Steagul Roşu, octombrie 1953 (Anul 8, nr. 228-254)

1953-10-01 / nr. 228

Pai. 2-a Pregătirile de iarnă în schelele petrolifere trebuesc urgentate Se apropie iarna, cu geruri și visele, cu drumuri înzăpezite care îngreunează munca în schelele petrolifere. Greutățile însă pot fi evitate dacă conducerile administrative și tehnice ale oficiilor și schelelor petrolifere vor lua din timp măsuri pentru pregătirile necesare unei bune desfășurări a muncii în acest anotimp. In vederea efectuării din timp a pregătirilor de iarnă conducerea administrativă și tehnică a Trestului Producție Moinești a trecut încă din cursul lunii iulie la formarea unei comisii pe trest, care să se ocupe de coordonarea lucrărilor pregătitoare pentru iarnă. Comisii asemănătoare au fost organizate și în schelele aparținând Trestului . Producție. Toate aceste comisii și-au întocmit planuri de muncă, indicând măsurile ce trebuesc luate pentru asigurarea și pe timpul iernii a unor condiții optime de muncă muncitorilor și tehnicienilor. Până în prezent, în cadrul trest au fost înregistrate succese acestui importante în pregătirile pentru iarnă. Așa de pildă s’au îngropat 75 la sută din coirduptele de țiței, s’au izolat peste 80 la sută din conductele de aburi, sa făcut repararea drumurilor din schelele din Moinești și Humărie — Modârzău. Deasemeni, la Zemeș s’a terminat turnarea planșei din fața garajului auto, în curs de turnare fiind și planșa din fața garajului auto Moinești. Pentru încălzirea garajului din Moinești și a baracamentelor din jur, se montează încă un cazan de aburi. In ceea ce privește reparația baracamentelor, au fost organizate trei echipe de dulgheri și tâmplari, care lucrează din plin, urmând ca reparațiile să fie gata până la 15 Octombrie. Tot până la această dată echipa formată din 3 geamgii va termina complectarea tuturor geamurilor ce lipsesc la baracamente. Pentru încălzirea baracamentelor dela Zemeș s’a făcut legătura cu o baterie de cazane ce aparține de foraj. ^ rlenă ar putea fi : "Spioa au mai înaintat însă, dacă în activitatea comisiei trustului și a comisiilor de schele care se ocupă cu efectuarea pregătirilor de iarnă nu ar exista încă o serie de lipsuri ce au frânat buna desfășurare a acestor lucrări, in primul rând nu s’au luat măsuri pentru aprovizionarea din timp a schelelor cu materialele necesare lucrărilor pregătitoare pentru anotimpul de iarnă. Schelele aparținând trestului de producție și în special oficiul construcții și montaje, duc lipsă de carton asfaltat, vată de sticlă, pământ infuzos, cherestea și alteig din care cauză multe din lucrările planificate, a fi executate până în prezent, nu au fost realizate. Astfel, modificarea și izolarea conductelor de peste albia râului Tazlău, lucrare ce trebuia efectuată de către oficiul construcții și montaje producție, nici nu a fost măcar începută, așa cum de altfel nu au fost începute nici lucrările de reparare a drumurilor din serigla Foala Zemeș. Oficiul construcții și montaje producție nu a început nici lucrările privind amenajarea bărăcilor cu bucătării și spălătoare și asigurarea lor cu apă potabilă și altele. Toate aceste lipsuri, care dovedesc nerespectarea planului de muncă întocmit de către comisiile pentru pregătirile de iarnă din cadrul oficiilor și schelelor, dp,vădesc însăși slaba activitate a comisiei trestului al cărei președinte este tovarășul Malaszer Eitel, care nu a organizat cu regularitate ședințe de analiză a aguncii pe trest, cu prilejul cărora s-ar fi putut lua măsuri în prealabil pentru urgentarea lucrărilor pregătitoare anotimpului de iarnă. Deasemeni comisia trestului nu a controlat efectiv comisiile pe oficii și schele asupra felului cum acestea își îndeplinesc ritmic lucrările prevăzute în plan. In această direcție tovarășul Dinu Grigore inginerul mecanic al trustului» a dat dovadă de lipsuri serioase, nepreocupându-se în suficienta măsură felul cum oficiile și în