Steagul Roşu, mai 1959 (Anul 14, nr. 1949-1973)

1959-05-03 / nr. 1949

Fag. 2-lx w•v Demonstrația oamenilor muncii din orașul Bacău Purtătorii cravatelor roșii Lucrătorii fabricii „Partizanul“ Demonstrează colectivul întreprinderii „Partizanul“. Pe fețele demonstranților citești mare voioșie. Cărui alegoric din fața coloanei reprezintă o parte a benzii rulante recent pusă în funcțiune în secția talpúit a sectorului încălțăminte. Aplicînd pe scară largă inițiativa muncitorilor pielari de la uzinele Ianoș Herbak din Cluj, harnicul colectiv al acestei întreprinderi raportează partidului că în cinstea zilei de 1 Mai a realizat economii la piele și talpă, în valoare de 143.000 lei, adică mai lată că de tribună se apropie un car alegoric, care înfățișează macheta întreprinderii „Proletarul“. Pe ea sunt expuse noi sortimente de stofe. Graficul lateral orglindește succesele obținute în muncă de acest colectiv. Demonstranții din această întreprindere raportează partidului și guvernului scumpei noastre patru că au realizat economii — ca urmare a răspunsului dat chemării celor 8 întreprinderi din Capitală — peste prevederile planului, în valoare de 123.000 lei. Peste prevederile pianului au fost date 9.161 m.p. țesături și 5.696 kg. fire de lină cardată. In primele rînduri ale coloanei de mult cu 69.000 lei peste angajamentul luat. II Din cantitatea de 198.000 decimetri pătrați piese economisiți de la începutul anului curent și pînă astăzi, se pot confecționa un număr de 6.800 perechi bocanci. Cu muncitori ca: Maria Lambru, Mihai Maria, Lazăr Mihai, Tătaru Vasile, Ursache Nicolae, Creția Vasile și mulți alții, care au înregistrat cele mai frumoase succese în producție, fabrica de piela și încălțăminte „Partizanul“ se mîndrește, demonstranți de la această întreprindere pot fi văzuți fruntașii în producție : Iordache Ion, boiangiu, care deține titlul de fruntaș în producție de 10 ani de zile. Pe pieptul lui strălucește Medalia muncii primită drept răsplată pentru meritele sale deosebite în producție, și vestita țesătoare Dimofte Elena, care, aplicînd inițiativa muncitorilor de la „industria bumbacului“ din Capitală a mărit randamentul la mașinile de țesut la care lucrează cu 2,2 la sută. Intre fruntași mai recunoaștem pe Fiștea Olimpia, Osman Cleopatra, Ciupercă Ana, Nicolae Șerbănescu, Calapod Ținea și alții. Textiliștii (Urmare din pag. l a) lor. Aceștia sunt grupați pe cercuri. Publicul aplaudă cu entuziasm cercul inimilor îridemînatice, pe cel de aeromodele, pe membrii cercului de științele naturii, precum și pe tinerii sportivi ai Casei pionierilor. Coloana pionierilor continuă să treacă. Iată-i în ordine pe cei de la școala de muzică, între care distingem pe membrii cercului de vioară, pe cei de la școala de 4 ani nr. 3, care defilează sub formă de stea. Ajunși în fața tribunei pionierii de la școala medie nr. 1 formează inscripția vie „1 Mai“. Pionierii școlii medii nr. 2, primiți cu aplauze de asistență, flutură către tribună batiste roșii, galbene și albastre. Demonstrează acum, exprimîndu-și dragostea, entuziasmul pentru viața noastră nouă, pentru acest întîi de mai, pionierii școlilor de 7 ani nr. 1, 2 și 3. Pionierii școlii de 7 ani nr. 4 se opresc și ei în fața tribunei și formează din trupurile lor cuvîntul de aur — „Pace“. După ce au demonstrat pionierii școlilor de 7 ani nr. 5, 6, 7, 8 precum și pionierii școlilor de 4 ani, asistența are prilejul să aplaude coloana micilor cicliști. In fruntea coloanei trec lucrătorii fabrici de hîrtie „Steaua roșie“ Coloana