Steagul Roşu, mai 1968 (Anul 23, nr. 4738-4762)

1968-05-03 / nr. 4738

ANUL XXIII Nr. 4.738 (6.217) VINERI 3 MAI 1968 4 pagini 30 bani AJ, COMITEM JUDEȚEAN BACĂU AL P.G.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN PRfVIZORÍO| S3 Vizita conducătorilor de partid și de stat, la Fabrica de confecții și tricotaje București Cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși. Este pentru noi o mare plăcere de a lua parte la această manifestare sărbătorească a puternicului colectiv al Fabricii de confecții și tricotaje București, prilejuită de împlinirea a 20 de ani de la intrarea în funcțiune a întreprinderii. Dați-mi voie să vă transmit cu acest prilej un salut călduros din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat și a Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România. (Vii și puternice aplauze). Fabrica dv. a fost construită prin munca entuziastă a mii de tineri brigadieri, dintre care mulți au continuat apoi să lucreze aici, iar unii sunt astăzi muncitori fruntași, maiștri, au funcții de conducere în această întreprindere. Se poate spune că, o dată cu dezvoltarea fabricii, a crescut și colectivul de muncitori, tehnicieni și ingineri, devenind astăzi un colectiv puternic închegat, care își îndeplinește cu cinste sarcina de a da patriei produse de bună calitate, rezistente și cît mai frumoase. In cei 20 de ani de la înființare, întreprinderea dumneavoastră a obținut succese mari. Ea este astăzi cea mai mare fabrică de confecții și tricotaje din România. Produsele fabricii dv. se bucură de o bună apreciere, atît în țară cît și în străinătate. In ultimii ani au fost luate o serie de măsuri pentru îmbunătățirea activității întreprinderii, ceea ce a dus la creșterea producției, productivității muncii, la sporirea beneficiilor. Am vizitat astăzi două din sectoarele întreprinderii. Ne-a făcut o impresie deosebit de plăcută sectorul de prototipuri, care oglindește nivelul tehnic înalt al întreprinderii, preocuparea colectivului de a perfecționa continuu producția, de a realiza pe această cale o folosire cît mai rațională a mijloacelor materiale și de a pune la îndemîna muncitorilor mijloace de producție mai bune, pentru a obține producții sporite, de calitate ridicată. De aceea, tovarăși, doresc ca în numele conducerii de partid și de stat să vă felicit pentru rezultatele pe care le aveți în activitatea dv. (Aplauze prelungite, urale). Prin munca desfășurată de întregul colectiv, de conducerea întreprinderii, dumneavoastră aduceți o contribuție activă la înfăptuirea sarcinilor stabilite de Congresul al IX-lea al partidului privind dezvoltarea industriei bunurilor de consum, asigurarea populației muncitoare cu îmbrăcăminte, încălțăminte și în general, cu mărfuri mai multe, mai bune, mai frumoase, pentru ridicarea bunăstării materiale a poporului nostru. Cu prilejul acestui mare eveniment din viața întreprinderii și a colectivului de salariați - implinirea a 20 de ani de activitate— și pentru activitatea bună desfășurată în producție, întreprinderea a fost decorată cu „Ordinul Muncii“ clasa I, iar un număr de tovarăși au primit ordine și medalii ale Republicii Socialiste România. (Vii și puternice aplauze). Iumînînd ordinele și medaliile, am remarcat că, dacă în întreprindere aproape 80 la sută sunt femei, apoi la acordarea decorațiilor s-a întîmplat ca proporția să fie aproape inversă - mai mulți bărbați. (Aplauze). Nu vreau să-i supăr cu nimic pe bărbați, dar cred că rezultatele obținute de întreprindere nu pot fi despărțite de munca femeilor, care formează marea majoritate a colectivului întreprinderii. (Aplauze). Cred că tovarășii din conducerea de partid și de stat, care sunt aici, vor fi de acord cu mine de a mai acorda un număr de ordine și medalii numai pentru femei. (Aplauze puternice). Aș dori, cu prilejul înmînarii acestor înalte distincții să felicit călduros pe toți tovarășii, întreg colectivul întreprinderii, și pe toți cei decorați, pentru distincțiile primite, pentru cinstea ce li s-a