Steagul Roşu, mai 1961 (Anul 16, nr. 2569-2593)

1961-05-03 / nr. 2569

IORDAN AL COMITETULUI REGIONAL AL PMR ȘI AL SFATULUI POPULAR REGIONAL BACĂU ( Nr. 2.569 (4.048); MIERCURI 3 MAI 1961 4 pagini 20 bani ^peste hotare Parada militară și demonstrația oamenilor muncii din Moscova MOSCOVA 1 (Agerpres). — TASS La 1 Mai a avut loc tradiționala paradă militară și demonstrația oamenilor muncii din capitala Uniunii Sovietice. Mii de moscoviți — inovatori în industrie și agricultură, oameni de cultură, activiști de stat și ai organizațiilor obștești, ofițeri superiori, au luat loc în tribunele din Piața Roșie. Cei prezenți aplaudă furtunos apariția la tribuna Mausoleului a conducătorilor partidului comunist și guvernului sovietic. La tribună se află și primul aviator cosmonaut, maiorul Iuri Gagarin. Ora 10:00, începe parada militară. Parada a fost primită de mareșalul R. I. Malinovski, ministrul Apărării al U.R.S.S., și a fost comandată de generalul de armată Krîlov, însoțit de generalul Krîlov, ministrul Apărării al U.R.S.S. trece în revistă trupele aliniate în Piața Roșie și pe străzile din jur. De la tribuna Mausoleului, mareșalul R. I. Malinovski a rostit o cuvintare: Cuvîntarea mareșalului Malinovski Mareșalul Malinovski ,a declarat că poporul sovietic intimpină sărbătoarea de 1 Mai in condițiile avîntului politic și in muncă generat de apropóiul Congres al XXI-lea al P.C.U.S. Mareșalul R. I. Malinovski a subliniat că cercurile agresive ale statelor imperialiste împiedică însănătoșirea situației internaționale, continuă cursa înarmărilor, transformă Germania occidentală in principal focar al pericolului de război în Europa. Ministrul Apărării al U.R.S.S. a caracterizat intervenția armată împotriva Cubei libere, organizată de cercurile imperialiste din S.U.A., ca o expresie a unei politici iresponsabile și cu implicații periculoase. „Amatorii de astfel de aventuri — a declarat mareșalul Malinovski — ar trebui să țină minte că de partea popoarelor care s-au ridicat la lupta împotriva robiei imperialiste, pentru libertatea și independența lor, se află puternica solidaritate a oamenilor, muncii din toate țările, sentimentele de simpatie sinceră și dezinteresată a popoarelor Uniunii Sovietice și întregului lagăr socialist". Subliniind că Uniunea Sovietică nu poate să ignoreze noile pregătiri de război ale puterilor occidentale, ministrul Apărării a declarat că Uniunea Sovietică, în interesul consolidării păcii în lumea întreagă, „urmărește cu vigilență uneltirile agresorilor imperialiști, ia toate măsurile necesare pentru întărirea continuă a forțelor sale armate și a capacității de apărare a patriei sale". Armata sovietică și flota maritimă militară sunt înzestrate „cu cele mai perfecționate mijloace de luptă care depășesc tot ceea ce a avut vreodată o armată a declarat în încheiere mareșalul R. I. Malinovski. (Continuare în pag. 4-a) Pretutindeni oamenii muncii au sărbătorit ziua de 1 Mai - Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc cu viu entuziasm. Colectivele de muncă din regiunea noastră și-au manifestat cu acest prilej dragostea nețărmurită față de partid, atașamentul profund față de cauza păcii și prieteniei între popoare. Sărbătorirea zilei de 1 MAI Cuvîntarea tovarășului Chivu Stoica rostită la posturile noastre de radio și televiziune cu prilejul zilei de 1 Mai tovarășul Chiflu Stoica, membru al Biroului Politic și secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Romîn, a rostit la posturile noastre de radio și televiziune următoarea cuvintare: Dragi tovarăși și prieteni, oameni ai muncii din patria noastră, Poporul nostru sărbătorește astăzi, împreună cu popoarele țărilor socialiste frățești, cu oamenii muncii din întreaga lume, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, zi de luptă a clasei muncitoare pentru viitorul luminos al întregii omeniri, pentru pace, democrație și socialism. în această zi, în care poporul muncitor trece în revistă roadele minunate ale muncii sale entuziaste, permiteți-mi ca în numele Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, al Consiliului de Stat și al guvernului Republicii Populare Române să transmit clasei muncitoare, țărănimii muncitoare, intelectualității, întregului