Sportul, octombrie 1970 (Anul 26, nr. 1039-1069)

1970-10-18 / nr. 1056

Mr. 1056 (6490) ~ iMii.iiwiiMiriiiiTirni r r La Piteşti două goluri şi altele oprite în ultima fracţiune de secundă la cea mai Înalta tensiune... PITEŞTI, 17 (prin telefon, de la trimisul nostru). ...Ce act calificativ poate primi un meci în care s-a şutat de aproape 40 de ori la poartă (fără a mai pune la socoteală alte numeroase faze periculoase in suprafeţele de pedeapsă), în care balonul a fost scos de 10 ori (!) de pe linia porţii ? Conectaţi de la începutul partidei, angajaţi fizic pe deplin, jucătorii celor două formaţii au avut, pur şi simplu, o primă repriză infernală. Semnalul i-a dat cursa lui Dobrin, din primul minut de joc, terminată cu un şut la colţ, respins cu dificultate de Constantinescu, în min. 9, Frăţilă introduce balonul in poartă, dar — spre deziluzia spectatorilor — golul este anulat, în mod justificat, pe motiv de ofsaid. Din lovitura liberă executată de Dinamo, din propria suprafaţă de pedeapsă, mingea ajunge la Lucescu, care centrează cu boltă, Miculescu se vede depăşit şi balonul — lovit excelent de Dumitrache — este respins de pe linia porţii de către Olteanu. , Acţiunile se succed cu repeziciune de la o poartă la alta, apărătorii ambelor echipe abia îşi trag sufletul între două faze periculoase (în min. 17, la poarta dinamovistă s-au executat consecutiv trei cornere, la două dintre acţiuni trebuind să intervină, în ultimă instanţă, portarul Constantinescu), iar atacanţii şi mijlocaşii, deopotrivă, dau dovadă de o rară combativitate. Aşa incit, cronicarului nu-i rămîne în faţa avalanşei fazelor de poartă, decit să le amintească global şi să insiste pe trei momente din finalul acestei reprize disputată într-un ritm drăcesc. în min. 36, Dobrin „elimină“ trei adversari şi a ajuns la linia de corner — centrează cu boltă, balonul îl depăşeşte pe Constantinescu şi, incredibil, se îndreaptă spre gol, dar Stoenescu respinge cu capul de pe linia porţii ; mingea ajunge totuşi la Roşu, care — tot cu capul — o trimite în faţa porţiilui Constantinescu mascat . 1—0 ! Replica dinamoviştilor este promptă (în min. 39, Olteanu şi Ivan fiind obligaţi şi ei să-l salveze pe Niculescu, la rîndul său depăşit), dar şi nervii lor sunt întinşi la maximum. De aceea, în min. 40 asistăm la un „scurt-circuit“ , scandal aproape generalizat, pornit de la un duel aerian între Dinu şi Olteanu, meciul fiind întrerupt mai bine de un minut. La intervenţia decisă a arbitrului şi a antrenorilor celor două echipe, partida s-a reluat şi n-a mai dat naştere apoi la asemenea incidente. Repriza secundă a aparţinut, cu siguranţă, echipei bucureştene. Replica ofensivă a dinamoviştilor era atît de pregnantă, incit şi Dinu se intercala deseori în atac, găsindu-se chiar în unele situaţii de a marca. Iar pe de altă parte a fost ciudat să vezi cum o formaţie care a luptat cu atîta combativitate şi decizie în prima repriză, se stinge, atunci cînd un singur jucător — Dobrin — nu mai are resurse. Totuşi, poate pentru ca această întîlnire să însumeze cele mai diverse atribute ale unui spectacol, în min. 74 Radu — care scăpase singur pe contraatac (asemenea acţiuni ale echipei gazdă au putut fi numărate pe degete în ultimele 45 de minute) îl depăşeşte şi pe Constantinescu fiind pe punctul de a înscrie. Dar — apărut ca din pămiînt — Deleanu scoate de pe linia porţii ! De aci, balonul ajunge la Haidu, pe partea opusă a terenului... O cursă scurtă, un şut la poartă, Niculescu este nevoit să respingă în afara careului și Sălceanu, venit din urmă, Mutează în plasă, de la peste 20 m. Deci, 1—1, în loc de 2—0, scor care ar fi contrazis desfășurarea jocului. Astfel egalitatea, justă oglindire a meciului, a fost restabilită