demonstranților oamenilor muncii din întreprinderile orașului Bacău este deschisă de colectivul întreprinderii de hîrtie și celuloză „Steaua roșie“. Este fără nici o îndoială unul din cele mai vrednice colective de muncitori, ingineri și tehnicieni din orașul nostru. Deținători pentru a 5-a oară ai steagului roșu de întreprindere fruntașă pe ramură de producție în cinstea zilei de 1 Mai soțiile fabricii au realizat însemnate depășiri de pian. Ele se prezintă astăzi la marea sărbătoare cu bucuria îndeplinirii tuturor angajamentelor. Colectivul secției F 3 — finisaj, deținător al steagului de secție fruntașă a finisat peste plan în cinstea zilei de 1 Mai 33.500 kg. hîrtie. Intre fruntașele secției se numără comunistele Elena Uța, Adela Brașoveanu, Nicolae Tomleasa și mulți alții al căror exemplu personal a constituit o pildă Vie pentru întreg colectivul secției. în întrecerea dintre secții auxiliare, secția mecanică a fabricii s-a dovedit cea mai bună. Tocmai de aceea colectivul secției, câștigător al drapelului de secție auxiliară fruntașă se află astăzi în primele rînduri. Privirile tuturor s-au oprit acum asupra carului alegoric al fabricii. Să vii descriem și dumneavoastră. E drapat în roșu. în partea din față patru muncitori, desfășoară în vînt drapele iubite roșii și tricolore. Pe o estradă un muncitor și o muncitoare au încrucișat o seceră și un ciocan ca simbol al alianței dintre clasa muncitoare și țărănimea muncitoare. Semnele distinctive ale producției fabricii sunt reprezentate în cazul alegoric de o machetă a unui fierbător de celuloză și a unui calandru de satinat hîrtie. Pe una din părțile laterale ale carului, sta scris cu litere mari. Cat peste pian: Intre 1 ianuarie 1959 și 1 Mai — 618 tone hîrtie, 332 tone celuloză, 82 tone caiete și 530.000 lei economii. Aceste cifre sînt fără îndoială, argumente convingătoare, care vorbesc despre vrednicia colectivului de muncă al fabricii, despre strădaniile depuse pentru a întîmpina așa cum se cuvine sărbătoarea internațională a oamenilor muncii. Au trecut apoi prin fața tribunei muncitorii celorlalte secții ale fabricii. Cu toții s-au prezentat cu realizări deosebite. Angajamentele luate în cinstea zilei de 1 Mai au fost cu mult depășite: secția F 1 de fabricație a hîrtiei a produs peste angajamentul luat 14 tone hîrtie, secția F 2 — semifabricate — 15 tone celuloză, iar secția F 4 —■ caiete a produs 15 tone caiete peste plan, în timp ce angajamentul prevedea realizarea doar a 3 tone. Și în schimburile de onoare organizate în zilele de 27 și 28 aprilie în întîmpinarea zilei de 1 Mai, s-au obținut rezultate deosebit de valoroase care grăiesc despre dragostea cu care muncitorii fabricii au întîmpinat sărbătoarea solidarități oamenilor muncii din întreaga lume. Astfel secția semifabricate a realizat în aceste zile 3.800 kg. celuloză peste plan în mod deosebit evidențiindu-se comuniștii Constantin Merian și Lefter Grigore, secția F 1 a dat peste plan 33.500 kg. hîrtie iar în secția F 4 s-au produs 724 kg. caiete peste plan. La depozitul de lemn comunistul Melinte Ioan și-a depășit în ziua schimbului de onoare norma de producție cu 40 la sută, iar în atelierul de preparare a lemnului în schimbul tovarășului Gh. Hermeziu s-a realizat o depășire a planului de 13 la sută. La mașinile de fabricație schimburile conduse de Ion Sprențăroiu, Dotcu Ion, și Siliștean* Neculai au obținut de asemenea importante cantități de hîrtie peste planul de producție. ★ In încheierea coloanei au demonstrat muncitorii, inginerii