Steagul Roşu, aprilie 1963 (Anul 18, nr. 3164-3188)

1963-04-02 / nr. 3164

Proletari din bate tarile unui va Is , • ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL AL PMR ȘI AL SFATULUI POPULAR REGIONAL BACĂU 1 Mr. 3.164 (4.643) MARȚI 2 APRILIE 1963 4 pagini 20 bani lapra »mai ihpuri Recoltele sporite de porumb pe care unele gospodării colective din regiunea noastră le-au obținut anul trecut au confirmat faptul că asigurarea și pregătirea din vremea seminței, este o condiție esențială :a lupta pentru ridicarea producției la ha. Convingindu-se din proprie experiență de aceste lucruri, multe unități agricole din regiune s-au îngrijit încă de multă vreme de procurarea și păstrarea în bune condițiuni a cantităților necesare de sămînță de porumb. Printre acestea se află gospodăriile colective din comunele Ploscuțeni, raionul Adjud, Tupilați, raionul Tg. Neamț, Trifești, raionul Roman și altele. Pînă la data de 28 martie a.c. pe regiune se asigurase în gospodăriile colective cantitatea de 1736 tone din sămînța de porumb dublu hibrid. Astfel, în raionul Roman gospodăriile colective își asiguraseră prin Agrosem pînă la aceeași dată, cantitatea de 313 tone sămînță de porumb dublu hibrid. In celelalte raioane pregătirea seminței de porumb se face încă defectuos. Deși acest lucru a fost sesizat in repetate rinduri, totuși consiliile agricole raionale nu întreprind suficiente măsuri pentru rezolvarea grabnică a acestei importante probleme. Prin Agrosemi se livrează unităților agricole sămînță de porumb dublu hibrid. Dar unele gospodării colective din raioanele Tg Ocna, Adjud, Bacău nu s-au îngrijit la vreme de pregătirea și transportul la bazele de recepție a cantităților de porumb pentru care se primește in schimb sămința de porumb dublu hibrid. După ciur ne informează conducerea Agrosemului, in ultima săptă înînă, îrn raionul Bacău s-a desfășurat încet schimbul de sămînță. Consiliile fie conducere ale gospodăriilor colective din acest raion nu s-au îngrijit să mobilie teste și mijloacele pentru ridicarea întregii cantități de sămînță dublu hibridă de la Agroseni. Deși vremea continuă să fie neprielnică, pînă la începerea muncilor agricole de primăvară, au mai rămas puține zile, atunci atelajele și oamenii vor fi angrenați în executarea lucrărilor agricole. Or procurarea și pregătirea întregului necesar de sămință trebuie să se facă încă înainte de declanșarea campaniei de însămințări. Potrivit instrucțiunilor primite de la Consiliul Superior al Agriculturii, pentru realizarea întregului necesar de sămînță, trebuie făcută analiza a noi stocuri de sămîință aflate in bazele fie recepție și în magaziile gospodăriilor colective, în acest scop consiliile de conducere ale gospodăriilor colective și inginerii agronomi trebuie să se preocupe de urgență de efectuarea analizei valorii culturale a cantităților necesare de sămînță de porumb din cele mai productive soiuri. Conducerilor bazelor de recepție le revine obligația să ia măsurile cuvenită pentru aprovizionarea acestor unități cu cantitățile de sămînță pentru schimb. Asigurarea și pregătirea seminței de porumb sunt condiții esențiale pentru obținerea unor producții bogate în acest an. Iată de ce consiliile agricole raionale trebuie să întreprindă măsuri concrete in aceste direcții. oțelăriilor patriei — tot mai mult fier vechi! — Raid-Jinchehi în raionul Ufómnești «— Metalul este cel mai prețios lucru pentru industrie. Și, ritmul impetuos de dezvoltare a industriei grele și constructoare, de mașini impune o gospodărire, cât mai chibzuită a fiecărei tone de minereu și de fier vechi. Îndeplinirea ritmică a obligațiilor contractuale dintre intreprinderi și I.C.M. în privința colectării și predării fierului veci și a fontei vechi este o îndatorire căreia trebuie să-i acordăm toată atenția. Zilele trecute am întreprins un maid-anchetă prin ctteva întreprinderi din raionul Moinești, raid ale cărui constatări le redăm in cele ce urmează. Cînd există interes... ...