într-un singur minut. Paul SLAVESCU F. C. ARGEȘ — DINAMO BUCUREŞTI 1—1 (1—0) Stadion „1 Mai“ : teren bun ; timp friguros ; spectatori — aproximativ 14 000. Au înscris : Roşu (min. SC) şi Sălceanu (min. 15). Şuturi la poartă : 17—22 (dintre care pe poartă 10, respectiv, 12). Raport de cornere : 7—7. F.C. ARGEŞ : Niculescu 10 — Pigulea 7, Olteanu 9, Vlad 8, Ivan 7, Prepurgel 6, Roşu 7 (min. 78, ştefan), Radu 5 (min. 75, Cherumarescu), Frăţilă 8, Dobrin 7, Jercan 7. DINAMO BUCUREŞTI : Constantinescu 8 — Cheran 8, Stoenescu 7, Dinu 9, Deleanu 8, Sălceanu 9, R. Nunweiller 7, Lucescu 6 (min. 73, Mustăţea), D. Popescu 5, Dumitrache 6, Haidu 6. A arbitrat Sever Mureşan (Turda) ifc SF ■ ajutat la linie de Ioan Rus şi Zoltán Szecsei (ambii din Tg. Mureş). „Trofeul Petschowschi“ (pentru public) — 4.Nota scăzută este urmarea atitudinii negative cu care publicul local a primit echipa bucureşteană şi a huiduielilor care au contribuit la enervarea jucătorilor) . La tineret-rezerve : F. C. Argeş — Dinamo Bucureşti 0—2 (0—0). O reuşită „repetiţie generală“ pentru arădeni Antrenorul Miljanic nu regretă drumul pe care l-a făcut la Braşov STEAGUL ROŞU — U.T.A. 0—0 Stadion Municipal : teren moale ; timp frumos ; spectatori 12.000. Raport de cornere : 9—5. Raport de şuturi la poartă: 18—12 (şuturi pe spaţiul porţii : 7—5). STEAGUL ROŞU : Adamache 7 — Ivăncescu 7, Jenei 6, Olteanu 8, Rusu 6, Pescari 8, Cadar 7, Ghergheli 6 (min. 46 Necula 7), Florescu 6, Bálint 7, Györfi 8. U.T.A. : Gornea 8 — Calinin 7, Lereter 8, Pojoni 8, Brosovschi 8, Petescu 8, Domide 9, Axente 8, Sima 5, Dembrovschi 5 (min. 75 Dumbreanu), FI. Dumitrescu 7. A arbitrat M. Rotaru '±'4r'41+'41, ajutat, de V. Buimistriuc şi V. Popa (toţi din Iaşi). „Trofeul Petschowschi“ (pentru public) . 7. La tineret-rezerve • Steagul roşu — U.T.A. 0—0, BRAŞOV 17 (prin telefon, de la trimisul nostru), în vreme ce Steagul roşu a dorit cu ardoare victoria, U.T.A. îşi propusese ca principal obiectiv, la Braşov, interpretarea roluluu pe care intenţionează să-l joace miercuri, la Belgrad, în partida cu Steaua roşie Afirmînd că echipa arădeană a reuşit ceea ce şi-a propus (ba chiar şi-a depăşit aspiraţiile, obţinînd şi un punct nesperat), nu facem decit să reluăm ideea principală a lui Miljan Miljanic, antrenorul echipei Steaua roşie Belgrad, venit special la Braşov să urmărească ultimul meci de campionat al adversarei echipei sale. Antrenorul Miljanic îmi mai spunea la încheierea partidei că nu regretă drumul pe care l-a făcut la Braşov şi că a rămas impresionat de disciplina tactică a U.T.A.eu „care manifestă o mare siguranţă în zona de mijloc a terenului şi în faţa careului de 16 m, unde fundaşii au intervenţii matematice“. Nu-l vom contrazice pe antrenorul iugoslav, ba chiar vom recunoaşte că el a desluşit într-un singur meci două din principalele atu-uri ale echipei arădene : stăpînirea zonei mediane şi o ,,gardă“ aproape fără fisură în faţa careului de pedeapsă. Aici s-a hotărît de fapt şi rezultatul partidei Steagul roşu—U.T.A. Un rezultat care nedreptăţeşte în oarecare măsură echipa gazdă, care s-a angajat cu o impresionantă dăruire în repetate acţiuni ofensive, dar care răsplăteşte efortul lucid al oaspeţilor, precişi, sobri şi calmi chiar şi la cele cîteva situaţii încare antrenorul braşovean Valentin Stănescu... sărea în sus şi îşi acoperea ochii, care nu văzuseră gol la... goluri „gata făcute“ şi ratate Făcînd o statistică a ocaziilor celor mai favorabile de a marca,vom spune că Steagul roşu are un „avantaj“ de 4—2. Florescu (min. 21), Necula (min. 60), Györfi (min. 70) şi Pescaru (min. 80) — respectiv Sima (min. 50) şi Dumbreanu (min. 85) ratînd mingi pe care nici copiii nu le pot rata... Sima, de pildă, a scăpat singur-singurel spre poarta braşoveană şi a... aşteptat fundaşii adverşi pentru a-i mai dribla o dată (acţiunea sa a eşuat, bineînţeles). Ca să nu mai vorbim de Necula, care a şutat de la 6 m pe lingă poarta goală, Györfi imitîndu-l cu o „precizie“ exasperantă pentru public şi mai ales pentru antrenorul V. Stănescu, vestit pentru viaţa dramatică pe care o trăieşte la meciuri cu astfel de momente. Apreciind în concluzie că maturitatea U.T.A.