Sportul, iunie 1970 (Anul 26, nr. 919-948)

1970-06-30 / nr. 948

Mr. 948 (6382) O SCRISOARE DE LA U. E. F. A. 1*3 Federația română de fotbal a sosit zilele trecute o scrisoare de la U.E.F.A., semnată de secretarul general Han* Bangesrter, prin care arbitrul Gh. Limona estefelicitat pentru aportul adus la buna desfășurare a celui de al 13-lea turneu U.E.F.A. In scrisoare, se scrie, printre altele : „...Mă folosesc de acest prilej pentru a vă exprima în numele Comisiei Juniorilor şi al Comisiei arbitrilor U.E.F.A. cele mai vii mulţumiri şi felicitările noastre călduroase pentru munca excelentă pe care aţi prestat-o în timpul meciurilor turneului ■us menţionat“„. O frumoasă apreciere de pesta hotare despre Gh. Umana, care şi în ţară, de altfel, ne-a obişnuit cu arbitraje de bună calitate. „UN CAMPIONAT ŞI JUMĂTATE" De loc rău, regulamentul de transferări oferă unor jucători posibilitatea ca în decursul unui campionat să promoveze, cu drept de joc imediat. Cu condiţia ca echipa de unde pleacă să-i ofere celui în cauză dezlegarea Şi iată, avem două cazuri Este vorba de Bujor, care duminică a îmbrăcat tricoul Rapidului (şi coincidenţă fericită, a marcat golul egalizator) după ce numai cu o săptămînă înainte încerca cu colegii de la Sportul studenţesc să evite retrogradarea. Al doilea este Sorin Bretan. Clujean de origină, el a activat sub culorile formaţiei Politehnica Galaţi. Primind dezlegarea, el s-a reîntors pe meleagurile natale şi duminică a jucat în echipa ceferiştilor din Cluj. sportál REINTlLFJIREA CU CAMPIONATUL viarilor clujeni asupra concetăţenilor lor, care se grăbesc obiectiv în acest final de campionat, urmînd să se prezinte la o mare întrecere studenţească. Una peste alta, etapa ne-a adus la încheierea ei doarun singur rezultat normal, dacă putem spune aşa, cel de la Constanţa, unde Farul a întrecut pe Dobrin „and his band” fără prea multe emoţii. O primă concluzie, deci, ar fi aceea că sub aspectul disputei, al luptei pentru puncte, campionatul s-a reluat mai mult decit promiţător. Este o satisfacţie. Desigur ea nu poate aduce o integrare deplină în atmosfera competiţională, deoarece paralel cu constatarea aceasta se impune o alta, la fel de importantă : valoarea fotbalului prestat de cele 16 echipe a avut un standard deloc mulţumitor. S-a jucat pe „bucăţi“ de timp, din păcate cu lungi pauze în ritm, cu multe şi supărătoare greşeli de ordin tehnic, cu evidente tendinţe de temporizare şi supraaglomerare în apărare. Relatările publicate in ediţia anterioară a ziarului nostru sunt mărturii grăitoare în acest sens. Fireşte există scuze. Antrenorii şi fotbaliştii în cauză ar fi gata imediat să ne demonstreze că : a) prelungirea neobişnuit de mult a întrecerii a determinat o restructurare a activităţii de pregătire, ceea ce a pus probleme noi ; b) adaptarea organismului la acel efort eşalonat pe un interval de timp mai mare solicită găsirea unor soluţii tactice adecvate ; c) existenţa unor numeroase accidentări sau indisponibilităţi in loturile multora din formaţiile participante la campionat. Sunt, bănuim, principalele argumente ale......acuzaţilor“. Nu-i mai puţin adevărat că există şi... contra-argumente, principalul dintre acestea fiind că totuşi timpul de care au dispus echipele pentru pregătire (cu excepţia, bineînţeles, a celor care