Steagul Roşu, ianuarie 1963 (Anul 18, nr. 3088-3112)

1963-01-03 / nr. 3088

nitwé ! Nr. 3.08« (4.567) JDI 3 SANUARIE 1963 4 pagini '20 bani CuYintarea tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej rostită la posturile de radio și televiziune cu prilejul Anului Nou Riagi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Populare Romîne, întîmpinări într-o atmosferă sărbătorească, cu voie bună și încredere în viitor, anul 1963, an nou de muncă creatoare pentru înflorirea patriei, pentru prosperitatea tuturor făuritorilor de bunuri materiale și spirituale — oamenii muncii, care îmbogățesc și înfrumusețează an de an Republica noastră. A 15-a aniversare a proclamării Republicii Populare Rotune a prilejuit un însuflețitor bilanț al realizărilor obținute de poporul român. In aceste realizări este întruchipată munca fiecăruia dintre noi, muncitori, țărani, intelectuali, activiști de partid și de stat. Pe întreg întinsul țării, în uzine, pe șantiere, în gospodarii colective și de stat, iu instituții de știință, învățămint și cultură domnește o atmosferă de muncă plină de avint, fiecare își aduce contribuția la opera comună de făurire a vieții noi, socialiste. Anul de care le despărțim a dat rod bogat în înfăptuirea mărețelor obiective stabilite de partidul nostru in domeniul sporirii producției industriale, al dezvoltării și întăririi agriculturii socialiste, în transporturi și construcții, in ridicarea continuă a nivelului de trai material și cultural al poporului. Prevederile planului de stat pe 1962 au fost îndeplinite și depășite, creindu-se astfel, o bază trainică pentru noi victorii ale construcției socialiste în anul care vine. Imaginea țării noastre este o mărturie strălucită a justeței politicii partidului, călăuză încercată și clarvăzătoare a poporului. Anul, care s-a scurs a fost încă un an de luptă pentru apărarea păcii — bunul cel mai scump tuturor oamenilor de pe pămînt, urt an al întăririi forțelor socialismului, păcii și progresului, a forțelor care luptă pentru coexistența pașnică între toate statele, pentru libertatea și independența popoarelor, întregul mers al istoriei ne arată că, în ciuda tuturor piedicilor, aceste forțe cresc mereu, că lor le aparține viitorul. Intimpinînd Anul Nou în mijlocul familiilor, prietenilor și tovarășilor de muncă, ne exprimăm cu toții dorința caldă ca hanul care vine pacea între popoare să fie consolidată, omenirea să-și poată consacra toate forțele muncii pașnice, creatoare, pentru făurirea unei vieți de belșug și bunăstare. Dragi tovarăși. Cu prilejul Anului Nou, Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român, Consiliul de Stat și guvernul Republicii Populare Romîne adresează întregului nostru popor calde felicitări. Urăm muncitorilor și muncitoarelor din industria noastră socialistă să lucreze cu spor pentru îndeplinirea sarcinilor de plan, să dea țării produse tot mai multe mai bune, țărănimii colectiviste, lucrătorilor din gospodăriile de stat și stațiunile de mașini, și să asigure prin munca lor harnică o recoltă , tinerilor și tinerelor din uzine și de pe opconsacre tot entuziasmul și elanul lor pentr prin contribuția la avîntul economiei social studios — să muncească cu sîrguință pe tezaurul de cunoștințe pe care i le pune la îndemnă școala pentru a fi cit mai de folos patriei. Vă dorim tuturor succese în munca voastră plină de abnegație, sănătate și fericire dumneavoastră și celor ce vă sunt dragi! Să ridicăm paharul pentru poporul