-ei a avut la Braşov ultimul cuvînt, într-un meci fair, plăcut la vedere, de un bun nivel tehnic, dăm o ultimă explicaţie a scorului alb cu care s-a terminat această partidă. Marius POPESCU sportál Condusă cu 7 — 2, Avîntul M. Ciuc a cîştigat totuşi cu 10—7■ Răsturnările de situaţii şi de scor, fac totdeauna deliciul unei întreceri sportive, dar cea la care am asistat ieri, în cadrul campionatului republican de hochei, depăşeşte cu mult tot ceea ce am văzut pînă acum sau chiar tot ceea ce am auzit să se fi întîmplat vreodată pe vreun stadion de gheaţă ronvin sau străin ! In meciul cu Avîntul Miercurea Ciuc, echipa studenţilor clujeni de la Agronomia s-a impus categoric în primele două reprize şi după 40 de minute de joc formaţia ior conducea confortabil cu 7—2. Diferenţa de scor atît de clară, cit şi faptul că in intervalul celor două reprize clujenii îşi impuseseră superioritatea, nu mai lăsau să se întrevadă nimic pentru ultima treime a partidei, motiv pentru care unii dintre spectatori s-au şi grăbit să prindă ceva din partida de fotbal Steaua — Politehnica, din vecinătate Ultima repriză însă a infirmat toate pronosticurile şi puţinii privitori aflaţi în tribunele patinoarului de la „23 August“ au asistat la un spectacol de necrezut. Hocheiştii din Miercurea Ciuc au preluat complet iniţiativa, şi-au supus adversarii unei presiuni ferme (rezultat al unui joc în viteză şi forţă) I DINAMO — AVÎNTUL GHEORGINENI 20—1 (3—1, 5—0, 12—0) Acbitii : C. Sgîncă şi Al. Mureşan Marcatori : Huţanu (4), Flo- rescu (3), Făgăraş, Pană, Epi- i descu, Axinte, Moiş (cîte 2), I Costea, Fi. Sgîncă. Tarea,iu. respectiv, Farkas. Penalizări : Dinamo 17 minute, Avîntul 6 minute. AVÎNTUL UNCHIU — AGRONOMIA CLέJ 10—7 (1—3, 1-4, 8-0) Arbitri : C. Stefânescu, M. I Presneanu. Marcatori : Csiser, Jere, Kraus, Basa (cite 2), Papp și Osvath pentru Avîntul. Gall. Cazan II. Texe (cite 2) și etvös pentru Agronomia. Penalizări : Avîntul 2 minute. Agronomia 2 minute, înscriindu-le punct după punct. Cu 8 minute înaintea fluierului final Avîntul a egalat situaţia şi în continuare a mai înscris de trei ori, asigurindu-şi o victorie, absolut meritată, pe care puţini mai scontau. In aceste ultime 20 de minute ale partidei, pe gheaţă a existat, practic, doar formaţia din M. Ciuc, căci rarele contraatacuri ale clujenilor n-au mai avut vigoarea şi decizia din primele două reprize. Deşi fără 7 titulari, care au abandonat activitatea competiţională, echipa din M. Ciuc, graţie tinerilor pe care contează acum, se anunţă o adversară incomodă pentru oricare formaţie din campionatul nostru. In ceea ce priveşte Agronomia (beneficiază doar de aportul a 13 jucători !), ea n-a jucat rău în primele 40 de minute dar a cedat complet atunci cînd hocheiştii săi n-au mai avut resursele fizice necesare. In partida inaugurală, Dinamo a avut de făcut faţă unei simple formalităţi în meciul cu Avîntul Gheorghieni, pe care a intrecut-o confortabil, sub toate aspectele, pe măsură ce... treceau minutele şi pregătirea fizică (dar şi cea tehnică şi tactică) îşi spuneau cuvîntuil Romeo VNARA (Urmare din pag. 1) aspirăcu justificate pretenţii la... „tricoul galben". Intr-adevăr, în această partidă Steaua a evoluat la adevărata ei valoare, creînd în atac combinaţii de o mare subtilitate — pe care, în treacăt