făcut. (Vii aplauze).Totodată, aflînd că creșa intreprinderii dumneavoastră nu satisface toate cerințele, am stabilit ca încă în acest an să fie construită o creșa pentru 100 de locuri. (Aplauze prelungite). Dragi tovarăși. După cum știți, partidul și guvernul acordă o atenție deosebită dezvoltării industriei, care constituie baza întregului progres economic-social în România. In cadrul industrializării s-a dat o atenție deosebită industriei bunurilor de consum, în scopul satisfacerii tot mai depline a cererilor maselor largi ale întregului nostru popor. Este de înțeles că trebuie să acordăm și mai multă (Continuare în pagina a 11-a) Fabrica de confecții și tricotaje București, una dintre cele mai mari întreprinderi industriale ale Capitalei, a împlinit 20 de ani de existență. Este un eveniment deosebit, un prilej de bucurie și satisfacție pentru întregul său colectiv, care, prin muncă rodnică, a înmănuncheat în buchetul celor două decenii mari și însemnate succese. Răspunzînd invitației de a participa la marea lor sărbătoare, în mijlocul harnicilor muncitori, ingineri, tehnicieni de aici, au venit tovarășii Nicolae Ceaușescu, Gheorghe Apostol, Emil Bodnaraș, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Janos Fazekas, Dumitru Popa și Gheorghe Gaston Marin. La intrarea în fabrică miile de muncitori au salutat pe conducătorii de partid și de stat cu puternice ovații și urale. Înalții oaspeți au fost întîmpinați de Alexandru Sencovici, ministrul industriei ușoare, de colectivul de conducere al întreprinderii, reprezentanții organizațiilor de partid, sindicale și de tineret. Se vizitează expoziția „20 de ani de existență a fabricii". Prin numeroase panouri, grafice, fotografii, este înfățișat sugestiv drumul ascendent străbătut de această fabrică de la micile și rudimentarele ateliere Apaca la marea și moderna unitate de azi a industriei noastre ușoare. Se vizitează în continuare, stațiapilot a fabricii, unde sunt experimentate procedee tehnologice dintre cele mai moderne care urmează să fie generalizate în fabrică. In continuare sunt vizitate sala în care se află expuse produsele fabricii, sectorul II și sectorul tricotaje. Apreciind calitatea și bogăția sortimentelor, conducătorii de partid și (Continuare în pagina a lll-a) KH 110 üin §ü§ SEI EH 80S MITINGUL ȘI DEMONSTRAȚIA OAMENILOR MUNCII DIN BACĂU Preludiu al fructelor de sub petale, imn uriaș de bucurie, de gînduri și fapte care își cer primăvărate că trecere în revistă. ÎNTÎI MAI 1968 a cunoscut și aici, la Bacău, caracteristicile unei mari sărbători. I s-a spus „BUN VENIT!“ și nici o privire nu s-a înnourat pentru ploaia măruntă din zori. In cinstea acestui arminden, municipiul lui Bacovia a ridicat, o dată cu întreaga țară, fruntea de purpură, de aur și senin a steagurilor roșii și tricolore, a întretăiat văzduhul străzilor și răspîntiilor cu mii de stegulete, ghirlande și buchete, iar condeieri și pictori au încrustat pe zeci și sute de lozinci mărturia caldă a sutelor și miilor de băcăuani veniți să-i rostească iarăși : „SĂ NE TRĂIEȘTI ZI DE ÎNTÎI MAI — ZI A SOLIDARITĂȚII INTERNAȚIONALE A CELOR CE MUNCESC!“. Piața Casei de cultură era dominată de tribuna oficială, drapată sărbătoresc, împodobită cu drapele roșii și tricolore, cu flori și motive naționale. Deasupra tribunei se releva un glob pămîntesc purtînd inscripția 1 MAI și lozinca „Proletari din toate țările, uniți-vă !". Pe fundal erau așezate portretele membrilor Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., însoțite de lozinca „Trăiască Partidul Comunist Român, forța politică conducătoare a societății noastre !