Steagul Roşu, august 1961 (Anul 16, nr. 2646-2671)

1961-08-01 / nr. 2646

-V Proletari din toate tarile unitivá! I ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL AL PMR ȘI AL SFATULUI POPULAR REGIONAL BACĂU 1 Nr. 2.646 (4.125) MARȚI 1 AUGUST 1961 4 pagini 20 bani Cu adîncă încredere în politica partidului, spre noi realizări! In vederea ridicării nivelului de trai Alături de toți muncitorii din întreaga țară și muncitorii de la combinatul de cauciuc sintetic din Onești, au primit cu deosebită bucurie au început să discute cu însuflețire despre noua Hotărire. La atelierul mecanic, de exemplu, cel mai mult i-a entuziasmat pe muncitori, impuși satisfacție vesteanătățirea, sistemului de transmisă la radio cu premiere și a sistemului privire la noua reducere de ridicare a de prețuri la unele lor profesionale, cimente și la majorarea Cu același entuziasm salariilor muncitorilor, au primit vestea și mun- A doua zi de dimicilorii din secțiile A.M.C., necrtă In cadrul secțiilor atelierul anticorosiv, fedin combinat, muncitorii non-acetonă, I. 1, /. 14, D7, Dl și de către elevii școlii de calificare. Noua Hotărire cu privire la reducerea de prețuri și majorarea salariilor dovedește încă odată grija continuă a partidului și guvernului calificării nostru pentru ridicarea in permanență a nivelului de trai al oamenilor muncii. Constantin Toma mecanic insuflețite angajamente De îndată ce au sosit ziarele cu Hotărîrea partidului și guvernului privind noile măsuri de ridicare a nivelului de trai al oamenilor muncii, inginerul Adrian Anatolie de la Combinatul de îngrășăminte azotoase de la Roznov a chemat în jurul său montorii fabricii de uree. Pe fețele celor prezenți citeai bucurie și mulțumire. După citirea Hotărîrii, numeroși mentori au ținut să-și exprime mulțumirea pentru noua hotărîre luată de partid. Aceste măsuri vin să confirme din nou că țelul suprem al politicii partidului este grija față de om și nevoile sale. Nu ne vom precupeți eforturile pentru a consolida prin fapte hotărîrea luată de partid. Noi, montoarii, ne angajăm să facem totul pentru scurta termenele de execuție la montaje și să dăm numai lucrări de calitate. Prin aceasta contribuim la darea în funcțiune a combinatului de îngrășăminte azotoase în termenul stabilit. Angajamente însuflețite și-au luat cu acest prilej numeroși mentori, printre care amintim pe Alexandru Chirilă, Gheorghe Rusu, Toma Niculiță și Neculai Ionescu. Discuții pe marginea Hotărîrii s-au mai purtat la atelierul mecanic, în brigada lui Constantin Mihai de la secția de descărcări utilaje grele, la serviciul tehnico-administrativ de I.M.B. și la alte locuri de muncă. Consastructorii și-au manifestat profundul lor atașament față de politica înțeleaptă a partidului, politică pe care ei luptă să o serve, înfăptuiască fără Ci ia dintre membrii colectivului secției de chirurgie a' Spitalului' unificat de adulți din Bacău, într-o pauză, discută cu însuflețire despre noua hotărîre a partidului și guvernului. Un nou imbold în muncă Școala, principala instituție de instruire și educare a tinerei generații, care se bucură de o deosebită atenție din partea partidului și guvernului, a cunoscut transformări radicale în anii de cînd puterea în țara noastră a fost cucerită de clasa muncitoare. A crescut nivelul la care sînt instruiți elevii, iar în educarea lor sînt ajutați să-și formeze o concepție materialistdialectică despre lume și viață. Partidul nostru a acordat o mare atenție asigurării bazei materiale a invățămîntului, în ultima vreme, numai la noi, la Bacău, spre exemplu, s-au construit unități școlare noi ca: școlile de 7 ani din Gherăiești și Șerbănești, școala medie nr. 3, iar în anul acesta se va deschide școala medie nr. 4. Subliniem că, odată cu ridicarea noilor unități școlare, s-a lărgit spațiul de școlarizare la școlile existente. Astăzi, în școlile noastre muncesc cadre didactice calificate, bine pregătite, cu o concepție nouă, socialistă. Lecțiile lor sînt predate în lumina învățăturii partidului, marxist-leniniste. Prin grija elevii au primit în mod gratuit manuale școlare. Ei