nostru muncitor, pentru patria noastră dragă, pentru viitorul ei luminos, pentru pace, prietenie și colaborare între toate popoarele ! Vă urăm La mulți ani, iubiți tovarăși și prieteni ! Primirea la Consiliul de Stat a șefilor misiunilor diplomatice din R. P. Romînă Președintele Consiliului de Stat al R. P. Romîne, Gheorghe Gheorghiu- Dej, împreuna cu președintele Consiliului de Miniștri, Ion Gheorghe Maurer, președintele Marii Adunări Naționale, Ștefan Voitec, ministrul afacerilor externe, Corneliu Mănescu, și secretarul Consiliului de Stat, Grigore Geamăruu, au primit luni la amiază la Palatul Consiliului de Stat pe șefii misiunilor diplomatice acreditați în R. P. Romina. Au prezentat felicitări președintelui Consiliului de Stat, Gheorghe Gheorghiu-Dej, și urări de prosperitate poporului romîn, cu ocazia celei de-a 15-a aniversări a proclamării Republicii Populare Române și cu prilejul Anului Nou, ambasadorii: R. f. Polone — Janusz Zambrowicz, decanul corpului diplomatic, R. D. Germăne — Wilhelm Bick, R. P. Chineze — Liu Gienguo, R.P.F. Iugoslavia — Arso Milatovici, R. P. Bulgaria — Ivan Kinov, R. S. Cehoslovace — Jaroslav Sykora, Uniunii Sovietice — J. K. . Jegalin, R. P. Albania. Răpi Gjermeni, Indoneziei — Sukhsno, Cubei — Manuel Yepe Menendez, Indiei — Mohan Prakash Mathur, Ghanei — Emmanuel Kodjoe Dadzie, R. P. Ungare — Jeno Kuti, R. D. Vietnam — Dinh Van Dúc, R.P.D. Coreene — Giăn Du Hoan; miniștrii Italiei — dr. Alberto Paveri Fontana, Franței — Pierre Paul Bouffanais, Izraelului — Katrael Salmon, Elveției — Emile Bisang, Marii Britanii — James Dalton Murray, Braziliei — Carlos Jacyntho de Barros, Belgiei — Honoré Gambier; însărcinatul cu afaceri al Finlandei — V. Vesa Hiekkanen; însărcinații cu afaceri adinterim ai Suediei — Olof Landénius, Danemarcei — W. Winther Schmidt, Argentinei — , E. J. B. Chaillon Uruguay — Jose Pedro Bastarrica, Republicii Arabe Unite — Attia Mahmoud Attîa, Greciei — Euripide Kerkinos, Austriei — Franz Irbinger, Statelor Unite ale Americii — John P. Shaw, Turciei — Cahir Ozean, precum și atașatul comercial al Ambasadei R. P. Mongole, Esenin Nyama. Președintele Consiliului de Stat, Gheorghe Gheorghiu-Dej, împreună cu președintele Consiliului de Miniștri, Ion Gheorghe Maurer, și ceilalți conducători de stat prezenți, au mulțumit șefilor misiunilor diplomatice pentru felicitările și urările făcute și le-au adresat urări de prietenie, prosperitate și pace. (Agerpres) Solemnitatea luminării unor ordine ale R. P. Romíne La Palatul Marii Adunări Naționale . R. P Romíne a avut loc, luni dimineață, solemnitatea luminării unor ordine ale R. P. Romíne. La solemnitate au participat tovarășii Ștefan Voitec și Avram Bunaciu, vicepreședinți ai Consiliului de Stat, Anton Breiteníöfer, membru al Consiliului de Stat Pentru merite deosebite în instaurarea și consolidarea regimului democrat-popular au fost conferite „Ordinul Muncii", clasele a lI-a și a lila, și Ordinul „Steaua Republicii Populare Române", clasele a IV-a și V-a, unui număr de :50.6 ■,activiști, din partid, de stat și ai organizațiilor obștești, fruntași în muncă, oameni de știință și cultură." Tovarășii Ștefan Voitec și Avram Bunaciu au felicitat călduros pe cei decorați în numele C.C. al P.M.R., al Consiliului de Stat și al guvernului, al tovarășului Gheorghe Ghiu-Dej personal și le-au urat. Gheoroi succese în activitatea viitoare, mit In numele celor distinși au mulțittovarășii Ștefan Duciuman și Gheorghe Olteanu. ★ Prin