au avut jucători incluşi in lotul pentru C.M.) a constituit o binemeritată pauză ce s-ar fi putut traduce azi prin valoarea tehnică, fizică şi, eventual, tactică. Din punct de vedere al tacticii să nu uităm totuşi a menţiona un lucru ce îndulceşte oarecum observaţiile deloc măgulitoare făcute ante- perior. Este vorba de maniera, am zice „mexicană”, în care Dirino Bucureşti a obţinut o preţioasă victorie, in deplasare, în „vulcanul“ de la Craiova. Dinamoviştii au aşteptat cu luciditate, au rezistat organizat furiei oltene, scăpind numai cu un gol şi apoi au întors jocul în favoarea lor, dovedind astfel că regulile suporterilor fotbalului care spun că „în deplasare este greu. ..“ şi că „dacă primeşti gol în primele 20 de minute ai pierdut“, pot fi infirmate. Dar asta numai cu condiţia să ştii fotbal şi, mai ales, să fii sigur pe ceea ce ştii... (Urmată din pag. 1) de fotbal din ţara noastră — şi in mod cert nu numai ei — şi-au mutat pasiunile, sau numai simpatiile, dacă vreţi, de la Rapid, Universitatea Craiova, Steaua, Jiul sau Dinamo la Brazilia, Italia, Anglia sau R.F. a Germaniei. Trăind intens, poate prea intens această infernală cursă pentru cucerirea graţiilor „Zeiţei“ (decedată acum !...) obişnuiţii stadioanelor noastre au uitat suculentele amănunte ale campionatului nostru, îndirjitele şi frumoasele rivalităţi sportive pe care el le declanşează. In mod firesc aproape adaptarea s-a făcut mai greu, cu oarecare reţinere. Şi, tocmai cea de a XXIII-a etapă, etapa reintituirii, s-a dovedit a fi una dintre cele mai furtunoase, dintre cele pe care această competiţie ni le-a oferit pînă in prezent. Un scurt bilanţ este edificator in acest sens : din cele 8 partide programate, în 4 victoria a revenit formaţiilor oaspete, ceea ce să recunoaştem nu este un lucru obişnuit. Sub acest aspect nu pot fi trecute cu vederea nici cele două rezultate de egalitate înregistrate la Bucureşti şi Bacău, ambele cu serioase implicaţii în aprigele dispute din fruntea şi din coada clasamentului, precum şi surprinzătoarea victorie a fero- ECOURI ECOURI ECOURI * • Exclamaţii în tribune, la Bacău, la apariţia Crişului. Jucătorul care purta tricoul cu nr. 8 nu era altul decit Ion Ionescu, fotbalistul despre care s-a scris atît de mult în ultimii ani. După câteva minute de joc, însă, avea să se nască o întrebare : cum se face că antrenorul... Ion Ionescu a trimis în teren un jucător lent, lipsit evident de pregătire ? Din ambiţie ? Din dorinţa de a oferi cronicarilor şi publicului elemente de senzaţional ? ■ Gluma a durat pînă la pauză. După aceea, antrenorul Ion Ionescu a avut tărişi să-l înlocuiască pe jucătorul cu același nume, cu un echipier mai puțin celebru, desigur, dar la punct cu pregătirea. . • Lovitură liberă, la poarta lui Dinamo Bacău. Arbitrul, Aurel Bentu, verifică dacă „zidul“ a fost făcut la distanța regulamentară de 9 metri. Primul său pas măsoară, poate, 1 metru, al doilea, doar 90 de centimetri. Al treilea, 80. Al patrulea şi mai puţin. Iar ultimul pas, a fost doar simbolic. Ca atare, ,zidul“ s-a aflat la cel mult 7 metri de locul de unde trebuia să se execute lovitura liberă. „ O asemenea măsurătoare, folosită de TOŢI arbitrii, pe lingă că eludează regulamentul, diminuează şi puţinele şanse care există ca loviturile libere să fie fructificate. • Minutul 