special oficiul de construcții și montaje producție se achită de sarcinile ce le au de îndeplinit. Nici în cadrul oficiilor ce aparțin Trestului de foraj „Moldova“ situația pregătirilor pentru iarnă, nu este mai îmbucurătoare. Dacă urmărim felul cum au fost realizate cele 16 puncte imcluse în planul comisiei acestui trest în vederea pregătirilor pentru iarnă, ne putem da seama de felul cum s’a muncit în această direcție. Majoritatea sarcinilor propuse către trest în vederea pregătirilor de de iarnă nu au fost realizate decât într’o proporție foarte redusă. Așa de pildă controlul turlelor nu a fost efectuat decât în proporție de 4,8 la sută, îngroparea conductelor 15,4 la sută, izolări hidranți ventile 21,2 la sută, reparații clădiri 33 la sută, reparații drumuri 16 la sută, construcții de drumuri noi la sută ș.a.m.d. La unele parte ar fi planul de muncă al comisiei , executarea de podele S^TM, situația totul de calorifere fiind realizat până este și mai grav de nimic in prezentat o urmă cu lucrurile pre-Ramane pentru iarnă la acest trust nu gătitoa umplătoare. Ea se datorește fapt sau că, comisia centrală în frunte cu tov. Stroie, director adjunct al trestului, nu s’a preocupat din timp de aprovizonarea oficiilor cu materialele necesare efectuării lucrărilor. Lucru asemănător ca în cadrul trestului de producție, s’a petrecut și la trestul de foraj Moldova. Comisia centrală nu a ținut nicio ședință de analiză pentru urmărirea felului în care sarcinile incluse în planul de muncă sunt îndeplinite. Vinovat de existența acestor lipsuri în vederea pregătirilor de iarnă este și comitetul de partid Moinești în frunte cu secretarul său Iov. Cărăbuș, care nu a controlat în ce măsură conducerile administrative și tehnice ale tresturilor de producția și foraj au luat măsuri pentru urgentarea lucrărilor propuse în planurile de muncă. Aceste lipsuri ce și-au făcut loc în schelele petrolifere din regiunea noastră în problema pregătirilor de iarnă, trebuisc neîntârziat lichidate. Conducerile administrative și tehnice ale tresturilor de producție și foraj Moinești, sprijinite efectiv de către comitetul de partid Zemeș și Moinești, trebue să urgenteze în cel mai scurt timp terminarea lucrărilor pregătirilor pentru iarnă, creând în felul acesta condiții optime muncitorilor și tehnicienilor în vederea realizării cu succes a sarcinilor ce le revin din ultimul trimestru al acestui an și în primul trimestru al anului 1954. STEAGUL ROȘU ~ —IW VII .111, ți . • 7*1 ■1 , * * * -  . . ț. * , . î * Știri din In ziua de 27 Septembrie crt. Comitetul orășenesc A.R L.U.S. Bacău, a organizat în sala cinematografului „Timpuri Noi“, o conferință.Cu acest prilej, tov. Suiru Scriban, a conferențiat despre: „Cauza întăririi păcii și a asigurării securității popoarelor, —linia generală a politicii externe a U.R.S S.(). Conferința a fost ascultată cu un viu interes de cei peste 400 participanți, printre care numeroși muncitori și intelectuali. După terminarea conferinței, pe ecranul cinematografului, a rulat filmul sovietic „Valga-Don“. ★ DAVIDENI. Cu mare bucuria au sărbătorit colectiviștii din Davidetti, împărțirea avansurilor din recolta bogată acestui an. Printre colectiviștii fruntași se numără N- C. Anichitei, care împreună cu familia sa a avut 542 zile-muncă, pentru care a luat numai că avans, peste 800 kpg grâu, afapa <to alte cantități de orz și ovăz; Vasile Botescu, care împreună cu familia a avut 462 zilemuncă; Vasile Munteanu cu 359 zilemuucă; Aglaia Balan și alții-Exemplul lor, va convinge:"puii codași din gospodărie . to. repe lipsurile și să muncea““ mai bine de anim înaînte. * Coresp. C. AANEI COMĂNEȘTI. De curând au avut loc alegeri sportive sindicale la Consiliul colectivului sportiv „Avântul“ Comănești. regiune In cinstea acestui eveniment comitetul de întreprindere de la I.F.I.L. și I.F.E.T. Comănești au organizat mai multe manifestări de massă pentru popularizarea