Sportul Sălăjean, iulie-decembrie 2020 (Anul 14, nr. 752-778)

2020-07-15 / nr. 754

Miercuri, 15 iulie 2020 Andrei Spînu: “Meseria de medic este mai stabilă și îmi va oferi o viață mai liniștită” Născut la Chișinău, în Republica Moldova, Andrei Spînu provinde dintr-o familie de medici, tatăl său fiind medic ortoped, iar mama sa oftalmolog. în 2002, împreună cu familia sa, Spînu a venit în România, la Dej, oraș în care Andrei și-a început cariera de jucător. A jucat pentru Unirea, apoi la “U” Cluj, de unde a prins un transfer foarte bun, în Germania, la VfB Friedrichshafen. A devenit campion al Germaniei, iar la revenirea în România a semnat cu Tomis Constanța, cu care a câștigat de trei ori campionatul, în perioada 2013 - 2015. Jucătorul a câștigat de trei ori și Cupa României, în 2013 și 2014 cu Tomis Constanța, iar în 2017 cu Arcada Galați. în perioada 2018 - 2020 a jucat la Volei Municipal, dar acum, sportul de sub fileu a fost trecut pe planul secund. VOLEI Ionuț Costinaș Volei Municipal Zalău este istorie. Fosta campioana a României a devenit în ultimii ani o echipă plină de datorii, iar din această vară nu va mai exista, după ce Primăria Zalău și-a retras susținerea și a decis să sprijine voleiul sub o altă formă, prin formarea secției de volei din cadrul SCM Zalău. Toți jucătorii de la Volei Municipal au devenit liberi și au ajuns care încotro. O parte dintre ei vor evolua tot în Divizia A1, alții au plecat în străinătate, dar există și jucători pentru care Volei Municipal Zalău a fost ultima echipă din cariera de sportiv de performanță. în această situație se află centrul Andrei Spînu, care la 34 de ani a decis să pună punct final carierei de performanță. Fostul campion al României cu Tomis Constanța și al Germaniei cu VfB Friedrichshafen este absolvent al Facultății de Medicină încă din anul 2014, dar până acum s-a axat pe volei, urmând ca din acest an, sportul să cadă pe locul 2, iar Spînu să își înceapă rezidențiatul, ca mai apoi să se axeze pe o specializare. “Aproape sigur nu voi mai juca volei. Am luat decizia să mă apuc de rezidențiat și să mă fac doctor, în funcție de nota pe care o voi lua la examen, voi vedea pe ce specializare voi merge. Deocamdată sunt medic generalist. Ținând cont de incertitudinile care sunt acum în sport, m-am gândit să fac ceva mai sigur. Eu mi-aș mai fi dorit să joc, dar având în vedere situația, pentru mine era riscant să încep un nou sezon. Nu aș mai dori să rămân pe drumuri, la fel cum s-a întâmplat în sezonul trecut”, ne-a declarat Andrei Spînu. Andrei Spînu lasă mingea de volei pentru halatul de doctor! Ajuns la 34 de ani, jucătorul care în ultimele două sezoane a jucat la Volei Municipal Zalău pune punt carierei de performanță și se va axa pe partea profesională. Absolvent al Facultății de Medicină, fostul internațional va deveni medic urmând să facă rezidențiatul Andrei Spînu: “Este admirabil că Primăria susține voleiul din Zalău. Sunt convins că Adrian Feber va face o echipă bună " Chiar dacă Volei Municipal dispare de pe harta voleiului românesc, Primăria Zalău va susține sportul de sub fileu, iar în cadrul SCM s-a înfințat secția de volei, urmând ca din noul sezon, orașul de sub Meseș să aibă din nou echipă în Divizia A1. Și Andrei Spînu a lăudat faptul că Zalăul va rămâne în volei și că Primăria va susține acest sport. “Este admirabil ca Primăria, indiferent de probleme, dorește să continue cu voleiul în Zalău. Indiferent de culoarea politică și de vremuri, Primăria Zalău a susținut voleiul. Sunt convins că Adrian Feher va face o echipă bună, care în anii următori se va bate din nou la titlu. Poate dacă eram mai tânăr, aș fi fost tentat și eu de proiectul de la SCM Zalău. Acum am alte priorități”. Andrei Spînu “în momentul de față, pun pe primul loc meseria de medic. Este o meserie mai stabilă și cu siguranță îmi va oferi o viață mai liniștită”. Andrei Spînu A rămas cu un gust amar, după experiența de la Volei Municipal. “Nu doresc nimănui să treacă prin ce am trecut noi” Problemele financiare de la Volei Municipal i-au afecat în primul rând pe jucători, care au rămas cu buzele umflate, după ce conducerea nu le-a achitat mai multe salarii. De un astfel de tratament a avut parte și Andrei Spînu care nu și-a văzut două salarii și a căutat dreptatea în instanță, astfel că a dat clubul în judecată, la fel ca și alți jucători. “Am fost acele probleme financiare care s-au terminat urât și toți am rămas cu un gust amar. Eu mi-aș fi dorit să terminăm sezonul mai împăcați și cred că reușeam să fim pe