Sportul Sălăjean, februarie-iunie 2018 (Anul 12, nr. 627-647)

2018-05-23 / nr. 642

Miercuri, 23 mai 2018 Mihai Tarța a plecat de la Zalău, dar a rămas în Divizia A. După patru sezoane în tricoul formației CS Volei Municipal, jucătorul în vârstă de 23 de ani s-a transferat la Unirea Dej Când a ajuns la poalele Meseșului. Mihai Tarța (n. 24 Martie 1995) era un junior talentat, care fusese “recrutat” de la Baia Mare de campioana României din acea perioadă, este vorba despre UCM Tomis Constanța. Timp de patru ani, universalul a îmbrăcat tricoul formației CS Volei Municipal. Deși nu a evoluat foarte mult, voleibalistul maramureșean și-a ajutat echipa ori de câte ori a fost introdus la fileu. Până la urmă, și recompensa a fost una cu vârf și îndesat, deoarece la Zalău Mihai Tarța a cucerit două medalii de argint, o medalie de aur, dar și două Cupe ale României în această vară, jucătorul în vârstă de 23 de ani s-a despărțit de fosta campioană, iar experiența acumulată la gruparea sălăjeană l-a ajutat să își găsească un angajament tot pe prima scenă a voleiul românesc. Astfel, în zilele trecute, maramureșeanul a semnat un contract pentru Unirea Dej pe o perioadă de un an, astfel că în sezonul 2018 - 2019 el va juca pentru gruparea de pe Someș. Am semnat un angajament pentru un an de zile și sper ca la Dej vor evolua mai mult. Am decis să vin la Unirea, deoarece este aproape de acasă, iar echipa poate realiza rezultate mult mai bune, deoarece aici există potențial. Vreau să reușim cât mai multe victorii”, a declarat Mihai Tarța pentru Sportul Sălăjean, în ce privește perioada de la Zalău, voleibalistul a avut doar cuvinte de laudă. “Mi-a plăcut mult la CS Volei Municipal și sper ca odată să revin la Zalău, dar în postură de titular! Sigur, în ultimul sezon nu s-au reușit prea multe, însă nu vreau să vorbesc pe acest subiect. Oricum, neam despărțit pe cale amiabilă și foștilor colegi le doresc succes”, a mai spus jucătorul. □ Călin ONICAȘ VOLEI ATLETISM CS Volei Municipal Zalău și-a schimbat scouter-ul Zălăuanul - cu care gruparea sălăjeană câștiga acum doi ani titlul național - a fost pus pe liber, iar în schimb l-a adus pe maramureșeanul Marius Pop, cel care în sezonul trecut a făcut parte din staff-ul echipei Arcada Galați Originar din Zalău, Bogdan Ghiurco (n. 7 iulie 1983) s-a stabilit de câțiva ani la Cluj-Napoca. Un mare împătimit al sportului la fileu, fiul fostului președinte de la CS Elcond Zalău (n.r. Mircea Ghiurco) a acceptat cu drag să colaboreze cu echipa “U” Cluj, acolo unde a fost scouter, altfel spus statisticianul echipei. Pasiunea și dăruirea pe acest segment tehnic l- au dus pe sălăjeanul nostru la porțile Naționalei, astfel că Ghiurco a făcut parte de mai multe ori din staff-urile tehnice al loturilor naționale! Acum doi ani, acesta a fost adus la CS Volei Municipal, iar cu el în staff - Zalaul cucerea medaliile de aur! In această vară, însă, conducerea a schimbat macazul, astfel că Ghiurco a fost pus pe liber, locul său fiind luat de Marius Pop (n. 27 ianuarie 1987), statisticianul celor de la Arcada Galați. Originar din Baia Mare, noul scouter a mai lucrat în carieră pentru Știința Explorări Baia Mare, UCM Tomis Constanța, dar și pentru... CS Volei Municipal în două perioade diferite! Mai întâi, maramureșeanul a fost campion cu CS Remat Zalău, pentru ca în anul 2016 să revină la poalele Meseșului. Prezența sa a fost atunci destul de scurtă în staff-ul celor de la CS Volei Municipal, deoarece în urma unor neînțelegeri el a plecat peste noapte la Galați. A treia aventură în Sălaj va începe din această vară, după ce Marius Pop a semnat un contract cu gruparea condusă de Vasile Coța. “în acest moment nu prea pot să spun prea multe. Echipa se cunoaște, obiectivele se cunosc și ele. Ca și toți cei transferați în perioada asta, am venit la Zalău să pun umărul cu partea mea la îndeplinirea obiectivelor clubului. Toți ne cunoaștem între noi, am mai lucrat împreună și cred că ceea ce s-a propus poate fi realizat”, nea declarat noul tehnician. O Călin ONICAȘ Volei Municipal Zalău va evolua tot în Cupa Challenge După ce s-a clasat doar pe locul 4, gruparea de sub Meseș va activa și în sezonul viitor tot în a treia competiție europeană ca și importanță, după Liga Campionilor și Cupa CEV Volei Municipal Zalău a obținut cea mai slabă clasare din ultimii 8 ani și a terminat campionatul Diviziei A, doar pe locul 4, iar în Cupa României a fost eliminată în semifinale. In ciuda clasării modeste din campionat, gruparea de sub Meseș a prins ultimul loc de cupă europeană. Pentru sezonul 2018 - 2019, România are alocate patru locuri în cupele europene la volei masculin, iar ocupanta locului 4 care este Volei Municipal Zalău va evolua în Cupa Challenge, a treia competiție europeană ca și importanță după Liga Campionilor și Cupa CEV. Tot în Cupa Challenge va juca și Steaua, formație ce a obținut medaliile de bronz, în timp ce campioana Tricolorul Ploiești are dreptul să participe în Liga Campionilor, iar vicecampioana Arcada Galați în