au mulțumit partidului pentru acest dar prin rezultatele obținute la învățătură. La școala noastră, 98,2 la sută din elevi au fost promovați în anul școlar 1960- 1961. Condițiile de învățătură pentru elevii din zilele noastre sunt din ce în ce mai bune. In școlile patriei noastre, munca cadrelor didactice este mult apreciată de partid și guvern și răsplătită. Niciodată în trecut învățătorii și profesorii nu trăiau așa bine ca astăzi, cînd li s-au asigurat minunate condiții de muncă și de trai. Un exemplu grăitor despre grija pe care o poartă partidul cadrelor didactice este și recenta Hotărîre a C.G. a P.M.R. și a Consiliului de Miniștri ai R.P.R. privind creșterea salariilor muncitorilor, cadrelor didactice și medico-sanitare, altor cadre de specialitate și personalului administrativ, precum și reducerea prețurilor de vînzare cu amănuntul la unele bunuri de consum și a unor tarife. De la 1 septembrie, salariul cadrelor didactice din învățămîntul elementar și preșcolar va crește în medie cu 10 la sută iar al cadrelor didactice din învățămîntul de cultură generală, tehnic și din învățămîntul superior va crește cu 15 la sută. Această Hotărîre a partidului și guvernului constituie un imbold în munca cadrelor didactice pentru educarea tinerei generații în spiritul moralei comuniste, pentru a pregăti un tineret bine instruit care să contribuie din Plin la desăvîrșirea construirii socialismului și la construirea comunismului. Elena Gheorghiță director adjunct al școlii medii nr. 2 Bacău * CEN] il »M. EiVlII\i : ARA J Cuvîntarea tovarășului Nikita Sergheevici Hrușciov Dragă tovarășe Gheorghiu-Dej, Dragă tovarășe Maurer, Dragi tovarăși și prieteni, Permiteți-mi ca in numele Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, al Prezidiului Sovietului Suprem și al Consiliului de Miniștri, in numele întregului popor sovietic să salut cordial pe pămîntul sovietic pe tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, prim secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Romîn, președintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Romîne, pe tovarășul Ion Gheorghe Maurer, președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Romîne, pe toți stimații membri ai delegației de partid și guvernamentale a Republicii Populare Romîne. Oamenii sovietici întîmpină cu dragoste pe solii poporului frate român, care, sub conducerea Partidului Muncitgpseit Român, pășește cu încredere pe calea socialismului. In persoana poporului sovietic, oamenii muncii din Romînia socialistă au un prieten de nădejde și un frate. Acest lucru a fost dovedit nu odată în fapt, a fost confirmat de viață, de întreaga istorie a relațiilor frățești dintre Uniunea Sovietică și Republica Populară Romînă. De acest lucru vă veți putea convinge încă o dată și acum, cu prilejul călătoriei dv. în Țara Sovietică. Acordăm, dragi prieteni, o mare însemnătate vizitei dv. în Uniunea Sovietică. Noi vedem în această vizită o nouă manifestare a năzuinței reciproce a popoarelor noastre, a partidelor noastre de a întări și mai mult și a dezvolta unitatea și colaborarea între Uniunea Sovietică, Republica Populară Romînă, intre toate țările lagărului socialist. Prietenia dintre popoarele țărilor socialiste reprezintă o forță atît de invincibilă, o avuție atit de mare cum n-a mai avut nimeni și niciodată în lume. Noi, comuniștii, sîntem mîndri că ne-a revenit fericirea de a crea și a întări această uniune a popoarelor libere în numele unei vieți mai bune a oamenilor muncii, spre binele păcii în întreaga lume. Republica Populară Romînă, împreună cu celelalte țări socialiste, aduce o mare contribuție la cauza comună a întăririi unității și coeziunii puternicului lagăr socialist, apără cu hotărîre pacea în întreaga lume. Permiteți-mi să-mi exprim convingerea că vizita de prietenie a delegației de partid și guvernamentale romîne In țara noastră va contribui la întărirea continuă a prieteniei și colaborării frățești dintre popoarele sovietic și român, va lua intereselor păcii și socialismului. Vom face totul pentru ca în timpul vizitei în țara noastră să vă simțiți