Steagul Roşu, mai 1965 (Anul 20, nr. 3809-3833)

1965-05-03 / nr. 3809

Oamenii muncii au sărbătorit cu entuziasm ziua de 1 MAI Proletari din toate tarile unitivá! ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL AL PMR SUISfMULUI POPULAR REGIONAL BACĂU 1 Nr. 3.809 (5.288) LUNI 3 MAI 1965 4 pagini 25 bani In piața Casei de cultură din orașul Bacău, predomina atmosfera sărbătorească. Pe frontispiciul tribunei oficiale a fost înălțată macheta globului pămintesc pe care, peste o ramură înflorită, era scris cu litere mari „1 Mai“, iar pe panglica purpurie ce-l înconjura se putea citi tradiționala chemare : „Proletari din toate țările ținiți-vă“. De asemenea, pe fundalul tribunei, drapată in roșu, sub portretele membrilor Biroului Politic al C.C. al P.M.R. este înscrisă lozinca „Trăiască Partidul Muncitoresc Român“. Ornamentul viu, cu motive naționale, ghirlandele de brad și ghivecile de flori care împodobesc tribuna formau un cadru primăvăratic ambiant. De altfel, în cinstea zilei de 1 Mai, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, întreg orașul a îmbrăcat haina sărbătorească de primăvară. Pretutindeni, la balcoane, la ferestre, pe clădiri fluturau steaguri roșii și tricolore, străjuind portretele conducătorilor partidului și statului nostru, portretele marilor dascăli ai proletariatului — Marx, Engels, Lenin. Este ora 9. Miile de băcăuani prezenți in piața Casei de cultură a orașului, pentru a lua parte la mitingul consacrat zilei de 1 Mai, intîmpină cu vii aplauze pe conducătorii organelor locale de partid și de stat. In tribuna centrală iau loc tovarășii: Gheorghe Roșu, prim-secretar al Comitetului regional Bacău al P.M.R., Aurel Calimandric, Gheorghe Ungurașu, loan Olariu și Gheorghe Ibănescu, secretari ai Comitetului regional Bacău al P.M.R., Ștefan Boboș, loan Ichim, Mihai Andrieș, Constantin Mitrofan și Vasile Gherasim, membri ai Biroului Comitetului regional Bacău al P.M.R., Maria Rădăuoi, Marin Ionel și Radu Cîrneci, membri supleanți ai Biroului Comitetului regional Bacău al P.M.R. De asemenea, in tribună se aflau membri ai Comitetului regional de partid, Comitetului executiv al Sfatului popular regional, Comitetului orășenesc al P.M.R. și ai Comitetului executiv al Sfatului popular orășenesc, conducători de instituții și întreprinderi, activiști de partid și de stat, numeroși fruntași în producție. Fanfara militară, aliniată pe un podium aflat în fața tribunei, intonează Imnul de stat al Republicii Populare Române. Mitingul oamenilor muncii din orașul Bacău a fost deschis de tovarășul Ioan Ichim, prim-secretar al Comitetului orășenesc Bacău al P.M.R. Despre importanța zilei de 1 Mai, a vorbit tovarășul Gheorghe Ibănescu, secretar al Comitetului regional de partid. Cuvîntarea a fost" subliniată' de puternice lirăle Țr ovații. ★ In fața tribunei oficiale au fost muncitorii, maiștrii și inginerii de la Uzina metalurgică din Bacău. Peste capetele lor fîlfîie numeroase steaguri roșii și tricolore. De asemenea, distingem în coloana metalurgiștilor numeroase panouri și lozinci, precum și mici cerculețe în care se află decupate inițialele P.M.R. și R.P.R. frumos împodobite. Metalurgiștii băcăuani raportează cu acest prilej frumoasele succese obținute în întrecerea socialistă în cinstea marii sărbători. Pe un panou, modele de vane decupate din plăci de polistiren expandat ilustrează sugestiv sporurile realizate la principalii indicatori de plan : producția globală îndeplinită în proporție de 101,9 la sută ; productivitatea muncii în proporție de 101 la sută ; economii la prețul de cost. La sărbătorirea zilei de 1 Mai au ținut să participe împreună membrii diferitelor formații de muncă din cadrul uzinei. Iată echipa lui Constantin Hangu, de la secția de montaj. Dintre membrii ei îi remarcăm pe Vasile Duseiuc, Gheorghe Ștefănică, Constantin Savin și alții. Echipa lor, datorită bunei calități a montajului executat, datorită hărniciei și priceperii membrilor ei, este fiine cunoscută de către întregul colectiv al