și tehnicieni aii întreprinderii T.M.R.U.C. Ei execută în acest an la fabrica „Steaua roșie“ instalațiile din noul atelier de sortare și spălare a celulozei. Muncind cu dragoste și entuziasm ei s-au angajat ca pînă la sfîrșitul anului să dea în funcțiune toate instalațiile din această nouă unitate a fabricii „Steaua roșie". Ceferiștii O locomotivă de tren alunecă ușor pe asfaltul străzii. Ea vestește sosirea în piață a harnicilor ceferiști. Ceferiștii ,băcăuani, pășesc azi cu fruntea sus. "Au și de ce. Realizările închinate zilei de 1 Mai le dă din plin acest drept. In cadrul însuflețitelor schimburi de otoare ce au avut loc în zilele de 27 și 28 aprilie ei au remorcat 10 trenuri cu supratonaje. Cele 2.940 tone supratonaje au scutit de drum 3 locomotive care au putut fi lidei folosite la alte prestații. In rîndul mecanicilor fruntași se numără și mecanicul Lascău Constantin, deputat, care împreună cu fochistul Ștefan David a remorcat în prima zi a schimbului de onoare un tren pe ruta Adjud-Bacău, avînd un supratonaj de 296 tone. Aplicînd pe scară largă metoda remorcării trenurilor cu tonaje sporite, numai în trimestrul I s-a remorcat peste 100.000 tone în plus față de tonajele normale — ceea ce echivalează cu 104 trenuri de marfă a cîte 1.000 tone fiecare. Printre demonstranți recunoaștem ca mulți mecanici și fochiști fruntași în lupta pentru economii de combustibil. ■ Mecanicii Nicolae Tălpie, Ganea Marin, Ion Luncanu și Nicolae Dima. Împreună cu fochiștii din partizile lor au remorcat în zilele schimbului de onoare 5 trenuri pe distanțele Bacău- Adjud și Pașcani-Bacău, cu combustibil din economiile proprii realizate în luna aprilie. 882 tone combustibil convențional. Aceasta este scrintina realizată În primul trimestru. Ea echivalează cu combustibilul necesar pentru remorcarea a 400 trenuri marfă a cite 1.000 tona fiecare pe distanța Bacău-Pașcani. Alături de mecanici și fochiști sunt antrenați în bătălia pentru cît mai multe economii și brigăzile care lucrează în depou. In fruntea tuturor se situiază brigada tovarășului Ion Galan, care în primul trimestru a înscris în contul de economii 12.130 lei. Zilele, acestea tovarășul Galan împreună cu tovarășii săi de muncă Dumitru Ștefan, Ghidușcă Constantin, Ludu Traian, Vornicu Dumitru, V. Gherasim și Luță Grigore a închinat sărbătorii de 1 Mai un nou succes lăudabil. Ei au terminat de reparat o locomotivă cu ridicarea de pe osii cu 16 zile mai devreme realizînd un adevărat record. Și colectivul stației C.F.R. Bacău a încheiat luna aprilie cu realizări care le fac cinste. Pășind prin fața tribunei ei raportează partidului că numai în curs de 25 de zile din luna trecută au încărcat 279 vagoane cu 2.314 tone peste plan. Staționarea în tranzit fără manevră a fost redusă cu 32,7 la sută, iar cea în tranzit cu manevră cu 16 la sută. Cu fruntași ca Gh. Polcovnicu șef de tură, Ion Osman, impiegat de mișcare, Chilea Nicolae șef de tren, s-au mîndrit la marea sărbătoare întregul colectiv de ceferiști din stația Bacău. In continuare trec lucrătorii de la P.T.T.R. și Carul alegoric al C.F.R.