tot atît de bine ca la dv. în patrie. împreună cu întregul popor sovietic vă spunem: Bun nu, scumpi prieteni! Treierișul e în toi de aria întovărășirii „Filimon Sîrbu“ din comuna Păncești — Adjud domnește o vie activitate. Harnicii țărani întovărășiți se grăbesc pentru a termina cît mai repede treierișul, conștienți că în acest fel evită orice fel de pierderi. Roadele strădaniei lor nu au întîrziat a se arăta. Numai în ultimele trei zile s-au treierat peste 65 000 kg grîu. Citi|t în pagina 4-a Proiectul de Program al P.C.U.S., document care exprimă viitorul luminos al întregii lumi. — Importantul document se află in centrul atenției presei mondiale . — Delegația de partid și guvernamentală a R.P. Române a făcut o vizită la Kremlin tovarășului N. S. Hrușciov. — Vizita făcută la Kremlin tovarășului L. I. Brejnev. Sosirea la Moscova a delegației de partid și guvernamentale a R.P. Române, care face o vizită de prietenie în Uniunea Sovietică Călduroasa primire făcută de moscoviți solilor poporului nostru MOSCOVA 31. De la trimișii speciali Agerpress 3. Răducanu și Al. Gîmpeanu. Moscova, gara Kiev, ora 14:20 de minute. Sub cupola uriașă de sticlă și oțel liliîie drapelele romînești și sovietice. In depărtare se zărește înaintînd încet trenul special care aduce la capitala Uniunii Sovietice delegația de partid și guvernamentală a R. P. Române, venită, la invitația G.G. al P.G.U.S. și a guvernului sovietic, într-o vizită de prietenie în Uniunea Sovietică. Piața gării, de la o margine la alta, este plină de lume. Au venit aici zeci de mii de moscoviți — reprezentanți ai oamenilor muncii din întreprinderi, ai colectivelor diferitelor instituții, ai organizațiilor obștești pentru a saluta pe înalții oaspeți: „Salut frățesc oamenilor muncii din Republica Populară Romina care construiește socialismul !“, „Trăiască prietenia sovieto-romînă !“, „Trăiască Partidul Muncitoresc Romin — organizatorul și inspiratorul victoriilor oamenilor muncii din R. P. Romînă în lupta pentru pace și socialism !“, „Trăiască și înflorească măreața comunitate a popoarelor țărilor lagărului socialist !“, „Trăiască unitatea și coeziunea de nezdruncinat a partidelor comuniste și muncitorești !“ — stă scris pe pancarte purpurii. Pe clădirea gării, uriașe drapele încadrează portretele tovarășilor Gh. Gheorghiu-Dej, N. S. Hrușciov, L. I. Brejnev, iar sub ele — în limbile romînă și rusă este înscrisă urarea : „Bine-ați venit“. In întîmpinarea delegației de partid și guvernamentale a R. P. Române au sosit tovarășii L. I. Brejnev, N. S. Hrușciov, F. R. Kozlov, A. I. Mikoian, N. A. Muhudinov, D. S. Poleanski, M. G. Pervuhin, G. I. Voronov, I. S. Kodița, vicepreședinte al Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S., K- N. Rudnev, V. N. Novikov, vicepreședinți ai Consiliului de Miniștri al U.R.S.S., V. G. Bakaiev, B. P. Beșcev,, A. A. Gromîko, M. A. Olșanski, N. S. Patolicev, miniștri, S. A. Skacikov, A. N. Șelepin — președinți ai comitetelor de stat ale U.R.S.S., mareșalul Uniunii Sovietice A. A. Greciko, E. I. Afanasenko, ministrul Invățămîntului al R.S.F.S.R., I. V. Andropov, șef de secție la C.C. al P.G.U.S., P. N. Demicev, prim-secretar al Comitetului orășenesc Moscova (Continuare în pagina IV-a) Cuvîntarea tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej Dragă tovarășe Hrușciov, Dragă tovarășe Brejnev, Dragi tovarăși și prieteni. Sosind în glorioasa capitală a Uniunii Sovietice îngăduiți-ne, înainte de toate, să exprimăm mulțumirile noastre cordiale Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice și guvernului sovietic pentru invitarea delegației de partid și guvernamentale a Republicii Populare Romîne, pentru primirea atît de caldă pe care ne-o faceți, și, totodată să vă transmitem salutul frățesc adresat din toată inima de poporul român marelui popor sovietic. Ca și de alte ori cînd am avut prilejul de a ne afla in Uniunea Sovietică, venim și acum în mijlocul oamenilor sovietici ca la prietenii cei mai buni și cei mai apropiați ai poporului român. Poporul nostru urmărește cu admirație succesele epocale pe care le obține poporul