și rezultatele se dovedesc a fi bune. Aceasta este concluzia pe care am tras-o aflînd că toate secțiile Schelei de extracție din Modîrzău și-au îndeplinit sarcinile ce le-au revenit din planul privind colectarea și predarea fierului vechi. Schela a predat cele 75 de tone de fier vechi cît avea planificat, precum și 15 tone de fontă față de 9 tone plan. Cum să nu meargă aici treburile bine cînd problema fierului vechi este urmărită și de directorul schelei, ing. Gheorghe Barbălată și de inginerul șef Mircea Rejec . La această schelă, colectivul secției la extracție a strîns numai într-o duminică 5 tone de fier vechi. Conștienți de importanța acțiunii, oamenii au muncit cu elan și nu s-au lăsat de loc împiedicați de zăpada care pe alocuri acoperea fierul vechi. Zăpada este de vină ? Schela de extracție din Zemeș a avut de predat la I.C.M. în primul trimestru din acest an 92 tone de fier vechi și 30 tone de fontă veche Piuă in ziua de 23 martie a.c. schela predase 93 tone de fier vechi și 31 de tone de fontă. Prima impresie este bună ; schela și-a depășit planul cu două tone și încă mai înainte de încheierea trimestrului. Dar se constată pe teren că aici au existat posibilități mai multe insă nu s-au valorificat iată despre ce este vorba . Secția „suprafață“ avea de predat 12 tone fier vechi și 4 tone de fontă. Dar oamenii au muncit mai bine și au reușit să predea 26,3 tone de fier vechi și 16 tone de fontă. Merită toate laudele. La fel și colectivul secției compresoare care a predat cu 15 tone de fier vechi și 11,3 tone fontă mai mult decît avea ca sarcină. Silit însă și secții care nu și-au îndeplinit această datorie ? Ce au de spus tovarășii de la grupul social care nu au colectat nici un kilogram de Hor vechi ?. Este neîntemeiată și încercarea tovarășului inginer șef Vătămanu de a scuza lipsa de răspundere a acelora care nu au o contribuție pe măsura posibilităților lor de a colecta și preda fier vechi, Zăpada a acoperit numai fierul, nu și lipsa de interes! Dar ritmicitatea ? Schela de extracție din Moinești nu-și îndeplinise la 27 martie planul cu cîteva tone (106 tone plan și 103,4 tone fier vechi plus fontă realizat).. Dacă toate secțiile ar fi manifestat același interes ca secțiile a ll-a, reparații sonde, suprafață compresoare și electrică, care au predat fier vechi în fiecare lună, atunci și planul pe schelă ar fi fost îndeplinit la timp. Dar cum să se poată îndeplini planul în mod ritmic câtă vreme secțiile 1, 3, 4 și 5 extracție și secția construcții și montaje nu au predat cantitățile ce le reveneau pe trimestru decit în ultimele zile ale lunii martie ? Oare aceste secții s-ar declara mulțumite dacă aprovizionarea lor cu materiale s-ar face la fel ? Și-ar mai putea ele îndeplini planul de producție lună de lună? Tinerii ar putea avea o contribuție mai mare Tinerii sondori, de la foraj și extracție, întreprind la Moinești, Zemeș, Modîrzău numeroase acțiuni de colectare a fierului vechi. Organizațiile , de bază U.T.M., în majoritatea lor, se străduiesc să mobilizeze tot mai mulți tineri la aceste acțiuni. La Zemeș, bunăoară, tinerii, colectează mai în fiecare zi ■ fier vechi. Rodul muncii lor este elocvent: anul trecut ei au colectat și predat la I.C.M. 300 tone de fier vechi și 24 tone de fontă, iar în timpul care a trecut de la începutul anului acesta și pînă acum au reușit să colecteze și să predea 40 tone de fier vechi și 15 tone de fontă. Un lucru însă nemulțumește. Este vorba de faptul că elanul tinerilor nu este stimulat de o sarcină mai mobilizatoare. Și în anul trecut și în acest an sarcina tinerilor zemeșeni privind colectarea și predarea fierului vechi este la același nivel : 300 tone. Posibilitățile sunt insă mai mari, în mod sigur dacă Comitetul raional Moinești al U.T.M ajungea la timp la concluzia că la Zemeș sunt posibilități mai mari, atunci s-ar fi fixat o sarcină mai mobilizatoare care ar fi fost îndeplinită de tineri. Cei aproape 600 de