-iștilor. STEA HOC ROSE METALURGIȘTII Ne atrage atenția un panou lucrat cu grijă, dragoste și măiestrie. După inițialele înscrise cu roșu pe un fond alb, ne dăm seama că-i vorba de coloana lucrătorilor de la Uzina metalurgică din Bacău. Cu litere mari, vizibile de departe, sunt înscrise pe panou cuvintele: „Graficul realizării indicilor de plan pînă la 1 Mai 1959". Sîntem înclinați să admirăm îndelung arta celor care l-au alcătuit. Totuși ,să ne oprim mai degrabă asupra cifrelor statistice înscrise pe el: productivitatea muncii a crescut cu 1 la sută față de sarcina de plan; planul la zi este realizat în proporție de 101,1 la sută. Aceste cîteva cifre statistice sînt în măsură să exprime sub formă sintetică elanul general cu care metalurgiștii băcăuani au întîmpinat această măreață zi. Lista succeselor repurtate de harnicii lucrători de la U.M.B. este însă mult mai bogată decît ne-ar putea-o sugera graficul. Dintre acestea fac parte darea în exploatare a unei macarale portal, punerea în funcțiune a unui electrocar, realizarea unui cubilou cu trei rînduri de guri de vînt cu o capacitate de aproximativ trei tone/oră — iată citeva alte noutăți la ivirea cărora au contribuit între alții comuniștii Croitorii Neculai — maistru, Popescu Vasile — sudor și alții. Uzina a repurtat importante succese și la capitolul „Asimilarea de produse noi“. In incinta ei au fost fabricate pentru prima oară filtre prese. Recent, trei astfel de agregate au și fost livrate unei fabrici de glucoză din raionul Ciuc. Lăcătușul Bejan Constantin este numai unul din cei care s-au evidențiat în cadrul procesului de fabricație a acestor agregate. Tot pentru prima dată în această uzină (și chiar pentru prima dată în țară) se fabrică cilindri compresori pentru industria petroliferă. Ciorcilă Vasile, rabotor, figurează printre cei care s-au evidențiat în acest sector de producție. Merită amintit și faptul că, în cinstea zilei de 1 Mai, colectivul de ingineri și tehnicieni ai Uzinei Metalurgice a realizat proiectarea și documentația tehnică necesară pentru armături din fontă pentru petrol, oale de condensație și alte fabricate care urmează să se lucreze la U.M.B., iar ulterior să fie livrate Indiei și Republicii Populare Albania. Demonstrația continuă Se apropie acum de tribună coloana de muncitori ai uneia din cele mai tinere fabrici din oraș, fabrica de confecții „Bacăul“. Pe marele panou reprezentînd grafic creșterea numărului de sortimente executate în fabrică în cei zece ani de la înființarea sa, se poate vedea în mod clar și sugestiv cît de mare dezvoltare a luat această întreprindere, ajungînd de la 3 sortimente de confecții cît executa în anul 1949 la 62 cît execută în prezent. In fruntea coloanei se află un minunat car alegoric îmbrăcat în pînză albastră și împodobit cu cetină de brad și lozinci. El reprezintă întreg circuitul de fabricație al confecțiilor începînd din sala de croit și terminînd cu prezentarea lor. In urma cazului alegoric înaintează încet, unduind parcă, restul coloanei. O pădure de steaguri roșii și tricolore își flutură flamurile de asupra capetelor demonstranților. Pe chipurile zîmbitoare ale oamenilor se poate citi bucuria acestei mărețe sărbători de primăvară pe care harnicul colectiv al fabricii de confecții „Bacăul“ a cinstit-o așa cum se cuvine. ★ Un grafic impunător reprezentînd realizările colectivului de muncitori, tehnicieni și ingineri pe primul trimestru al anului, deschide drum coloanei de demonstranți de la fabrica „Muncitorul liber“. In frunte pășesc cei 20 de tovarăși care fac parte din grupa de Cruce Roșie, îmbrăcați în frumoase costume de echipieri sanitari. Grupa aceasta fruntașă pe regiune și care a cîștigat locul VI la ultimul concurs pe țară al grupelor de Cruce Roșie din întreprinderi, veghează în permanență la păstrarea sănătății muncitorilor, menținerea curățeniei la locul de muncă etc. aducînd astfel o contribuție prețioasă la buna desfășurare a procesului de producție. In