sportului de massă, pentru pregătirea alegerilor. Printre altele au fost confecționate 20 de lozinci în legătură cu alegerile sportive sindicale, cu lupta pentru plan, cu întâmpinarea celui dje al II lea Congres Mondial al Sindicatelor, etc. , s’a orrganizat un schimb de onoare în producție, un concurs de șah și voley, etc. Coresp. D. BOLOCAN ★ TG. NEAMȚ. Echipa artistică a căminului cultural „Mihail Eminescu“ din Tg. Neamț, desfășoară o rodnică activitate printre oamenii muncii. Printre alte obiective ale activității se numără și deplasări în întreprinderi, la sate, etc. Pentru a stimulă ariditatea membrilor echipei, serția culturală a sfatului popular raionului, sprijinită de comitetulaional de partid a organizat că, această echipă o excursie la sotoriul balnear Vatra Dornei, din regiunea Suceava și o șezătoare în fața oamenilor muncii aflați aici la cură și odihnă. Programul alcătuit din coruri, cântece solo și recitări, a fost ascultat și primit cu dragoste de către spectatori. Membrii echipei și-au luat cu acest prej, angajamentul să îmbunătățească în permanență munca artistică în cadrul căminului cultural. Coresp. A. MIHAI Din Comănești ni se semnalează că:.. ...Șeful depozitului de lemne din Comănești, raionul Moinești, este Ionică Chiriac. Acesta nu muncește conștiincios. In timp ce muncitorii îl caută pentru a putea să-și ridice fiecare cota de lemne de foc, el este la cârciumă. In ziua de 21 Septembrie a. c. numeroși muncitori îl așteptau la depozit, iar el stătea la bodega din piață. Când întâmplător este găsit la depozit dimineața, nici atunci nu servește pe cei ce vin să-și ridice lemnele, spunândule să vină după masă, sau a doUa și. Zeci de muncitori de pe șantierul Spvramconstrucție nr- 8, cât și alți locatari din Comănești, au fost nevoiți să umble săptămâni dearândul, până au reușit să-și ridice cota de lemne. Pe bună dreptate, aceștia sunt îndreptățiți să-și pună întrebarea: Până când va fi lăsat să-și facă de egp acest șef de depozit Ionică ghițiae ?, ...Miron Ștefan, factor poștal la Oficiul P.Ț.T. Comănești, nu totdeauna face cinste prin comportarea sa, muncii ce-i este încredințată. Atunci când plătește pensiile el face favoruri. La 21 Septembrie, în timp ce la unii pensionari le-a dat pensia în jurul orei 8,30 pe alții i-a refuzat spunându-le să vină după ora 10. Pensionarii spot de acord să se respecte de către toți, ora fixată penrru plata pensiilor. Adeseori, factorul Piron Ștefan, obișnuiește să plătească pensiile în bodegi, lucru ce nu este permis. Motivând că nu are bani mărunți, la numeroși pensionari nu li se mai dă regi atunci când e vorba de 50 de bani. Cei În drept au datoria de a cere tov. Miron Ștefan, să lichideze cu aceste atitudini necuviincioase. IRIMESCU EUGEN corespondent voluntar Introducerea unui nou serviciu poștal Cu începere dela 1 Septembrie 1953, se primesc la oficiile poștale scrisori deschise cu valoare declarată, conținând tot felul de hârtii de valoare și documente (diplome, acte de stare civilă, cartele de alimente sau de îmbrăcăminte), care prin modul cum sunt manipulate asigură predarea conținutului în mâna destinatarilor. Aceste scrisori se prezintă deschise, însoțite de un inventar în dublu exemplar, din care unul se restituie expeditorului, certificat de salariatul primitor, se sigilează la ghișee, jap la destinație se verifică conținutul de către salariatul predător în fața destinatarului. Se recomandă publicului de a se folosi de acest serviciu, întrucât pentru diferite acte de valoare sau documente introduse în scrisori simple sau recomandate, Ministerul Poștelor și Telecomunicațiilor, nu-și asumă nicio răspundere. Informațiuni detailate în legătură cu noul serviciu se dau, la cerere, la toate oficiile P.T.T.R. din țară. Nr 2?8 flM* Din activitatea culturală de la fabrica „Proletarul“ Muncitorii și tehnicienii „Proletarul" fabricii din orașul Bacău au obținut și obțin iaimoase