utemiști și alături de ei mulți alți tineri petroliști de la Zemeș trebuie antrenați în perioada care urmează la îndeplinirea unei sarcini cu adevărat mobilizatoare pe măsura posibilităților lor și a surselor de colectare care există. Așteptînd casările Pînă în ziua de 28 martie a.c. întreprinderea de foraj, din Moinești predase la l.C.M. 189 tone de fier vechi și 21 tone de fontă. Planul la fontă era în felul acesta îndeplinit și depășit. Cu fierul vechi însă nu se putea lăuda întreprinderea, căci pînă la îndeplinirea pianului mai era nevoie de 51 de tone, deși mai rămăseseră doar trei zile din trimestru. Se spune la această întreprindere că întîrzierea în ce privește îndeplinirea planului de colectare și predare a fierului vechi este cauzată de nesosirea la timp a aprobărilor pentru casarea unor instalații, utilaje. Dar planul de colectare a fierului vechi nu are la bază numai casările. Trebuie să se ia măsuri pentru a se îndeplini sarcinile nu numai din casări. Așteptînd casările întreprinderea s-a trezit la sfîrșitul trimestrului cu planul de colectare neîndeplinit. Tot așteptîndu-se aceste casări nu se face altceva decît să se scape din vedere alte importante surse de fier vechi. Concluzii în raionul Moinești, majoritatea întreprinderilor se achită cu promptitudine de sarcinile ce le revin în privința colectării fierului vechi. Acest lucru a făcut posibil ca I.C.M. — centrul Moinești să-și îndeplinească planul trimestrial mai devreme. Cele 1200 tone de fier vechi și 185 tone de fontă colectate în raion sunt concludente. Dintre întreprinderi se remarcă în mod deosebit cea a minerilor comăneșteni care și-a îndeplinit și depășit planul de colectare și predare în fiecare lună. Meritoriu este și interesul manifestat de alte întreprinderi. Un lucru care nu este însă de ioc just este acela că nu toate întreprinderile înțeleg că planul de colectare și predare a fierului vechi trebuie îndeplinit în mod ritmic. Faptul că unele întreprinderi așteaptă să dea asaltul la sfîrșitul trimestrului a făcut posibilă o dinamică nefastă a acțiunii de colectare la centrul I.C.M. unde un anul pe luni a fost îndeplinit în felul următor: ianuarie — 55 la sută; februarie — 83 la sută ; martie — 169 la sută. Oțelăriilor patriei le trebuie fier vechi în fiecare zi, nu doar la sfîrșitul trimestrului. Iată de ce se cuvine ca în raionul Moinești să se muncească cu mai mult simț de răspundere în această direcție. Conducerile tehnico-administrative, comitetele de sindicat sub conducerea comitetelor de partid din întreprinderile moineștene au datoria de a organiza mai bine munca de colectare și predare a fierului vechi. Numai în acest fel se va putea îndeplini în mod ireproșabil o sarcină de mare importanță. TOM DUDAU STELIAN NANIANU îngrijesc răsadurile timpurii Anul trecut, colectiviștii din comuna Urechești, raionul Adjud, au cultivat cu legume și zarzavaturi numai 8 hectare. Cu toate acestea prin valorificarea cu statul pe bază de contract a unor importante cantități de legume și zarzavaturi au realizat venituri în valoare de 152.000 lei, aceasta în afară de cantitățile de produse care au fost împărțite colectiviștilor la zile-muncă. Aplicînd la această cultură cu multă atenție regulile agrotehnice membrii acestei gospodării au realizat de pe fiecare hectar producții sporite. La roșii, de pildă, producția a fost de 30.000 kg la ha, iar la ardei 21.000 kg la hectar, însemnate sporuri de recolte s-au obținut și la vinete, pătrunjel, morcovi etc. Merită evidențiată grija cu care au aplicat colectiviștii de la Urechești lucrările de întreținere. Așa spre exemplu, la cultura de roșii ei au aplicat 3-4 prașile aerisind, astfel, plantele la rădăcină, curățind în același timp terenul de buruieni Veniturile realizate anul trecut î-a determinat pe membrii acestei gospodarii să mărească anul acesta suprafața de grădină la 50 de ha. Din această suprafață 12 hectare se vor cultiva cu roșii timpurii și 70 ha cu varză timpurie. Pentru