fie spus, le recomandă ca atare însuşi faptul că înfocata galerie studenţească le-a aplaudat generos — ştiind să pună bine în valoare, alternativ, forţa de şut a celor doi giganţi (Gruia şi Birtolom), in timp ce Gaţu, într-o vervă cum nu l-am văzut de mult, „pisa“ cu fentele şi inventivitatea sa apărarea adversă pe semicerc. în apărare, învingătorii au fost foarte atenţi, mobili, ştiind să închidă bine şi la timp culoarele de pătrundere sau de şut spre poarta apărată cu inspiraţie de Dincă. In ce priveşte apărarea echipei Steaua, vom remarca revenirea la plasarea jucătorilor înalţi în centru (Gruia, Coasă, Birtolom, Speck), precum şi corectitudinea cu care Gaţu l-a ţinut „om la om“ pe Chicidt, principalul realizator al studenţilor. Marele merit al handbaliştilor de la Universitatea este acela că nu au cedat nici un moment lupta, nu au abandonat ideea victoriei nici atunci cînd adversarii conduceau destul de clar. In faţa unei formaţii pusă pe fapte mari, cum a fost ieri Steaua, jucătorii de la „U“ au acţionat în viteză, au încercat să scoată tot din capacităţile lor tehnice şi tactice, reuşind — spre cinstea lor — să dea o replică nu cu mult inferioară învingătorilor. Intîlnirea a debutat furtunos şi după 8 minute Steaua conducea cu 3-0. Am remarcat în această perioadă o mai mare luciditate la Steaua care-şi construia cu calm acţiunile ofensive, în timp ce studenţii se pripeau, ratînd atacuri după atacuri. Treptat, însă, ei şi-au revenit şi scorul a devenit mai echilibrat, fiind totuşi tot timpul în avantajul formaţiei Steaua : 3—2 (min. 10), 8—3 (min. 21), 10—5 (min. 29). In finalul primei reprize, slăbiciunile pe extreme ale defensivei jucătorilor de la Steaua au fost mai bine speculate de studenţi şi, de pildă, Stef într-un singur minut (30) a realizat două goluri reducînd serios din handicap. După pauză întîlnirea a fost mult mai echilibrată, handbaliştii de la Universitatea forţînd egalarea şi apoi victoria, dar neizbutind decît să PMLf.llB. ik J amm Ultima etapă a campionatului pe echipe Ieri, pe trei baze sportive — două din Capitală şi una din Cluj — s-au disputat întîlnirile ultimei etape. Centrul de antrenament nr. 2 a găzduit meciul dintre virtuala campioană pe echipe din acest an, C.S.U. Construcţii şi Steaua Bucureşti. Spuneam şi cu alt prilej că tenismanii-studenţi au reuşit să se debaraseze de complexul ce li-l creau echipe avînd în componenţa lor jucători cu experienţă. Acest fenomen a fost foarte pregnant şi ieri, cind C.S.U. Construcţii a reuşit să se detaşeze cu 9—3 de Steaua. Punctele forte ale echipei lampioane continuă să rămînă, în primul rînd, Agneta Kun — această jucătoare care ne dezvăluie, cu fiecare nouă partidă, posibilităţi din ce în ce mai mari —, apoi Ionel Santeiu, Gheorghe Boaghe, Florica Butoi, Petre Almajan şi alţii. Prima partidă s-a disputat între I. Santeiu şi Codin Dumitrescu. Era un meci aşteptat cu interes de antrenorii echipelor avînd în vedere faptul că amîndoi tenismanii erau consideraţi de forţe aproximativ egale. Chiar după primele schimburi de mingi, Santeru se lansează într-o ofensivă cu intenţia vădită de a se impune în faţa lui Dumitrescu. Dar acesta nu se lasă intimidat şi, atacînd în stilul lui caracteristca emoţii suporterilor cînd au ajuns la două goluri : 10—8 (min. 32). Cum spuneam, însă, Steaua a fost în acest joc pusă de fapte mari şi la fiecare gol al studenţilor reuşea să-şi adauge în cont alte două sau trei, astfel că pînă la urmă victoria i-a revenit, normal. Arbitrii V. Cojocaru şi I. Mihăilescu — ambii din Craiova — au meritul de a fi reprimat curajos orice intenţie de brutalizare, dictînd cu promptitudine eliminări (unele nu întotdeauna însă justificate) şi aruncări de la 7 m. Ei, au condus formaţiile : STEAUA : Dincă — Gaţu (2) , Gruia(3), Marinescu (1), Popescu (1), Goran (1), Birtolom (8—4 din 7 m), Cristian (1), Speck, Coasă. UNIVERSITATEA : Orban (Banciu) — Costache II (2), Chiridi (4—3 din 7 m), Ştef (3) , Paraschiv, Bădău (1), Schuman (1), Voinea (3), tic, cu lovituri laterale scurte, cu smeciuri puternice, ciştigă setul. Aşadar 3—6. In setul al doilea Santeiu îşi revine şi cîştigă cu 6—4. Tot cu 6—4 va cîştigă şi al treilea set. Alte rezultate : Gh. Boaghe — D. Hărădău 1—6, 0—6, A. Sute — V. Sotiriu 6—2, 6—4, Florica Butoi — Valeria Balaj 1—6, 1— 6, Adriana Călina — Elena Cristea 6—1, 6—0. Tot în Capitală, pe terenurile din parcul Dinamo, echipa gazdă s-a intîlnit cu Progresul București. După prima zi rezultatul este 5—5. Cîteva rezultate : S. Dron — S. Mureșan 6—2, 6—3, V. Marcu — P. Dumitrescu 6—1, 2—6, 6—0, Dron Marcu — Mureşan, Dumitrescu 8—6, 6—2, Mariana Ciogolea — Ecaterina Roşianu 2—6, 6—2, 2- 6. Ion GAVRILESCU CLUJ, 17 (prin telefon). Programat pe tot parcursul zilei de simbătă meciul dintre Politehnica Cluj şi Steagul roşu Braşov nu a putut începe decît la ora 14, atunci cînd soarele îngăduitor a permis terenului să se usuce. Așa că, din cauza timpului scurt, în prima zi a întrecerilor nu s-au putut disputa decit 11 partide. Suita lor a fost deschisă de două victorii ale studentelor clujence (Marieta Ghercioiu — Mălina Migea 6—1, 6—0 și Lucia Tănăsescu — Anca Necşulescu 6—0, 6—1), rezultate anulate imediat — în clasament — de două înfringeri ale colegilor lor Silaghi la Marcu 1—6, 2—6, şi Komoroczi la Kerekes 2—6, 3- 6. Din categoria „simplelor“ se cere remarcat în mod deosebit, pentru dinamismul şi dramatismul ei, partida dintre Vera Rado şi Hermine Zuvălău. Atacînd curajos, clujeanca reuşeşte să cîştige primul set (9—7) şi să-şi ţină adversara în şah pînă la mijlocul setului doi : 4— 4. Din acest moment, însă, stăpînirea de sine a braşovencei şi mingile ei decisive au învins elanul debordant al gazdei (6—4, 6—1 pentru Zuvălău în seturile doi și trei). Alte rezultate : Negru — Oprea 6—1, 6—1, Boldur — Bosch 6—4, 6—4, Ghercioiu, Fazekas — Necşulescu, Migea 6—0, 6—2, Nuşa DEMIAN pag. a 3-a 5 minute cu antrenorul lui F. C. Bangu „Mi-am întărit părerea bună despre fotbalul din România JOSEP ALVEZ DORIO. Nume pur de brazilian. Un om bine clădit, cu alură de halterofil, surprinzător de tinăr pentru postul de antrenor al lui F. C. Bangu. Are doar 36 de ani. A fost junior la Gremio Porto Alegre, profesionist la Forza e Luz. A făcut parte din marea familie a jucătorilor brazilieni, a trăit cu ei bucuria succeselor. Cînd translatoarea i-a explicat rostul prezenției mele, José Alvez a lăsat totul baltă, m-a invitat să iau loc, făcînd un gest din care se înțelegea că e gata să răspundă întrebărilor. — Domnule Alvez, ce reprezintă echipa dv. în fotbalul brazilian, pe care lumea îl divinizează după excelenta impresie lăsată în Mexic ? — Este o formaţie bună. Joacă alături de Flamengo şi Fluminense, cîştigă în 1966 campionatul statului Rio, cunoscut in lume sub numele de „Cariocas“, se clasează o dată pe locul 3. Nu-i așa că nu sunt performanțe rele ? De aceea am și venit la această echipă in urmă cu 30 de zile. Are o frumoasă carte de vizită. — Dar, azi, ce cotă are Bangu ? — Ultimul campionat l-a terminat pe locul 6. Pentru viitor, sperăm mai mult. Pentru aceasta am şi plecat într-un lung turneu in Europa şi Africa. — Prin durata şi distanţele parcurse, un asemenea turneu ni se pare obositor. Poate fi el şi eficient ? JOSF ALVEZ DORIO — Intr-adevăr, e obositor, dar necesar. Vrem să formăm o nouă echipă. In asemenea condiţii grele se verifică jucătorii şi nu cu un meci pe săptămină, şi acela pe teren propriu . Cînd aţi aflat că veţi juca în România, ce