Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2018 (Anul 12, nr. 648-673)

2018-11-21 / nr. 668

Miercuri, 21 noiembrie 2018 GT* Sportul _________________________SaLajean.ro VOLEI Divizia A. Cei peste 600 de spectatori prezenți la derby-ul dintre Volei Municipal Zalău și Arcada Galați au avut parte de un spectacol voleibalistic și un meci disputat, la finalul căruia, formația zălăuană a obținut 3 puncte extrem de importante în lupta la primul loc. Dacă meciul retur cu Buducnost a fost un simplu antrenament cu public, partida cu Arcada Galați a fost un examen extrem de dificil, dar peste care echipa “In momentul de față, Bălean e cel mai bun atacant din România” în ce privește faptul că Rareș Bălean a intrat în teren doar în al doilea set, multiplul campion a precizat că tânărul zălăuan nu poate lipsi din sextetul de bază. Lăsând la o parte patriotismul local, Feher a ținut să reamintească faptul că - în momentul de față - voleibalistul în vârstă de 21 de ani este cel mai bun atacant din România! “Ca spectator care mă pricep puțin la volei nu pot să nu remarc lipsa din sextetul de bază a lui Rareș Bălean. Părerea mea că i se face o mare nedreptate acestui copil, care pe lângă că e localnic, este și cel mai bun atacant din România în momentul de față. Cu riscul de a supăra unele persoane, Bălean este minim la valoarea lui Gradmarov pe postul de secund. Pe postul de universal, unde a evoluat în sezonul antrenată de Nikolay Jeliazkov a trecut cu brio. Zalăul și-a arătat superioritatea din primul set în care s-a distanțat rapid de adversară, iar la 12 - 8, antrenorul Galațiului a cerut time-out. Gazdele au avut și cinci puncte avans, 17 -12, însă Arcada nu a renunțat și sa apropiat la un punct, 17 - 16, moment în care Nikolay Jeliazkov a cerut time-out. Jocul a devenit disputat și pe final. Arcada a avut cinci mingi de set, însă zălăuanii au dat dovadă de lucididate în momentele cheie și până la urmă s-au impus cu 36 - 34. în setul secund, Arcada Galați a fost mai precisă, atât la preluare cât și în atac, iar din debut a preluat frâiele, astfel că a avut 2-6, moment în care Jeliazkov a cerut time-out, în zadar, deoarece, Arcada nu a mai putut fi ajunsă, iar diferența a fost și mai mare în a doua jumătate a setului, 10 - 16. La trei puncte s-a apropiat Zalăul, 15 -18 și 18-21, dar până la urmă setul secund a revenit oaspeților, 22 - 25. Setul trei a fost disputat, cu Arcada la conducere în debut, după care Volei Municipal a revenit și a condus cu 10 - 6, 12 - 6 sau 14 - 9. Pe final situația sa mai echilibrat și scorul a devenit 21 - 19, însă zălăuanii nu au avut emoții și au câștigat până la urmă setul cu 25 - 23. Tot Zalăul a avut inițiativa și în setul al patrulea, în care a avut avantaj în permanență, însă nici Arcada nu a renunțat la luptă și a reintrat în joc, pe final. De la 12 - 7 și 17 - 12, scorul a devenit strâns, 21 - 19, moment în care Nikolay Jeliazkov a cerut time- out. Volei Municipal a avut două mingi de set și de meci, la 24 - 22, dar Arcada a profitat de greșelile la preluare în tabăra adversă și a egalat, 24-24. Setul a continuat să fie extrem de disputat, dar până la urmă, Volei Municipal Zalău a câștigat cu 28 - 26 și a făcut ca toate cele 3 puncte să rămână la Zalău. □ Ionuț COSTINAȘ Volei Municipal Zalău - Arcada Galați 3 - 1 (34,22, 23, 26) Volei Municipal Zalău: Cristian Bartharo - Leonardo Dal Bosco 19, Razván Mihalcea lip, Rareș Bălean 13p, Mihai Gheorghiță 2p, Ciprian Matei 4p, Jani Jeliazkov 10, Miroslav Gradinarov lip, Filip Constantin 1p și Andrei Spinulip. Antrenori: Nikolay Jeliazkov (principal) și Bogdan Nicolae (secund) Arcada: Nemanja Culorilo 12, Raic Ivan 28, Paul Sanderson 16, Marko Bojic 7, Jullian Bissette 12, Angela Perez 3, Jose Carassco 1, Milos Terzic 3. Antrenor: Nicolae Harabagiu Nikolay Jelazkov. antrenor