sovietic sub conducerea înțeleaptă a Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, a Comitetului său Central, în frunte cu iubitul nostru tovarăș și prieten Nikita Sergheevici Hrușciov, a cărui activitate prodigioasă — pusă în slujba cauzei comunismului și păcii — i-a cîștigat în întreaga lume un înalt prestigiu, stima și dragostea celor ce muncesc. Victoriile repurtate de poporul sovietic în crearea bazei tehnico-materiale a comunismului, în dezvoltarea giganticei forțe economice a statului sovietic și în făurirea unei vieți de înaltă bunăstare materială și spirituală pentru poporul sovietic, excepționalele realizări tehnico-științifice ale U.R.S.S., constituie un puternic factor mobilizator în lupta oamenilor muncii de pretutindeni, exercită o înrîurire profundă asupra întregii dezvoltări contemporane. In fața poporului sovietic se deschide perspectiva strălucită a construirii societății comuniste în următoarele două decenii. In proiectul noului program al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, publicat ieri de presa sovietică, noi vedem un document al marxism-leninismului creator, de însemnătate principială și practică imensă. Trasînd sarcinile concrete ale construirii societății comuniste în U.R.S.S., analizînd problemele fundamentale ale trecerii omenirii de la capitalism la comunism, programul P.C.U.S. va fi de un neprețuit sprijin pentru toate partidele frățești, pentru toate popoarele lumii. După cum vă este cunoscut, Republica Populară Română a obținut rezultate de seamă în construcția socialistă. Se dezvoltă continuu industria, agricultura socialistă, cultura, crește an de an nivelul de trai al oamenilor muncii. Poporul român muncește cu însuflețire (Continuare în pagina IV-a) Au realizat angajamentul anual la economii Muncitorii, tehnicienii și inginerii Intreprinderii nr. 1 construcții — Bacău au încheiat semestrul I cu însemnate succese in muncă. Planul de producție a fost realizat pentru această perioadă în proporție de 110 la sută. Totodată s-au obținut însemnate economii la prețul de cost în urma măsurilor ce s-au luat pentru mai buna gospodărire a materialelor și pentru organizarea muncii. de față de sarcina planificată prețul cost a fost redus. La capitolul economiei peste plan, constructorii au înscris suma de 134.000 lei, realizîndu-se astfel în întregime angajamentul anual la economii. Harnicii constructori sînt hotărîți ca în noul semestru să consolideze succesele de pînă acum traducînd în viață sarcina trasată de Congresul al lll-lea al partidului de a realiza construcții ieftine, bune și de calitate. Elena Alban tehnician Fenomenul petrecut ieri dimineață in magazinele de desfacere a mărfurilor a început săi aibă loc tot mai des în zilele noastre. El cuprinde o adîncă semnificație: vorbește despre grija partidului pentru continua îmbunătățire a traiului celor ce muncesc. In vitrinele ma ________gazinelor au apărut liste mari cuprinzînd noile prețuri de vînzare cu amănuntul a multor mărfuri, prețuri reduse, conform recentei Hotărîri a partidului. Gestionarii au schimbat etichetele cu prețurile și, de cină s-au deschis magazinele și pînă la ora închiderii, au avut mai mult de lucru decît în zilele trecute pentru că afluența de cumpărători a crescut, învățătoarea Ana Iacob , era în trecere prin Bacău. Intrînd la magazinul universal și-a satisfăcut o dorință. Și-a cumpărat o rochie de in. In loc de 122 lei, cut costa inainte, acum a achitat suma de 109 lei. Gospodina Constanța Ursu, de pe strada Cuza Vodă nr. 3 din Bacău, a trăit o mare bucurie încă din prima zi de la aplicarea recentei Hotărîri privitoare la reducerea de prețuri ale unor mărfuri. Și-a cumpărat o mașină de cusut „Ileana“. — Era o veche dorință a mea, dar nici nu credeam că mi-o voi îndeplini acum. Noile reduceri de prețuri mi-au dat însă posibilitatea să mi-o îndeplinesc. In loc de 2750 lei cît costa înainte, acum am cumpărat mașina numai cu 2.335 lei. Profesorul V. Bogdăneț era la sectorul articole muzicale. Își cumpărase trei plicuri cu hîrtie foto. În loc de două plicuri, cu aceiași bani, azi poți