ştiaţi despre fotbalul de aici ? — Mai intii, ştiam că in România avem buni prieteni. Marţi, de pildă, întreaga echipă s-a intilnit cu marea atletă care a fost Jolanda Balaş, cunoscută de întreaga Brazilie. Despre fotbalul dv. ştiam multe lucruri. Jucătorii români au fost de cîteva ori in Brazilia. Personal, am avut ocazia să-l văd pe Marocana Atunci, mi-au lăsat o frumoasă impresie. Cine urmăreşte atent evoluţia lor, îşi dă seama că fotbalul dv. diferă in multe privinţe de cel european. E plăcut, are in el ceva latin. — Ce spuneţi acum, după meciul cu Rapid ? — Nu-i greu de răspuns. Cunosc şi mai bine fotbalul din ţara dv. Partida cu Rapid mi-a întărit părerea excelentă formată după evoluţia echipei dv. naţionale, la Gualalajara. Rapid e o formaţie foarte bună. Joacă in viteză, îşi organizează bine acţiunile ofensive, pasează excelent. Nu ne-am supărat că am pierdut cu 2-1 în faţa unei formaţii în rîndul căreia evoluează ciţiva jucători de mare valoare ca Răducanu şi Neagu, componenţi ai echipei naţionale care a învins nu de mult Portugalia şi a reuşit să se claseze printre primele 16 echipe din lume. Vizita în România ne-a făcut o deosebită plăcere. Constantin ALEXE divizia B. In faţa etapei a 10-a Iată ne ajunşi, pe nesimţite, în faţa etapei a 10-a a campionatului diviziei B, fără ca favoritele celor două serii, fostele divizionare A. A.S.A. Tg. Mureş şi Crişul, să fi reuşit să se desprindă din pluton, asigurîndu-şi avantajul presupus asupra celorlalte formaţii mai puţin experimentate. Ce ne rezervă etapa de astăzi ? ÎN SERIA I, cel mai important meci este cel de la Bucureşti, unde liderul, Sportul studenţesc, primeşte replica uneia din principalele sale urmăritoare, Dunărea Giurgiu. Echipa lui Petre Mindru nu este un adversar neglijabil, dacă va fi în măsură să alinieze formaţia completă. Oricum, studenţii sunt atenţi. Ei nu vor, desigur, să repete o experienţă amară, pierzînd pe teren propriu măcar unul din cele două puncte puse în joc. De asemenea, din programul seriei se desprinde partida de la Tg. Mureş, unde A.S.A. întilneşte pe Ştiinţa Bacău, performera etapei trecute (victorie asupra Sportului studenţesc). , IN CEALALTĂ SERIE, Politehnica Timişoara joacă o carte mare, la Arad. Dacă reuşesc să cucerească încă două puncte în deplasare, studenţii îşi consolidează locul invidiat pe care îl ocupă acum în clasament : primul. Dar jocurile „afară" sunt dificile şi pentru marile formaţii. Poate că „Poli“ cunoaşte secretul lor. In orice caz, poziţia ei nu pare ameninţată deocamdată, întrucît echipa care o talonează, C.S.M. Sibiu, cunoaște și ea rigorile deplasării, jucînd la Hunedoara. UN COL DIN OFSAID A VICIAT REZULTATUL! (Urmare din pag. 1) meniul in care Vigu, printr-un şut de la marginea careului, l-a surprins pe lordache, foar- te nesigur în jocul de ieri, deschizînd scorul. Cum, pînâ atunci, jocul decursese în favoarea echipei bucureştene, se părea că ea va obţine o victorie lejeră. Dar oaspeţii nu s-au demoralizat după acest gol primit atît de uşor, ci au echilibrat imediat jocul, preluînd apoi iniţiativa. In consecinţă, fazele la poarta Stelei, devin mai frecvente şi mai periculoase şi, după ce, în min. 11, Moldoveanu, la o centrare a lui Lupulescu, reia cu capul pe lingă poartă, ratînd o mare ocazie, intervine egalarea. La o centrare venită de pe partea dreaptă, Lupulescu reia mingea cu capul, trimiţind-o cu boltă în bară, de unde ea revine în teren, în faţa lui Goliac, care nu are altceva de făcut decit s-o introducă în poartă. Este o egalitate temporară, fiindcă ieşenii joacă din ce în ce mai bine, controlînd mijlocul terenului şi realizînd acţiuni de atac organizate, prin pase precise, printr-o colaborare eficientă între mijlocaşi şi