3, în meciul Dinamo Bacău—Crişul. Aripa stingă a băcăuanilor, Băluţă, este faultat de către Sărac. Arbitrul sancţionează infracţiunea. Ridicîndu-se de la pămînt, Băluţă, vrea să-l lovească pe cel care îl faultase. Ne-am amintit, în clipa aceea, de imaginea de la C.M. : fotbaliştii englezi, proiectaţi la pămînt, şi care se ridicau fără să schiţeze un gest de protest şi cu atît mai puţin de răzbunare. Măcar acest lucru ar fi trebuit să-i înveţe jucătorii noştri, urmărind la*, televizor unele partide din Mexic. Dar, să ne întoarcem la Băluţă. Zece minute mai târziu, el îl ataca neregulamentar pe portarul Katona. Care n-a încercat să riposteze. Poate că jucătorul băcăuan va reflecta la toate acestea... • Antrenorul Marin Bărbulescu ne ruga ca In cronică să ţinem seama de faptul că din formaţia sa au lipsit ciţiva titulari (Dan, Dinu). De acord. Dar nu tinerii folosiţi cu acest prilej — Niţă, Bujor sau M. Stelian — au jucat cel mai slab. Dimpotrivă, ceilalţi. Titularii ! Se vede treaba că echipele nu vor cu nici un chip să ofere spectatorilor şitelespectatorilor condiţii mai bune de a viziona partidele lor. Duminică, de pildă, tricouri in dungi şi de o parte şi de alta. Şi tot pe verticală. Singura deosebire, unele roş-albastre, altele albvişiniu. Dar cum la noi televiziunea nu transmite imagini decit un alb-negru vă închipuiţi ce încurcătură iese. • Apropo de încurcături, informaţiile anunţate la masa presei (şi la staţia de amplificare) au apărut negru pe alb, rezerve la Rapid, Apostol, nr. 13, Bujor, nr. 15. Dar aceştia au inversat tricourile. De aici confuzia făcută de crainic, care a anunţat greşit schimbările si autorul golului rapidist In plus, trebuie să fii ghicitor să depistezi numerele de pe tricourile feroviarilor. De ce ? Tricouri cu dungi albe şi numere... albe. Tătaru a avut unele momente in care a evoluat ca un jucător cu mare personalitate. Cineva spunea că meciurile de la Guadalajara i-au sporit încrederea în forţele proprii. Dar să aşteptăm şi alte confirmări. O Steaua a pierdut meciul de tineret cu 1—2. Credem, însă, că amărăciunea antrenorului N. Tătaru a fost de scurtă durată. Ciugarin, promovat de curând în prima formaţie, a făcut o partidă bună confirmînd calităţile sale. Acesta este de fapt marele cîştig al unei echipe de tineret. Să promoveze jucători. Şi nu să alerge după rezultate imediate. Iată de ce N. Tătaru nu trebuie să fie supărat. • Clubul F. C. Argeş, mulţumeşte pe această cale brigăzii de arbitri care a condus meciul Farul — F.C. Argeş, pentru modul in care s-a achitat de misiunea avută. Să reamintim scorul meciului : 3—1 pentru Farul. Frumos ecou ! • Ozon nu se joacă cu disciplina. Sîmbătă la ora 13, Georgescu era titular în prima echipă pentru jocul de la Tg. Mureş. La ora 13 şi cinci, acelaşi Georgescu fusese mutat disciplinar în echipa de tineret-rezerve. Motivul ? Un răspuns insolent adresat antrenorului... ...