cumpăra trei plicuri, a spus ei, fiindcă în loc de 101 lei cît costă înainte, astăzi fiecare plic costă 76 lei. Asemenea reduceri de prețuri au suferit multe alte mărfuri de larg consum, cum ar fi: brațele pentru pik-up, rezervele pentru termos, ______________ chelarii de soare, ca și lămpile pentru noptieră, lustrele cu trei brațe, contoarele, radiatoarele, becurile și alte obiecte electrice, pînză pentru cearșafuri, perdele pentru soare, preșuri, fețe de masă etc. Cu aceiași bani consumatorii își pot cumpăra astăzi mai multe mărfuri. Iar salariile în zilele noastre, conform hotărîrilor partidului, cresc mereu. De la o zi la alta oamenii trăiesc mai bine. Pentru toate acestea ei îi mulțumesc partidului și, la locurile lor de muncă, lucrează cu mai mult spor. P. Pavel Un strălucit document qlmancismHeriaismului creator Proiectul de Program al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice »4 •MOSCOVA 30(Agerpres). — TASS transmite: La 30 iulie» !„Pravda“, organ al C.C. al P.C.U.S., a publicat proiectul de Pro?ogram al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice. ? i Proiectul de Program a fost aprobat în unanimitate de Pleianara din iunie a C.C. al P.C.U.S. în conformitate cu hotărîrea Pleionarei, proiectul de Program este prezentat tuturor comuniștilor,? atuturor oamenilor muncii din U.R.S.S. pentru o largă dezbatere.? iRezultatele dezbaterii vor fi luate in considerare în cursul examinării definitive a proiectului de Program. ? ? Noul proiect de Program al partidului va fi prezentat spreexaminare și aprobare celui de-al XXII-lea Congres al Partidului? i Comunist al Uniunii Sovietice, care se va deschide la 17 octom? •brie 1961. ? Proiectul noului Program al P.C.U.S. este alcătuit dintr-o introducere și două părți. Prima parte este intitulată „TRECEEA DE LA CAPITALISM LA COMUNISM — CALEA DEZIVOLTARII OMENIRII“, cea de-a doua — „SARCINILE PARTIDULUI COMUNIST AL UNIUNII SOVIETICE ÎN CONSTRUITIREA SOCIETĂȚII COMUNISTE“. . Prima parte a proiectului de Program cuprinde 8 capitole:« • inevitabilitatea istorică a trecerii de la capitalism la socialism;? importanța istorico-mondială a Revoluției din Octombrie și a vicstoriei socialismului în U.R.S.S.; sistemul mondial socialist; criza capitalismului mondial; mișcarea revoluționară internațională a» iclasei muncitoare; mișcarea de eliberare națională; lupta împotriva ideologiei burgheze și reformiste; coexistența pașnică și? Lupta pentru pacea generală. ; • Partea a doua a proiectului de Program al P.C.U.S. cuprinde?7 capitole și o introducere „Comunismul — viitorul luminos al în? îtregii omeniri“. ? Primul capitol este intitulat: „Sarcinile partidului în domeniul construcției economice, al creării și dezvoltării bazei tehnico- imateriale a comunismului“. Acest capitol cuprinde trei subcapit îtele: dezvoltarea industriei, rolul ei în crearea forțelor de produc?cție ale comunismului; dezvoltarea agriculturii și a relațiilor sociale; i la sate; conducerea economiei naționale și planificarea. Al doilea capitol este intitulat „Sarcinile partidului în dome;eniul ridicării bunăstării materiale a poporului“. ? Cel de-al treilea capitol al părții a ■••doua a proiectului de Pro-? rgram este intitulat „Sarcinile partidului in domeniul construcției ,de stat și al dezvoltării continue a democrației socialiste“. Acest«capitol cuprinde trei subcapitole: Sovietele și dezvoltarea principiilor democratice ale conducerii de stat; creșterea continuă a volotului organizațiilor obștești. Statul și comunismul: întărirea lor? •rțelor armate și a capacității de apărare a Uniunii Sovietice. ? I? Capitolul patru este intitulat „Sarcinile partidului în dome? •unul relațiilor între națiuni". ?? „Sarcinile partidului în domeniul ideologiei, educației, învățățămîntului, științei și culturii“ sînt expuse în cel de-al cincilea ca capitol care cuprinde patru subcapitole ce stabilesc: sarcinile în domeniul educării conștiinței comuniste; în domeniul învățamîntull «lui public; în domeniul științei, in domeniul construcției culturale,? •al literaturii și artei. ? • ■ Capitolul șase este intitulat „Construirea comunismului în U.R.S.S. și colaborarea dintre țările socialiste“. 