Adrian Pop, la kumite individual, la copii 2. La copii 1, locul 3 a fost cucerit de George Gavriluț la kumite individual, dar și de Nemeti Zoltán, Solyom Szilard și George Gavriluț la kata echipe și de George Bighe, Solyom Szilard, George Gavriluț și Nemeti Zoltán la kumite pe echipe. Să spunem că pentru CS Seiko Zalău urmează o nouă competiție importantă. Astfel, clubul zălăuan se va deplasa la Cluj-Napoca pentru a participa la a VII-a ediție a Campionatului Mondial de Karate Fudokan, în perioada 3-5 noiembrie. Să spunem că primii cinci clasați la fiecare disciplină, au obținut calificarea la Campionatul Mondial de la Cluj. Pe lista de start a Mondialului de la Cluj se vor afla și sensei Călin Marincaș și Pali Brigitta. CS Seiko Zalău, Mihnea Andreicuț, Rareș Andreicuț, Luca Ardelean, Brigitta Balagyan, George Bighe, Maria Cordiș, Denis Căpâlnă, Alexa Chiș, David Mátyás, Lucas Mátyás, Nemeti Zoltán, Maia Nicoară, Radu Puie, Adrian Pop, Matei Pop, George Pop, Solyom Szilard, Irina Pelivan, George Gavriluț, Luca Tamaș, Leon Teglaș, Robert Vamoș, Marc Vereșezan, Maia Vereșezan, Alex Domokoș, Bogdan Mureșan, Bianca Prunea, Darius Pop, Tudor Lupșe, Matei Lupșe, Rareș Lazăr, Andrei Florian și Adnana Burdea. Să menționăm că la finele săptămânii trecute, sensei Călin Marincaș a organizat un stagiu alături de Tino Janos, vicepreședintele Federației, C Cristian MOLDOVAN Clasările pe podium obținute de CS Seiko Zalău la Campionatul Național de Karate Tradițional de Copii: Gopül Locul II: Nemeti Zoltán - kata individual Locul II: Solyom Szilard - kumite individual Locul III: George Gavriluț - kumite individual Locul III: George Gavriluț, Nemeti Zoltán și Solyom Szilard - kata echipe Locul III: George Bighe, Solyom Szilard, George Gavriluț și Nemeti Zoltán - numite echipe Copul Locul III: Mario Cordiș - kata individual Locul III: Adrian Pop - kumite individual Copiii Locul III: Maia Nicoară, Maia Vereșezan și Bianca Prunea - kata echipe Cepul. Locul III: Leon Teglaș - kata individual Când vom învăța 3 să ne respectăm valorile? □ Monel LABOU Un subiect delicat, pe care l-am atins și-l voi atinge mereu, până când voi observa că cei cu putere de decizie încearcă să facă în așa fel încât valorile să rămână acasă, pe plaiurile natale. Sportul din România este în picaj total. Sportivii din țara noastră se mai califică la turneele finale ale Campionatelor Europene sau Mondiale doar la anumite discipline sportive, dar chiar și când se califică, greu mai cuceresc medalii, mai ales în competițiile de seniori. Vina cea mai mare a acestei situații nu este a sportivilor neapărat, este a sistemului! Pe vremea lui Nicolae Ceaușescu sportivii nu prea aveau lipsuri, dar nici libertatea din ziua de azi. Viața în cantonamente era foarte strictă, iar cantonamentele erau lungi, aproape 12 luni din 12, în ziua de azi, un sportiv care reușește să facă un stagiu de pregătire la munte și unul la mare este foarte norocos. Dar să lăsăm asta. Problema aceasta se știe și o știu mulți. Problema este că noi, în Sălaj, nu prea ne putem mândri cu performanțele sportivilor sălăjeni. Noi ne mândrim cu sportivii care concurează pentru Sălaj dar sunt de pe alte meleaguri. Dacă ne uităm la cele două echipe de club din județ, cei drept ambele medaliate în sezonul trecut pe plan național, greu găsim în loturile lor sportivi născuți la noi în județ. Dar să lăsăm și echipele de club, să ne uităm la sporturile individuale, în special la atletism, ramură de sport la care județul Sălaj a fost mereu la înălțime. Gheorghe Gușet - Dumnezeu să-l odihnească în pace, Marcel Țârle, Cristina Hoc Casandra, Vasile