în aceeaşi formaţie, de tineret-rezerve, au apărut Achim şi Tonca, alţi jucători certaţi cu disciplina. Cu tinerii M. Popescu, Dobrescu şi Marinescu, titularizaţi în prima echipă, minerii au ciştigat cu 3-0. Fără comentarii !... • Mureşenii au renunţat la serviciile lui Nagy, Siho şi Dodu. Primii vor activa în cadrul unei echipe din regiune, iar Dodu va pleca la Mediaş sau Petroşani. • Tiberiu Bone, după meciul pierdut : — Am jucat foarte slab... Fără Canaro şi Trăznea, n-am om de gol. Ştefan Dobay, fostul internaţional, prezent la meci : — Mai am un an şi împlinesc 60. Dar, zău, că şi la virsta asta trag mai bine la poartă decit toţi tinerii aceştia de 20—21 de ani !... • înaintea partidei Universitatea Craiova—Dinamo Bucureşti, un grup de tinere fete, îmbrăcate în port naţional oltenesc, a oferit ,mondialilor“ din echipa, dinamovistă frumoase buchete de flori. Un gest delicat, aplaudat, şi apreciat de toată lumea. • Discuţie cu Oblemenco, seara, cînd jucătorii craioveni îşi consumau, trişti, infringerea : ■ — Ai jucat bine azi, Nelule. — Ce folos, dacă a pierdut echipa... Jvaalaşi cu schirvier exemplar acest Oblemenco . • Both, mult discutata rezervă a dinamoviştilor bucureşteni, a făcut la Craiova un meci deosebit, revitalizînd — printr-un mare consum de energie şi un serviciu impecabil, care a „alertat“ vîrfurile echipei bucureştene — jocul echipei sale. Dacă ar fi să dăm o ordine a autorilor victoriei de la Craiova, am scrie : 1) Both, 2) Deleanu, 3) Dinu, 4) Dumitrache. JUVENTIŞTII AU DAT O NOUĂ... PRODUCŢIE DE CADRE O dată cu jocurile de divizia A, şi-au reluat întrecerea şi formaţiile din campionatul de rezerve-tineret. Celor mai mulţi dintre confraţi, şi îndeosebi spectatorilor, le place să elimine primul cuvînt din titulatura cu care federaţia a botezat această competiţie: REZERVE-TINERET. Cei mai mulţi le spun acestor aproape 200 de fotbalişti juventişti. E o greşeală . De loc. Mai bine spus, e o năzuinţă. Şi faptele ne arată că treburile merg parcă mai binişor în această privinţă, a promovării tineretului. Etapa de duminică a coincis, parcă, cu un exod al juventiştilor spre primele formaţii. Au apărut Octavian Niţă, Bujor sau Apostol la Rapid, Spiridon la Petrolul, Mihăilă la „U“ Cluj, Cojocaru la Steagul roşu. In echipa din Valea Jiului, lîngă Marinescu, M. Popescu, Dobrescu, alt nume nou, necunoscut — portarul Florea. La Tg. Mureş, acum cînd nimic nu mai e de pierdut, joacă Ispir, Soloşi, Fazekaş, Stan. Au fost titularizaţi în dorinţa ca jocurile care au mai rămas de disputat în divizia A să rodeze o garnitură de Viitor. In sfîrşit, forţaţi de împrejurare, e adevărat, cel din Tg. Mureş au în vedere acum perspectiva. Desigur, dintre noii veniţi, nu toţi au corespuns. Unii au jucat mai bine, alţii mai slăbuţ. Tracul debutului, primii paşi In rîndul celor mari sînt uneori şovăielnici, timizi. E şi o chestie de îndrăzneală, am spune-o, de caracter. Antrenorii au, însă, datoria de a persevera, de a-i încuraja pe cei ce nu şi-au putut stăpîni emoţia, care le-a tăiat elanul tinereţii lor şi nu le-a permis etalarea cunoştinţelor tehnice. Şi încă un lucru : înfrîngerea echipei (cazul Petrolului, Steagului roşu) să nu fie dată pe seama celor mai tineri. Ar fi o mare greşeală. După aceea, ar trebui timp în plus pentru refacerea traumatismului moral. Ne amintim că aşa s-a întîmplat cu Gomea. La meciul de debut, el a călcat cu stângul, iar unii s-au şi grăbit să-l eticheteze... fără perspectivă. Că ulterior ideea nefondată a fost infirmată, ne-am convins. Dar a trebuit timp. Rezultatele etapei, de duminică din cadrul campionatului formaţiilor de rezervetineret au purtat, desigur, amprenta mişcărilor „de trupe“ amintite. Dar „U“ Cluj (2—1 cu