nostru popor un fierbinte salut și felicitări pentru succesele obținute în dezvoltarea economiei și culturii, în lupta pentru desăvîrșirea construcției socialismului. Sărbătorim ziua de 1 Mai in condițiile unui puternic avînt în munca întregului popor pentru îndeplinirea sarcinilor mărețe trasate de cel de-al 111-lea Congres al partidului. Pretutindeni pulsează viața nouă, se înalță fabrici și uzine, se construiesc cartiere întregi de locuințe, pe ogoarele unităților socialiste din agricultură lucrează tot mai multe tractoare, combine și alte mașini agricole, se schimbă întreaga înfățișare a satelor. Poporul nostru liber și stăpîn pe soarta sa a transformat Romînia într-o țară socialistă cu o industrie în continuă dezvoltare, cu o agricultură în plin progres și o cultură înfloritoare, întrecerea socialistă în cinstea zilei de 1 Mai și a glorioasei aniversări a partidului, în centrul căreia se află lupta pentru ridicarea calității produselor, s-a transformat într-o mișcare a întregului popor și s-a concretizat în succesele obținute în îndeplinirea și depășirea sarcinilor prevăzute în planul de stat pe trimestrul I al acestui an, care a fost realizat în proporție de circa 104 la sută. Volumul producției globale industriale este cu aproape 18 la sută mai mare față de perioada corespunzătoare a anului trecut. Aceste succese sunt rezultatul muncii pline de avînt și al priceperii clasei noastre muncitoare, care traduce în viață cu hotărîre și consecvență politica partidului de industrializare socialistă a țării. Realizări de seamă au fost obținute și în agricultură. Marea majoritate a țăranilor muncitori, urmînd cu încredere calea arătată de partid, muncesc uniți în gospodării colective și întovărășiri agricole. Harnica noastră țărănime muncitoare a pornit cu multă însuflețire la efectuarea la timp și în bune condiții a lucrărilor agricole de primăvară, muncește pentru sporirea continuă a producției vegetale și animale, își făurește condiții de viață tot mai bune, asigurînd în același timp cantități sporite de produse agro-alimentare necesare industriei bunurilor de consum și aprovizionării celor ce muncesc. Punîndu-și talentul și energia în slujba socialismului, intelectualitatea aduce un aport de preț la dezvoltarea economiei naționale, la îmbogățirea patrimoniului nostru cultural, la răspîndirea largă a culturii în masele poporului. Ca rezultat al succeselor obținute în economie, în creșterea venitului național, partidul și guvernul au înfăptuit o serie de măsuri menite să satisfacă tot mai deplin cerințele materiale și culturale ale oamenilor muncii. Salariul real a crescut în primul an al planului de șase ani cu li la sută, iar veniturile țărănimii, realizate numai din vînzările de produse către stat, au fost de circa 9,5 miliarde lei. In anul 1960 și în primul trimestru al acestui an au fost construite din fondurile statului și date în folosință peste 34.000 de apartamente. Elanul și spiritul creator al celor ce muncesc, devotamentul lor față de cauza socialismului sunt chezășie că planurile de dezvoltare economică și de ridicare continuă a nivelului de trai vor fi și în viitor îndeplinite cu succes. Tovarăși. Sărbătorim anul acesta ! Mai în condițiile cînd sistemul mondial socialist exercită o înrîurire hotărîtoare asupra evoluției societății omenești. Marile realizări ale Uniunii Sovietice în construcția desfășurată a comunismului, avîntul științei și tehnicii sovietice, succesele remarcabile ale popoarelor din toate țările socialiste în dezvoltarea economiei și culturii demonstrează cu puterea faptelor superioritatea incontestabilă a socialismului asupra capitalismului. Creșterea impetuoasă a sistemului socialist mondial, unitatea și coeziunea de nezdruncinat a țărilor socialiste și mișcării comuniste și muncitorești internaționale sporesc influența ideilor socialismului în întreaga lume. In această primăvară care va rămîne de-a pururi în amintirea popoarelor prin minunata victorie a omului comunist, care a pătruns pentru prima oară în Cosmos, mai strălucitoare ca oricînd luminează în inimile tuturor celor ce muncesc încrederea nestrămutată în triumful cauzei comunismului — primăvara omenirii. Ziua de 1 