rezultate în producție. Activitatea culturală ce se desfășoară în întreprindere, sprijină puternic eforturile muncitorilor, mobilizându-i la luptă. Numeroși muncitori din întreprinderea noastră citesc cu regularitate cărți dela biblioteca fabricii care cuprinde peste 10.000 de volume de cărți de literatură, tehnice, de știința, cărți pentru copii, etc. Numărul celor care împrumută cărți dela bibliotecă crește mereu. Numai în cel de al doilea trimestru al anului acesta, 050 muncitori și tehnicieni din fabrica noastră au citit peste 3600 cărți. Răsfoind fișele îți poți da seama ca atât stahanoviștii și fruntașii în producție, cât și ceilalți muncitori se preocupă din ce în ce mai mult de ridicarea nivelului lor cultural și politic, citind cărți de literatură, ideologice, tehnice, etc. Stahanovistul Morecuț Nicolaie de pildă a citit în ultimul timp romanul „Furtuna” de II>’a Ehrenburg, iar urzitoarea slaba,, novistă Zebreanu Maria a citit lucrarea „Mama” de Maxim Gorchi. Alți muncitori și tehnicieni cercetează cu interes lucrări de specialitate, care ii ajută să devină stăpâni ai tehnicii. Pe fișa stahanovistului Fodor S. Gh, sunt trecute cărțile : „întreprinderea Artamanov”, de Maxim Gorchi, „Oameni care au luat-o timpului înainte”, din care a învățat despre metodele stahanoviștilor noștri, sau „Brigada de calitate” de A. Ciurchik care l-a ajutat să producă fire de mai bună calitate. In cadrul întreprinderii sunt organizate în sectoarele de producție un număr de 6 biblioteci mobile. O parte din ele au o activitate rodnică. Astfel, biblioteca mobilă din secția boiangerie care numără peste 70 volume, constitue pentru muncitorii din această secție un ajutor în ridicarea nivelului politic, ideologic și cultural. Tovarășa Dragu Elena, responsabila acestei biblioteci, duce muncă de lămurire în rândul muncitorilor din secție pentru ca aceștia să citească cărți de la bibliotecă, le recomanda cărți legate de specificul muncii lor, după pregătirea și nivelul fiecărui muncitor. Ea urmărește felul în care muncitorii își însușesc cele citite. Pe asemeni, se fac și recenzii la diferite cărți. In cadrul clubului întreprinderii se duce o intensă muncă educativă cu copiii muncitorilor. Lunar, estese harți de la bibliotecă un număr de circa 120 copii. Tovarășa Munteanu Iezefina, responsabila clubului organizează deseori consfătuiri cu copiii. Uneori se citesc în colectiv fragmente din diferite părți. Astfel, au fost citite fragmente din cartea „Tânăra Gardă” de A. Fadeev. , Pentru popularizarea cărții, în interiorul clubului au fost amenajate vitrine cu cărți, panouri cu coperte false de cărți, iar în afara întreprinderii a fost așezat la top vizibil un chioșc cu cărți literare, politice, tehnice, etc. Pentru a se urmări felul în care muncitorii își însușesc și își fac un ajutor în munca de zi cu zi prin părțile citite, s’a luat inițiativa cans dealtfel a și fost pusă în practică — de a se expune o gazetă de perete intitulată „Cuvântul Muncitorului”. La această gazetă, muncitorii care au citit cărți arată ce le-a plăcut mai mult, ce au învățat ei din cărțile citite. Astfel, fruntașa în producție Mi* jiăilă Aneta, a arătat că prin citirea cărții „Maria” de S. Medânschi, a învățat rura să muncească pentru ca să devină luptătoare activă pe frontul construirii socialismului în patria noastră. In direcția alfabetizării neștiutorilor de carte din fabrica noastră, unii lectori ca de exemplu Blânaru Iacob, Corolevschi Pompilia, Ștefan Virginia și alții muncesc cu multă dragoste. Insă, în munca culturală și artistică de la fabrica „Proletarul” din Bacău, pe lângă succesele obținute trebue de spus că sunt și lipsuri destul de serioase. La secția țesătorie, biblioteca mobilă nu desfășoară niciun fel de activitate. Bibliotecara Pascu Vela nu se interesează de popularizarea cărții. In aceeași părăsire se află și biblioteca mobilă de la secția filatură de lână a cărei responsabilă