C.F.R.), Dinamo Bacău şi Crişul (0—0 în meciul lor direct) au arătat că, în continuare, sunt printre cele mai bune teamuri. La Braşov şi Ploieşti, primele garnituri ale gazdelor au fost învinse. Juventiştii au dobîndit victoria. O consolare ? Da. Dar, poate şi speranţe. Privind Jocurile acestei etape am remarcat un lucru, nu fără îngrijorare: scorurile strinse din cele 8 partide: 1—2, 1— 1—1, 1—1, 0—0, 1—2, 1—0, 2—1 ! De aici, se vede treaba că se cam merge la cîștigarea celor două puncte (acasă) și la realizarea egalului (în deplasare). De ce ? De retrogradare nu poate fi vorba. Ar fi o greșeală să se ignore jocul deschis, ofensiv, motiv pentru care clasamentul se alcătuiește după un regulament aparte, menit să-i stimuleze pe cei ce înscriu mai multe goluri. Dar să vedem ce va mai fi... Constantin ALEXE CLASAMENTUL 1. Din. Bacău 23 16 2 5 59-23 79/1 2. „U“ Cluj 26 15 2 9 40-29 07 3. Crisul 23 16 1 6 36-30 67 4. Din. BUC. 23 12 2 9 44-21 60 5 Petrolul 23 11 5 7 28-27 52 6. Steagul 1. 23 9 7 7 30-27 49 7. Farul 23 9 6 8 32-34 49 8. Steaua 23 9 5 9 32-33 48 9. U.T.A. 23 7 7 9 32-28 44 10. „U“ Craiova 23 8 7 8 24-23 43 11. Rapid 24 9 3 12 21-28 40', 12 A.S. Armata 24 6 6 12 30-41 39 13. Jiul 24 7 5 12 24-39 38 14. Poli. Iași 23 7 4 12 23-36 36 1/ 15. C.F.R. 23 4 7 12 24-45 31 16. F.C. Argeș 23 5 5 13 19-34 29'[% • în cele 23 de etape (plus cele trei meciuri ale „U“ Cluj) din campionatul diviziei naţionale A s-au marcat 492 de goluri. In etapa a XXIII-a s-au înscris 17 goluri. • Ploaie de stele in etapa disputată duminică : 3 arbitri (C. Petrea, P. Sotir şi C Bărculescu) au primit cîte 5 stele, iar ceilalţi 5 (Gh. Uoona, A. Bentu, I. Bitter, M. Rădulescu şi L Rus) cite 4 stele, fost cåştigata net de oaspeţi, care au terminat învingători in 4 meciuri. Gazdele au ciştigat 1 joc, alte 2 partide s-au încheiat cu rezultate de egalitate. • Golgeterii ultimei etape : Ion Constantin (fiul) — 3 goluri, Constantinescu (Farul) și O. Dembrovschi (U.T.A.) — cîte 2 goluri. • In clasamentul golgeterilor campionatului divide naţionale A pe primul IFBl * MBI * IIIKI * CMFGB1* MIRI • Etipa a xxm-a a loc se află Tătaru (Steaua) cu 15 goluri, fiind urmat de Neagu (Rapid) cu 14 goluri, Dumitrache — 1 din 11 m (Dinamo Bucureşti) şi Oblemenco — 2 din 11 m (Universitatea Craiova) cu cîte 13, D. Ene (Dinamo Bacău) cu 12, Voinea — 3 din 11 m (Steaua) şi Dobrin — 3 din 11 m (F. C. Argeş) — cu cîte 11, Iasu — 1 din 11 m (Farul) — 19, Gyori (Steagul roşu), E. Dembrovschi — 1 din 11 m (Dinamo Bacău), Nuţu (F.C. Argeş), O. Dembrovschi (U.T.A.) şi Adam — 2 din 11 m („U“ Cluj) cu cîte 9. • Din cele 17 goluri marcate duminică, 10 au fost realizate de oaspeţi. • Duminică, şi-au făcut debutul în divizia A : Bujor, Niţă şi Apostol (Rapid), Cojocaru (Steagul roşu), Stan (A.S. Armata), Mihăilă („U“ Cluj), Ipiridon (Petrolul). • Oblemenco, ca şi în meciul din tur, a deschis scorul şi astfel Univ. Craiova a condus la pauză cu 1— 0. La finalul meciului, craiovenii au părăsit terenul Învinşi cu acelaşi scor, 2— 1. • Cea mai mare diferenţă de goluri s-a înregistrat la Tg. Mureș : 3—0 in favoarea Jiului. Ca sco ruri identice au fost consemnate de cite două ori 2—1 și 1—0. • Pe baza notelor acordate în această etapă, clasamentul „Constanța echipelor“, după 23 de etape se prezintă astfel : 1. RAPID 