CSVM Zalău: “Pentru noi a fost un antrenament bun” “Mă bucur că am câștigat și sunt fericit că am obținut trei puncte importante, împotriva unei echipe valoroase din campionat. Chiar dacă am câștigat, consider că nu am făcut un meci foarte bun. Având în vedere că exersăm la antrenamente și ce demonstrăm în meciurile oficiale, cred că nivelul nostru este unul mai ridicat, decât ce am arătat în această seară. Din nou, sunt fericit că am câștigat, dar cred că putem juca mai bine. Am dat dovadă de mult caracter și am jucat precum o echipă, am fost mai buni în momentele cheie ale jocului. Pentru mine este foarte important ca relațiile de joc să funcționeze din ce în ce mai bine și să fim un grup unit. Publicul a fost fantastic și pe această cale țin să le mulțumesc pentru că au venit să ne încurajeze. Cred că băieții merită suportul lor și sper să jucăm din ce în ce mai bine pentru a încânta publicul din Zalău. Orașul acesta, în materie de sport are doar handbal și volei și noi vom încerca să dăm tot ce avem mai bun pentru oamenii din acest oraș cu tradiție în voleiul masculin”. Nicolae Harabagiu - antrenor Arcadi Galați: “Volei Municipal a fost mai bună” “Din păcate rezultatul nu ne-a fost favorabil. Cu toate că meciul a fost mai strâns, cei de la Zalău au fost mai buni. Ne-am așteptat la un meci greu la Zalău, dar acum nu putem decât să fim pozitivi și să ne gândim la meciurile următoare. După cum ați văzut, la ultima minge s-a făcut diferența pe o preluare greșită, din punctul meu de vedere, o greșeală neforțată. Care greșește mai puțin, acela câștigă. S-a întâmplat să greșim noi, iar Zalaul câștigat. Cu siguranță și Arcada Galați este o candidată la primul loc, împreună cu Volei Municipal, SCMU Craiova și CSM București. Ne vom lupta pentru câștigarea titlului. Este doar început de campionat”. Leo Dal Bosco - “căpitan” CSVM Zalău: “Grupul a făcut diferența” “Am evoluat foarte bine cu Arcada Galați și am obținut o victorie foarte importantă. După cum mai spuneam, când beneficiem de sprijinul suporterilor este mult mai ușor, deoarece ei sunt precum al șaptea jucător de pe teren. A fost un meci echilibrat, ambele echipe au jucat bine, dar trebuie să menținem acest ritm. Cred că diferența a făcut-o grupul nostru unit. Ne așteaptă un meci greu cu CSM București. Trebuie să rămânem concentrați și să muncim din greu pentru că urmează o perioadă încărcată și orice meci va fi greu”. O legendă a voleiului feminin, prezentă la derby-ul de la Zalău Cristina Pârv - considerată cea mai valoroasă voleibalistă română din toate timpurile - s-a aflat in tribune la meciul de sâmbătă. Fosta legendă a sportului a fost impresionată de nivelul ridicat al jocului Pentru prima dată în acest sezon, Volei Municipal Zalău a avut parte de o asistență mai numeroasă, astfel că la derby-ul cu Arcada Galați au asistat peste 600 de spectatori. în tribune s-a aflat și un spectator de lux, este vorba de Cristina Pârv - cea mai valoroasă voleibalistă română din toate timpurile. Legena voleiului feminin a urmărit partida de la tribuna oficială, iar la final s-a declarat încântată de nivelul ridicat al jocului. “Mi-am dorit foarte mult să vin și să văd acest meci. Sunt prietenă foarte bună cu antrenorul Nikolay Jeliazkov și el m-a invitat să vin la acest meci. Chiar mi-a fost dor să văd în România un volei de un nivel atât de ridicat, îi felicit pe cei de la Zalău pentru victoria obținută. A fost un meci extraordinar”, a declarat Cristina Pîrv. Cristina Pîrv (45 de ani) este considerată de mulți cea mai valoroasă jucătoare română de volei, din toate timpurile. A jucat în Italia, Brazilia, Franța și România, dar și la două Campionate Mondiale cu "tricolorele". A fost căsătorită cu unul dintre cei mai buni voleibaliști brazilieni, Giba, cu care are și doi copii. S-a stabilit în