este tovarășa Negei Elena. Aceste lipsuri dovedesc slaba preocupare pentru activitatea culturală a comitetelor de secții. Președinții comitetelor din aceste secții — tovarășii Hâncu Vasile și Apreuțesci Constantin — manifestă un complect desinteres față de munca culturală.. O vină în această direcție o are și tovarășa Mocanii Elena, responsabila cu munca culturală din cadrul comitetului de întreprindere care deși cunoaște aceste lipsuri, nu a luat nicio măsură de îndreptare. In acțiunea de lichidare a neșființei de carte sunt o serie de lectori ca Artur Grumberg, Movilescu Maria, Gelu Bercovici, Lupu Maria, care au dovedit nepăsare față de sarcina care le-a fost încredințată. De la deschiderea cursurilor de alfabetizare ei nu au predat nicio lecție. Lipsuri serioase există și în ceea ce privește munca artistică din cadrul întreprinderii noastre. In cadrul întreppinderii își duce activitatea o formatie de cor și una de dansuri Trebue arătat însă, că comitetul de intreprimiere nu s’a preocupat de intrierirea acestei ectrine artistice, nu s’a preocupat de problema mobilizării muncitorilor, care fac parte din aceste formațiuni pentru a participa cu regularitate la repetiții. Din această cauză, echipa artistică este slabă. Pentru faptul că echipa artistică din cadrul întreprinderii noastre nu desfășoară o activitate la nivelul cerui, poartă răspunderea și biroul raional textil în fimnti cu tovarășul Marcu Iosif, care nu s’a interesat ele îndrumarea în mod efectiv a echipei artistice dela întreprinderea noastră. Deasemeni, organizațiile de bază și comitetul de partid din întreprindere nu s’au preocupat în suficientă măsură de întărirea activității artistice, de găsirea a noi forme de activitate culturală, care să ajute la ridicarea nivelului politic, ideologic și cultural al muncitorilor, tehnicienilor și funcționarilor. In viitor, va trebui să acordăm o mult mai mare atenție acestei probleme ce o deosebită importanță. A cernat elena secretara comitetului de partid al fabricii „Proletarul”-Bacău * Lucrările celei de a 8-a sesiuni a sfatului popular raional Moinești Cea de a 8-a sesiune a sfatului popular raional Moinești, care a avut loc la 24 Septembrie 1953, a dezbătut probleme legate de lupta pentru îmbunătățirea continuă a nivelului de trai al moșselor muncitoare. Ordinea de zi a sesiunii a cuprins două puncte principale : pregătirea și executarea însămânțărilor, recoltărilor și arăturilor adânci de toamnă și aprovizionarea oamenilor muncii din raionul Moinești. In prima parte a sesiunii, tovarășul deputat Munteanu Dumitru, a citit Hotărîrea Guvernului și Partidului privitoare la pregătirea și executarea însămânțărilor, recoltărilor și arăturilor adânci de toamnă și a expus planul măsurilor luate de comitetul executiv al sfatului popular pentru traducerea în fapt a sarcinilor izvorîte din Hotărîre. In discuțiile purtate pe marginea celor expuse, numeroși deputați și invitați participanți la sesiune au scos în evidență lipsurile comitetului executiv al sfatului popular al raionului Moinești în ceea ce privește desfășurarea muncii în sectorul agricol. Deputatul Panaite Gheorghe, a arătat de pildă, că de cele mai multe ori planurile de cultură, atât la comună, cât și la secția agricolă a sfatului popular raional, au fost întocmite în mod birocratic fără a se ține seama de situația reală de pe teren. Din această cauză, numeroși țărani săraci care au suprafețe de 1—2 hectare teren arabil, au fost trecuți în planurile de cultură cu câte 7—8 sau chiar mai multe culturi, care bineînțeles n’au putut să le realizeze. Deputatul Șerban Dumitru, și alții, au arătat și alte lipsuri, criticând printre altele, cu tărie, faptul că ele se datoresc, în primul rând slabei activități desfășurată de comisia permanentă pentru agricultură care nu-și trăește viața și felului defectuos în care se desfășoară munca în cadrul secției agricole a sfatului popular