Steagul Roşu, mai 1963 (Anul 18, nr. 3189-3213)

1963-05-03 / nr. 3189

k x > (Continuare în pag. a 3-a) ^ ft. a .. “ 1 \ "I ■' fit v * :• I #ETRIJA/lZr^vi ifWARA . " ■W Prolekrí din töste füríte unitivá! Nr. 3.189 (4.668) VINERI 3 MAI 1963 4 pagini 20 bani I / &Mb$3BP a$K-- laietii iutii au stalinit ei e iluzia si ziua la 1 Mai Mitingul și demonstrația din orașul Bacău Cuvîntul tovarășului Aurel Calimandric  Dragi tovarăși, Poporul nostru, alături de întreaga omenire muncitoare, sărbătorește astăzi tradiționala zi de I iVlsi — ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, ziua frăției muncitorilor de pretutindeni. Comitetul regional de partid și Comitetul executiv al Sfatului popular regional Bacău transmit un călduros salut și felicitări muncitorilor, țăranilor colectiviști, intelectualilor, tuturor oamenilor muncii din regiune cu prilejul «Castei mărețe sărbători. Tovarăși. De. 1. Mai oamenii muncii din Republica Populară Romînă trec în revistă cu îndreptățită mîndrie patriotică realizările de însemnătate istorică pe care le-au obținut sub conducerea încercată a Partidului Muncitoresc Român. A fost lichidată seculara înapoiere economică a Romîniei: înfățișarea Republicii.. Populare Romíne este astăzi aceea a unei țări înaintate, cu o industrie și o agricultură în continuă dezvoltare, cu uzine și fabrici moderne, cu tot mai multe așezăminte de cultură și învățămint, artă și sănătate. Poporul român întimpină 1 Mai cu onrodnic bilanț de realizări în înfăptuirea mărețelor sarcini trasate de cel de-al Ill-lea Congres, al partidului noștri. Se dezvoltă baza tehnico-materială a socialismului. Volumul producției industriale globale este aproximativ de 8 ori mai mare decît în 1948. Numai sporul producției industriale obținut în perioada 1960—1962 este de două ori și jumătate mai mare decît întreaga producție industrială a anului 1948. Realizăm mașini, utilaje și instalații perfecționate, cu calități și performanțe înalte. Țara noastră exportă astăzi tractoare, utilaj petrolier, strunguri, motoare electrice, transformatori de forță, nave,, utilaj, pentru industria chimică și a rafinării, care bucură de o bună apreciere, fiind recunoscute ca produse de calitate, la nivelul tehnicii mondiale. Se îmbunătățește continuu repartizarea teritorială a forțelor de producție, are loc ridicarea economică a regiunilor, raioanelor și orașelor rămase în urmă. Cine nu știe, de exemplu, ce înfățișare aveau acum două-trei decenii meleagurile regiunii noastre ? Astăzi în regiunea Bacău se înalță giganți ai industriei chimice, metalurgice, ai industriei energetice, petroliere, precum și diferite întreprinderi din alte ramuri ale industriei. Orașele regiunii se transformă sub ochii noștri în orașe moderne. Se schimbă și înfățișarea satelor, care devin din ce în ce mai frumoase. Vechilor orașe în continuă dezvoltare, li s-au adăugat orașe noi ca Bicazul, Oneștiul — cetatea chimiei, oraș care constituie mîndria regiunii și a întregii țări. Sărbătorirea zilei de 1 Mai coincide cu împlinirea unui an de la victoria istorică a poporului nostru — încheierea colectivizării agriculturii, eveniment care a marcat triumful deplin și definitiv al socialismului în Republica Populară Romînă. Ca urmare a muncii harnice a colectiviștilor și a ajutorului multilateral acordat de partid și de stat, gospodăriile agricole colective au obținut în anul trecut realizări însemnate.. Ca și în întreaga țară, colectiviștii din regiunea Bacău, uniți în cele 213 gospodării colective, muncesc pentru a Orașul Bacău a îmbrăcat în ziua de 1 Mai haină sărbătorească. Pretutindeni, la balcoane, la ferestre, pe frontispiciul clădirilor — steaguri roșii și tricolore străjuiesc portretele conducătorilor partidului și statului nostru, portrete« marilor dascăli ai proletariatului — Marx, Engels și Lenin. In piața Sfatului popular regional, deasupra tribunei oficiale drapate în roșu si conturată cu motive naționale, sub faldurile a zeci de steaguri roșii și tricolore, pe macheta unui mare glob pămîntesc se poate citi înflăcărată chemare la luptă a clasei muncitoare internationales „Proletari din toate țările uniti-vii“ . Pe fondul purpuriu al tribunei, cu litere albe este înscrisă lozinca: „Trăiască Partidul Muncitoresc Român", sub care se află portretele membrilor Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român. De asemenea, pe partea din față a tribunei, citim cuvintele : „Trăiască 1 Mai, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc !“. Este ora 9. Oamenii muncii aflați In piața Sfatului popular regional salută cu urâte și aplauze îndelungate pe conducătorii de partid și de stat. In tribuna oficială iau loc tovarășii: Gheorghe Roșu, membru al C.C. al P.M.R., prim-secretar al Comitetului regional Bacău al P.M.R., Gheorghe Ungurașu, Aurel Calimandric, Nicolae Olaru și Nicolae Botoșanu, secretari ai Comitetului regional Bacău al P.M.R., Ștefan Boboș, președintele Comitetului executiv al Sfatului popular regional Bacău, Ioan Ichim, primsecretar al Comitetului orășenesc Bacău al P.M.R., membri și membri supleanți ai Biroului Comitetului regional de partid, membri ai Comitetului regional de partid, membri ai Biroului Comitetului orășenesc Bacău al P.M.R., secretari ai Comitetului raional Bacău al P.M.R., membri ai Comitetului executiv al Sfatului popular regional. Sunt prezenți de asemenea în tribună numeroși invitați. Fanfara militară, aflată în piață, intonează Imnul de stat al Republicii Populare Române. Mitingul oamenilor muncii din orașul Bacău cu prilejul zilei de 1 Mai este deschis de tovarășul Ioan Ichim, prim-secretar al Comitetului orășenesc Bacău al P.M.R. la cuvîntul tovarășul Aurel Calimandric, secretar al Comitetului regional Bacău al P.M.R. Cuvîntarea este subliniată în repetate rînduri de puternice urate și ovații. Trec coloanele oamenilor muncii Pionierii - Trec pionierii din orașul Bacău. Sînt 4.000 mesageri ai primăverii îndreptîndu-se către tribuna oficială purtînd în sfrîint nenumărate buchete de flori cu care salută reprezentanții organelor de partid, și de stat și pe ceilalți tovarăși aflați în tribună. Rîndurile următoare poartă pe brațe tabloiurile conducătorilor noștri, șirul nîștiîlor demonstranți fiind urmat de purtătorii unei lozinci uriașă prin proporție și semnificație „Mulțumim din inimă partidului pentru copilăria noastră fericită“ Aproape 100 de pionieri aduc’ca argumente ale grijii pe care Id d poartă partidul, manualele primite grafiat.. Coloana continuă să se perinde cu rîndurile celor ce prin notele de 8, 9 și 10 pe care le poartă simbolic, dovedesc strădanie și vrednicie la învățătură, drept răspuns la condițiile minunate Create de regimul nostru democrat popular. Fii fericită, copilărie ! Pentru tine s-au înălțat și se înalță numeroase școli cu săli de clase luminoase și laboratoare. „Trăiască 1 Mai“ — iată ce răspund «j litere de flori, micii demonstranți. Apoi alți zeci de pionieri amplifică lozinca prin numeroasele cerculețe în (1.paimmii, iapa a. a 2-a). Marea de steaguri care încheie coloana primăverii noastre — pionierii — înaintează depărtîndu-se de tribună. Pentru un moment, coloana pare întreruptă. Acest moment de la demonstrația oamenilor muncii din orașul Bacău marchează începerea coloanei muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor și celorlalți oameni ai muncii din întreprinderile și instituțiile orașului. De tribună se apropie, purtată pe brațele a 4 muncitori, lozinca : „1 MA1“. Cei care duc această lozincă, scumpă tuturor oamenilor muncii, rostită astăzi din milioane de piepturi de pe întregul cuprins al globului pămîntesc, sînt muncitori evidențiați în producție de la fabrica de hîrtie și celuloză „Steaua roșie“ din Bacău. Cinstea de a demonstra în fruntea coloanei de demonstranți din orașul Bacău acordată colectivului de la „Steaua roșie“ nu este întîmplătoare. Acest lucru este