4 i Capitolul șapte este intitulat „Partidul in perioada construccției desfășurate a comunismului“. ? Utemistul Florin Nicolae, lucrînd ca presator in secția șuruburi la rece a întreprinderii „Muncitorul liber“ din orașul Bacău se remarcă pentru buna calitate a produselor pe care le realizează. In întrecerea socialistă el se situează printre fruntași. Foto: C. Bursuc Manifestări culturale închinate comemorării lui M. I. Lermontov Viața și opera lui M. I. S-au împlinit recent, 120 ani de la moartea scriitorului rus Mihail Iurevici Lermontov. Prin grija Consiliului regional Bacău al A.R.L.U.S. au fost organizate numeroase manifestări culturale închinate acestui eveniment. Sîmbăta după-amiază, în orașul Bacău, circa 450 de persoane au luat parte la un simpozion ce a avut loc în sala Teatrului de Stat, iar la Școala medie din Adjud profesorul Ion Croitoru a conferențiat despre Lermontov“. Conferințe prilejuite de comemorarea marelui poet rus au mai avut loc duminică la Piatra Neamț în sala cinematografului „Progresul“, la Roman, Moinești și alte localități din regiune. De asemenea, Biblioteca centrală regională a organizat pentru cititorii săi o seară literară în cadrul căreia au fost citite poeziile „Borodino“ și „La moartea poetului". Loc de popas pentru excursioniști învăluită în farmecul secular al legendelor, așezată într-un loc pitoresc Cetatea Neamțului cheamă în aceste zile de vară mii de excursioniști. Vizitatori din toate colțurile țârii și de peste hotare și-au înscris numele în registrul aflat în căsuța durată chiar pe stirpea ce găzduiește azi ruinele vestitei cetăți de pe vremea lui Ștefan cel Mare. Numai in luna iulie acest loc istoric a fost vizitat de peste 3.000 de persoane. Zilele trecute, la poalele Cetății Neamțului a fost deschis un bufet. El oferă minunat loc de popas excursioniștilor. Importante realizări ale brigăzilor de muncă patriotică încă de la sfîrșitul anului 1960, comitetul regional U.T.M. a luat o serie de măsuri pentru ducerea la îndeplinire a sarcinilor economice stabilite pentru anul 1961. In stabilirea obiectivelor s-a pornit de la nivelul organizațiilor de bază U.T.M., renunțindu-se la metoda folosită în anii precedenți de a se trasa sarcini comitetelor raionale și orășenești. O altă măsură a fost că membrii biroului regional și activiștii au fost repartizați ce comitete raionale orășenești și chiar să răspundă de anumite organizații de bază U.T.M. pentru a putea da un ajutor mai concret în vederea realizării sarcinilor propuse. Datorită ajutorului dat, organele și organizațiile U.T.M., sub îndrumarea directă a organelor și organizațiilor de partid, au obținut o serie de rezultate bune pe primul semestru al acestui an. Astfel, a crescut puterea de mobilizare a organizațiilor de bază făcînd ca tot mai mulți tineri să meargă la orele libere la muncă patriotică. au Prin munca patriotică a tineretului fost realizate în acest semestru, în agricultură, diferite lucrări cum ar fi: irigarea culturilor pe o suprafață de 270 ha, întreținerea pășunilor și fînețelor pe 23.791 ha și altele, din care au rezultat economii în valoare de 2.415.249 lei. La aceste realizări o contribuție substanțială au adus organizațiile de bază din raioanele Bacău, Roman, Adjud și altele. Prin lucrările care s-au executat la orașe, la diferite construcții, amenajarea spațiilor verzi, amenajări și construcții de stadioane, ștranduri etc., s-au obținut economii în valoare de 1.771.791 lei. Pentru rezultatele obținute în mod special pot fi evidențiați tinerii din orașul Onești, care au obținut economii în valoare de 508.000 lei, cei din orașul Roman, care au obținut 576.000 lei economii și cei din Bacău — 200.000 lei. In afară de aceste acțiuni, mulți tineri, mobilizați de organizația de bază U.T.M., au contribuit la refacerea patrimoniului forestier. Astfel, la lucrări în silvicultură efectuate de tineri în acest semestru, Petre Enășoaie șeful comisiei tineret muncitoresc Comitetul regional U.T.M. Bacău (Continuare în pagina II-a)