raional. Participanții la discuții, scoțând în evidență lipsurile care și-au făcut loc în activitatea sfatului popular raional, au venit în acelaș timp, cu propuneri concrete care să ducă la îmbunătățirea muncii în sectorul agricol. Ei au propus în primul rând, comitetului executiv al sfatului popular raional, să exercite un puternic control asupra felului cum își fac datoria sfaturile populare comunale, tehnicienii secției agricole și agenții agricoli comunali. In urma discuțiilor și propunerilor făcute de către deputați în cadrul sesiunii, s’au adoptat hotărîri, care prevăd printre altele: recoltarea culturilor de toamnă să se termine la porumb până la 30 Octombrie, la cartofi până la 5 Noembrie și la floarea soarelui până la 15 Octombrie. Planul de măsuri prevede ca pentru buna reușită a campaniei de însămânțări, comitetul executiv raional și comitetele executive ale sfaturilor populare comunale să ia toate măsurile sămânțre să fie necesare ca înterminate până la 15 Octombrie a.c., comitetele executive urmărind prin organele tehnice ca lucrările să fie executate în cele mai bune condițiuni agrotehnice. Comitetul executiv va lua măsuri prin organele agricole și de specialitate ca în G.A.Q., în întovărășiri și în comune să fie organizate cursuri agrotehnice, unde să se popularizeze înaintatele metode sovietice și rezultatele obținute de țărănimea muncitoare în urma aplicării acestor metode. Tot în această direcție, secția artă și cultură în colaborare cu S.R.S.Q. și subfiliala „I. V. Mieterin“, vor întocmi un plan de conferințe pentru popularizarea minimelor agrotehnice privind campania agricolă de toamnă; conferințele se vor ține în cadrul căminelor culturale, în cadrul consfătuirilor și adunărilor obștești. ★ In cea de a doua parte a sesiunii desfășurată în după amiaza zilei de 24 Septembrie, participanții la sesiune, deputații și invitații, au ascultat cu un deosebit interes, darea de seamă privind aprovizionarea oamenilor muncii din raionul Moinești, care a fost ținută de tovarășul Dumitrașcu Ion, inspector al secției comerciale din cadrul sfatului popular raional. Din această dare de seamă a reeșit că în ceea ce privește aprovizionarea oamenilor muncii din raion cu cele necesare, comitetul executiv al sfatului popular raional s’a preocupat, într’o oarecare măsură, de felul cum unitățile comerciale își desfășoară activitatea pentru asigurarea aprovizionării oamenilor muncii. Din darea de seamă a reeșit că în domeniul circulației mărfurilor în cursul acestui trimestru, planul de aprovizionare global a fost realizat în proporție de 103 la sută din care sectorul alimentar 99 la sută, sectorul industrial 147 la sută, iar sectorul alimentație publică (restaurante și bodegi) în proporție de 65 la sută. Urmărindu-se însă felul cum a fost realizat planul de desfacere mărfurilor către consumatori, vom vevldea că planul global de desfacere a fost realizat numai în proporție de 83 la sută, din care în sectorul alimentar 78 la sută, sectorul industrial 101 la sută, iar sectorul alimentației publice 65 la sută. Această rămânere în urmă față de planul de aprovizionare se datorește, așa după cum a reeșit din darea de seamă, în primul rând sectorului cooperatist, unde planul de desfacere în sectorul alimentar, de pildă, nu a fost realizat decât în proporție de 48 la suta față de 83 la sută cât a fost realizat în comerțul de stat. Felul slab în care se prezintă situația realizării planului în sectorul cooperatist se datorește faptului că în unitățile ce-i aparțin, nu se face totul pentru atragerea massei de consumatori.