strîns legat de faptul că în fabrică s-a muncit și se muncește cu multă însuflețire pentru îndeplinirea sarcinilor trasate de Congresul Ill-lea al partidului nostru. Așa se exlplică cîștigarea distincției de întreprin(Continuare în pag. a 2-a) Coloana fabricii de hîrtie și celuloză Colectivul fabricii „Partizanul De tribună se apropie coloana muncitorilor, inginerilor și tehnicienilor la fabrica de pielărie și încălțăminte „Partizanul“. In fruntea coloanei un car alegoric. Acesta ilustrează sugestiv străduințele colectivului de muncă de la „Partizanul“ pentru a crea modele de încălțăminte mereu mai frumoase și mai bune. Pe car se poate vedea macheta liniei tehnologice pentru fabricarea unui nou sortiment : sandale tip „Lido“. In jurul benzii, muncitorii executa operațiuni din procesul tehnologic. Pe car se mai află expuse produse ale întreprinderii cum ar fi: piele în diferite culori, talpă, bocanci în sortimente variate etc. După cazul alegoric echipa artistică de amatori a fabricii execută o suită de dansuri moldovene, pline de voie bună și exuberanță. Urmează un grafic care oglindește felul cur a crescut productivitatea muncii la această intreprinse Continuare în pag. a 2-a). Braț la braț cu primăvara atît de așteptată. 1 Mai s-a arătat și de astă dată o sărbătoare ce întinerește de la an la an mulțumită avîntului și veseliei pe care i-o imprimă poporul nostru, aflat de la an la an pe trepte mai înalte ale construcției socialismului conduse de partid, ale dezvoltării forțelor productive ale țării, ale ridicării nivelului de trai. In Piața Aviatorilor, deasupra tribunei principale se află un mare panou: globul pămîntesc înconjurat de un brîu roșu cu chemarea nemuritoare „Proletari din toate țările, uniți-vă ”. In partea cealaltă a pieței, portretele marilor dascăli a căror învățătură luminează calea progresului în zilele noastre — Marx, Engels și Lenin — se înșiră deasupra unei mari lozinci „Trăiască unitatea și coeziunea mișcării comuniste și muncitorești internaționale“. Pe mari pancarte sunt înscrise lozincile „Trăiască și să se întărească în veci prietenia și colaborarea frățească între poporul român și popoarele țărilor socialiste !“, „Trăiască pacea și prietenia între popoare !“. Este ora 9 dimineața. Miile de oameni din piață întîmpină cu urale îndelungate și aplauze furtunoase pe conducătorii partidului și statului. In tribuna oficială iau loc tovarășii: Gheorghe Gheorghiu-Dej, Gheorghe Apostol, Emil Bodnăraș, Petre Borilă, Nicolae Ceaușescu, Chivu Stoica, Alexandru Drăghici, Ion Gheorghe Maurer, Alexandru Moghioroș, Alexandru Birlădeanu, Dumitru Coliu, Leonte Răutu, Leontin Sălăjan, Ștefan Voitec, Mihai Dalea, Gh. Gaston Marin, membri ai Comitetului Central ai Partidului Muncitoresc Român, ai Consiliului de Stat și ai guvernului. In tribune sunt prezenți numeroși invitați: conducători ai instituțiilor centrale de stat și ai organizațiilor de masă, reprezentanți ai întreprinderilor și instituțiilor Capitalei, fruntași în întrecerea socialistă, academicieni și alți oameni de știință și cultură, generali și ofițeri superiori, ziariști. Sunt prezenți, de asemenea, numeroși oaspeți de peste hotare. In tribuna rezervată corpului diplomatic se află șefii misiunilor diplomatice acreditați în R. P. Romînă și alți membri ai corpului diplomatic. Fanfara militară aflată în piață intonează Imnul de stat al Republicii Populare Române. Mitingul este deschis de tovarășul Florian Dănălache, membru al G.C. al P.M.R., prim-secretar al Comitetului orășenesc București al P.M.R. la cuvîntul tovarășul Emil Bodnăraș, membru al Biroului Politic al C.C. al P.M.R., vicepreședinte al Consiliului de Miniștri al R. P. Române. Cuvîntarea este subliniată de urale și ovații puternice, începe marea demonstrație a oamenilor muncii. Ca un torent primăvăratic, încărcați cu flori, cu crengi înmugurite, cu panouri sărbătorești vestind succesele în muncă, bucureștenii, ore în șir, au