Brazilia, dar vine acasă, la Turda, ori de câte ori are ocazia, pentru a-și vedea prietenii și familia. Cristina Pîrv s-a născut în 29 iunie 1972, la Turda. A fost campioană în România (cu Dinamo, în 1988,1989,1990), Brazilia (cu Minas Belo Horizonte, în 2002) și Franța (cu RC Cannes, în 2005). A câștigat Cupa CEV (2003) și Top Teams Cup (2006) cu Novara, Cupa Franței (Cannes, 2005) și Cupa Italiei (Novara, 2004). La Campionatele Europene din 1990 și 1998, ea a fost declarată ce mai valoroasă jucătoare. Momente tensionate la meciul cu Arcada Galați . Pe parcusul setului trei, la masa la care lucrau cei doi statisticieni s-au iscat câteva centre tăioase, însă pentru ca lucrurile să nu degenereze a intervenit un steward de la firma de pază și protecție Partida dintre Volei Municipal Zalău și Arcada Galați a fost un derby în adevăratul sens al cuvântului. Sub fileu, cele două formații au oferit un adevărat spectacol, dar au fost și unele tensiuni între jucători, fapt pentru care arbitrul principal a fost nevoit să acorde câteva cartonașe galbene, chiar și roșii, pe final. Tensiuni au fost și pe margine, chiar la masa la care lucrau cei doi statisticieni, Marius Pop de la Volei Municipal și Djordje Nahod de la Arcada. Totul s-a întâmplat în setul trei, când statisticianul sârb de la Arcada a avut câteva replici acide la adresa celor din jur și din câte se pare a înjurat în limba sârbă! La fața locului a fost și președintele Vasile Coja, care a cerut ajutorul unui steward pentru ca lucrurile să nu degenereze. Omul de la firma de pază și protecție a venit rapid la masa celor doi statisticieni și a rămas acolo până la terminarea jocului. “Statisticianul de la Arcada s-a întors și a început să înjure în sârbă, în general pe toată lumea. I-am spus să termine fiindcă înțeleg ce spune. Nu a fost mare lucru, doar niște nervi și ne-am luat puțin la ceartă”, a spus Marius Pop, statisticianul de la Volei Municipal, care a venit la echipa zălăuană, chiar în vară, tocmai de la Galați. Adrian Feher: "Lui Rareș Bălean i se face o mare nedreptate" Fostul internațional este indignat de Captai că tânărul zălăuan este rezervă la Zalău, după ce în sezonul trecut “puștiul” a realizat cele mai multe puncte pentru CS Volei Municipal. Feher a mai precizat că Bălean este nu numai singurul sălăjean din lot, ci și cel mai bun atacant din țară, fapt pentu care nu ar trebui să lipsească din sextetul de bază! Experimentatul voleibalist a fost spectator de lux la derby-ul dintre CS Volei Municipal și Arcada. Cu această ocazie, Adi Feher a văzut la lucru ultimele două formații la care a evoluat. Chinuit de durerile la spate, fostul internațional nu a putut fi la fileu, dar a putut fi un fin analist, iar la final a punctat și cele mai importante aspecte remarcate pe parchetul Sălii Sporturilor “Gheorghe Tadici”. Direct și la obiect, acesta a spus că Zalăul va câștiga campionatul, dar că bucuria nu va fi atât de mare, deoarece în lot nu prea mai există zălăuani, iar singurul este rezervă. “Meciul cu Arcada Galați a fost un rezultat previzibil și doar câteva greșeli ale zălăuanilor au făcut ca duelul să fie mai echilibrat; în rest, CS Volei Municipal a fost superioară la toate capitolele. Având un plus de valoare și jucând acasă unde a beneficiat de aportul publicului, Zalăul a obținut cele 3 puncte. Cu siguranță, Zalăul va câștiga campionatul, deoarece are cea mai bună echipă. Am văzut toate echipele din acest an și în condiții normale. CS Volei Municipal este medaliata cu aur din acest sezon”, a fost unica radiografie a partidei făcută de Feher, trecut când a fost și cel mai bun din echipă, este o diferență enormă în favoarea lui Bălean față de fiul lui Jeliazkov. Cu toate acestea, Bălean este ținut rezervă. Sper totuși să il vedem pe zălăuanul nostru titular în meciurile următoare, chiar