același decret al Consiliului de Stat au mai fost conferite ordine unni mustăr de 2.136 tovarăși din întreaga țara. (Agerpres) -----II« \ Premii de vechime la minerii din Comănești Minerii comăneșteni ca de altfel toți minerii din patria noastră s-au obișnuit ca la finele fiecărui an să primească in afara salariului lunar și o altă sumă de bani reprezentînd premii pentru vechimea muncii desfășurate în subteran. In anul ce a trecut au fost distribuite unui număr de 1.400 de mineri de la întreprinderea carboniferă de stat din Comănești premii de vechime. Valoarea acestora este cu 550.000 lei mai mare față de sumele distribuite ca premii de vechime in anul 1961. Majoritatea produselor de calitatea la a nul 1962 a fost pentru colectivul de muncitori de la fabrica de pielărie și încălțăminte „Partizanul“ din orașul Bacău un an rodnic în ceea ce privește calitatea. Majoritatea produselor realizate de fabrică s-au încadrat menea, mari cantități de talpă și piele s-au încadrat la cea mai bună calitate. Pielarii băcăuani au realizat în acest an șase modele noi de semifabricate din piele, precum și mai multe modele noi de încălțăminte. In momentul de față la fabrica „Partizanul" se perfectează noile modele pentru anul 196.'). TELEGRAME Tovarășului GHEORGHE COBORCUIUDEJ Prim-secretar al C.C. al P.M.R., Președintele Consiliului de Stat al R. P. Romine Tovarășului ION GHEORGHE MAURER Președintele Consiliului de Miniștri al R. P. Române . ... BUCUREȘTI dragi tovarăși, Comitetul Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, Prezidiul Sovietului, Suprem al U.R.S.S., Consiliul de Miniștri al U.R.S.S.și întregul popor sovietic vă transmit dv. și întregului popor romîn trate felicitări cordiale și cele mai bune urați cu ocazia Anului Nou. Pentru oamenii muncii romîni ajunul anului 1963 a coincis cu remarcabila data — împlinirea a 15 ani de la abolirea monarhiei și proclamarea Romîniei republică populară, care a însemnat constituirea primului stat al muncitorilor și țăranilor din istoria poporului romîn. Ca rezultat al muncii pline de abnegație a poporului romîn, sub conducerea partidului muncitoresc, socialismul a obținut în Republica Populară Romiia victorii hotăritoare, în toate ramurile economiei naționale. Aceste victorii constituie un nou pas pe drumul înfăptuirii sarcinilor trasate de cel de-al III-lea Congres al Partidului Muncitoresc Romîn pentru desăvîrșirea construcției socialiste in R. P. Romînă. Poporul sovietic urează din toată inima poporului romîn ca in noul an să obțină, succese continue în muncă, în construcția socialistă și în luptă nobilă pentru triumful cauzei păcii și prieteniei intre popoare. Sîntem ferm încredințați că noul an va însemna o dezvoltare și întărire continuă a prieteniei frățești de nezdruncinat și lărgirea colaborării multilaterale intre popoarele noastre și toate popoarele familiei frățești a țărilor socialiste, va însemna noi victorii ale forțelor păcii asupra forțelor agresiunii și războiului. N. S. HRUȘCIOV Prim-secretar al C.C. al P.C.U.S. Președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. Moscova, Kremlin 30 decembrie 1962. L. S. BREJNEV Președintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. Tovarășului N. S. URUȘCIOV Prim-secretar al C.C. al P.C.U.S. Președintele Consiliului (!) Miniștri al Uniunii Sovietice Tovarășului S. ]. BREJNEV Președintele Prezidiului Sovietului Suprem al Uniunii Sovietice MOSCOVA Dragi tovarăși. In