uzinei. Stegulețul de echipă evidențiată în întrecerea socialistă și-a făcut un loc permanent la harnicii muncitori din echipa lui Hangu. La fel și la echipele conduse de Virgil Muscalu, de la lăcătușerie, Nistor Moraru de la turnătorie, Constantin Grădinaru de la sculerie. Alături de ei se află maiștri și ingineri fruntași în întrecerea socialistă cum sunt Ion Godea, Ion Bocancea, Iamandi Busuioc, Gheorghe Huțu și alții. MITINGUL fI HEITU UHUI Ilii i Bl Ilii Sunt reprezentanții cercurilor de la Casa pionierilor din Bacău. Pregătiți ca pentru lungi drumeții, gata de a cunoaște mereu noile frumuseți ale patriei, trec pionierii turiști. Astăzi toate porțile spre a cunoaște, a admira, le sunt deschise ! Sute și sute de pionieri, cu batiste roșii, galbene,și albaSie, cu baloane multicolore și fiori se perindă mereu, in grupuri imense, prin față tribunei. Sunt copiii, florile patriei, care își arată, o dată mai mult, dragostea și mulțumirea pentru viața lor fericită, părintelui drag, Partidul, și cu ocazia acestui 1 Mai / Fabrica de hîrtie și celuloză „Steaua roșie”1 La marea sărbătoare a celor ce muncesc, în coloana demonstranților ce pare fără sfîrșit, au fost prezenți și muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii Fabricii de hîrtie și celuloză „Steaua roșie". Brațele lor, deprinse cu mînuirea mașinilor, cu mîngîierea hîrtiei care din zi în zi devine mai trainică, mai albă, au purtat drapele roșii și tricolore, grafice care ilustrau în limbajul laconic al cifrelor hărnicia și iscusința colectivului de muncă. în primele rînduri ale coloanei au fost și muncitorii fruntași în întrecerea socialistă. Pe un grafic, două săgeți în continuu urcuș, ilustrează creșterea producției de celuloză și hîrtie a întreprinderii. Săgeata roșie însoțește procentele creșterii producției de celuloză : 1938 — 100 la sută, 1959 — 208 la sută, 1965 — 270 la sută. în aceeași perioadă producția de hîrtie a crescut cu mai bine de 100 la sută. Sînt succese dobîndite in decursul anilor de muncă avîntată. Hărnicia colectivului acestei întreprinderi s-a evidențiat și în întrecerea socialistă desfășurată pentru îndeplinirea angajamentelor luate în cinstea zilei de 1 Mai. De la începutul acestui an și pînă în prezent, producția globală a fost depășită cu 923.000 lei, producția marfă cu 1.964.000 lei, depășiri realizate în primul rînd prin creșterea însemnată a productivității muncii. Peste sarcina de plan au fost date 320 tone de celuloză, 130 tone de hîrtie, 51 Cuvîntarea tovarășului 9 Gheorghe Ibănescu — Text prescurtat Poporul român sărbătorește astăzi, împreună cu toate popoarele lumii, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, a luptei unite a clasei muncitoare de pretutindeni pentru pace, democrație și socialism. Vă rog să-mi permiteți ca în numele Comitetului regional de partid și al Comitetului executiv al Sfatului popular , regional să aduc tuturor oamenilor muncii din orașul și regiunea Bacău un salut tovărășesc și calde felicitări cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai. De Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, poporul român trece în revistă cu mîndrie marile succese pe care le-a obținut, sub conducerea încercatei călăuze — Partidul Muncitoresc Român. A fost lichidată pentru vecie exploatarea omului de către om. Marile obiective trasate de Congresul al III-lea al P.M.R. au devenit o realitate vie. Socialismul a învins în țara noastră definitiv și deplin. în continuare, vorbitorul a trecut în revistă marile realizări ale poporului nostru obținute pe drumul desăvîrșirii construcției socialiste.. Socialismul se construiește pentru ca oamenii muncii să se bucure de o viață îmbelșugată și fericită, avuțiile țării, forțele și capacitățile creatoare ale poporului fiind consacrate în întregime acestui scop nobil. Cresc neîntrerupt salariile reale ale oamenilor muncii de la orașe și veniturile țărănimii cooperatiste. Crește puterea de cumpărare a celor ce muncesc, oglindită de creșterea volumului mărfurilor desfăcute