manifestat cu înflăcărarea și voia bună devenite caracteristice anilor de libertate, de construire a vieții noi, socialiste. Cu planul îndeplinit pe primul trimestru al acestui an — an cu care am pășit in a doua jumătate a șese(Continuare în pag. a 3-a) ii fc I M 9 Cuvîntarea tovarășului Emil Bodnăraș Dragi tovarăși și prieteni. Stimați oaspeți de peste hotare, Poporul român sărbătorește astăzi, împreună cu oamenii muncii din întreaga lume, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, ziua luptei unite a clasei muncitoare de pretutindeni pentru pace, democrație și socialism. a] Cu acest prilej, Comitetul Central Partidului Muncitoresc Român, Consiliul de Stat și guvernul Republicii Populare Romîne transmit clasei muncitoare, țărănimii colectiviste, intelectualității, întregului nostru popor un fierbinte salut și felicitări pentru succesele dobîndite în dezvoltarea economiei și a culturii, în lupta pentru desăvîrșirea construcției socialismului. Salutăm din inimă pe oaspeții noștri, reprezentanți ai oamenilor muncii din alte țări, care împreună ai noi iau parte la această mare sărbătoare. Poporul român cinstește ziua de 1 Mai cu noi succese obținute în realizarea sarcinilor trasate de Congresul al Ill-lea al Partidului. Economia noastră națională crește rapid și în mod proporțional. Se înfăptuiește industrializarea țării și dezvoltarea multilaterală a agriculturii. Crește sistematic nivelul de trai al poporului. Muncitorii, inginerii și tehnicienii noștri, muncind cu avînt și pricepere au îndeplinit cu succes planul de stat pe primul trimestru al acestui an. Producția industrială obținută în primele trei luni ale anului 1963 depășește cu aproape 10 la sută producția trimestrului corespunzător al anului trecut și este de mai bine de odată și jumătate de ori mai mare decît întreaga producție industrială a României pe anul 1938. Țărănimea noastră colectivistă, harnică și pricepută, desfășoară cu forțe sporite și însuflețire munca ei rodnică pentru a întări și dezvolta gospodăriile colective și a mări producția agricolă vegetală și animală. Zeci de mii de tractoare și mașini de tot foiul însoțesc munca milioanelor de brate neobosite, în efectuarea la timp și în bune condiții a lucrărilor agricole, pentru asigurarea unei recolte bogate. Intelectualitatea țării noastre, slujind cu credință poporul, aduce prin talentul, priceperea și entuziasmul ei o valoroasă contribuție la dezvoltarea economiei naționale, la educarea tinerei generații, la înflorirea științei și a culturii. Rezultatele obținute de oamenii muncii de la orașe și sate în desăvârșirea orînduirii noastre socialiste le întăresc încrederea în forțele lor proprii, le sporesc dragostea și atașamentul față de încercatul lor conducător — Partidul Muncitoresc Român. Dragi tovarăși și prieteni. Forțele socialismului, ale progresului și ale păcii din întreaga lume sărbătoresc ziua de 1 Mai prin unirea mai strînsă a rîndurilor lor, printr-un nou avînt de luptă împotriva forțelor reacțiunii, ale imperialismului. Pentru primii demonstrând de 1 Mai de acum peste trei sferturi de secol socialismul era un tel îndepărtat. In zilele noastre, el este întruchipat într-un puternic sistem mondial, începuturile căruia au fost puse de Marea Revoluție Socialistă din Octombrie, creatoare a primului stat socialist din lume. Sub conducerea gloriosului Partid Comunist al Uniunii Sovietice, Întemeiat de marele Lenin, poporul sovietic înfăptuiește cu succes programul construirii comunismului și obține în această măreață operă victorii remarcabile. Succese de seamă dobîndesc popoarele din celelalte țări socialiste. Sistemul mondial socialist cîștigă noi poziții în întrecerea economică pașnică cu capitalismul și exercită o influență tot mai însemnată asupra dezvoltării întregii societăți umane. Relațiile de tip nou dintre statele socialiste, bazate pe deplina egalitate în drepturi, de respectarea strictă a suveranității