înaintaşi. Totuşi, golul prin care ei vor lua conducerea este mai puţin operă lor şi mai mult a lui Sătmăreanu, care a avut o intervenţie defectuoasă, ce i-a dat posibilitatea lui Cuperman să preia balonul şi să facă o cursă irezistibilă spre poartă, la capătul căreia Suciu a fost nevoit să scoată balonul din plasă. Dar acest 201 era, totuşi, meritat şi el a fost menţinut şi după pauză, multă vreme, deşi în această a doua repriză Steaua a fost mai decisă, dominînd teritorial şi creindu-şi situaţii favorabile la poarta oaspeţilor. In aceste momente mai dificile pentru ieşeni, înaintaşii bucureşteni s-au dovedit, însă, ineficace. După ce ei s-au aflat aproape de egalare prin şutul în bară al lui Iordănescu (min. 51), a urmat o suită de alte atacuri nefructificate, în minutele 53 (Iordănescu, deschis de Dumitriu, și-a „lungit“ tarca mult mingea, dînd posibilitate portarului ieşean să intervină), 72 (Ştefănescu a atins prea uşor balonul, la centrarea lui Dumitriu) şi 75 (Dumitriu a reluat mult peste bară o centrare precisă a lui Ştefănescu). In aceste condiţii, scorul părea de neclintit, mai ales că şi ieşenii apărau rezultatul cu dinţii, organizat de cele mai multe ori, realizînd şi contraatacuri. A venit, insă, acel minut 1 7 cînd, la o centrare de pe partea dreaptă a lui Ştefănescu, Talam, aflat un ofsaid clar, nesemnalizat de tuşierul Vasile Neacşu, dar evident pentru toată lumea (inclusiv pentru arbitrul de centru), a împins balonul în poartă. Şapte minute mai tirziu, Iordănescu, cel mai bun jucător al Stelei în partida de ieri, a driblat tot ce i-a ieşit în cale, dar, in ultimă instanţă, un picior salvator — al cui o fi fost ? — s-a interpus in calea balonului şutat de ei. Presaţi de adversari, ieşenii au, totuşi, o ocazie excepţională de a repara nedreptatea ce li se făcuse şi de a relua avantajul, dar Lupulescu, scăpat singur spre poartă, n-a avut prezenţa de spirit necesară, s-a intimidat şi n-a reuşit să-l „paseze“ pe Suciu. Pentru ca finalul să fie şi mai senzaţional, victoria s-a produs în minutul... 91 (in urma prelungirii jocului pentru timp pierdut) cînd, la un corner, Iordănescu a spulberat ultimele speranţe ale ieşenilor, trimiţind din apropiere balonul in plasă. Cîteva secunde mai tîrziu răsuna fluierul final. Drama ieşenilor se consumase... GIURGIUCĂ A UITAT SĂ JOACE BRAŞOV, 17 (prin telefon, de la trimisul nostru). Cele 8 reprezentative de judeţ îşi continuă întrecerea pentru cucerirea „CUPEI ROMANIEI“. După rezultatele de pînă acum, şi forma arătată, selecţionata sectorului 6 Bucureşti (de fapt echipa Progresul), antrenată de prof. Nicolae Angelescu, se pare că nu mai poate scăpa trofeul, învingători in cele mai grele întilniri, cu reprezentanţii Judeţelor Arad şi Braşov, bucureştenii mai au de trecut un hop, duminică, în confruntarea cu teamul clujean. Dacă in întilnirile inter-echipe nu sunt de semnalat surprize, în meciurile individuale s-au obţinut unele rezultate mai puţin scontate. Recordul îl deţine Dorin Giurgiucă, reîntors de cuvîrtd după turneul de o lună de zile din Iran. Dar, cunoscutul jucător clujean, cel care are în palmaresul său atîtea victorii prestigioase a uitat... să joace. Altfel, cum ne putem explica suita de înfrângeri suferite, aici, la Braşov. Printre învingătorii săi se numără nu numai consacraţi, ci şi unii tineri, talentaţi, e drept, dar care, în condiţii normale, nu pot emite încă pretenţii justificate. Ne gîndim la Ion Drăgulin (Buzău), Cornel Popovici (Hunedoara) și Marin Firănescu (Dolj). REZULTATE : Cluj — Hunedoara 8 — 1 (Giurgiucă — Popovici 0—2), Sector 6 Buc. — Brașov 8—6 (Galaci — Hariga 0—2, Ovanez — Kaka“ 2—1, Maria Alexandru — Hajnal Korodi 2—0, Luchian — Ancel 2—0, Victoria Babiciuc — Maria Korodi 0—2, Sîndeanu — Gheorghiu 2—0, Galaci, Ovanez — Hariga, Kaka. 0— 2, Alexandru, Babiciuc — Korodi, Korodi 1—2, Luchian, Sîndeanu — Ancei, Gheorghiu 1— 2, Maria Alexandru — Maria Korodi 2—0, Sîndeanu — Ancei 2— 0, Victoria Babiciuc — Hajnal Korodi 0—2, Luchian — Gheorghiu 2—1, Alexandru, Luchian — M. Kondi, Ancel 2—0), Arad — Satu Mare 8—0, Buzău — Dolj 8—2, Arad — Hunedoara 8—2, Sector S Buc. — Buzău 8—6, Braşov — Satu Mare 8—0, Cluj — Dolj 8-3 (M. Firănescu — Giurgiucă 2—1, M. Firănescu, N. Colţescu — Giurgiucă, Doboş 2—1), Cluj — Buzău 8—3 (Drfigulin — Giurgiucă 2—0), Braşov — Hunedoara 8—0, Sector 6 Buc. — Satu Mare 8—1, Arad — Dolj 8—1, Buzău — Satu Mare 8—2, Sector 6 Buc. — Hunedoara 8—2, Braşov — Dolj 8-2, Arad — Cluj 8—4 (Caruceru — Lupu 1—2, Rethi — Doboşi 0—2, Demian — Giurgiucă 2—1, Rethi — Giurgiuca 2—0). Duminică au loc ultimele partide, după terminarea cărora va fi cunoscută câștigătoarea trofeului. Constantin COMARNISCHI Agneta Kun — campioana României — respingînd mingea UNDE MERGEM? ATLETISM : Stadionul Republicii, de la ora 15, etapa a IV-a a campionatului national pe echipe, divizia A (meciurile Steaua — C.A.U. — Braşov şi Sc. sp. de atletism — Rapid — Selec. jud. Prahova). STADIONUL POLITEHNICA, ora 9.30 : DESCHIDEREA FESTIVĂ A ANULUI SPORTIV UNIVERSITAR (întreceri de atletism, gimnastică, judo, ciclism şi fotbal. BASCHET : Sala Floreasca, de la ora 9 : IEFS — Crişul Oradea (A. f), Steaua — Farul Constanţa (A. m), Dinamo — Politehnica Galaţi (A. m), IEFS — Rapid (A. m), teren Floreasca, de la ora 9.45 : Medicina — Universitatea Iaşi (B.), Arhitectura — Voinţa Constanţa (B, f), Universitatea — A.S.A. Bacău (B, m) ; teren Progresul, ora 11 : Progresul — Constructorul Iaşi (B, m). BOX : Sala Casei de cultură a sectorului 4 (str. Turturele) ora 10, gală finală a campionatului oraşului Bucureşti. CAIAC-CANOE : Lacul Herăstrău, ora 8.30 : „Cupa oraşului Bucureşti“. FOTBAL : STADIONUL REPUBLICII, ora 10.45 : Rapid Buc. — Universitatea Craiova (tineret), ora 12.30 : Rapid Buc. — Universitatea Craiova (divizia A) : STADIONUL POLITEHNICA, ora 11.00 : Sp. Studenţesc Buc. — Dunărea Giurgiu (divizia B): TEREN VOINŢA, ora 11.00 : Voinţa Buc. — S.U.T. Galaţi (div. C) : TEREN FL. ROŞIE — DUDEŞTI, ora 11.00 : Fl. roşie Buc. — Electronica Buc. (div. C) : TEREN Sirena, ora 11.00: SirenaBuc. — Sp. Muncitoresc Buc. (din C): HANDBAL : Teren Dinamo, ora 10.15 : Constructorul Buc. — Universitatea Iaşi (B, f), ora 11.15: Dinamo Buc. — Politehnica Galaţi (A, m). HOCHEI : Patinoarul artificial „23 August", ora 10 : Agronomia Cluj — Avîntul Gheorghieni (campionatul naţional). PATINAJ : Patinoarul acoperit „23 August”, ora 17.30 — demonstraţia internaţională de patinaj artistic. POPICE : Arena Voinţa, de la ora 8, Voinţa Bucureşti — Voinţa Tg. Mureş (m) ; arena Giuleşti, de la ora 8, Rapid Buc. — C.F.R. Timişoara (m) (continuarea partidei Începută simbătă după-amiază) — meciuri in cadrul campionatului diviziei A. RUGBY : Teren Parcul Copilului, ora 10.30 : lotul reprezentativ A — Selecţionata Griviţa Roşie + Steaua. TENIS : Centrul de antrenament nr. 2 (Doherty) orele 9 şi 14 : C.S.U. Construcţii — Steaua; teren Dinamo, ora 9 şi 14 : Dinamo — Progresul (meciuri div. A) ; teren Palatul Pionierilor, ora 9: concurs „Racheta de aur“. TIR : Poligonul Tunari, ora 8.30 : întâlnirea internaţională IEFS — Zalka Mare-Budapesta. VOLEI : Sala Giuleşti, de la ora 8 : Electra — SiderurgUtul Galaţi im. B), I.E.F.S. — C.P. Bucureşti (f. A), Rapid — Penicilina Iaşi (f. A), SALA DINAMO, Dinamo — Universitatea Timişoara (f. A), Viitorul — Universitatea (f. B); SALA PROGRESUL, de la ora 8 : Spanac — I.T.B. Informaţia (f. 8) ; SALA CONSTRUCTORUL, de la ora 8 : Flacăra roşie Buc. — Voinţa Constanţa (f. B).