“. (Continuare in pagina a ll-a) Cuvîntarea tovarășului IOANCHIM ) prim-secretar al Comitetului județean Bacău al P.C.R., președintele Comitetului executiv al Consiliului popular județean provizoriu Alături de forțele progresiste din întreaga lume, poporul român sărbătorește astăzi într-o atmosferă de mare însuflețire și entuziasm - ziua frăției și solidarității internaționale a celor ce muncesc, în lupta pentru o viață mai bună, pentru drepturi democratice și progres, pentru triumful păcii și socialismului. Cu prilejul acestei minunate sărbători de primăvară, care de 79 de ani unește inimile și gândurile oamenilor muncii de pretutindeni în lupta lor pentru idealurile cele mai nobile, vă rog să-mi îngăduiți ca, în numele Biroului Comitetului județean de partid și al Comitetului executiv al Consiliului popular județean să vă adresez dumneavoastră, participanți la acest miting, locuitorilor municipiului Bacău, tuturor cetățenilor din întregul județ un călduros salut și cele mai sincere felicitări pentru rezultatele obținute in activitatea de înfăptuire a politicii înțelepte a partidului și guvernului nostru, urări de noi și însemnate succese, de sănătate și fericire personală. Entuziasmul și elanul de muncă, dăruirea și spiritul creator, hotărîrea tuturor oamenilor muncii de a traduce în viață sarcinile trasate de Congresul al IX-lea, de Conferința Națională, de plenarele Comitetului Central al partidului, izvorăsc din faptul că partidul reprezintă însăși conștiința maselor, expresia cea mai înaltă a năzuințelor și intereselor clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, întregii noastre națiuni. Sub conducerea partidului, poporul român a obținut strălucite victorii în toate domeniile : politic, economic și social-cultural. In continuare, tovarășul Ioan Ichim a reliefat succesele dobîndite de întregul nostru popor în înfăptuirea sarcinilor trasate de partid, relevînd contribuția oamenilor muncii din județul Bacău, care au obținut în acest an realizări însemate în îndeplinirea sarcinilor de plan, și rezultate economice bune. Țin să subliniez în mod deosebit — a spus vorbitorul succesele obținute de colectivele de muncitori, ingineri și tehnicieni de la Fabrica „Letea". Uzina metalurgică și Combinatul de industrializare a lemnului din Bacău, combinatele petrochimice de pe Valea Trotușului, întreprinderea minieră Comânești, schelele de extracție din Tg. Ocna, Moinești și Zemeș, Fabrica de postav Buhuși, întreprinderile de industrie locală și multe altele, pentru care merită toate felicitările importante realizări au obținut și țăranii cooperatori, lucrătorii din I.A.S. și S.M.T., care au depus o muncă susținută, plină de elan pentru executarea în bune condițiuni a lucrărilor din campania agricolă de primăvară. Numeroase unități s-au situat fruntașe, cinstind prin eforturile lor sărbătoarea de astăzi. O contribuție de seamă la realizările dobîndite in industrie, construcții, agricultură, în școli și facultăți, in instituțiile de sănătate, cultură și artă, au adus-o inginerii, arhitecții, medicii, profesorii și învățătorii, toți intelectualii județului nostru, care muncesc cu entuziasm și dăruire, bucurîndu-se pe drept cuvînt de stima și prețuirea noastră, a tuturor. Conduși cu înțelepciune și clarviziune de către partid, care unește în Continuare în pagina a IlI-a) Mitingul $1 demonstrația oamenilor muncii din Capitală La București, demonstrația oamenilor muncii s-a desfășurat în Piața A«daterilor. Peste 250.900 de bucureșteni au venit la demonstrație cu flori, cu numeroase grafice și pancarte care ilustrează progresele patriei noastre socialiste, rezultatele transpunerii în viață a istoricelor hotărîri ale Congresului al IX-lea și ale Conferinței Naționale a partidului. Piața Aviatorilor a îmbrăcat haină festivă. Deasupra tribunei centrale se află un mare glob pămîntesc și un steag roșu cu data festivă — 1 Mai. Pe o eșarfă purpurie ce înconjoară globul este înscrisă chemarea : „Proletari din toate țările, uniți-vă“, iar dedesubt urarea: „Trăiască 1 Mai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, ziua frăției muncitorilor de pretutindeni !