naționale, pe colaborare și într-ajutorare tovărășească, în scopul întăririi fiecărei țări în parte și a sistemului mondial socialist în ansamblu, au o mare putere de înrîurire asupra tuturor popoarelor lumii. Transmitem salutul nostru de prietenie frățească popoarelor din țările socialiste, urîndu-le numeroase și însemnate realizări în făurirea noii orînduiri sociale, în lumea capitalistă, masaje populare, în frunte cu clasa muncitoare, se ridică cu tot mai multă vigoare împotriva jugului monopolurilor capitaliste și a exploatării. Ele luptă cu dîrzenie împotriva restrîngerii drepturilor democratice și a încălcării independenței și a suveranității naționale, împotriva pregătirilor de război, pentru apărarea intereselor lor vitale, pentru democrație, pace și progres social. Adresăm, în această zi de 1 Mai, oamenilor muncii din țările capitaliste, încercatelor lor partide comuniste și muncitorești, tuturor luptătorilor pentru progres, care înfruntă eroic teroarea burgheziei, un călduros mesaj de solidaritate frățească și de simpatie. Poporul nostru este solidar cu lupta popoarelor din Asia, Africa și America Latină pentru lichidarea colonialismului și a dominației imperialiste, sub orice formă s-ar prezenta ele. El sprijină noile state suverane în dobîndirea independenței lor economice, în opera de renaștere națională și dezvoltare pe calea progresului. Chezășia tuturor victoriilor dobîndite de sistemul mondial socialist, da mișcarea comunistă internațională o constituie coeziunea lor indestructibilă sub steagul marxism-leninismului și al internaționalismului proletar. Chemarea lansată de Marx și Engels — „Proletari din toate țările, uniți-vă !“ — răsună și o zi cu putere neslăbită. Credincioase acestei istorice chemări, partidele comuniste și muncitorești se călăuzesc după liniă elaborată în comun la Consfătuirile din 1957 și 1960, unindu-și eforturile în lupta împotriva exploatării, a reacțiunii și a forțelor agresive ale imperialismului, pentru victoria cauzei păcii și a socialismului. Astăzi, sute de milioane de oameni din toate țările, avînd convingeri politice, sociale și religioase diferite, își exprimă hotărîrea de a apăra pacea, de a împiedica imperialismul agresiv ca, prin război, să dezlănțuie o ca(Continuare în pag. a 3-a) Primii pe raion Gata cu araturile Conștienți de importanța efectuării lucrărilor agricole de primăvară într-un timp cît mai scurt și la un nivel agrotehnic ridicat, și în actuala campanie de primăvară colectiviștii din Berești- Bistrița, raionul Bacău, sînt fruntași. Astfel, planul de 395 hectare alături de primăvară a fost îndeplinit sută la sută încă de zilele trecute, iar la însămînțări total culturi de primăvară s-a realizat aproape 60 la sută. La obținerea acestui succes o contribuție deosebită au adus-o tractoriștii din brigada de tractoare nr. 9 de la S.M.T. Hemsiuși, condusă de comunistul Nicolae Acăr. Fruntași pe brigadă s-au situat tractoriștii Vasile Hălmăceanu și Toader Jugaru, care lucrează permanent în schimburi prelungite, noaptea la pregătirea terenului iar ziua la semănat. Terminînd arăturile, în momentul de față colectiviștii din Berești-Bistrița lucrează cu toate forțele la însămînțatul porumbului, lucrare ce se află într-un stadiu înaintat. LA SATE, 1 MAI SĂRBĂTORIT PRIN MUNCĂ Au terminat însămințările de primăvară 10 gospodării agricole de stat și 9 gospodării agricole colective Insămîntările din primăvara acestui an s-au desfășurat și se desfășoară într-un ritm intens în adevăratul sens al cuvîntului." Din zori pînă-n noapte, și chiar noaptea, s-a lucrat din plin pe întinsele ogoare ale colectiviștilor și gospodăriilor de stat. Zilele de 1 și 2 mai au fost sărbătorite la sate printr-o însuflețită întrecere în muncă. Gospodăriile de stat LETEA — Bacău, GIROV — Piatra Neamț, GRAȘI — Tg. Neamț, ZELETIN și PUFEȘTI — Adjud au terminat însămiințările în cinstea zilei de 1 Mai. Mecanizatorii de la gospodăriile de