A Mai este sărbătorită de oamenii muncii din țările capitaliste sub semnul luptei pentru interesele lor vitale, pentru drepturi democratice și progres social, pentru apărarea păcii. Clasa muncitoare și alte pături muncitoare din țările capitaliste se ridică împotriva politicii monopolurilor de aruncare pe umerii celor ce muncesc a poverii crizei economice și a cursei înarmărilor, împotriva șomajului în continuă creștere, împotriva scumpirii vieții, inflației, sporirii impozitelor, restrîngerii drepturilor cetățenești. Trimitem muncitorilor, tuturor oamenilor muncii, partidelor comuniste din țările capitaliste un călduros mesaj de simpatie frățească și solidaritate internaționalistă. Desfășurarea recentă a evenimentelor pe arena internațională arată că forțele care luptă pentru apărarea libertății popoarelor și a păcii împotriva acțiunilor agresive ale imperialiștilor sînt mai mari și mai puternice decit oricînd. Zdrobirea de către poporul cuban a agresiunii săvîrșite de mercenarii imperialismului american a fost salutată cu mare bucurie de poporul nostru. Această victorie a demonstrat din nou hotărîrea cu care își apără independența popoarele care au scuturat jugul imperialist, sprijinul puternic de care se bucură lupta lor din partea lagărului socialist, a popoarelor iubitoare de pace și libertate. Poporul nostru sprijină lupta dreaptă a poporului algerian pentru eliberarea patriei sale de sub jugul colonialismului, pentru dreptul de a dispune în deplină libertate de soarta sa, lupta celorlalte popoare din Asia și Africa pentru libertate și independență politică și economică. In țara noastră a produs o mare satisfacție eșecul puciului militar-fascist din Algeria, ca urmare a ripostei date de milioanele de oameni ai muncii din Franța și Algeria. Ne exprimăm calda simpatie pentru masele populare din Franța, în frunte cu clasa muncitoare, care s-au ridicat cu hotărîre în apărarea democrației. Tovarăși. In domeniul relațiilor internaționale, Republica Populară Romînă este un factor activ al luptei pentru pace. La temelia politicii externe a țării noastre stau prietenia și alianța de nezdruncinat cu Uniunea Sovietică și cu celelalte țări ale lagărului socialist. O manifestare a prieteniei și frăției popoarelor din țările socialiste a fost recenta vizită în țara noastră a delegației de partid și guvernamentale cehoslovace, conduse de tovarășul Antonin Novotny, ca și vizita în Republica Populară Polonă a delegației noastre de partid și guvernamentale în frunte cu tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Republica Populară Romînă sprijină cu hotărîre acțiunile întreprinse de Comitetul Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice și guvernul sovietic in frunte cu tovarășul Sliușciov în vederea consolidării păcii. Guvernul Republicii Populare Romîne și partidul nostru acționează cu consecvență pentru promovarea principiilor coexistenței pașnice între state cu sisteme sociale diferite. Menținînd trează vigilența în fața tuturor uneltirilor agresive ale imperialiștilor, țara noastră, alături de Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste și celelalte țări socialiste, va continua să lupte pentru rezolvarea in interesul păcii a tuturor problemelor internaționale care frămîntă astăzi omenirea. Dragi tovarăși. De-a lungul celor patru decenii de existență, partidul nostru și-a pus întreaga sa activitate în slujba libertății și fericirii poporului, a luptat cu abnegație pentru cauza eliberării clasei muncitoare de sub jugul exploatării, pentru independența patriei, pentru socialism. Sub conducerea înțeleaptă a gloriosului nostru partid, clasa muncitoare, poporul muncitor au dus numeroase bătălii de clasă, au răsturnat puterea capitaliștilor și moșierilor, au instaurat puterea celor ce muncesc și făuresc viața nouă, socialistă. Realizările noastre de astăzi, fericirea de a fi liberi și stăpîni pe munca noastră sînt indisolubil legate de lupta grea, curajul și consecvența, jertfele și eroismul comuniștilor — cei mai buni fii ai poporului — în lupta pentru apărarea intereselor vitale ale celor ce muncesc. Măreața victorie consfințită de Congresul al 111-lea al partidului — făurirea bazei economice a socialismului