“. Sunt, de asemenea, înscrise urările : „Trăiască Partidul Comunist Român, conducătorul încercat al poporului, inspiratorul și organizatorul victoriilor noastre!", „Trăiască și înflorească scumpa noastră patrie — Republica Socialistă România !". De cealaltă parte a pieței, deasupra tribunei se înalță un mare medalion cu portretele dascălilor proletariatului : Marx, Engels, Lenin, iar dedesubt urarea : „Trăiască unitatea țărilor socialiste, a mișcării comuniste și muncitorești internaționale". Medalionul este încadrat cu urările : „Trăiască poporul român, constructor al socialismului!", „Trăiască pacea și prietenia între popoare ! Sute de drapele roșii și tricolore flutură deasupra mulțimii aflate în piață pentru a lua parte la miting. Oamenii muncii poartă stema partidului și a țării, portretele membrilor Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. Ora 9. »- Miile de oameni ai muncii aflați în piață salută cu aplauze și urale îndelungi sosirea conducătorilor partidului și statului nostru, în tribuna centrală iau loc tovarășii : Nicolae Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Emil Bodnaraș, Paul Niculescu-Mizil, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Maxim Berghianu, Florian Dănălache, Constantin Drăgan, Janos Fazekaș, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Vasile Vîlcu, Ștefan Voitec, membrii supleanți ai Comitetului Executiv și secretarii C.C. al P.C.R., vicepreședinții Consiliului de Stat și ai Consiliului de Miniștri, în tribună iau loc, de asemenea, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului. Sunt prezenți conducători ai instituțiilor centrale și organizațiilor obștești, reprezentanți ai întreprinderilor și instituțiilor bucureștene, muncitori fruntași în producție, academicieni și alți oameni de știință și cultură, generali și ofițeri superiori, ziariști. La demonstrație asistă șefi ai misiunilor diplomatice acreditați în țara noastră și alți membri ai corpului diplomatic. In tribune se află numeroși oaspeți de peste hotare. Fanfara militară intonează Imnul de stat al Republicii Socialiste România. Tovarășul Dumitru Popa, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal București al P.C.R., deschide mitingul oamenilor muncii din Capitală. Ia cuvîntul tovarășul Emil Bodnarașe, membru al Comitetului Executiv, al prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. ★ Aerul proaspăt al dimineții de mai vibrează de sunetele înalte ale trompetelor pionierești, anunțînd începerea marii demonstrații. Copiii pășesc solemn, fluturînd tricolorul scump al țării și drapelul organizației lor. na Un grup de pionieri urcă la tribaoficială, oferind conducătorilor partidului și statului nostru buchete de flori, o dată cu gîndul de caldă recunoștință pentru Partidul Comunist Român, părintele iubit al tinerilor vlăstare din țara noastră, își fac apariția coloanele de oameni ai muncii. De la înălțimea tribunei, coloana pare un adevărat fluviu din ale cărei vii unduiri se înalță mii de steaguri roșii și tricolore, pancarte pe care sînt înscrise urări pentru întărirea solidarității internaționale a celor ce muncesc, pentru triumful păcii pe toate meridianele pămîntului. Demonstranții poartă cu dragoste portretele conducătorilor partidului și statului, în Numeroase care alegorice, aflate fruntea colectivelor din marile întreprinderi, însoțite de grafice panouri, ilustrează prin graiul cifreșilor vigoarea și dinamismul economiei bucureștene. Succesul cu care oamenii muncii din Capitală se prezintă la marea demonstrație a zilei de ! Mai materializează sensul profund științific și realist al hotărârilor celui (Continuare în pagina a l!-a) Cuvîntarea tovarășului EMIL BODNARAȘ Dragi tovarăși. Stimați oaspeți de peste hotare. Sărbătorim astăzi, împreună cu clasa muncitoare de pretutindeni, cu forțele muncitorești revoluționare din toate țările, cu întreaga omenire progresistă, Ziua solidarității și frăției internaționale a oamenilor muncii în lupta lor pentru o viață demnă și liberă, pentru independență națională și eliberare socială, pentru democrație, socialism și pace. Cu prilejul acestei mari sărbători, Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Consiliul de Stat și Consiliul de Miniștri adresează muncitorilor, țăranilor, inginerilor