Ardelean și în prezent Paula Todoran au adus medalii naționale și internaționale județului Sălaj, dar de la Paula Todoran încoace nu am mai văzut nimic la nivel de seniori, dar nu am văzut nimic pentru că cei care au puterea de decizie nu fac nimic în acest sens. La final de junioarat, doar în ultimii 4-5 ani, au plecat la cluburri din țară sau au renunțat la sportul de performanță, din cauza lipsei unei oferte de a continua activitatea la un club din Sălaj, sportivi medaliați cu reale perspective de mare performanță. Paul Parău, Raul Crecan, Robert Parge și de ce nu, Gruia Luca, sunt doar o parte dintre ei. Ultimul, Gruia, a cucerit dumincă medalia de bronz la Campionatul Național de Maraton rezervat categoriei de vârstă tineret. Robert Paige a făcut la niciun an de la plecarea la Cluj saltul spre lotul național, iar exemplele ar putea continua. Oare de ce acești sportivi nu au avut loc la un club din Zalău? De ce nu învățăm să ne ținem performerii acasă? De ce nu se alocă bani și pentru sportivii cu rădăcini în județul nostru dacă ei aduc rezultate? Oare este așa greu să investim în sportivii noștri? în copiii noștri? în copiii părinților care plătesc taxe aici? Eu cred că nu este greu, dar sunt interese de alt gen, interese pe care toți le știm sau le bănuim, dar ne este frică să le spunem. Este păcat că nu învățăm să ne apreciem valorile noastre și pentru trei parale investim în sportivi de pe alte meleaguri. Da. Asta se întâmplă, dar închidem ochii și tăcem. Nu avem curajul să ne revoltăm. Preferăm să închidem ochii și să plecăm capul. Păcat! Păcat de libertatea câștigată în 1989, libertate pe care nu o apărăm așa cum trebuie. Cam despre asta este vorba când scriu aceste editoriale, despre încercarea de a atrage atenția asupra problemelor. Nu este vorba despre frustrări așa cum comentează oamenii lași în spatele unor pseudonime la articolele din ziar. Când cei care comentează în spatele unui pseudonim și apără investițiile financiare în sportivii care vin doar pentru bani nu și pentru plăcerea sportului aici, atunci nu mă pot abține și găsesc și alte subiecte decât “starea Stadionului Municipal” sau “Episodul Bosnia”. Ca om de sport mă doare să văd că performerii sălăjeni sunt ignorați la ei acasă. Rușine să le fie celor care ignoră copiii talentați ai Sălajului! Sălăjeanca Sorina Pop, pe podium la concursul internațional de la Budapesta! Câștigătoare a Trofeului “Hercule” de la Oradea, frumoasa simbuancă continuă să facă istorie In fitness-ul din Sălaj, fiind una dintre remarcatele de la “Filparáde”, adică cel mai puternic concurs de profil din capitala Ungariei Intrată în concursurile de fitness doar de anul trecut, simleuanca Sorina Pop începe deja să își facă un nume în acest frumos sport. După ce la începutul lunii octombrie a câștigat Trofeul “Hercule” de la Oradea, sportiva de la CSM Shape Șimleu Silvaniei a făcut senzație în capitala Ungariei. Astfel, la finalul săptămânii trecute, sălăjeanca a participat cu succes la Fütparáde - cel mai puternic concurs de culturism și fitness din Budapesta, la care au fost prezenți pete 600 de sportivi din Ungaria, România, Bulgaria, Ucraina, Italia, Spania sau Iran! înscrisă la categoria “Fil model world woman junior +165cm”, la care au intrat pe scenă aproximativ 20 de concurente, Sorina Pop a trecut cu brio de prima rundă, ajungând în primele cinci. Și în această fază, sportiva de la CSM Shape a încântat juriul la comparații la costumul bikini, calificându-se în faza finală în care au ajuns trei concurente: sălăjeanca noastră și două sportive din Ungaria! Concurența a fost foarte puternică