și trecerea la desăvîrșirea construcției socialiste — își are temelia în zilele eroice de acum 40 de ani, cînd a fost făurit Partidul Comunist din Romînia. Aniversarea a 40 de ani de la înființarea partidului este o dată scumpă nu numai membrilor de partid — ci tuturor oamenilor muncii, maselor largi ale muncitorilor, țăranilor, intelectualilor, care văd în partidul nostru propriul lor partid, în politica sa propria lor politică. Astăzi este mai puternică ca oricînd unitatea poporului muncitor în jurul partidului și al Comitetului său Central în frunte cu tovarășul Gheorghe Gheorghiu- Dej. Sub conducerea încercată a partidului, sub steagul marxism-leninismului, mergem înainte spre noi victorii în opera măreață de construire a socialismului ! Trăiască t Alai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, ziua frăției muncitorilor din toate țările ! Trăiască invincibilul lagăr al socialismului ! Trăiască scumpa noastră patrie și harnicul ei popor ! Trăiască Partidul Muncitoresc Român și Comitetul său Central ! Trăiască pacea în lumea întreagă! Sala Teatrului de Stat din Bacău. Aspect de la adunarea festivă consacrată zilei. de 1 Ma?sI Adunarea festivă a oamenilor muncii din orașul Bacău Oamenii muncii din orașul și regiunea Bacău, alături de oamenii muncii din întreaga țară, au întîmpinat cel de-al XVI-lea . Mai liber sub semnul avintului creator al muncii de înfăptuire a hotăririlor partidului, de desăvirșire a construcției socialiste, sub semnul entuziastei întrecerii socialiste in cinstea celei de-a 40-a aniversări de la înființarea Partidului Comunist din Romînia. Pe marile santiere de pe Valea Trotușului sau în întreprinderile și pe șantierele de pe Valea Bistriței, în marele laminor de la Roman sau în schelele petrolifere ale Moineștiului, în adâncul minelor de la Comănești sau in exploatările forestiere din raionul Tg. Neamț, la fabrica de hîrtie „Steaua roșie", la fabrica de încălțăminte „Partizanul", la fabrica de textile „Proletarul“ sau la Uzina Metalurgică din Bacău, ca și la marea fabrică de postav din Buhuși, oamenii muncii antrenați în întrecerea socialistă au intimpinat Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, dobindind importante succese în muncă. Pretutindeni în regiunea Bacău orașele și satele au îmbrăcat veșmintul minunat al sărbătoririi muncii și primăverii, al sărbătoririi zilei zilei de 1 Mai. La Piatra Neamț sau la Adjud, în indepărtatul Tg. Neamț sau în noul oraș Onești, la Tg. Ocna sau la Săvinești, la Bicaz — la cetatea luminii — la Slănicul Moldovei sau in orășelul petroliștilor — Lucăcești, de clteva zile flutură steaguri roșii și tricolore, sunt expuse pancarte cu urări de 1 Mai, și ghirlande de flori și de brad. De cîteva zile și Bacăul a devenit de nerecunoscut. Pe schelele din centrul orașului — care este un vast și impresionant șantier de construcții — flutură flamurile vieții noastre noi, sunt puse la vedere panouri pe care sunt înscrise cuvinte scumpe tuturor oamenilor muncii din țara întreagă: „Trăiască cea de-a 40-a aniversare a Partidului Comunist din Romînia", „Trăiască 1 Mai". Condițiile meteorologice s-au dovedit nefavorabile desfășurării tradiționalei demonstrații care anul acesta, spre deosebire de anii trecuți, s-ar fi desfășurat pe o largă magistrală mărginită de numeroase blocuri cu patru etaje deja locuite sau încă în veșmintul schelelor de metal. Oamenii muncii din Bacău au ținut totuși să-și exprime bucuria pentru sărbătoarea întiiului de mai, într-o impresionantă adunare festivă, care a avut loc începînd de la ora 9, in sala Teatrului de stat. Aici a domnit tot timpul o atmosferă de nespusă însuflețire. Pe fundalul scenei, drapate in purpură, sub tablourile cu portretele lui Marx, Engels, Lenin, se află înscrisă cu litere de un alb imaculat urarea „Trăiască 1 Mai". Minute în șir, înainte de începerea adunării festive, ca și in timpul acesteia, oamenii muncii au scandat lozinci însuflețitoare la muncă avîntată, și-au manifestat prin mase și aclamații atașamentul lor fierbinte și dragostea nețărmurită față de patria noastră socialistă, față de Partidul Muncitoresc Român. Adunarea festivă a oamenilor muncii din orașul Bacău cu prilejul zilei de 1 Mai a