1810 p (LUPESCU 183), 2. Jiul 1801 (Stan 163), 3. Universitatea Craiova 1 783 (Oblemenco 166), 4. Petrolul 1 782 (Mocanu 170), 5. Dinamo București 1781 (Dinu 154), 6. F.C. Argeş 1 776 (Niculescu 180), 7. U.T.A. 1 769 (Domide 173), 9 Farul 1 756 (Ştefănescu 167), 9. Steaua 1 755 (Sătmăreanu 172), 10. Dinamo Bacău 1 747 (Ghiţă şi Nedelcu 170), 11. IU* Cluj 1 686 (Pexa 152), 12. C.F.R. Cluj 1 683 (Soos 169), 13. Politehnica Iaşi 167 (Constantinescu 164), 14. Steagul roşu 1 664 (Adamache 161), 18. Crişul 1841 (Popovici 154), 16. A.S.A. 1 599 (Canaro 153). • Situaţia In „Trofeul Petsehovschi“ după 23 de etape se prezintă în felul următor : 1—2. Petroşani şi Oradea 8,91, 3. Piteşti 8,36, 4. Ploieşti 8,33, 5. Arad 8,27, 6. Constanţa 8,23, 7. Bucureşti 7,94, 8. Cluj 7,82, 9. Braşov 7,75, 10. Iaşi 7,63, 11. Craiova 7,50, 12. Tg. Mureş 6,90, 13. Bacău 6,50. ARBITRII MECIURILOR ETAPEI A XXIV-a A DIVIZIEI A C.F.R. — F. C. Argeş : P. Badea, ajutat la linie de G. Pop şi M. Roman (toţi din Braşov) ; STEAUA — STEAGUL ROŞU : M. Rotaru (Iaşi), ajutat la linie de A. Macovei şi C. Buburuz (ambii din Bacău) ; A. S. ARMATA — DINAMO BACAU : O. Anderco (Satu Mare), ajutat la linie de C. Silaghi (Baia Mare) şi G. Fărcaş (Satu Mare) ; DINAMO BUCUREŞTI — FARUL: G. Bîrsan, ajutat la linie de G. Ştefănescu şi V. Liga (toţi din Galaţi) ; POLITEHNICA IAŞI — PETROLUL : V. Pădureanu, ajutat la linie de D. Gheţu şi C. Niculescu (toţi din Bucureşti) ; CRIŞUL — „U“ CLUJ: G. Popovici, ajutat la linie de R. Stîncan şi G. Motorga (toţi din Bucureşti) ; JIUL — RAPID : S. Birăescu (Timişoara), ajutat la linie de I. Boroş (Timişoara), şi S. Drăgulici (Tr. Severin); U.T.A. — UNIV. CRAIOVA : N. Rainea (Bîrlad), ajutat la linie de M. Niţă (Bucureşti) şi I. Drăghici (București). SELECŢIE PENTRU COPII IA „STEAUA" §i „PROGRESUL“ Cluburile „Progresul“ şi „Steaua" organizează o selecţie pentru micii fotbalişti din Capitală după următorul program: la baza din str. dr. Staicovici (copiii născuţi între anii 1954—60) în perioada 23 VI.—11VII, zilnic între orele 8—13 , la clubul „Steaua“, pe terenul Ghencea (copiii născuţi între anii 1955—1961) în perioada 1—15 iulie, zilnic între orele 8—12 şi 16—20. Toţi copiii trebuie să se prezinte cu pantofi de tenis şi chiloţi. OM ÎN ECHIPA HIM! Fotbaliştii români în comentariile presei străine . In amalgamul de comentarii care înconjoară încă lumea după încheierea campionatului mondial de fotbal din Mexic, numele (sau renumele) jucătorilor români este adesea pomenit și — din fericire — sub cele mai frumoase auspicii. De data aceasta vom folosi buletinul de comentarii al agenţiei elveţiene „Sporting“ din Zürich, condusă de un prieten al ţării noastre, fostul preşedinte al A.I.P.S., Henri Schihin. In ultima ediţie a acestui buletin, trei materiale foarte interesante se referă şi la fotbaliştii români. PELÉ şi apărătorii romani Intr-un interviu final, luat lui Pelé la Ciudad de Mexico, reporterul a evocat jocul brutal din 1966 căruia i-a căzut victimă celebrul jucător în Anglia. — Acela a fost un fotbal murdar — a răspuns Pelé — pe care aici nu l-a reluat decit echipa Uruguayului, împotriva noastră. Dar dacă astăzi sunt sănătos şi fără răni, aceasta o datorez echipelor Cehoslovaciei, Angliei, României şi Perului, care au jucat cumsecade. — Ce părere aveţi despre