numele Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Rominn, Consiliului de Stat, Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Romîne, al întregului popor romîn și al nostru personal, vă transmitem dv., și prin dv. poporului frate sovietic cele mai calde felicitări cu prilejul Anului Nou., Poporul nostru se bucură sincer de realizările remarcabile obținute de poporul sovietic în anul care a trecut, sub conducerea înțeleaptă a partidului său comunist, în toate domeniile construcției comunismului și acordă o înaltă prețuire luptei neobosite a C.C. al P.C.U.S și a guvernului sovietic, în frunte cu N. S. Hrușciov, pentru preîntîmpinarea unui nou război mondial, pentru instaurarea unei păci trainice în lume. Suntem convinși că în anul care vine relațiile de strînsă prietenie și colaborare frățească dintre țările și popoarele noastre se vor dezvolta continuu spre binele marii comunități socialiste, al cauzei păcii și comunismului. Vă trimitem, dragi tovarăși, dv. și poporului sovietic cele mai bune urări de sănătate și fericire, de noi succese în înfăptuirea mărețelor obiective trasate de istoricul Congres al XXII-lea al P.CU.S. GHEORGHIU-DEJ al G.O. al P.IW.R. GHEORGHE Prim-secretar Președintele Consiliului de Stat al R. P. Româno ION GHEORGHE MAURER Președintele Consiliului de Miniștri al R. P. Române Pentru contribuții adus la dezvoltarea științei, și a învățămîntului superior Pentru activitate îndelungată, contribuție în dezvoltarea științei și merite deosebite în dezvoltarea învățărmntuului, Consiliul de Stat al Republicii Populare Romîne a emis un decret prin care se conferă titlul de „Om de Știință Emerit al Republicii Populare Romîne" următoarelor cadre didactice din învățămîntul superior: prof. univ. Teodor Angheluță, prof. univ. Vaier Bologa, prof. univ. Alexandru Borza, prof. univ. Ion Goia, acad. Arthur Kreindler, acad. Gheorghe Ionescu-Sisești, acad. Octav Mayer, acad. Ștefan Milea, acad. Alexandru Myller, acad. Ștefan S. Nicolau și prof. univ. Ovidiu Țino. Prin alt Decret al Consiliului de Stat, pentru merite excepționale și realizări, deosebite în domeniul ocrotirii sănătății oamenilor muncii, s-a conferit titlul de „Medic Emerit al Republicii Populare Române", următorilor medici : acad. prof. dr. Aurel Moga, prof. dr. Tiberiu Andrasofszky, prof. dr. Ludovic Ojogor, prof. dr. Constantin C. Dimitriu, prof. dr. Mazile Dumitrescu, prof. dr. Ion Făgărașanu, membru corespondent al Academiei R. P. Române, prof. dr. Ștefan Ghicea, prof. dr. Ion Mureșan, prof. dr. Constantin Nicolau, prof. dr. Gheorghe Olănescu, prof dr Ion Piscurariu, prof. dr. Alfred Rusescu, prof. dr. Tiberiu Spircher, prof. dr. Ion Țurai, membru corespondent al Academiei R. P. Române, prof. dr. Marin Voiculescu, dr Leon Bereu, dr. Ernest Katlana, dr. Berthold Merdler și dr. Octavian Nichita. In Păstrăvenii de astăzi Pe malul Moldovei, în raionul Tg. Neamț se află comuna Păstrăveni, o așezare de oameni gospodari din fire, dornici de a-și face viața tot mai frumoasă, iar satul lor asemenea. La tot pasul te impresionează plăcut schimbările înnoitoare petrecute în comună în anii regimului democrat-popular. Școala, căminul cultural, electrificarea, dar alte realizări nu s-au înfăptuit în anii aceștia în comuna Păstrăveni. In seara revelionului. De departe satul e scăldat în lumini. Familii de colectiviști, îmbrăcate în straie de sărbătoare se îndreaptă spre centrul școlar agricol din Păstrăveni. Aici sărbătoresc ei revelionul. Printre ei, în sala înveșmîntată