Cupa CEV. Autoritățile locale au pregătit deja un buget record pentru formația zălăuană de 3,14 milioane de lei, iar pentru ca în sezonul următor să aibă un parcurs cât mai lung în cupele europene, Volei Municipal Zalău va mai beneficia de încă 350.000 de lei doar pentru Cupa Challenge; în această competiție, Zalăul nu a prea contat la ultimele două ediții. în sezonul 2016 - 2017 a fost eliminată rușinos încă din 16-zeceimi de MOK Jedinstvo Brcko (Bosnia), iar în sezonul 2017 - 2018, formația zălăuană a părăsit Cupa Challenge din primul tur fiind învinsă în ambele jocuri de Benfica Lisabona. □ Ionuț COSTINAȘ Pe cine mai scoți 3 din anonimat maestre? □ Monel SABOU S-a încheiat un nou sezon competițional pe plan intern în România și - chiar dacă fetele noastre nu au reușit să repete isprava de anul trecut când au cucerit medaliile de bronz sezonul a fost unul bun. Elevele lui Gheorghe Tadici au terminat întrecerea internă pe loc de cupă europeană, iar în Cupa EHF evoluția fetelor a fost peste așteptări. Una peste alta, chiar dacă HC Zalău nu a cucerit nicio medalie, spre deosebire de sezonul precedent în acest an au fost mai multe jucătoare care au primit convocări la loturile naționale, iar acest lucru spune multe. Aproape anual, Gheorghe Tadici aduce sub Meseș jucătoare tinere sau mai puțin tinere, fără nume în handbalul din țara noastră, dar după un an sau doi petrecuți la Zalău cel puțin una sau două ajung să primească convocări la echipele naționale. Cum la HC Zalău o serie de jucătoare se află la final de contract și și-au anunțat deja intenția de a se despărți de gruparea sălăjeană, nu pot sta să nu mă întreb care o să fie handbalistele care au norocul să iasă în curând din anonimat. Cu siguranță, un simplu transfer la HC Zalău nu-i asigură niciunei practicante a handbalului succesul, deoarece totul depinde de seriozitatea și dorința de perfecționare a fiecărei jucătoare, dar un lucru este confirmat, profesorul Gheorghe Tadici este un neobosit șlefuitor de talente sau “antitalente” și spun asta pentru că au fost și jucătoare care au ajuns la Zalău și nimeni nu a văzut nimic la ele, dar profesorul a văzut și a reușit aproape de fiecare dată. Aștept să văd viitoarele transferuri de la HC Zalău, transferuri supriză, așa cum ne-a obișnuit mai de fiecare dată profesorul Tadici, dar aștept să văd în același timp și prima jucătoare care o să aprecieze încrederea acordată și să rămână până la final alături de gruparea sălăjeană. Nu de alta, dar foarte probabil multe din jucătoarele a căror valoare a explodat la Zalău ar fi rămas niște anonime, dacă nu ar fi ajuns sub bagheta profesorului. C^SPOtitOL* JIP SăLajean.ro Patru medalii naționale și un nou record personal pentru Robert Paige Atletul sălăjean continuă să uimească. Pe parcursul a două zile de concurs, valorosul sprinter a cucerit două titluri naționale și a mai obținut alte două clasări pe podium în cadrul Campionatelor Naționale Universitare de Atletism Stadionul “Nicolae Dobrin” din Pitești a fost la finalul săptămânii trecute gazda primei etape a Campionatului Național de seniori, tineret și juniori, dar și a Campionatelor Naționale Universitare. La startul întrecerilor s-au aliniat o serie de atleți valoroși ai României care s-au dorit să-și testeze nivelul de pregătire înaintea Campionatelor Internaționale ale României, competiție ce va avea loc în perioada 2-3 iunie pe Stadionul Cluj Arena. Devenit cel mai titrat atlet sălăjean al momentului, Robert Paige și-a respectat statutul de favorit în cadrul întrecerii de 400 de metri plat și a reușit să câștige cursa turului de pistă devenind campion național universitar. Titlul cucerit de Robert a venit în urma unei curse excelente la finalul căreia sportivul zălăuan și-a stabilit un nou record personal (46"79.) Succesul din cursa de 400 de metri a fost repetat și în cursa de ștafetă 4 x 400 metri unde alături de Radu Dezsi, Cristian Tăut și Bogdan Macovei zălăuanul nostru a urcat din nou pe cea mai înaltă treaptă a podiumului. Chiar dacă nu mai pregătește proba de 800 de metri și se concentrează pe cursa de 400 de metri, Robert a abordat în cadrul Campionatelor Naționale Universitare și cursa celor două tururi de pistă. Spre surprinderea multor sportivi, Robert a reușit să treacă linia de sosire al doilea și a cucerit medalia de argint cu o performanță de 1 minut, 49 de secunde și 90 de sutimi de secundă. Cea de-a patra medalie cucerită de sprinterul lansat în sportul de performanță de Clubul Sportiv Școlar Zalău a venit în urma cursei de ștafetă 4 x 100 metri unde în aceași componență de la 4 x 400 de metri, sportivii de la CS"U" Cluj au reușit să cucerească medaliile de bronz. Pentru Robert Paige urmează o serie de concursuri în urma cărora sportivul dorește să obțină baremul de participare la Campionatul European de Atletism de la Berlin (7-12 august). □ Monel SABOU PIV COM SPORT SRL ZALĂU VINDE mese de tenis de masă omologate și mese de tenis pentru amatori, H ®. 31CBCB<© sâLbUII ® 2 Informații la telefonul: 0745-46.50.52