agresivitatea apărătorilor împotriva jucătorilor virtuozi ? — Nu-mi fac gînduri. Am fost întotdeauna un atacant care nu dorea decit să marcheze goluri. In nici un caz nu m-aș lipi de adversar ca acel jucător european pe care, după 90 de minute, l-am întrebat : nu vii și la hotel cu mine ? CEI MAI BUNI DIN LUME O comisie ad-hoc, prezidată de cunoscutul antrenor şi consider F.I.F.A., Dettmar Cramer, şi din care făcea parte şi comentatorul de fotbal Wolfgang Thiel de la agenţia SID din Düsseldorf, a întocmit două formaţii model, în urma constatărilor ■făcute în Mexic. Ambele formaţii sunt stabilite pe scheletul isistemullui 1—4— 3—3. Iată, in această concepţie, cum ar arăta „echipa lumii“ : Mazurkiewicz (Uruguay) —* Carlos Alberto (Brazilia), Ancheta (Uruguay), Pena (Mexic), Vogts (R.F.G.) — Beckenbauer (R.F.G.), Gerson (Brazilia), Overath (R.F.G.) — Jairzinho (Brazilia), Müller (R.F.G.), Pelé (Brazilia). După cum se constată, Mazurkiewicz i-a fost preferat lui Banks . Vogtst a fost socotit mai bun decit Everaldo, iar Jairzinho şi Müller au fost aleşi pentru calităţile lor de golgeterii DINU PRINTRE EUROPENI Mult mai interesantă însă este „echipa Europei“, care arată astfel: Banks (Anglia) — Newton (Anglia), Labone (Anglia), Dinu (România), Vogts (R. F. G.) — Beckenbauer (R.F.G.), Mazzola (Italia), Overath (R.F.G.) — Hmelniţchi (U.R.S.S.), Müller (R.F.G.), Riva (Italia). In comentariul însoţitor se spune : „Unul dintre cei mai buni apărători ai finalelor a fost românul Cornel Dinu ; cea mai bună impresie ca extremă dreaptă a lăsat-o sovieticul Hmelniţchi“. PUTERNICELE REZERVE Dar vedetele n-au stat numai în teren, ci şi... pe banca rezervelor. Comentatorul elveţian citează printre aceştia pe Lev Iaşin, Nobby Stiles sau Pierino Praia, remarcînd că şi Gianni Rivera sau Helmut Haller n-au jucat, de fapt, dorit puţine minute. Pierind de la aceste constatări, agenţia „Sporting“ consideră că echipa formată numai din rezervele de mai jos ar fi putut da de furcă oricărei formaţii în Mexic : Iaşin (U.R.S.S.), Dobrin, Dan Coe (Remania), Stiles (Anglia), Jósé Maria (Brazilia), Pivarnik (Cehoslovacia), Persson (Suedia), Joel (Brazilia), T. Nordhal (Suedia), Metreveli (U.R.S.S.), Prati (Italia). După cum se vede, jucătorii români nu sunt uitaţi în nici o circumstanță, ceea ce-i onorează. MÂINE, ÎN CAPITALĂ Partidele din etapa a XXIV-a a campionatului diviziei A, programate miercuri in Capitală, se vor disputa după următorul program : • Stadionul Dinamo* ora 18 : Dinamo Bucureşti-Forul MUL FINAL AL CAMPIONATULUI REPUBLICAN AL JUNIORILOR ŞI ŞCOLARILOR Săptămînă aceasta începe turneul final al campionatului republican al juniorilor şi şcolarilor. In prima etapă a turneului, care va avea loc joi 2 iulie, sunt programate următoarele meciuri : • Piteşti, ora 16.30 : Şc. sportivă Sibiu—Rapid şi Steaua Bucureşti — Steagul roşu Braşov ; • Buzău, ora 16,30 : Progresul Brăila — Centrul 23 August Bucureşti şi Metalul Bucureşti — Dinamo Bacău ; • Tr. Severin, ora 17,30 : C.F.R. Timişoara — Univ. Craiova ; • Oradea, ora 17,30 : U.T.A. — Olimpia Satu Mare sau Minerul Baia Mare. în cazul cînd după 80 de minute scorul este egal, victoria va reveni echipei care a avut în timpul jocului cele mai multe lovituri de colţ. Dacă egalitatea se menţine, cîştigătoarea va fi desemnată