restul coloanei distingem cîțiva din fruntașii fabricii: pe Sora Ion, Burileanu Radu, Ivănoiu Traian, Bucur Ion, Pițu Maria și alții. Ziua de 1 Mai, ziua solidarității internaționale a oamenilor muncii, colectivul întreprinderii „Muncitorul liber“ a întîmpinat-o cu noi și însemnate realizări în producție. încă de la data de 23 aprilie planul de producție a fost realizat la patru dintre sortimente, iar de la 28 aprilie, când planul pe întreaga întreprindere a fost realizat la toate sortimentele, s-au început a se da produse în contul lunii mai. v. In continuare trec prin fața tribunei lucrători ai întreprinderii regionale de electricitate, cei de la sectorul rețeleși „Electro-montaj“. Purtînd cu mîndrie steaguri roșii și tricolore, grafice și panouri, reprezentînd rodul muncii libere, trec acum muncitorii întreprinderii Economice de industrie locală „23 August“. Dînd produse diferite: alimentare, chimice, materiale de construcții, metalurgice și de panificație, demonstranții acestei întreprinderi au făcut din ziua de 1 Mai un prilej de a-și reafirma hotărîrea lor neclintită de a traduce și pe mai departe în viață luminosul program elaborat de partidul nostru. Colectivul întreprinderii a depășit producția trimestrului I pe ramuri astfel: la industria alimentară cu 105,7 la sută, în ramura chimică cu 20 la sută, extracții și materiale de construcții cu 8,5 la sută, sută la sută îndeplinind producția la metalurgie, panificație și morărit, productivitatea muncii crescînd pe întreg trimestrul 1/1959 cu 102,8 la sută. Se află printre realizatorii produselor amintite și colectivele de muncitori de la fabrica de vată, moara Aurora, de la unitățile de tîmplărie, electricitate și poligrafie. Printre aceștia priviți-i pe harnicii linotipiști, paginatori, zețari, legători și mașiniști de la secția poligrafică a întreprinderii de industrie locală „23 August“. ★ Coloana care trece apoi este a constructorilor. Muncitorii, tehnicienii și inginerii Trustului 2 Construcții încă din primele zile ale anului au trecut în mod serios la treabă pentru a construi locuințe pentru oamenii muncii cît și alte construcții destinate continuiei îmbunătățiri a traiului celor ce muncesc. Pe graficele cu care ei au venit astăzi să raporteze partidului și guvernului, ce au înfăptuit în cinstea zilei de 1 Mai se poate citi hărnicia de care au dat dovadă în trimestrul I a.c. și în luna aprilie. Munca plină de entuziasm a dulgherilor și zidarilor, a mozaicurilor și instalatorilor, a mecanicilor de utilaje și a tuturor celorlalți muncitori și tehnicieni a făcut să se construiască 3.448 m.p. spațiu locativ în loc de 1.440 cît a fost prevăzut pentru primele 4 luni ale anului. Pe fețele fiecărui constructor citești bucuria că în cinstea zilei de 1 Mai a fost dat în folosință cu aproape 4 luni de zile mai devreme blocul nr. 3 din „Parcul Libertății“-Bacău, că la P. Neamț fabrica de pîine nou construită încă de la sfîrșitul trimestrului I a început să dea primele plini, iar muncitorii secției 6 și 7 de la „Partizanul“ lucrează în condiții cu totul deosebite față de cele din trecut într-o sală nouă, spațioasă. In coloană zărim pe zidarul Constantin Beiea împreună cu tovarășii lui de muncă, cu care s-a angajat ca Nr. 100 (3428) blocul din str. Cuza Vodă din Bacău să fie dat în folosință în 6 luni și nu intr-un an cît era planificat. Nu lipsesc din coloană nici harnicii zidari din echipa lui Ștefan Pușcașu, care la construcția blocurilor pentru locuințe din „Parcul Libertății“ sunt exemplu demn de urmat. In