fost deschisă de tovarășul Ion Ichim, prim secretar al Comitetului orășenesc de partid. Primit cu îndelungi aplauze, a luat cuvinsul tovarășul Gheorghe membru al Comitetului Central Roșu, al Partidului Muncitoresc Român, prim secretar al Comitetului regional Bacău al P.M.R. In numele și din însărcinarea Comitetului regional de partid, tovarășul Gheorghe Roșu a adus un cald și tovărășesc salut oamenilor muncii din orașul Bacău, felicitându-i cu prilejul zilei solidarității internaționale a celor ce muncesc. In continuare tovarășul Gheorghe Roșu a vorbit despre istoricul și însemnătatea zilei de 1 Mai. Cuvîntarea a fost subliniată in repetate rînduri de entuziaste și îndelungi aplauze, iar la sfirșit, oamenii muncii participanți la adunare, ridicîndu-se în picioare, au aplaudat și au aclamat îndelung, pentru solidaritatea internațională a celor ce muncesc, pentru scumpa noastră patrie, în cinstea glorioasei aniversări a Partidului Comunist din România, pentru Partidul Muncitoresc Român și Comitetul său Central în frunte cu tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Adunarea festivă a oamenilor muncii din orașul Bacău, consacrată zilei de 1 Mai, s-a transformat într-o puternică și impresionantă manifestare a hotărîrii acestora de a depune noi și noi eforturi in munca de desăvirșire a construcției socialiste, sub înțeleaptă conducere a partidului nostru drag, de la crearea căruia se împlinesc peste cîteva zile 40 de ani. In continuarea festivității, a urmat un bogat program artistic, închinat Zilei de 1 Mai și glorioasei aniversări a partidului. Și-au dat concursul colective artistice ale întreprinderilor „Steaua roșie", „Partizanul", O.C.L. Produse Industriale, ale sindicatelor I.A.S. și învățământ. Programul artistic s-a bucurat de mult succes. C. Potinga Covintar ca tovarașnul Gheorghe Roșa — Text prescurtat — Tovarăși. Oamenii muncii din regiunea noastră, împreună cu oamenii muncii din întreaga țară ca și cei de pe întregul glob pămîntesc sărbătoresc astăzi ziua de 1 Mai, ziua solidarității și frăției oamenilor muncii din toate țările. Permiteți-mi dragi tovarăși ca în numele și din însărcinarea Comitetului regional de partid să vă adresez, un salut cald și tovărășesc și să vă felicit cu prilejul acestei mărețe zile, deosebit de scumpă tuturor oamenilor muncii de pe glob. In continuare vorbitorul a făcut un istoric al zilei de 1 Mai. De 71 de ani, în fiecare an, cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, proletariatul face bilanțul drumului parcurs, al victoriilor obținute în lupta pentru eliberarea de sub jugul exploatării și făurirea unui trai fericit. De atunci și pînă astăzi unitatea, forța și invincibilitatea mișcării muncitorești au crescut tot mai mult, bilanțul victoriilor obținute este tot mai bogat. Triumful Marii Revoluții Socialiste din Octombrie și instaurarea puterii clasei muncitoare în Rusia, crearea și dezvoltarea continuă a sistemului mondial socialist, reprezintă cuceriri de cea mai mare însemnătate a clasei muncitoare din întreaga lume. Puternicul lagăr socialist, mișcarea comunistă și muncitorească internațională exercită în prezent o înrîurire determinantă asupra destinelor omenești. Sistemul mondial socialist, datorită victoriilor istorice repurtate în toate domeniile de activitate, a intrat într-o etapă nouă, mai înaltă a dezvotării sale. Realizările fără precedent ale țărilor socialiste în dezvoltarea economiei, în ridicarea bunăstării materiale și culturale a poporului muncitor arată cu tărie superioritatea sistemului socialist asupra celui capitalist. Declarația Consfătuirii reprezentanților partidelor comuniste și muncitorești din noiembrie 1960 a arătat creșterea impetuoasă a puterii economice și a influenței internaționale exercitate de sistemul mondial socialist. In continuare, tovarășul Gheorghe Roșu a vorbit despre dezvoltarea econonomiei, culturii și științei țărilor lagărului socialist în frunte cu Uniunea Sovietică, și despre aportul țării noastre la victoria socialismului în întrecerea pașnică cu capitalismul. Vorbitorul a arătat apoi că în contrast izbitor cu mărețele victorii obținute de țările socialiste se prezintă situația economică în țările sistemului mondial