dacă în lupta pentru titularizare este puțin dezavantajat de faptul că Gradinarov este bulgar, iar Jani este fiul antrenorului. Eu îi doresc mult succes acestui tânăr zălăuan de mare perspectivă și care întro zi va ajunge în voleiul mare”, a mai spus Feher. Adi Feher. “Și Nicolae Bogdan ar merita să conducă echipa, deoarece Zalăul va putea deveni campioană cu orice antrenor pe bancă” Așadar, ochiul ager al lui Adi Feher vede o nouă campioană națională la poalele Meseșului, după ce Volei Municipal a cucerit aurul și în anul 2017. Mai mult, “specialistul” în volei spune că Zalăul poate câștiga campionatul cu orice tehnician pe bancă. El dă și o altă variantă de antrenor - Bogdan Nicolae, cel care ocupă funcția de antrenor secund încă din anul 2011! “Eu cred că și Nicolae Bogdan ar merita să conducă această echipă valoroasă, deoarece CS Volei Municipal va putea deveni campioană cu orice antrenor pe bancă. Tânărul antrenor din Zalău și-a făcut ucenicia alături de antrenori experimentați, precum Aurel Vlaicu, Stoian Stoer, Marian Constantin, alături de care a obținut performanțe notabile Merită și el o șansă”, a condus fostul libero al Zalăului. □ Călin ONICAȘ Zalaul învinge Arcada și rămâne lider La capătul unui joc foarte disputat, Volei Municipal a fost mai exactă în momentele “cheie” și a realizat o victorie de trei puncte, datorită căreia rămâne în fotoliul de lider Primarul vrea, dar oare vrea și partidul? □ Monel SABOU Cu o floare nu se face primăvară, dar este bine totuși că lucrurile încep să se îndrepte. încet, încet, primarul Ionel Ciunt mai ia și decizii bune în ceea ce privește activitatea sportivă, iar acest lucru este unul de admirat și lăudat. Dacă până acum l-am criticat aproape în permanență pe edilul municipiului, odată cu decizia acestuia de a-l numi consilier pe probleme de sport pe Doru Marcel Țîrle nu am putut decât să mă gândesc să-l felicit în paginile ziarului în care l-am criticat de atâtea și atâtea ori. Ceea ce nu a înțeles nimeni, poate doar domnia sa, și spun asta pentru că nu am văzut niciodată gram de supărare față de persoana mea după apariția unui articol acid, a fost faptul că criticile nu au fost pentru a arunca cu noroi în Iomul Ionel Ciunt. Toate criticile aduse de mine în articolele de presă sunt aduse pentru a îndrepta neregulile sau nedreptățile pe care un om poate să le facă fără rea intenție. Acum nu vreau să-i ridic statuie primarului pentru decizia luată, dar consider că omul a realizat, în sfârșit, că are nevoie de un sfătuitor pe probleme de sport, domeniu la care toți credem că ne pricepem dar puțini chiar știm cu ce se mănâncă sportul. Acum nu vreau să intru mai profund în problemă însă cred că, daca se va ține cont de sfaturile noului consilier, sportul din municipiul Zalău o să meargă pe o panta ascendentă atâta timp cât și consilierul va reuși să rămână neatins de latura politicului. Prin decizia luată de Ionel Ciunt de a-l numi pe Doru Marcel Țîrle consilier pe probleme de sport se pare că primarul încearcă să nu politizeze sportul din urbea de la poalele Meseșului, dar tare mi-e teamă că partidul nu o să-l lase pe consilier să-și facă treaba așa cum își dorește. De ce spun asta? Este foarte simplu! Privim mai profund problema și vedem ce se întâmplă în sport la nivel mai înalt! Dacă zvonurile sunt sau nu adevărate și o să avem secretar de stat la Ministerul Tineretului și Sportului pe Daniela Coța, persoană care nu are nimic de-a face cu sportul, atunci tare îmi este teamă că lucrurile nu o să meargă prea bine în sportul din România. Peștele de la cap se impune, iar noi, noi românii, dacă vrem să avem parte de un sport sănătos trebuie să mergem înainte cu oameni de sport, nu cu oameni care agresează jurnaliștii sportivii și care au sau au avut probleme cu Agenția Națională de Integritate.