sărbătorește, se găseau colectiviști fruntași, realizatorii succeselor dobîndite de gospodăria colectivă pe drumul întăririi economiceorganizatorice a gospodăriei colective. Se aflau în sală cei care au obținut cile 2400 kg griu la hectar de pe o tarla de 200 hectare, cei care au cules cite 3000 kg porumb boabe la hectar de pe toată suprafața, crescători de animale care îngrijesc cele 800 taurine pe care le are gospodăria și mulți alți colectiviști harnici ca Ion Dumitreasa, Petru Olhei și Petrache Sîlcu. Aproape de miezul nopții o grupă de urători au spus plugușorul. Plugușorul a cuprins succesele obținute de gospodăria colectivă în anul lăsat în urmă, au fost evidențiați fruntași ca Ion C. Gherasim, Gheorghe Bogoș, Gheorghe Grumăzescu și mulți alții, au fost satirizați codașii. In fața televizorului cei din sală au vizionat programul de revelion, au ascultat cu deosebită atenție cuvîntarea rostită de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej cu prilejul Noului an. Toată noaptea, pînă spre dimineață, a ținut petrecerea revelionului. A fost o sărbătoare minunată: colectiviștii din Păstrăveni au pășit în noul an cu nădejdi mari, spre noi împliniri, cu hotărîrea de a munci cu și mai mult entuziasm pentru dezvoltarea economico-organizatorică a gospodăriei lor colective. DECRET pentru stabilirea datei alegerii deputaților în sfaturile populare ale orașelor raionale și ale comunelor în baza art. 52 din Constituia Republicii Populare Romîne și a art. 69 din Decretul nr. 391-1955 cu privire la alegerea deputaților în sfaturile populare. Consiliul de Stat al Republicii Populare Romîne DECRETEAZĂ: Art. Unic. — Alegerile de deputați pentru sfaturile populare ale orașelor raionale și ale comunelor vor avea loc la data de 3 martie 1963. Constituirea sfaturilor populare noi alese se va face după data de 5 martie 1963. Președintele Consiliului de Stat GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ DECRET pentru stabilirea datei alegerii unui deputat în Marea Adunare Națională în vederea alegerii unui deputat pentru Marea Adunare Națională, în locul rămas vacant din circumscripția electorală Hațeg, regiunea Hunedoara. Consiliul de Stat al Republicii Populare Române DECRETEAZĂ: Art. Unic. — Alegerea unui deputat pentru Marea Adunare Națională în circumscripția electorală Hațeg, regiunea Hunedoara, va avea loc la data de 3 martie 1963. Președintele Consiliului de Stat GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Decret privind amnistierea infracțiunilor silvice și grațierea unor pedepse cu prilejul celei de-a 15-a aniversări a Republicii Populare Române, Consiliul de Stat a emis un decret privind amnistierea infracțiunilor silvice și grațierea unor pedepse. Potrivit prevederilor decretului se amnistiază infracțiunile prevăzute și sancționate de Codul silvic și se sting toate drepturile privind valoarea materialelor, despăgubirile civile și cheltuielile penale, în măsura în care nu au fost încasate. Se grațiază în întregime pedepsele privative de libertate pentru infracțiunile neintenționate, inclusiv cele prin care s-a pricinuit avutului obștesc o pagubă pînă la 50.000 lei. Dacă valoarea pagubei este mai mare de 50.000 lei pedepsele se reduc la jumătate Pedepsele privative de libertate pînă la 2 ani inclusiv pentru infracțiuni intenționate se grațiază în întregime. Totodată se reduc cu jumătate pedepsele între 2—5 ani inclusiv, cu 1/3 cele între 5—10 ani inclusiv și cu 1/4 cele între 10—25 