Sportul Popular, februarie 1963 (Anul 18, nr. 4180-4195)

1963-02-14 / nr. 4187

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VA! Organ al Uniunii de Cultura Fizică și Sport din R.P. Romina Anul XIX —Nr. 4187 Joi 14 februarie 1963 4 pagini 25 bani întreceri sportive dotate cu „Cupa 16 Februarie“ Peste citeva zile se vor împlini 30 de ani de cînd au avut loc eroicele lupte ale ceferiştilor şi petroliştilor. Pentru a cinsti acest eveniment, în majoritatea asociaţiilor sportive au fost organizate competiţii sportive dotate, cu „Cupa 16 Februarie“,aici dieta din relatările corespondenţilor noştri: CONSTANŢA. Comisia de voci a oraşului Constanţa a orgacat în cinstea zilei de „16 Fc■ruarie* un turneu de volei, la care participă 23 de echipe masoline şi feminine. De asemenea, cialia sportivă C.F.R., prin comisia de popice, a organizat un turneu la care iau parte 13 echipe (băieţi şi fete). întrecerile care se desfăşoară în prezent şi se bucură de o largă participare se vor termina în aceste zile intr-un cairu sărbătoresc. E. PETREF. CNEORCNE: In localitate a avut loc o interesantă competiție de handbal dotată cu „Clipa I1 Februarie1". La startul întreceri s-au prezentat 8 echipe mas■ fne şi 12 feminine. In primele etape cele mai bine pregătite s-au doovedit echipele Progresul, Şcoala profesională textilă şi S.S.F. la bălți şi Textila, Făclia, S.S.F. şi Şcoala de 8 ani nr. 4 la fete. Întrecerile s au bucurat de un deplin succes. C. COVACI CALAFAT: întrecerile din cadrul „Cupei 16 Februarie*, organizate de consiliul raional UCFS Calafat, se bucură de mult interes în rîndul iubitorilor sportului de aici. Plnă în prezent la întrecerile de schi, săniuţe, tenis de masă şi şah au luat parte peste 250 de sportivi, care şi-au disputat întîietatea cu multă ardoare. Rezultatele bune înregistrate se datoresc unor largi acţiuni de propagandă şi agitaţie desfăşurate din comisia raională respectivă. Pentru cuprinderea unui mare număr de tineri la întrecerile sportive au fost confecţionate panouri şi afişe şi expuse în oraş la locuri vizibile. Şi acum iată pe cîţîva dintre câştigători: schimocini pe juniori, formaţia asociaţiei sportive Lumina Calafat (Adrian Oprea, Dumitru Cîndea şi Virgil Mladin) iar la individual Adrian Oprea , tenis de masă juniori Mihai Iacob iar la seniori Dumitru Toma. Pe echipe locul I a revenit asociaţiei sportive Dunărea. La şah a cîştigat Dumitru Turcu. M. CARAULEANU Despre alte competiţii dotate cu „Cupa 16 Februarie“, ne-au mai scris corespondenţii noştri C. Căpăţină (Buzău), N- Todoran (Cluj), Ion pauş (Tg. Mureş), O. Guţu (Cluj), Al. Stodanovici (Tg. Mureş), A. Arominesei (Oneşti), P. Nagy (Cluj), C. Star (Bucureşti), D. Buzita (Păltiniş), T. Negiescu (Roşiori). Un important concurs de lupte clasice şi libere Sala Dinamo din Capitală găzduieşte duminică, de la ora 9, un important concurs de lupte clasice şi libere, organizat de federaţia de specialitate. La întreceri participă luptătorii din lotul olimpic şi lotul R.P.R. Vor evolua J. Cernea, I. Ţăranu, Gh. Popovici, N. Martinescu, D. Pirvulescu ş.a. la „clasice“, iar la „libere“ Ghi. Tapalagă, Al. Geantă, P. Poalelungi, Fr. Ballo, N. Pavel şi Herman. Concursul este dotat cu „Cupa 16 Februarie“ şi se desfăşoară după sistemul cu tuş controlat. „Cupei Sportul popular!"’ la handbal in î ...