continuare, demonstrează lucrătorii Trustului de industrializare a lemnului, întreprinderile „Horia, Cloșca și Crișan“ și „7 Noiembrie“. ★ De tribună se apropie coloana celor 7 cooperative meșteșugărești din orașul Bacău. în fața coloanei se află un car alegoric cu produse ale cooperației meșteșugărești. Sunt foarte bine expuse produsele din ramura încălțămintei, lemnului, metalurgiei etc. De asemenea pe carul alegoric se află un croitor, care lucrează la o mașină, un cizmar care lucrează la un banc etc. Aceste lucruri simbolizează aportul cooperației meșteșugărești la buna deservire a populației. Iată coloana cooperativei „Moldova“, care deține steagul de cooperativă fruntașă pe regiune pe perioada semestrului II al anului 1958. Harnicii cooperatori din această unitate au obținut succese de seamă și în cursul acestui an. Astfel planul producției globale pe luna aprilie a fost realizat în proporție de 101 la sută, iar pe sortimente planul a fost depășit cu 20 la sută. In luna aprilie cooperativa „Moldova“ a dat înainte de termen 40 de garnituri de mobilă pentru populația din orașul Bacău. La aceste succese au contribuit din plin cooperatorii Druță Florian, Viorel Buțu, Constantin Ciuchi, Victor Parfene și alții. Coloana cooperației meșteșugărești continuă. Cooperatorii poartă pe brațe tablouri ale conducătorilor partidului nostru și lozinci. Trec și meșteșugarii de la cooperativa „Progresul“, care de asemenea au întîmpinat ziua de 1 Mai cu noi realizări în muncă. ★ își fac apariția în fața tribunei lucrătorii comerțului de stat. In fața coloanei se află lozinca „Trăiască 1 Mai, Ziua solidarității internaționale a oamenilor munci“. Cei ce deservesc populația din orașul Pe bună dreptate, învățătorii și profesorii sînt denumiți uneori ca și scriitorii, ingineri ai sufletului omenesc, deoarece aceștia, plecînd de la cunoaștere temeinică a psihologiei caracteristice vîrstei copiilor, se străduiesc să găsească întotdeauna cele mai adecvate soluții pentru a obține cele mai bune rezultate în rezolvarea diferitor probleme pe care le ridică procesul complex al educației multilaterale comuniste. Educatoare ca Botez Elena, Lazariu Valeria, Neagu Constanța! învățătoare ca Teofănescu Viorica, Ion Elena, Savin Sofia sau alte cadre didactice ca Oprea Panait, Laza Dumitru, Ciucescu Aurora, Mocanu Neculai, Popovici Maria, Grigoraș Maria, sînt numai cîteva din cele peste 200 de nume din orașul Bacău care ar putea fi citate în rîndul celor care se străduiesc zi de zi să formeze o concepție științifică despre lume și Privind șirul nesfîrșit al școlarilor, care trec rînd pe rînd prin fața tribunei oficiale, unii dintre băcăuani, cu părul nins de ani, își amintesc poate de timpurile cînd drumul visurilor tinerești era plin de tot felul de bariere puse în cale de regimul exploatării și asupririi burghezo-moșierești. In lumina compase apropie de tribună acum lucrătorii din instituțiile de artă ale orașului, artiști ai Teatrului de Stat din Bacău, membri ai colectivelor muzicale ale Filarmonicii. In cei 10 ani de existență a teatrului băcăuan, artiștii săi au oferit publicului un adevărat tezaur artistic reprezentînd piese cu care au realizat 2.859 spectacole. La acestea au participat 1.237.000 de oameni ai muncii. In actuala stagiune colectivul artistic al Teatrului a prezentat deja (ne referim și la secția pietreană) 10 premiere. La Piatra Neamț și la Bacău colectivele de dramă și secția „Licurici" au prezentat numai anul acesta un număr de 160 spectacole. Este o cifră pentru care