obținerea unor producții sporite de legume timpurii, încă din luna februarie, grădinarii din brigada lui Vasile Burlacu au trecut la amenajarea răsadnițelor. Astfel, ei au amenajat și însămînțat la timp 400 mp de răsadniță cu semințe de roșii timpurii, varză timpurie, spanac, salată, ridichi etc. De atunci au trecut mai mult le 3 săptămîni. Răsadurile au răsărit frumos și au început să crească. Colectiviștii Ilie Botez, Iftimie Mirilă, Vasile Dumbrăveanu, Petre Manea și alții execută în prezent cu hărnicie primele lucrări de îngrijire în răsadnițe. Gata să iasă în cîmp In această primăvară , colectiviștii din comuna Buhoci,raionul Bacău vor se măria pe lîngă celelalte culturi, 700 ha cu porumb și 75 hectare cu mazăre Pentru ca însămînțările să se desfășoare in condiții optime ei s-au pregătit temeinic. Astfel pină acum au asigurat și condiționat pentru semănat 2 tone sămință de porumb și 10 tone sămînță de mazăre. De asemenea, la fiecare brigadă au fost repartizate cite 9 pluguri, precum și alte uneltei repause cu grijă de echipa de fierari condusă de colectivistul Virgil Barcan. In actuala campanie, pe lingă tractoare, vor lucra in cîmp încă 110 atelaje. TITI GODOCI colectivist .M. KMNI&J ... I A sosit brigada de tractoare Zilele acestea la gospodăria colectivă din comuna Păncești, raionul Bacău a fost, de la stațiunea de mașini și tractoare Herneuși, brigada de tractoare care deservește această gospodărie. Ajunși in gospodărie mecanizatorii fac ultimele revizii sa mai simte și tractoarele agricole și in primul rând la semănătorile 2 SPC 2 pe care ei le vor folosi la semănatul porumbului. Pentru buna pregătire a campaniei de primăvară a luat o serie de măsuri și consiliul de conducere al gospodăriei colective. Printre altele s-au reparat și pus in stare de funcționare semănătorile, plugurile, grapele etc., s-au transportat la cimp mari cantități de gunoi de grajd — peste 120 tone — mai ales pe suprafețele ce se vor semăna cu porumb de înaltă productivitate. N. MATEI secretarul Comitetului executiv al sfatului popular comunal Uzina metalurgică din Bacău. Se execută ultima verificare a vanelor la bancul de probă. La această operațiune lucrează echipa condusă de loan Sighiartău. Echipa sa verifică în cele 8 ore de lucru circa 400 bucăți vane de diferite dimensiuni. In clișeul nostru am surprins pe șeful de echipă loan Sighiartău împreună cu Ilie Manolache in timp ce execută proba la una din vane. Foto: C. BURSUC îmbunătățiri aduse vagoanelor de cale ferată Colectivul uzinelor de vagoane din Arad a adus in ultimul timp o serie de îmbunătățiri vagoanelor de cale ferată.. Printre tipurile modernizate se numără vagoanele de marfă pe 4 osii, cu utilizare universală, având o capacitate de 60 tone. La construcția acestor vagoane lemnul a fost înlocuit cu tablă din oțel fapt care a determinat reducerea greutății lor, economisirea unor importante cantități de cherestea, precum și asigurarea unei întrețineri mai ușoare și mai ieftine. La vagoanele descoperite s-a montat o instalație specială pentru autodescărcare. Îmbunătățiri au fost aduse și vagoanelor de călători. Acestea au compartimente mai largi, cu ferestre mari. Pereții îmbrăcați cu plăci din material plastic, băncile capitonate elegant, instalațiile de suspensie prevăzute cu amortizoare hidraulice oferă condiții mai comode de călătorie. La fabricarea vagoanelor metalurgiștii folosesc o serie de procese tehnologice moderne și utilaje noi, de mare productivitate. (Agerpres) In croaziera pe Marea Neagra CONSTANȚA 1 (coresp. Agerpres). Motonava „Transilvania“ a plecat duminică în prima cursă din acest an, avind la bord 410 muncitori, marinari și funcționari din portul Constanța, cu familiile lor. în cele șapte zile cît va dura croaziera, vor fi vizitate porturile sovietice Odesa, Ialta, Soci, Suhumi și Batumi. în această lună, motonava „Transilvania“ va efectua încă curse pe aceeași rută, urmînd ca două în luna mai să facă o croazieră