capitalist, caracterizată prin declin economic, crize și șomaj de masă. Tovarășul Gheorghe Roșu a consacrat în continuare o parte din expunerea sa luptei clasei muncitoare din țările capitaliste împotriva exploatării, pentru o viață mai bună, arătînd că în fruntea acestei lupte se află partidele comuniste și muncitorești și că paralel cu lupta de apărare a intereselor economice ale maselor populare, partidele comuniste îndreaptă eforturile lor împotriva cursei înarmărilor și planurilor agresive ale imperialiștilor. In continuare vorbitorul a spus: Sărbătorirea zilei de 1 Mai are în acest an o semnificație deosebită. Ea coincide cu un mare eveniment în viața poporului nostru — glorioasa aniversare a 40 de ani de la înființarea Partidului Comunist din Romînia. Pe tot parcursul existenței sale, partidul revoluționar marxist-leninist al clasei muncitoare din Romînia a stat neobosit în fruntea luptei oamenilor muncii pentru o viață liberă de exploatare, pentru independența patriei, pentru socialism. Sub conducerea partidului, poporul muncitor a răsturnat puterea capitaliștilor și a moșierilor, a instaurat puterea celor ce muncesc, a pășit la construirea vieții noi, obținînd măreața victorie consfințită de Congresul al III-lea al P.M.R. — construirea socialismului în patria noastră și trecerea la desăvîrșirea construcției socialiste. Oamenii muncii din țara noastră sărbătoresc ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc în condițiile unor realizări demne de epoca socialismului, în condițiile consolidării și înfloririi necontenite a patriei noastre socialiste. Anul care a trecut, primul an al planului de șase ani, a fost încheiat cu importante succese. Planul a fost realizat în proporție de 103,6 la sută. Față de creșterea medie de 13 la sută a producției industriale cît era prevăzut în planul de 6 ani s-a realizat un spor de 16,9 la sută. Eforturile oamenilor muncii de a folosi mai bine mașinile și utilajele, de a perfecționa tehnica au avut ca rezultat creșterea cu 11 la sută a productivității muncii pe întreaga industrie față de 1959. Concomitent cu creșterea productivității muncii s-au obținut noi realizări în reducerea cheltuielilor de producție, în gospodărirea tot mai judicioasă a fondurilor bănești și materiale ale statului. Și anul 1961 — cel de-al doilea an al planului sesenal — a început sub bune auspicii. In primele două luni ale anului 1961 producția globală industrială pe țară a fost egală cu aproape întreaga producție industrială a anului 1938. Pe primul trimestru al anului, planul producției industriale pe regiune a fost realizat în proporție de 102,1 la sută. De asemenea, în agricultură s-au obținut importante realizări în dezvoltarea și consolidarea sectorului socialist, în lărgirea bazei tehnico-materiale, în creșterea producției agricole vegetale și animale. In prezent sectorul socialist din agricultură cuprinde peste 82 la sută din suprafața agricolă și peste 83 la sută din suprafața arabilă a țării. Ca tovarăși, Partidul a descătușat inepuizabilele energii ale poporului nostru, a cărui activitate creatoare a transformat țara noastră într-o puternică țară industrială, cu o agricultură socialistă în plină dezvoltare, cu o cultură înfloritoare, o țară în care a fost lichidată pentru totdeauna exploatarea omului de către om. Regiuni care în anii regimului burghezo-moșieresc erau ținute într-o cumplită înapoiere, cunosc astăzi o dezvoltare rapidă. Una dintre ele este și regiunea Bacău — în trecut foarte înapoiată — regiune care s-a transformat din temelii, devenind un puternic centru industrial al țării. Numai în 13 ani care au trecut de la naționalizare, producția industrială a regiunii Bacău a crescut de 6,4 ori față de 1948. In această scurtă perioadă au fost construite importante obiective industriale care constituie o mîndrie atit pentru oamenii muncii din regiunea noastră, cît și pentru întregul popor muncitor. Din 1949 și pînă la sfîrșitul anului 1960 au intrat în funcțiune numeroase obiective industriale noi printre care Rafinăriile de petrol nr. 8 Dărmănești și nr. 10 Onești, Termocentralele Comănești și Borzești, Fabrica de ciment și azbociment Bicaz, Fabrica de țevi din  Continuare in pag. âa)