Şi acum, turneul final! Participă cele mai bune echipe de juniori şi junioare După zeci şi zeci de meciuri disputate cu entuziasm şi pasiune, iată-ne şi înaintea turneului final al tradiţionalei competiţii de juniori „CUPA SPORTUL POPULAR“. Cum SC ştie, pentru finalele celei de a VI-a ediţii s-au calificat următoarele echipe : JUNIOARE: S.S.F. Ploieşti, C.S.S. Banatul Timişoara, Lucea- Jarul Braşov şi Ştiinţa Babeş-Bolyai Cinc. JUNIORI : C.S.S. Bucureşti, S.S.F. nr. 2 Bucureşti, S.S.E. Timişoara şi C.S.M. Reşiţa. Aceste echipe au reuşit să obţină calificarea după succese repurtate la scoruri concludente (23—11, 23—19, 20—11 la băieţi, şi 10—5, 11—4 şi 32—9 la fete), ceea ce constituie o dovadă a valorii lor. Pentru turneul final s-au calificat cu adevărat cele mai bune echipe, astfel că ultimele partide — de la 22, 23 şi 24 februarie — vor avea un nivel tehnic ridicat. Ultimul act al actualei ediţii a competiţiei va confirma, o dată în plus, că handbalul nostru în (Continuare in pag. a 3-a) f uză din meciul masculin S.S.E. nr. 2 Bucureşti — S.S.E. Ploieşti (23—11). Dumitru Marcel (Bucureşti) s-a inălat şi, cu toată opoziţia lui Coman (Ploieşti) va marca un nou punct. Foto: St. Petrică După cele două jocuri susţinute în R.P- Bulgaria şi întâlnirea cu selecţionata de tineret a R.S. Cehoslovace, echipa de tineret a ţării noastre îşi continuă activitatea susţinând, la sfârşitul acestei săptămîni, două jocuri cu selecţionata de tineret a R.P. Polone. întâlnirile sunt programate pe patinoarul „23 August“ din Capitală, sîmbăta şi duminică, la orele 19 şi — respectiv — 18. Sportivii noştri se pregătesc asiduu, sub conducerea antrenorilor I. Tiron şi I. Ganga. Din lot fac parte : Crişan şi Dumitraş (portari), Bărbui, Fr. Balint, L. Vacar, Fogoroş, Petrescu (fundaşi) — Z. Antal, Niţă, Ştefanov, Pană, Florescu, Ioanovici, Ciobotaru, C. Antal, Cazan I, ötvös, Lungu, Corduban (atacanţi). După cum se vede, în echipa de tineret vor juca şi ciţiva dintre tinerii componenţi ai lotului A (Pană, Florescu, Ioanovici, Vacar, Crişan). Cele două jocuri sunt aşteptate cu viu interes, mai ales că ele ne vor permite să cunoaştem direct clasa hocheiului polonez, echipa R.P. Polone făcînd parte din aceeaşi grupă cu noi la campionatul mondial. Oaspeţii sosesc mîine în Capitală. Simfonia şi duminica, întilniri de hochei intre reprezentativele de tineret ale R. P. Romine și R. P. Polone Cînd timpul e nefavorabil, cele 5—7 minute de gimnastică, se pot desfăşura în clasa cu ferestrele larg deschise. Aşa cum fac elevii de la Şcoala medie 33 din Capitală, surprinşi de fotoreporterul nostru V. Hagene. In toate şcolile — recreaţie organizată „Activitatea de educaţie fizică în şcoli şi în institutele de învăţămînt superior trebuie să joace un rol important în educarea tinerei generaţii. Organele UCFS în colaborare cu organizaţiile U.T.M. vor sprijini asociaţiile sportive şcolare în munca de cuprindere a tuturor elevilor în activitatea sportivă, pentru a re forma încă de pe băncile şcolii deprinderea practicării cu regularitate a exerciţiilor fizice“. Pentru îndeplinirea acestei hotărîri a Conferinţei pe ţară a UCFS privind activitatea de educaţie fizică şi sport în şcoli, recent s-a preconizat introducerea recreaţiei organizate. Este vorba de un mijloc deosebit de atractiv de a cuprinde elevii noştri în practicarea