conducerea Teatrului și artiștii băcăuani merită toate laudele. Cuvinte de laudă merită de asemenea, tovarășii Florin Gheuca, Mia Macri, Ovidiu Georgescu, Mircea Isăcescu ș. a. care fac parte din trupa de actori care colindă de o vreme satele în ideea luminării țărănimii noastre muncitoare. In seara zilei de 1 Mai această trupă a dat un spectacol la Valea Seacă, raionul Bacău. Pînă acum, în actuala stagiune, au prezentat spectacole pe 30 de scene ale căminelor culturale, în prezența a peste 10.000 de spectatori. Și colectivele orchestrale ale Filarmonicii de stat din Bacău au obținut succese de seamă atît în ce privește calitatea concertelor, cît și Bacău poartă pe brațe tablouri ale conducătorilor partidului nostru. Iată pe salariații Publice Locale, Trustului Alimentației care și-au depășit sarcinile de plan privind desfacerea produselor pe primele patru luni ale anului. Succese de seamă în această direcție au obținut tovarășii Constantin Frangachi, Ciopleacă Rodica, Vasile Rusu, Maria Nemeș și mulți alți salariați care deservesc în mod conștincios și politicos marea masă de consumatori. Cuvinte de laudă se pot spune și despre salariații O.C.L. Alimentara, care trec acum prin fața tribunei. Aceștia se străduiesc să aprovizioneze unitățile noastre alimentare cu cît mai multe produse necesare oamenilor muncii. Dar iată că distingem și pe salariații O.C.L. Produse Industriale care poartă pe brațe grafice care arată creșterea rețelei comerciale de stat și creșterea volumului de mărfuri distribuit populației consumatoare. Printre cei care au obținut succese deosebite în cinstea zilei de 1 Mai se află salariații Tanța Barbăsară, Aurica Lăpușneanu, Aristide Ciobanu, Elena Anăstăsoaie și alții. Se apropie acum de tribună salariații sfaturilor populare regional, raional, orășenesc care poartă pe brațe lozinci: „Trăiască 1 Mai, Ziua solidarității internaționale a oamenilor muncii din lumea întreagă“. De asemenea, ei poartă tablourile tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej și N. S. Hrușciov. Coloana continuă. Trec prin fața tribunei lucrătorii de la întreprinderile comunale Bacău, întreprinderea de construcții orășenească și întreprinderile de locuințe și localuri. Acești salariați sînt mîndri de rezultatele lor obținute în cinstea zilei de 1 Mai privind întreținerea fondului de locuințe din orașul Bacău. Dar iată că apar și salariații de la organizația regională de aprovizionare și desfacere cu ridicata și organizația comercială „Recolta“, viața elevilor pe care-i educă, lărgindu-le mereu sfera cunoștințelor lor, sprijinindu-i în formarea conștiinței socialiste, pregătindu-i să devină schimbul calificat de mîine la făurirea socialismului în scumpa noastră patrie. La catedră sau în multiplele acțiuni obștești pe care le desfășoară, cadrele didactice din orașul Bacău dovedesc entuziasm mereu întinerit, dragoste și simț de răspundere pentru îndeplinirea orcinilor de seamă pe care partidul nu le pune în față. Demonstrînd cot la cot cu ceilalți oameni ai muncii, cadrele didactice din orașul nostru își exprimă recunoștința pentru partidul clasei noastre muncitoare, pentru regimul nostru democrat-popular, care a desferecat toate lacătele de la poarta cetății de lumină a slovelor, deschizînd cărările tuturor urcușurilor spre culmile mărețe ale științei, tehnicii și artei, rației cu trecutul întunecat, privim șuvoiul acesta de primăveri cu satisfacția deplină că am ajuns să trăim în anii muncii libere, în care vlăstarilor oamenilor muncii le sînt deschise și