stat amintite s-au deplasat cu tractoarele pe ogoarele colectiviștilor din comunele vecine pentru a grăbi încheierea campaniei de primăvară. Și colectiviștii din TALPA, CĂCIULEȘTI și GHIGOEȘTI, SAVINEȘTI — Piatra Neamț, care au terminat însămințările în ziua de 1 Mai, au trecut cu tractoarele și atelajele la vecini. Elanul cu care au muncit pe ogoare la arat și însămînțat au condus la încheierea cu succes a actualei campanii de însămînțâri și colectiviștii din HOISEȘTI, MĂRGINENI, DOCHIA, GIROV și BODEȘTII DE JOS, raionul Piatra Neamț unde s-au însămîntat ultimele hectare ieri 2 mai. De asemenea, gospodăriile de stat CORDUN — Roman, OPRIȘEȘTI și SASCUT -- Adjud, SANDULENI — Tg. Ocna și ZĂNEȘTI — Buhuși au însămînțat ieri ultimele hectare cu porumb. Eforturile depuse în executarea araturilor și însămînțărilor din primăvara acestui an au scos în relief mulți fruntași. La G.A.S. Pufești, brigada condusă de inginerul Dumitru Smîntînă și brigada condusă de Elena Malinte s-au situat tot timpul cît a durat campania, în fruntea întrecerii socialiste. Dintre mecanizatorii care s-au distins prin volumul și calitatea lucrărilor efectuate merită menționați tovarășii Valentin Străoanu, Gheorghe Dinu, Tinel Vasilache, Ion Safe Ion, Vasile Ciolan și Teodor Misăilă. Mecanizatorii gospodăriei de stat Pufești și-au îndreptat apoi tractoarele spre ogoarele vecine ale colectiviștilor din Pufești, Păunești și Sascut- Tîrg. Pentru ca recoltele să fie cît mai bogate, muncitorii din G.A.S. Pufești au făcut lucrările necesare pe suprafețele cultivate cu grîu și, în continuare, ei administrează îngrășăminte chimice pe suprafețele însămînțate cu porumb. Totodată, prin porumb se pune fasolea (80 hectare deja), precum și dovleac (40 hectare) — culturi intercalate prin porumb. La G.A.S. Grași, raionul Tg. Neamț, după însămînțarea ultimelor 18 hectare cu porumb siloz și 10 hectare cu porumb boabe în ziua de 1 Mai, mecanizatorii s-au grăbit să intre în brazdă pe ogoarele colectiviștilor din TDU DAU (Continuare în pag. a 4-a) Inserarea se lăsase de mult. Undeva însă pe o tarla, numită de colectiviștii din Nănești — „Dealul viilor“, tractoarele nu și-au încetinit ritmul de lucru. Decuplînd de la semănătoare ele au intrat în brazdă. La lumina farurilor patru tractoare puternice trag brazdă după brazdă, pregătind de zor terenul pentru însămînțatul porumbului. — Sînt băieții noștri, ne spune tovarășul inginer Gheorghe Popescu, vice-președintele gh.e. Nănești, raionul Bacău. Astăzi, de pildă, fruntașul nostru Simion Olaru a semănat la porumb 12 hectare în loc de 8, iar acum a intrat din nou în brazdă, fiind în capul coloanei. — Și tovarășul Ioan Pradaeș și Gheorghe Sion și Mircea Micu, adică toți patru tractoriști sînt băieți unu și unu — completă discuția tovarășul loan Voicu, președintele gospodăriei colective. Intr-adevăr, dacă stai de vorbă ca oricare colectivist iți crește inima auzind cu cîtă stimă și dragoste vorbesc de tractoriștii care deservesc gospodăria lor, numindu-i cu deosebită intimitate „băieții noștri". Stima și dragostea colectiviștilor pentru cei 4 mecanizatori nu este întîmplătoare. Ea se datorește faptului că acești harnici tractoriști care lucrează aici de la înființarea gospodăriei, întotdeauna s-au străduit să facă numai lucrări de cît mai bună calitate și la timpul cerut de agrotehnică. De aceea, au sporit an de an recoltele la hectar pe tarlalele lucrate mecanizat. Cinste băieților noștri, spun cu mîndrie colectiviștii din Nănești, despre acești destoinici mecanizatori și au date. Pînă nu de mult, din planul campaniei de primăvară de 136 han. au realizat 117 han, ceea ce înseamnă că vor depăși în mod simțitor sarcinile stabilite inițial Ziua de 1 Mai au sărbătorit-o prin muncă, lucrînd cu entuziasm. ■ PETRE fLORANIȚA „BĂIEȚII NOȘTRI « IN CLIȘEU : Tractoristul frantaș S. Olaru, unul dintre „băieții noștri“, .Gospodăria agricolă colectivă. Nănești, raionul Bacău, j *