in .Marea Mediterană cu turiști străini. Duminică oneșteană Program artistic pentru muncitorii chimiști Duminică seara, in sala casei de cultură din orașul Onești, a avut loc un program artistic pentru muncitorii de la Combinatul chimic din Borzești La acest program au participat peste 380 de muncitori, ingineri și tehnicienii din cadrul combinatului. Cei peste 380 de spectatori, au avut prilejul să aprecieze felul cum au prezentat programele brigăzile artistice de agitație de la secția laborator, policlorură de vinil, și formațiile de muzică ușoară și populară ale Combinatului chimic. O contribuție însemnată la buna reușită a programului au adus-o operatorii chimiști Virgil Statvă, Bogdan Suceverschi,ia î,.Uwinera Gabriela Chelaru de la bib^țgă srlistică de agitație a secției pilclorucă de vinil, "soliștii, vocali Maricica Adăscăliței, Seii Udrea Elena Andrei și mulți alții. In tot timpul prezentării, programului spectatorii au aplaudat modul de interpetare al artiștilor amatori. Excursii Printre mijloacele eficace pentru petrecerea timpului liber cât mai plăcut de către oamenii muncii se număra și organizarea excursiilor. Astfel, filiala C. N.T. Carpați din Onești a organizat în ziua de 31 martie a.c. o excursie la Iași, unde au participat 50 de muncitori, ingineri și tehnicieni de la Combinatul de cauciuc sintetic. Cu acest prilej ei au vizitat Palatul culturii, atelierele „Ilie Pintilie“, bojdeuca lui I. Creangă și noile construcții din Iași. In zilele de 30-31 martie alți 50 de excursioniști au vizitat Bucureștiul și Sofia, capitala R. P. Bulgaria. Tot duminică, 32 de persoane au făcut o excursie la Mărășești și Focșani. Totalul excursiilor organizate de către Filiala O.N.T. Carpați din Onești, în trimestrul 1, se ridică la 26, unde au participat peste 4000 de oameni ai muncii Pe scena concursului Pe scena sălii [UNK]clubului „Constructorul duminică a continuat cel de-al V 11-lea concurs al formațiilor artistice, 1 de amatori, faza interintreprinderii în fața. a ..peste 1 .250 de constructori formațiile de amatori de la 1I.G.O., Rafinăria Onești, precum și orchestra de muzică populară „Trotașul" au prezentat interesante programe artistice. De un real succes, s-a bucurat orchestra de muzică populară „Trotașul" care tot timpul a fost aplaudată de către spectatori. La masa cu 64 de pătrățele Jocul de șah atrage zilnic tot mai mulți amatori. Jor ziua de 1 martie, la orele 10 dimineața, în sala de șah a clubului „Constructorul" a avut loc un interesant concurs de șah, prima fază a campionatului „Cupa 1 Mai“. La acest concurs s-au întilnit la masă cu 64 de pătrățele 30 de constructori. Concursul a fost dotat cu diplome și premii. In cartierele orașului Pentru ca țăranii colectiviști din cartierele orașului Onești să-și petreacă timpul liber cit mai plăcut, comitetul orășenesc de cultură și artă, in colaborare cu casa de cultură, a ‘‘luat măsura de a prezenta in fiecare duminică programe artistice. Astfel, duminică 31 martie formația de mandolini a Casei de cultură a prezentat un program in cartierul „Crucea de piatră", iar in cartierul „Oituz" formația de teatru a aceleiași unități a prezentat piesa „Baba Dochia și brigadierul". De asemenea au mai fost prezentate programe artistice in cartierele Slobozia și Borzești, unde a participat un număr însemnat de colectiviști. c. bute Zile de vacanță S-au scurs 11 zile din vacanța de primăvară a pionierilor și școlarilor. 