ani inclusiv. De asemenea se grațiază în întregime pedepsele cu amendă. In cauzele aflate în curs de urmărire penală sau de judecată procesul penal continuă, iar grațierea se va face după pronunțarea pedepsei. Nu beneficiază de grațiere cei ce au încercat sau săvîrșit infracțiuni care periclitează securitatea statului, omor intenționat, infracțiuni intenționate prin care s-a pricinuit o pagubă avutului obștesc, dare și luare de mită, incendiu intenționat, neglijență în serviciu care a avut ca urmare o catastrofă, denunțare calomnioasă, omor fără voie săvîrșit prin depășirea vitezei legale de circulație, ori în stare de beție voluntară, viol, tîlhărie, furt și înșelăciune împotriva proprietății personale, precum și huliganism , participanții, tăinuitorii și favorizatorii la aceste infracțiuni, în cazurile în care legea prevede aceeași pedeapsă ca pentru autor: recidiviștii și cei care nu au început executarea pedepsei deoarece s-au sustras de la aceasta. Pedepsele celor condamnați la muncă silnică pe viață se transformă în 25 ani muncă silnică. Dispozițiile decretului se aplică și pedepselor reduse ca efect al unor grațieri anterioare. Decretul prevede de asemenea grațierea in total sau în parte a pedepselor unor condamnați pentru infracțiuni contra securității statului sau pentru alte infracțiuni, care în timpul executării pedepsei au avut o comportare bună, dovedind că s-au reeducat. Voioșie și entuziasm Voloșia și entuziasmul general, iată ce a caracterizat sărbătorirea Anului Nou la minerii și petroliștii din Moldova. Minerii din Comănești au sărbătorit noul an, cel al producției încă de la 24 decembrie cînd au dat peste plan primii vagoneți de cărbune ai anului 1962, în noaptea Anului Nou succesele în muncă au fost sărbătorite de 230 de muncitori care au ciocnit veseli paharele la Revelionul minerilor. Nicolaie Ferchiu, Dumitru Văsloiariu, Nicolaie Daviduță și ortacii lor care în anul 1962 au fost tot timpul în fruntea întrecerii au fost la Revelion principalii animatori ai petrecerii. Entuziaști și veseli ca întotdeauna au fost și minerii din brigada de înaintare a lui Constantin Buzatu. Entuziasmul lor a fost pe deplin justificat: în luna decembrie brigada și-a îndeplinit cel mai îndrăzneț angajament, executînd într-o lună o înaintare de 100 m.i. h mina „Lumina", întrecînd in acestel cele mai bune rezultate înregistrate pînă acum în întreprindere. Petroliștii moineșteni, acești harnici căutători ai aurului negru au sărbătorit și ei pășirea în noul an în mod plăcut. Inginerul Petre Abu, geolog la Modîrzău, mecanicul Alexandru Laslău din Moinești, inovatorul fruntaș Nicolaie Sandea, lordache Neagu, de la Schela de extracții din Moinești și mulți alții au petrecut la revelionul tinerilor petroliști care a fost organizat la Lucăcești, în orășelul petroliștilor. O veselie de nedescris a stăpînit și revelionul petroliștilor mai vîrstnici, care și-au organizat petrecerea la restaurantul „Tazlăul“ din Moinești: Dumitru Gavrilă, Zaharia Stoica, Constantin Apostol, Constantin Olărașu și alții de la întreprinderea de transporturi-extracție au dovedit și cu acest prilej cu de entuziaști sunt. Au fost, desigur, și petroliști pe care Anul Nou i-a găsit la sonde, pe dealul Buttcului, al Stăneștilor, sus pe dealul Bălan sau al Modîrzăului, în mijlocul brazilor ce se întrec la Zemeș cu înălțimea sondelor. La sonda 596 a început forajul la sfîrșitul anului 1963. Harnicii sondori din brigada lui Constantin Prohozescu