prin comerțul de stat și cooperatist. Construcția de locuințe a căpătat o amploare fără precedent, se desfășoară o largă acțiune de sistematizare urbanistică, de înfrumusețare a orașelor pe măsura epocii de adunei transformări pe care o trăiește poporul nostru, înflorește necontenit cultura în patria noastră. A fost generalizat învățămîntul de 8 ani, întregul învățămînt este gratuit. Manualele școlare pentru elevii claselor I—VIII se distribuie gratuit. Activitatea susținută a instituțiilor de artă, rețeaua de cluburi, cămine culturale, case de cultură, biblioteci, oferă un cadru larg pentru ridicarea continuă a nivelului de cultură al maselor, pentru îmbogățirea vieții spirituale a oamenilor muncii. Ziua de 1 Mai a fost întîmpinată de întregul popor cu noi succese în muncă. Ca și în întreaga țară, oamenii muncii din regiunea Bacău raportează astăzi cu mîndrie că producția globală industrială a regiunii a fost realizată, în frunte situînduse Trustul de extracție Moinești, Rafinăria din Orașul Gheorghe Gheorghiu-Dej, Rafinăria Dărmănești, Combinatul de îngrășăminte cu azot Piatra Neamț, I.R.I.C. Bacău, Fabrica de zahăr Roman, întreprinderea de prefabricate Roman, D.R.E.F. Bacău, C.I.L. Bacău și altele. Dezvoltarea in ritm rapid a industriei asigură neîntrerupt înzestrarea agriculturii cu tot mai tractoare, mașini, agricole de multe înalt nivel tehnic. Alături de muncitorii din industrie, țăranii cooperatori din regiunea Bacău, lucrătorii din stațiunile de mașini și tractoare și gospodăriile agricole de stat au întîmpinat ziua de 1 Mai intensificînd munca pentru terminarea la timp și în bune condiții a lucrărilor agricole din campania agricolă de primăvară. Oamenii de cultură, artă, știință, au întîmpinat, de asemenea, cu im Continuare in pag. a 3-a) Florile patriei Dintotdeauna, copiii au fost comparați cu florile. ...Copiii, asemeni florilor, din mugurele mic de viață, cresc, înfloresc, dau roade... Copiii, asemeni florilor, răspîndesc în jurul lor veselia și frumosul, sentimentele cele mai nobile. Aceeași comparație, multiplicată la mii de copii, la mii de flori, ne-a venit în minte privind marea revărsată de macii roșii ai cravatelor pionierești, în ziua întîiului de mai de anul acesta Deschizînd drum pionierilor, zeci de preșcolari asemeni florilor primăverii, se opresc în fața tribunei, descriind cu trupurile lor o floare, cea mai tînără dintre flori. Anunțat de sunetele vioaie ale trompetelor și tobelor, stolul pionierilor băcăuani trece prin fața tribunei, ridicînd în soare, împreună cu privirile vesele și zimbetul fericit, buchete de flori multicolore. Cinstea de a purta simbolurile dragi ale organizației de pionieri revine celor mai buni la învățătură din școlile orașului, iar grupul acestora este destul de mare... Doi pionieri poartă lozinca: „Trăiască P.M.R., părintele iubit al copiilor !“. In fața tribunei, ca un stol de fluturi albi, 16 pionieri se desprind din coloană și oferă celor aflați în tribună mari buchete de flori. Și mai departe, flori, manuale școlare, compuse, echere, note de 9 și 10 sunt purtate de acei care, în decursul anilor de școală, le sunt cei mai buni prieteni. în fața tribunei, coloana se oprește din mersul ei: 200 de pionieri, fluturind batiste roșii, scriu cu trupurile lor tinere . P.M.R., omagiu adus partidului, pentru cor Măria Usiericită. Frumos costumați, în pas de dans, formațiile de dansatori din școlile orașului Bacău demonstrează măiestria lor in fața tribunei. Apoi, cintînd la instrumentele preferate un cintec pentru 1 Mai, trec elevii Școlii de muzică din orașul Bacău Naturaliști, pictori radiofoniști, creatori de frumos, purtînd aparate, plante, tablouri și alte simboluri ale pasiunilor și preocupărilor lor, merg, frumos aliniați, prin fața tribunei. MITINGUL ȘI DEMONSTRAȚIA DIN CAPITALA 1 Mai 1965. In această zi de sărbătoare, Ziua solidarității internationale a celor ce muncesc, aproape 250.000 de bucureșteni și-au dat întîlnire în Piața Aviatorilor — tradiționalul loc al