11 zile de recreare, plimbări, excursii, lecturi, distracții, sfxrrt și multe altele despre care la redacția noastră au sosit numeroase scrisori ale micilor corespondenți voluntari din regiune care vorbesc tocmai despre aceste preocupări plăcute și utile ale lor. Era și firesc. Vacanțele școlare sunt in anii aceștia din ce in ce mai frumoase, mai bine organizate. Desfacem maldărul de scrisori, una eite una și înăuntrul lor găsim... aspecte privind felul cum pionierii și școlarii , își petrec , zilele acestea vesele de joc și de recreație. Un adevărat carnet de vacanță. Iată conținutul citorva file din el. .. .Cu mult înaintea terminării trimestrului II, unitățile de pionieri de la școlile din orașul Roman au folosit „caietul de sugestii" in care orice pionier și-a consemnat părerile privind acțiunile la care ar dori să ■ participe>in vacanța' aceasta. Și, in, tr’adevăr pentru ei vacanța se desfășoară, așa c’um și-au ’ dorit, du ajutorul acestei' afirmații ne vin nu numai diversitatea formelor de activi' ' state organizate aici, dar și numărul mare de participanți. numeroși zilnic pionieri /participă in cadrul Casei pionierilor In vizionări de filme la vizite organizate in cadrul •intreprinderilor din localitate, la intilnir cu fruntași in productie, cum ar f bunăoară la ce( ’• organizată cu tovarășa Maria Mindru, președinta gospodăriei colective din Gloria, ascultă audiții muzicale sau iau parte la concursuri cum ar fi „Pentru cel mai bun recitator" sau la concursuri ghicitoare. .. .Viorica Bărbieru de la școala de 8 ani nr. 8. Angela Cazacu, președinta unității de la școala de 8 ani nr. 3, ne-au mărturisit că la începutul acestei luni elevii claselor a VII-a din școlile orașului Roman vor face o plăcută excursie la Iași. .. Tatiana Simionescu, Mioara Costăchescu, Florica Schwartz , și, alte numeroase pioniere de la școala de 8 ani nr. 5 se mai pregătesc încă pentru ■ carnavalul „notelor bune" care va avea, Ioc in, cursul acestor zile. Costumele, splendite, cusute cu fir de aur, rochiile”fetelor asemenea celei pe care „Cenușăresei i-a dăruit-o, Ziua cea bună", minunatele costume reprezentind o varietate de personaje cunoscute din viață sau din basme, sunt deja terminate. Se mai •higălește doar la pavoazarea sălii rare se pare că încă nu e la inălțmea celei din basmul „Făt Frumos și merele del aur". .. Transportați: .rle. autobuzele Tea ruhu de Stat, din Bacău, numeroși danieri și școlari. din comunele raionului'cum ar fi:Cleja, Valea Seacă Câlugăra, Stemeiuși, Buhoci. partid m ia spectacolele pentru copii: „Ut salbă trist",,, „Greierele , și , furnica“ „Credinciosul Gib" care se joacă pe scena Teatrului „Licurici“ din localitate. Un fel de cronică, interesantă, nelipsită de stiigăciile inerente virstei, sosită din partea unui grup de pionieri din comuna Călugăra, reușește să reliefeze caltatea spectacolelor, cil și interesul cui care sutele de mici, spectatori le , urmăresc. ...Zile de vacanță plină, bogate și conținut și amintiri de neuitat petrec și pionierii orașului Bacău. La Casa pionierilor ei iau parte la activitatea in cercuri, la numeroase acțiuni cultural-educative. Membrii ansamblului coral-instrumental al școlii de muzică și arte plastice, după un reușit succes înregistrat in primele zile ale vacanței, se pregătesc intens încă de pe acum pentru feeria muzicală ce o vor prezenta cu ocazia zilei de 1 Iunie. Alte formații instrumentiste cum ar fi de exemplu, cea a fiilor de ceferiști, prezintă spectacole in cadrul cluburilor. Se pregătesc astfel și pentru faza orășenească a concursului pionierilor și școlarilor, așa cum fac de altfel și alte formații artistice. Și filele calendarului de vacanță nu se termină aici... Absolviți de grija permanentă a „temelor pentru miine“ și a ceasului deșteptător, unii pionieri din școlile regiunii noastre învață cintece, programe poezii, dansuri, pregătesc artistice, citesc cărți de literatură, alții iau basme, parte la excursia cu tema „Să ne cunoaștem împrejurimile". Cu toții, insă ,frățesc clipele vesele ale vacanței care constituie pentru ei nu numai un prilej de distracție, dar și de odihnă. Dapărare vor păși in noul trimestru a noi forțe de muncă. Micile gospodine.din cadrul cercului de gospodărie al Casei pionierilor din Barcăigv pe care ni le prezentăm în clișeul din stingă (jos) dovedesc încă de pe acum multă pricepere în arta culinară. în fotografia de sus: un aspect de la spectacolele de copii ce au loc pe scena teatrului „Licurici“ din localitate. I