prin tragere la sorţi. In deschidere se vor întîlni echipele de tineret-rezerve. • Stadionul 23 August, ora 18 : Steaua — Steagul roşu. în deschidere , echipele de tineret-rezerve Steaua — Steagul roșu. Toate meciurile programate mîine în campionatul diviziei A vor începe la ora 18. DAN COE INDISPONIBIL PÎNĂ LA SFIRSITUL CAMPIONATULUI Cu puţin timp înainte de începerea meciului Steaua — Rapid l-am întîlnit la vestiarul feroviarilor pe Dan Coe. Partea dreaptă a feţei sale era acoperită de însemnul fatal al unui leucoplast, care nu putea însă ascunde pe deplin ravagiile lăsate de o lovitură primită de la Codrea în meciul cu „U“ Cluj. Am aflat, astfel, că fundaşul rapidist a suferit cu acest prilej o fractură orbito-sinuzală dreaptă, ceea ce a necesitat o intervenţie chirurgicală, efectuată cu succes joi, de prof. dr. Valerian Popescu. Pronosticurile medicilor în ceea ce priveşte recuperarea acestui fotbalist nu sunt deloc optimiste. El îşi va putea relua antrenamentele abia peste 2—3 săptămîni şi este aproape sigur că nu va mai reintra pînă la sfîrșitul campionatului. — Páfa 3-a MECIURI OMOLOGATE CU 3-0 Comisia centrală de competiţii şi disciplină a Federaţiei române de fotbal a analizat cauzele nedisputarii unor partide din campionatul diviziei C şi a hotărît ca următoarele meciuri să fie omologate cu rezultatul de 3-0 în favoarea primelor echipe : O C.I.L. Sighetul Marmaţiei — Metalul Salonta ; 9 Unirea Cîmpulung — Progresul Balş ; 9 Arieşul Cîmpia Turzii — Minerul Baia de Arieş ; 9 Minobrad Vatra Bornei — Constructorul P. Neamţ ; 9 Metalul Plopeni — Locomotiva Adjud ; 9 Gloria Bistriţa — Constructorul Baia Mare. DE LA I.E.A.B.S. Biletele pentru meciul de fotbal Steaua — Steagul roşu Braşov din cadrul campionatului naţional Div. A care va avea loc mîine, miercuri 1 iulie, ora 18 pe stadionul „23 August" s-au pus în vînzare la casa patinoarului „23 August" şi la agenţia Loto-Pronosport din Piaţa Unirii, str. Halelor nr. 5. În ziua meciului biletele se vor vinde la casele obişnuite. LOTO - PRONOSPORT CONCURS EXCEPŢIONAL PRONOEXPRES 5 IULIE 1970 Ne aflăm în plină vînzare a biletelor pentru concursul excepţional Pronoexpres din 5 iulie a.c. la care se atribuie în număr nelimitat: autoturisme Fiat 1800 şi Dacia 1300, excursii la Paris — Valea Loirei şi Croaziera pe Dunăre: Belgrad — Budapesta — Bratislava, premii în numerar de valoare variabilă și premii fixe în bani. 4 iulie a.c. este ultima zi pentru procurarea biletelor. Sîmbătă PREMIILE CONCURSULUI PRONOEXPRES Nr. 26 DIN 24 IUNIE EXTRAGEREA I . Categ. a 11-a: 5 premii . iula 14.899 Id. a IlI-a : 7,20 a 5.173 lei; a IV-a ; 18,40 a 2.024 lei; a V-a ; 67,70 a 550 lei; a Vl-a ; 2.224,10 a 50 lei. EXTRAGEREA A Il-a : Categ. A : 1 variantă a 46.811 lei; C : 5,30 a 17.665 lei; D : 17,20 a 500 lei; E : 283,20 a 100 lei; F : 4.357 a 20 lei. Premiul de categoria A a revenit participantei MINESCU IOANA din București. ÎN ATENȚIA TINERETULUI SPORTIV COOPERATIVA „TRICOTEXTIL" Unitatea 7 Sport din şos. Ştefan cel Mare nr. 29, sector 2, bloc 31, telefon 11 27 T6, EXECUTA CU LIVRARE PROMPTA ECHIPAMENT SPORTIV PENTRU TOATE DISCIPLINELE cu materialele cooperativei sau cu materialele solicitanţilor. Printre altele, se confecţionează treninguri, hanorace, bluze de vînt, fîşuri, pulovere şi cămăşi din fire helanta ele.