—mărfurile nu sunt prezentate estetic, nu se respectă programul de lucru, etc. Felul defectuos în care s’a desfășurat munca în sectorul cooperatist mai poate reeși și din faptul că, în cursul acestui trimestru în ceea ce privește asigurarea, aprovizionării oamenilor muncii cu legume și zarzavaturi, sarcinile de plan nu au fost realizate decât în proporție de 20 la sută față de 82 la sută, cât a realizat Aprozar-ul. Darea de seamă a scos deasemeni în evidență faptul că pentru aprovizionarea oamenilor muncii pentru iarnă, s’au făcut contractările necesare cu unitățile Aprozar, s’au amenajat 65 beciuri pe lângă cantine, unde vor fi depozitate și păstrate alimentele necesare cantinelor. Tot în acest sens s’au mai amenajat pentru însilozările de iarnă alte 18 beciuri, 11 poduri pentru conservarea cepei și altele. In general darea de seamă, deși cuprins unele aspecte asupra felului acum în raionul Moinești se desfășoară lupta pentru aprovizionarea oamenilor muncii în cât mai bune condițiuni, a prezentat totuși numeroase lipsuri care au fost apoi viu criticate în cadrul sesiunii. Deputatul Costin Nicolae, de pildă, a arătat că darea de seamă a relevat lipsurile numai în „general“ fără a analiza în mod obiectiv căror cauze se datoresc și care ar fi măsurile ce trebuiesc luate pentru îmbunătățirea muncii în domeniul aprovizionării. Rl a arătat că atât comitetul executiv al sfatului popular raional cât și secția comercială nu au efectuat un control riguros asupra felului cum se desfășoară munca în unitățile ce se ocupă în special cu desfacerea bunurilor de larg consum, industriale și alimentare. Piețele Moinești și Zemeș, a arătat deputatul Costin Neculai, au fost aprovizionate de către unitățile cooperatiste și Aprozar, cu produse ce nu corespund din punct de vedere al calității, de cele mai multe ori necorespunzătoare. „însăși sesiunea de astăzi, a spus la încheiere deputatul Costin Neculai, nu a fost organizată așa cum trebue, la ea nefiind invitați conducătorii unităților ce aparțin de O.C.L. Produse Industriale O.C.L. Alimentara, Aprozar, Cooperație, etc., care să cunoască în acest fel, lipsurile ce dăinuiesc în unitățile ce le conduc, pentru a lua în viitor măsuri de lichidare a lor”. Alți participanți la discuții au arătat că cele mai multe lipsuri în ceea ce privește aprovizionarea oamenilor muncii se datoresc în primul rând faptului că din partea comitetului executiv și al secției comerciale, nu a existat un control permanent și riguros în rândul unităților comerciale. Deputatul Șerban Constantin, a arătat că din această cauză pe piață au fost puse în vânzare de către unitățile Aprozar și cooperatiste, zarzavaturi, legume și fructe de proastă calitate. Deputatul Șerban Constantin, a arătat că este necesară o cotitură radicală care să ducă la îmbunătățirea imediată a aprovizionării oamenilor muncii din raionul Moinești. Deasemeni, el a arătat că secția comercială trebue să lichideze felul birocratic de a munci și să se preocupe îndeaproape de felul cum sunt aprovizionați muncitorii forestieri.Ceilalți participanți la discuții, printre care deputații Antal Gheorghe, Naghi Arpad, invitații Zugravu David, Malaszer Emil și alții au arătat deasemeni, o serie de lipsuri care au frânat desfășurarea unei bune aprovizionări a oamenilor muncii, venind în acelaș timp cu propuneri concrete pentru îmbunătățirea muncii. Majoritatea acestor propuneri au fost trecute în planul de măsuri al sesiunii în care, printre altele, prevede amenajarea și punerea în funcțiune a două eleștee de pește în Dărmănești și Comănești, construirea unei brutării cu două cuptoare în comuna Dărmănești, înființarea a trei magazine alimentare la Modârzău, Foale-Zemeș, pe șantierul Comănești și altele. Sesiunea a dat deasemeni ca sarcină comitetului executiv luarea tuturor măsurilor necesare pentru amenajarea și lărgirea piețelor din Moinești și Comănești. Tot în planul de măsuri s-a trecut ca sarcină principală construirea a trei cuptoare de ars var și anume unul în comuna Moinești, unul pe comuna Solonț și unul în comuna Ghimeș. Toate aceste măsuri și altele, vor face ca pedirecția aprovizionării să se obțină succese dintre cele mai frumoase, care să ducă imediat la îmbunătățirea condițiilor de trai ale celor ce muncesc din raion.