dirijează acum sapa de foraj spre a (Continuare în pag. a 2-a) Tinerețe La școala medie din Onești peste 100 de elevi și eleve fruntași la învățătură — toți fii de constructori și chimiști — au sărbătorit revelionul. Ei au încheiat cu aceasta un an plin de rezultate bune. In cadrul manifestărilor artistice au fost trecute în revistă realizările importante ale oamenilor muncii din țara noastră conduși de partid în cei 15 ani de muncă rodnică de la proclamarea Republicii. Cei prezenți la revelionul școlii medii din Onești au primit noul an cu veselie și bucurie care a durat pînă spre zorii primei zile din noul an — 1963. Fiecare din cei prezenți și-a manifestat dorința ca și în acest nou an să obțină realizări și mai frumoase la învățătură. Anul nou a găsit la datorie pe harnicii muncitori ‘de la mașina de fabricație a hîrtiei, numărul 5, de la fabrica „Steaua roșie“din Bacău. Iată în clișeu pe conductorul mașinei Ioan Spremrătoriu și maistrul Vasile Solomon în noaptea de revelion. Din toată inima Anul Nou a fost intimpinat pretutindeni intr-un chip cu totul și cu totul deosebit. Această tradiție de o frumusețe unică, această bucurie strălucitoare ca și cel mai prețios rubin a întruchipat și de această dată toate frumusețile omului ale cărui gînduri se Îndreaptă in astfel de clipe, din toată inima, mereu spre mai bine. La mulți ani tovarăși . Iată cuvintele care au răsunat și din piepturile celor 250 de invitați prezenți la Revelionul tineretului, băcăuan. Odată cu invitații, fruntași printre fruntași, au poposit gluma, cintecul, perinița, voia bună. Și cu toții laolaltă s-a petrecut pină în zori,, s-au închinat pahare cu vin din soiurile cele mai alese, pentru succesele prezentului și pentru cele ce vor fi dobîndite. 250 de fruntași în întrecerea socialistă, primii dintre tinerii muncitori, ingineri, tehnicieni și funcționari ai întreprinderilor și instituțiilor orașului Bacău aflați mereu în fruntea luptei pentru traducerea în viată a hotărîrilor partidului și guvernului nostru au intimpinat anul 1963 cu dorința fierbinte de a-și aduce și pe mai departe contribuția caracteristică tineretului patriei noastre, la desăvîrșirea construcției socialiste. Printre participanții prezenți la cel de-al 5-lea revelion organizat de Comitetul orășenesc Bacău al U.T.M. se aflau și Elena Barcă, șefă de echipă la secția F. 3 a fabricii „Steaua roșie". Paul Ciobanu, inginer și Elena Maftei, țesătoare la fabrica „Proletarul", Aurel Aprodu, cizmar la cooperativa „Progresul", Ion Anghel, strungar la Uzina metalurgică, Constantin Șerban, electrician la I.R.I.C., Ștefan Grindiș și Valentina Ojoc, muncitori la fabrica „H.C.C." și mulți alții. Din toată inima s-au închinat paharele atunci cind tovarășul Petre Enășoaie, prim-secretar al Comitetului orășenesc Bacău al U.T.M. a toastat in clipa sosirii anului 1963, dorindu-le noi izbinzi pe drumul desăvîrșirii construcției socialiste în scumpa noastră patrie. De asemenea, cu vii aplauze a fost intimpinat de cei prezenți tovarășul Ioan Albușoiu, primsecretar al Comitetului regional Bacău al U.T.M. care a dat citire textului telegramei adresată de C.C. al U.T.M. si prin care tineretul din orașul și regiunea Bacău este călduros felicitat cu prilejul Noului an. Revelionul tineretului din orașul Bacău a constituit încă un minunat prilej de afirmare a hotărîrii tineretului bacăuan, crescut și educat de partid de a lupta cu toată forța sa creatoare pentru apărarea păcii, pentru fericire I