exerciţiilor de gimnastică, în timpul recreaţiei mari. Prin aceasta se urmăreşte ca la mijlocul unei zile de învăţătură, cînd încep să apară de obicei primele semne ale oboselii, elevii să le poată elilmina. Şi, cel mai bun prilej este desfăşurarea unui scurt program de exerciţii fizice. Se înţelege că pentru aceasta nu trebuie să se afecteze întreaga recreaţie (20 de minute). In mod firesc, 5—7 minute sînt suficiente, dacă exista o bună planificare pentru a se organiza, pe clase sau pe etaj, acest program. Este de dorit ca în primele săptămîni, programul să fie condus de profesorii de educaţie fizică. In prealabil, aceştia trebuie să aleagă exerciţii« cele mai adecvate vîrstei elevilor, astfel ca ele să nu reprezinte un efort în plus, ci un prilej de destindere, de reconfortare pentru (Conţinure, în pag. a 2-a) „Braţele sus, piciorul sting înainte!“ Zumzetul motoarelor a încetat. Strungurile, rabotezele, frezele şi celelalte maşini, unelte moderne nu mai „muşcă“ din metal. Riglele de calcul, stilourile şi creioanele au fost aşezate lingă planşe sau pe bi -■ rouri. In imensele hale şi în spaţioasele birouri ale uzinelor s-a făcut linişte. Este ora 10,45... Harnicii şi iscusiţii muncitori ai uzinelor „1 Mai“ din Ploieşti sunt într-o scurtă pauză, în acest timp ? Cei mai mulţi dintre ei pot fi văzuţi, în grupuri mai mari sau mai mici, pe aleile uzinei unde execută, sub conducerea instructorilor sportivi, diferite exerciţii de gimnastică. In faţa clădirii secţiei uzinaje, prima grupă care a făcut gimnastica în producţie a fost cea formată din personalul serviciului metalurgic. Aceştia s-au „grăbit“ pentru a lăsa locul unei grupe mult mai mari, alcătuită din muncitorii şi tehnicienii secţiei uzinaje. O altă parte __zz.zi dintre ei au rămas in halele luminoase şi, in spaţiile dintre maşini, execută acelaşi program. Am intrat in hala secţiei R.M. Instructorul _______sportiv Spiridon Şerbănescu — unul dintre cei 92 de instructori obşteşti din uzină — conduce cu pricepere grupa sa care efecuează figurile exerciţiului nr. 3 (răsucirea şi aplecarea trunchiului, arcuirea braţelor). Toţi „elevii“ săi execută bine, în acelaşi ritm. Minutele rezervate gimnasticii au trecut pe nesimţite. ...Duduitul motoarelor se aude din nou, munca reîncepe cu mai mult spor. înfiripăm o scurtă discuţia cu unul dintre participanţi — maistrul Ion Spina din secţia R. M. Iată pe scurt părerea sa despre gimnastica în producţie: „Meseria ara învăţat-o la pa- POMPILIU VINTILA (Continuare In pag. a 2-a) Pauza de gimnastică la uzina ..1 Mardin Ploiești Dar ce fac PETRE CLINCI, DAN FOCŞENEANU ŞI ION ŞUPEALĂ ÎNVINGĂTORI ÎN CONCURSUL DE SCHI, DESFĂŞURAT IN BUCEGI Luni şi marţi s-au disputat pe pîrtiile din Bucegi întrecerile de schi din cadrul campionatelor regiunii Ploieşti. Un mare număr de excursionişti au putut urmări probe viu disputate, spectaculoase, într-o organizare perfectă asigurată de consiliul UCFS regional şi de comisia de specialitate. La reuşita concursului şi-a adus aportul şi colectivul noului teleferic din Sinaia, care a transportat la locul concursului pe sportivi şi pe spectatori. Zăpada a fost bună, iar pîrtiile bine amenajate. La întreceri au participat schiori din Sinaia, Buşteni, Gistru, Toleajea şi Tîrgoviţt.