un loc mai bun dacă se continua campionatul. Toți am rămas cu restanțe financiare și acum lăsăm justiția să își facă treaba. Nu doresc nimănui să treacă prin ce am trecut noi. Și eu am rămas cu două salarii neîncasate. Este neplăcut”, a spus Andrei Spînu. vasile coja, reacție halucinantă despre dosarul penal în care este arestat preventiv pentru delapidare Președintele VM Zalău susține că nu trebuie să se justifice în fața zălăuanilor despre dosarul penal în care este acuzat că a delapidat 640.000 de euro din bani publici Eduard Farcaș Președintele Volei Municipal Zalău, Vasile Coța se află alături de soția sa, Daniela, arestați la domiciliu. Aceștia își ispășesc pedeapsa în casa familiei din localitatea Aghireș. Totuși, familia pare că se cam plictisește acasă, astfel că se ocupă intens, alături de avocata lor Andreea Ciortea, de dosarul pe care l-a deschis împotriva ziarului Sportul Sălăjean. Cei doi soți acuzați de delapidarea a 640.000 de euro acuză de “după gratii” ziarul Sportul Sălăjean că le știrbește demnitatea, dar și că echipa de volei nu a jucat bine în meciuri din cauza articolelor apărute în ziar. Familia nu vrea însă sub nicio formă să pomenească ceva de dosarul lor penal. Din arest, familia Coța a răspuns întâmpinării pe care Sportul Sălăjean a depus-o la dosar cu sprijinul avocatului Mircea Popovici, care reprezintă agenția media în această cauză. Astfel, pe 6 iulie, prin avocata lui, Vasile Coja a depus o notă de ședință prin care ne răspunde celor afirmate în întâmpinare. Și cu aroganța cu care ne-a obișnuit familia în ultima vreme - aici dăm exemplu doar modul grotesc în care s-a purtat cu jurnaliști de la diferite publicații, de la Agerpres până la Ziarul de Sălaj - Vasile oferă un răspuns halucinant despre dosarul său penal. Vasile Coța susține că nu se impune să se justifice în fața zălăuanilor cu privire la dosarul penal. “Considerăm că nu se impune să ne justificăm în fața pârâtei (n.r. - Sportul Sălăjean) cu privire la dosarul penal”, se arată în actele de la Judecătoria Zalău. Domnule Vasile Coja, vă reamintim că banii cu care era finanțată echipa de volei erau din fonduri publice. Adică a zălăuanilor, bani pe care aceștia îi achită atunci când merg la biroul de taxe și impozite. Banii nu sunt aduși de la dus de acasă, ba mai mult, dvs ați dus bani acasă de la echipă, sub formă de salariu, nici decum să fii dat, în aceste condiții, vă aducem la cunoștință faptul că trebuie să vă justificați în fața opiniei publice despre modul în care ați cheltuit banii zălăuanilor, nu ai părinților dumneavoastră, dar și despre dosarul penal în care sunteți acuzat că ați făcut dispăruți 640.000 de euro, adică aproximativ 5 blocuri din centrul Zalăului. Reamintim că familia Coța - Dana și Vasile - din pozițiile pe care le ocupau în conducerea clubului ACS Volei Municipal Zalău, și-ar fi însușit potrivit procurorilor nu mai puțin de 3,1 milioane de lei, adică aproximativ 640.000 Euro. Procurorii ne spun că cei doi membri ai familiei Coța ar fi prezentat Primăriei Municipiului Zalău documente și date false pentru obținerea de fonduri publice. Cei doi soți au fost inițial arestați preventiv, iar apoi judecătorii au decis ca aceștia să fie mutați în arest la domciliu.Cei doi soți sunt arestați la domiciliu până pe 22 iulie. Coța vrea să bage pumnul în gura presei Tot din arest la domiciliu, Vasile Coța se arată revoltat, supărat, ba chiar se dă de ceasul morții că jurnaliștii își permit să relateze opiniei publice ce se întâmplă în dosarul lor penal. Prin doamna avocată Andreea Ciortea, familia arestată preventiv susține că Sportul Sălăjean prin articole ca acestea, în care arătăm ce spune o instituție a Statului Român - Parchetul de pe lângă Tribunalul Sălaj — îi aduce prejudicii de imagine. Domnule Coța, doamnă avocată Ciortea, vă rugăm să depuneți această solicitare și procurorilor care vă cercetează, ca să le băgați și lor, metaforic vorbind, pumnul în gură. Vasile Coja susține că articolele noastre, în care arătăm ce spun procurorii și judecătorii, au la bază doar pure judecăți de valoare, dar uită că postul său de televiziune, unde mai merge la muncă cu voia judecătorilor, a publicat recent un material în care, tot pe baza unor pure judecăți de valoare, a atacat conducerea SCM Zalău, clubul de volei care a luut locul defunctei Volei Municipal Zalău. Fără acuze concrete, postul TV a lui Vasile a difuzat știri defăimătoare în adevăratul sens al cuvântului despre conducerea SCM Zalău, susținând despre unul dintre conducători că este gras!