demonstrațiilor bucureștene. Piața Aviatorilor este împodobită sărbătorește. Steagurile fîlfîie în vîntul de primăvară, iar marele platou al pieței pare o grădină de flori multicolore. Deasupra tribunei centrale se află un mare glob pămîntesc, înconjurat de o panglică purpurie pe care sînt înscrise cuvintele ■ „Proletari din toate țările unifice“, iar deasupra se desfășoară un mare steag roșu, pe fondul căruia este înscrisă data festivă „1 Mai". Dedesubt, urarea „Trăiască 1 Mai, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, ziua frăției muncitorilor de pretutindeni", în fața tribunei centrale, de cealaltă parte a pieței, se înalță un medalion cu portretele genialilor dascăli ai proletariatului mondial — Marx, Engels, Lenin. Sub medalion se poate citi chemarea : „Trăiască unitatea țărilor socialiste, a mișcării comuniste și muncitorești internaționale". Deasupra tribunelor se află două mari steme, a statului și partidului nostru, însoțite de urările : „Trăiască și înflorească scumpa noastră patrie, Republica Populară Română !", „Slavă Partidului Muncitoresc Român, conducătorul încercat al poporului, inspiratorul și organizatorul tuturor victoriilor noastre !". Străjuite, de asemenea, de steaguri roșii și tricolore, se pot citi urările : „Trăiască poporul român constructor al socialismului”, „Să întîmpinăm cel de-al IV-lea Congres al Partidului Muncitoresc Român cu noi succese în opera de construcție a socialismului !". Ora 9. Miile de oamenii ai muncii aflați în piață, precum și invitații salută cu aplauze îndelungi și urale apariția la tribuna oficială a tovarășilor Nicolae Ceaușescu, Chivu Stoica, Ion Gheorghe Mauer, Gheorghe Apostol, Alexandru Bîrlădeanu, Emil Bodnăraș, Petre Borilă, Alexandru Drăghici, Alexandru Moghioroș, Dumitru Coliu, Leonte Răutu, Leontin Sălăjan, Ștefan Voitec, Mihai Dalea, Paul Niculescu-Mizil, Ute Verdeț, Petre Blajovici, Gheorghe Gaston-Marin, Gheorghe Rădoi, Gogu Rădulescu— conducătorii partidului și statului nostru. In tribună iau loc, de asemenea, membri ai Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Rămân, ai Consiliului de Stat și ai guvernului. .... Sunt prezenți in celelalte tribune conducători ai organizațiilor de masă și a instituțiilor centrale de stat, reprezentanți ai întreprinderilor și instituțiilor bucureștene, numeroși fruntași în în(Continuare în pagina a 111-a) Cuvîntarea tovarășului Alexandru Drăghici Dragi tovarăși și prieteni. Stimați oaspeți de peste hotare. Sărbătorim astăzi, împreună cu oamenii muncii de pretutindeni Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, ziua de luptă a clasei muncitoare internaționale pentru interesele ei vitale, pentru pace și socialism, pentru viitorul luminos al întregii omeniri. De douăzeci de ani oamenii muncii din România, cinstesc în condiții de libertate ziua de 8 Mai, sărbătoare scumpă a poporului muncitor. Cu prilejul acestei mărețe sărbători, Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român, Consiliul de Stat și guvernul Republici Populare Române adresează clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor cetățenilor patriei un călduros salut și felicitări pentru succesele obținute în dezvoltarea economiei și culturii, în opera de construire a socialismului și înflorire a patriei noastre scumpe ! Salutăm din inimă pe oaspeții de peste hotare care iau parte împreună cu noi la marea sărbătoare a solidarității și frăției muncitorilor din toate țările ! A devenit o minunată tradiție a oamenilor muncii din țara noastră să cinstească măreața zi de 1 Mai cu realizări însemnate în toate domeniile de activitate, însuflețiți de un fierbinte patriotism și de o înaltă conștiință socialistă, pătrunși de un optimism profund, oamenii muncii pun inepuizabila lor energie și capacitate creatoare în slujba înfăptuirii politicii partidului de dezvoltare economică și culturală a patriei, în interesul bunăstării și fericirii poporului. Muncitorii, inginerii, tehnicienii, desfășurînd larg întrecerea socialistă în cinstea zilei de