* Proba de slalom special, desfăşurată luni în jurul cotei 1400, s-a soldat cu următoarele rezultate : seniori: 1. Dan Focşeneanu (Voinţa Sinaia), 2. Ion Postolache (Carpaţi Sinaia), 3. Eugen Sandru (Caraimanul Buşteni); juniori: 1. Marin Focşeneanu (Carpaţi Sinaia), 2. Tiberiu Popescu (S.S.E. Sinaia), 3. Constantin Vulpe (Voinţa Sinaia) ; junioare: 1. Liliana Neagoe (S.S.E. Sinaia), 2. FI. Megianis (S.S.E. Sinaia), 3. Viorica Ciupală (Caraimanul Buşteni). Slalomul uriaş s-a desfăşurat marţi de la baza Carpului Mare pînă la cota F100. Iată rezultatele: seniori: 1. Petre Clinei (Carpaţi Sinaia), 2. Ion Secui (Caraimanul Buşteni), 3. Eugen Şandru (Caraimanul Buşteni) ; juniori: 1. Marin Focşeneanu (Carpaţi Sinaia), 2. Marian Ştefănescu (Voinţa Sinaia), 3. Ion Mărgărit (S.S.E. Sinaia). Tot marţi au fost programate şi probele de fond disputate în Poiana Stînei. Rezultate : 13 km seniori : 1. Ion Şupcală (Caraimanul Buşteni), 2. Virgil Alexandrescu (Voinţa Sinaia), 3. Florea Mol- MIHAI BOTA corespondent (Cmiinuara i/n pag. « ION ŞUPEALÂ Sportivii romini au ciştigat ultimele două probe ale „Triunghiularului“ de scrimă de la Cracovia VARŞOVIA 13 (prin telefon). „ Clasat pe locul I la sabie, sportivul român Ion Drîmbă a ţinut să se ,,revanşeze“ în cursul zilei de luni a „Triunghiularului“ de scrimă de la Cracovia, ocupând primul loc în proba de floretă, după o evoluţie care a stîrnit admiraţia specialiştilor şi a spectatorilor aflaţi în sală. Ion Drîmbă şi-a învins toţi adversarii, clasîndu-se pe primul loc cu 14 victorii. O comportare bună a avut şi Mihai Ţiu, clasat pe locul VI, cu 10 victorii. In clasamentul general individual Ion Drîmbă a fost urmat de Szabó (R.P. Ungară) — 12 victorii, Adam Lisevski (R.P. Polonă) — 11 victorii etc. Victoria lui Drîmbă nu a fost însă singurul succes românesc înregistrat luni. Si in proba de spadă primu loc a revenit lui ştefan Haukler, învingător sigur cu 13 victorii. El a lăsat în urmă, printre alţii, pe Gabor Erdős I (R.P. Ungară) — II victorii, Eduard Gacikoski (R.P. Polonă), Fenivesi (R.P. Ungară), Marek Rutkovski (R.P. Polonă) — fiecare cu câte 10 victorii, clasaţi pe locurile următoare. Presa sportivă poloneză a relatat pe larg aspecte ale întilnirii de la Cracovia, subliniind buna comportare şi rezultatele remarcabile obţinute de sportivii români. Ziarul „Przeglad Sportowy“ din Varşovia publică corespondenţa referitoare la această întrecere sub titlul „Luni a fost ziua românilor, în concursul de la Cracovia“, subliniind că Ion Drimbă şi Ştefan Haukler au fost, în mod evident, cei mai buni concurenţi. Simbată şi duminică In Postăvar. FINALELE CAMPIONATELOR REPUBLICANE ŞCOLARE DE SCHI La sfirşitul acestei săptămîni, 200 de elevi, pasionaţi ai schiului din întreaga ţară, vor fi prezenţi la finalele campionatelor republicane şcolare. Loc de desfăşurare — pirtiile din jurul cabanei Postăvarul... Printre şcolarii care promit să-şi înscrie numele în rîndul campionilor anului 1963 se numără ciţiva sportivi deosebit de talentaţi, ca de pildă: Mihaela Casapu (Predeal), Constanţa Mizgăreanu (Braşov), Ioane Belu (Bucureşti), Maria Trufi (Cluj), Eugen Kadar (Baia Mare), Gheorghe Felea (Abrud) etc. Iată şi probele de concurs : BĂIEŢI. Probe alpine : slalom special şi coborire. Probe nordice : fond 5 km. şi ştafetă 3x5 km. ; FETE : Probe alpine : slalom special şi coborire. Probe nordice : fond 3 km şi ştafetă 3x3 km.