și Sorina Pop s-a putut mândri la final cu un meritoriu loc 3! “Mă aflu în al doilea an de pregătire și nu credeam că voi putea ajunge pe podium la competiții atât de importante. A fost foarte greu, dar e frumos și îmi place ceea ce fac. Nu puteam ajunge aici fără susținerea antrenorului meu, Stanko Zsolt. Sunt mulțumită și fericită și vreau să spun că fac totul din pasiune. Nu e ușor în acest sport, dar dacă ești înconjurată de oameni dragi poți reuși și cred că eu doresc să fac asta și pe viitor”, ne-a declarat cu entuziasm Sorina Pop, cea care are și alte câteva hobby-uri pe care le poate transforma în afaceri de succes. Astfel, într-o afacere de familie, șimbuanca decorează fructe și dulciuri pentru evenimente speciale, dar ea face și prăjituri delicioase, iar acum se pregătește să deschidă în orașul de la poalele Măgurii și un laborator de cofetărie! Să spunem că și antrenorul tinerei este mândru de performanța realizată în Ungaria. “Am făcut istorie. Nu e ușor să urci pe podium la cel mai tare concurs din Budapesta și Sorina a reușit acest lucru. Aceasta ar fi cam cea mai mare performanță realizată de clubul nostru. Cred că este și una dintre cele mai importante în Sălaj la un concurs de fitness”, a spus Szanko Zsolt, cel care adera roade la clubul sportiv înființat doar de câteva luni! □ Călin ONICAȘ Ioan Laslo, locul 1 la Cupa "Federației" la Culturism Președintele CS “Gold Gym” Șimleu Silvaniei a cucerit medalia de aur la categoria masters +50, din cadrul competiției desfășurate în orașul Ianca, Brăila La finele săptămânii trecute, orașul Ianca din Brăila a fost “casa” culturismului. Astfel, în data de 14 octombrie s-a desfășurat o nouă ediție a Cupei “Federației”. Competiția din acest an s-a bucurat de o prezență numeroasă la concurs, astfel că pe lista de start au figurat nu mai puțin de 118 sportivi și sportive. Cei peste 100 de participanți urmau să se întreacă la categoriile juniori, junioare, seniori, senioare, masters feminin și masculin Totuși, din cei 118 sportivi înscriși, doar 90 de sportivi și sportive au concurat la bikini fitness, man pshysic, women pshysic, BB clasic și culturism. Județul Sălaj a avut un reprezentant de seamă la importanta competiție. Astfel Ioan Laslo, președintele CS Gold Gym Șimleu s-a aflat pe lista de start și a concurat la categoria masters +50 ani. Șimleuanul a avut o evoluție impecabilă și în cele din urmă s-a clasat pe primul loc, fiind medaliat cu aur în întrecerea OPEN, Ioan Laslo avut parte de un duel dificil cu Rizea, câștigătorul masters 40-49 de ani. OPEN- ul a fost câștigat de Dragoș Enuță. “A fost un concurs reușit, sportivi bine prătiți. Sunt mulțumit că am avut cea mai bună formă din acest an. Am pus accent pe calitate și densitate. După ce am câștigat categoria, am avut o misiune grea în confruntarea open cu sportivul Rizea. Din punctul meu de vedere”, a spus Ioan Laslo. Președintele CS “Gold Gym” Șimleu Silvaniei s-a arătat deranjat și atitudinea unor sportivi, care dacă observă că Agenția Națională Anti Doping este prezentă, se retrag din competiție. “Din punctul meu de vedere, problema mare este faptul că mulți sportivi se înscriu în concurs, iar în ziua competiției, dacă ANAD este prezentă cu probe antidoping, se retrag. Este jenant să vezi că sportivi de la Masters după cântar dispar și nu mai ies pe scenă”, a încheiat Ioan Laslo. Să spunem că în perioada 8-12 noiembrie, în Bistrița se va desfășura Campionatul Mondial de juniori și masters, unde CS “Gold Gym” Șimleu Silvaniei va fi reprezentat de Sorin Fintea la categoria body building clasic-masters 45 - 49 ani. O Cristian MOLDOVAN