x Mai, au îndeplinit în proporție de 101,6 la sută planul de stat pe primul trimestru al anului 1965, ultimul an al sesenalului. Producția industrială obținută în primele 3 luni ale acestui an depășește cu peste 14 la sută producția din aceeași perioadă a anului trecut. Importante sporuri de producție s-au realizat în industria siderurgică, chimică, energetică, a construcțiilor de mașini, în industria bunurilor de larg consum. Țărănimea cooperatistă, lucrătorii din gospodăriile de stat și stațiunile de mașini și tractoare muncesc pe ogoare cu hărnicie pentru a asigura recolte bogate, pentru a spori producția vegetală și animală în interesul ridicării bunăstării lor și a întregului popor. Oamenii de știință și cultură aduc o contribuție prețioasă la dezvoltarea în ritm rapid a economiei naționale, introducerea tehnicii moderne în producție, la îmbogățirea vieții spirituale și a tezaurului cultural al poporului român, înfățișarea nouă a patriei noastre, bilanțul bogat al tuturor înfăptuirilor de pînă acum sunt rodul muncii poporului nostru sub conducerea partidului. Masele largi populare urmează cu nemărginită încredere, dragoste și devotament Partidul Muncitoresc Român, Comitetul său Central. Mărețele succese repurtate pe drumul socialismului își au izvorul în politica înțeleaptă a partidului. Mergînd înainte pe drumul arătat de partid, oamenii muncii de la orașe și sate vor obține noi și strălucite victorii. Tovarăși și prieteni. In întreaga lume uriașe forțe sociale luptă împotriva imperialismului, pentru apărarea păcii, pentru dreptul popoarelor de a-și hotărî destinele lor, pentru democrație și libertate, în primele rînduri ale acestei lupte se află țările socialiste. Existența sistemului mondial socialist, succesele poporului sovietic în construirea comunismului, realizările celorlalte țări socialiste în construirea socialismului exercită o puternică înrîurire asupra întregii evoluții istorice a umanității, constituie un factor de seamă al luptei pentru pace și progres social. în prezent, este necesară mai mult ca oricînd unitatea țărilor socialiste, a partidelor comuniste și muncitorești — chezășia principală a triumfului cauzei socialismului în întreaga lume. Profund credincios principiilor marxist-leniniste ale internaționalismului proletar, partidul nostru militează perseverent pentru întărirea continuă a prieteniei și alianței frățești cu toate țările socialiste, pentru unitatea și coeziunea mișcării comuniste și muncitorești internaționale. Adresăm popoarelor prietene ale țărilor socialiste — Albania, Bulgaria, Cehoslovacia, China, Republica Populară Democrată Coreeană, Cuba, Republica Democrată Germană, Iugoslavia, Mongolia, Polonia, Ungaria, Uniunea Sovietică și Republica Democrată Vietnam — un fierbinte salut frățesc, sincere urări de noi succese în construirea socialismului și comunismului ! Transmitem un salut călduros de solidaritate frățească clasei muncitoare, tuturor forțelor progresiste din țările capitaliste care, în frunte cu partidele comuniste și muncitorești, luptă împotriva exploatării, împotriva dominației monopolurilor, pentru interesele lor vitale, pentru socialism. Exprimăm întreaga noastră simpatie, solidaritatea și sprijinul nostru popoarelor Asiei, Africii, Americii Latine, care luptă cu avînt pentru lichidarea definitivă a colonialismului, pentru apărarea și consolidarea independenței naționale, pentru dezvoltare economică și socială ! Alături de întreaga omenire iubitoare de pace, poporul român condamnă cu fermitate agresiunea imperialismului american împotriva poporului vietnamez, văzînd în aceasta un real pericol pentru pacea lumii. Ne exprimăm solidaritatea cu lupta dreaptă a poporului vietnamez pentru deplina eliberare și reunificare a patriei sale, cerem retragerea trupelor americane din Vietnam și respectarea dreptului poporului vietnamez la libertate și independență. Republica Populară Română promovează consecvent pe plan mondial relații bazate pe respectarea independenței și suveranității, egalității