luminate toate potecile împlinirilor cu care îi așteaptă și îi cheamă viitorul, în ce privește numărul acestora. In primul trimestru orchestra simfonică băcăuană a dat un număr de 23 reprezentații simfonice, iar orchestra populară „Plaiurile Bistriței“ 26 concerte, în fața a peste 10.000 auditori. In continuare trec lucrătorii întreprinderii regionale cinematografice și ai Centrului de librării și difuzare cărții, lucrători din sistemul sanitar a și din unitățile departamentului alimentar. Unitățile din departamentul alimentar Intr-o aliniere perfectă, purtînd steaguri roșii purpurii, lozinci și grafice se apropie de tribună lucrătorii de la I.R.I.C. Muncitorii unuia dintre cele mai mari și moderne conbinate de carne din țară. Ei raportează cu mîndrie la această măreață și luminoasă sărbătoare realizările obținute. In cele 4 luni din acest an ei au dat pentru consum oamenilor muncii, peste plan, 420 tone carne și 52 tone preparate de carne. Angajamentele lor în cinstea zilei de 1 Mai au fost îndeplinite și depășite. Pe trimestrul I a.c. productivitatea muncii a crescut cu 24 la sută. Economiile realizate la prețul de cost se ridică la 936.000 lei, iar beneficiul realizat peste plan este de 1.440.000 lei. In aplauzele celor din tribună trec acum lucrătorii de la I.C.R.A. Pe graficul din fruntea coloanei, sînt scrise cu litere mari cuvintele: „Buna aprovizionare a oamenilor muncii este sarcina principală a lucrătorilor din comerțul de stat“. Lucrătorii de la I.C.R.A. au desfăcut produse alimentare în total pe trimestrul I a.c., cu 102 la sută mai mult față de aceași perioadă a anului trecut. Cu realizări frumoase se mîndresc în prima zi de mai și lucrătorii Oficiului regional de achiziții și contractări de animale, care pînă în prezent au încheiat cu gospodăriile agricole colective, întovărășirile agricole și cu producătorii agricoli din regiuni 46.745 contracte. Dintre acestea 7.500 la bovine, realizînd planul în proporție de 144 la sută, 7.845 la viței și mînzați, realizînd planul în proporție de 105 la sută; 28.000 la porci realizînd planul în proporție de 200 la sută. Totodată ei mai raportează la sărbătoarea internațională a oamenilor muncii realizarea de economiii de 220.779 lei prin reducerea cheltuielilor de circulație. Beneficiul peste plan adus întreprinderii se evaluiază la suma de 175.399 lei. Coloana demonstranților continuă cu oamenii muncii din unitățile GOSTAT și silvicultură. Sportivii Lumina ce se citește pe chipurile tinerilor și tinerelor prezenți în coloana sportivilor reprezintă dragostea și recunoștința pe care aceștia o nutresc față de partid și guvern, pentru condițiile minunate ce le-au fost create. Astăzi în țara noastră sportul este un bun al maselor. Numai în regiunea Bacău, de la înființarea Uniunii de Cultură Fizică și Sport, numărul asociațiilor sportive a crescut cu peste 200, iar al membrilor U.C.F.S. la peste 80.000. Iată-i defilînd în fruntea sportivilor din orașul Bacău, pe acei care conduc cu pricepere și dragoste activitatea sportivă din școli, comisii regionale pe ramuri de sport și din asociațiile sportive. Numărul cadrelor tehnice sportivă (profesori, antrenori, instructori, arbitri și activul obștesc) depășește astăzi cifra de 2.000 în regiune. In urma activului voluntar trec sportivii din asociațiile școlare și cei din școlile sportive de elevi, rezerva sportivilor consacrați de astăzi. Printre ei recunoaștem pe tinerii (ConHnnare !n pag. IH-a) Ingineri ai sufletului omenesc ȘCOLARII artiștii . jL:« Asfiedț din Hrnäftl Á