în drepturi și avantajului reciproc, neamestecului în afacerile interne. Țara noastră duce o politică externă de consolidare a păcii, de luptă activă împotriva acțiunilor agresive ale cercurilor imperialiste, de coexistență pașnică între țări cu sisteme social-politice diferite. Interesele vitale ale popoarelor impun, mai mult ca oricînd unirea tuturor forțelor care luptă pentru apărarea păcii. Se împlinesc luna aceasta două decenii de la istorica victorie asupra Germaniei naziste în cel de-al doilea război mondial. Aniversarea acestei victorii dă noi imbolduri luptei tuturor forțelor păcii și progresului pentru preîntîmpinarea unui nou război mondial, pentru salvgardarea și consolidarea păcii. ■ , ■Dragi tovarăși și prieteni, în viața partidului și poporului nostru va avea loc în curînd un eveniment istoric — Congresul Partidului Muncitoresc Român. Comitetul Central al partidului își exprimă convingerea că muncitorii, țăranii, intelectualii, toți oamenii muncii își vor înmulți eforturile pentru a obține, în cinstea Congresului partidului, noi victorii pe calea progresului economic, social și cultural al patriei noastre scumpe — Republica Populară Română. Sub conducerea Partidului Muncitoresc Român, a Comitetului său Central, înainte, spre noi victorii în desăvîrșirea construcției socialismului! • Trăiască poporul român, constructor al socialismului! Trăiască 1 Mai, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc ! Trăiască unitatea și coeziunea țarilor socialiste, a mișcării comuniste și muncitorești internaționale sub steagul marxism, leninismului! Trăiască pacea în întreaga lume ! Masă tovărășească la Palatul Snagov Sîmbătă la amiază, după marea demonstrație de 1 Mai a oamenilor muncii din Capitală, a avut loc o masă tovărășească la Palatul Snagov. Au participat tovarășii Nicolae Ceaușescu, Chivu Stoica, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Alexandru Bîrlădeanu, Emil Bodnăraș, Petre Borilă, Alexandru Drăghici, Alexandru Moghioroș, Dumitru Coliu, Leonte Răutu, Leontin Sălăjan, Ștefan Voitec, Mihai Dalea, Paul Niculescu- Mizil, Ilie Verdeț, Petre Blajovici, Gheorghe Gaston-Marin, Gheorghe Rădoi, Gogu Rădulescu, membri membri supleanți ai Comitetului Censural al Partidului Muncitoresc Român, membri ai Consiliului de Stat și ai guvernului, activiști de partid, numeroși vechi militanți ai mișcării muncitorești din țara noastră. în timpul mesei, tovarășul Nicolae Ceaușescu, prim-secretar al C.C. al P.M.R., a rostit un toast. Referindu-se la drumul glorios al partidului și la succesele strălucite obținute de poporul nostru sub conducerea partidului în opera de construire a socialismului, vorbitorul a felicitat pe cei prezenți pentru contribuția adusă la cauza partidului, atît în anii ilegalității, cit și în anii de făurire a societății noi. In încheiere, vorbitorul a toastat pentru partid, pentru poporul român, constructor al socialismului, pentru unitatea tarilor socialiste și a mișcării comuniste și muncitorești internationale sub steagul marxism-leninismului. Masa s-a desfășurat într-o atmosferă caldă, tovărășească. (Agerpres) (Continuare în pag. a 2-a) Poem despre primăvara lată, alerg dintr-un timp de zăpezi către zările strălucitoare dansînd ca o turmă de iezi, iată, mă întîmpină marele Soare. Și trec prin zile ca un joc de grădini, ca un vuiet alb de grădini amețite și las în urmă un ocean de lumini din timplele mele pornite Iată, limpezesc cerul înalt și azvnrl curcubee intre dimineață și seară, înfloresc liliacul în ciorchini și-l tresart și aerul sonorizez, o vioară. Înfrumusețez fruntea, orașelor toate cu diademe de stele arzind, din cîntece fac steaguri purpurate pisti, pămint fiu tuind, peste pămint fată, adun oamenii în coloane de pace, uriașe fluvii străbătind continente și vuietul lor în mări se preface, în o mie de imnuri prezente. Da, sunt în iarbă, în arbori, in flori, in inimi sunt și ard înalt ca para, sunt anotimpul marilor splendori, sunt Primăvara lumii, Primăvara ! RADU CÎRNECI