și tehnicienilor, oamenilor de știință, cultură și artă, întregului popor muncitor al țării un salut tovărășesc și calde felicitări pentru bogatele înfăptuiri în economie, știință și cultură, in înflorirea României socialiste. Salutăm cu căldură pe toți delegații și invitații de peste hotare, a căror prezență la această tradițională manifestare populară exprimă prietenia și solidaritatea dintre popoarele noastre, insuflețite de țelurile nobile ale păcii și progresului social. Sărbătorim ziua de 1 Mai sub semnul activității intense și larg desfășurate pentru realizarea programului de desăvîrșire a construcției socialiste elaborat de Congresul al IX-lea al Partidului Comunist Român, întregit de importantele hotărîri ale Conferinței Naționale - izvoare de profunde înnoiri in societatea noastră socialistă. Măsurile complexe de îmbunătățire a organizării economice și administrative, a tuturor formelor și metodelor de conducere a vieții sociale dau un puternic impuls construcției socialiste, creează condiții pentru afirmarea largă a spiritului novator, constructiv al oamenilor muncii, pentru afirmarea cu mai multă vigoare a potențialului material și spiritual al națiunii noastre socialiste. Desfășurând o muncă plină de energie și pricepere, colectivele de muncitori, ingineri și tehnicieni realizează cu succes obiectivele planului pe anul în curs, asigurînd dezvoltarea in ritm susținut și modernizarea continuă a industriei - temelia propășirii întregii economii naționale, a creșterii nivelului de civilizație și bunăstare al întregului popor. Preocuparea perseverentă de organizare științifică a producției și a muncii, de mobilizarea rezervelor și valorificarea deplină a posibilităților de care dispun întreprinderile noastre se concretizează în noi și însemnate succese, în ridicarea producției și a productivității muncii, în creșterea eficienței economice în industrie, construcții, transporturi și în celelalte ramuri ale economiei naționale. Constatăm cu deosebită satisfacție că pe trimestrul întii al anului curent, planul producției industriale a fost realizat in proporție de 102,2 la sută, ceea ce reprezintă o creștere față de aceeași perioadă a anului trecut de 12,1 la sută. Productivitatea muncii a crescut pe aceeași perioadă cu 9,9 la sută, ilustrind din plin dinamismul caracteristic economiei noastre. Răspunzînd chemării partidului, întreaga țărănime, mecanizatorii, inginerii și tehnicienii, toți lucrătorii de pe ogoarele țării muncesc cu hărnicie pentru ridicarea producției, pentru efectuarea în bune condițiuni a tuturor lucrărilor agricole și asigurarea unor bogate recolte. Crește continuu contribuția agriculturii la avuția națională și la ridicarea nivelului de trai al populației. Invățămîntul, știința, arta, literatura factori esențiali în procesul de edificare a societății socialiste - înregistrează noi și remarcabile realizări care îmbogățesc patrimoniul spiritual al patriei și contribuie la progresul ei multilateral, la desăvîrșirea valorilor spirituale ale poporului nostru în tezaurul culturii și științei universale. Măsurile adoptate de recenta Plenară a Comitetului Central privind perfecționarea învățâmîntului de cultură generală, profesional, tehnic și superior vor întări și mai mult funcția socială a școlii, rolul ei în procesul de ridicare a nivelului de cultură și civilizație a poporului nostru. In înfăptuirea marilor sarcini ale construcției socialiste a continuat să se întărească unitatea dintre muncitori, țărani și intelectuali, dintre toți cetățenii țării, indiferent de naționalitate - temelia de granit a societății noastre socialiste. Dezvoltarea impetuoasă a economiei, științei și culturii, adincirea continuă a democrației socialiste creează condiții tot mai prielnice pentru participarea constructivă a maselor largi la conducerea treburilor obștești și de stat. O importanță deosebită, principială și practică pentru dezvoltarea democrației socialiste revine hotărîrilor recentei Plenare a Comitetului Central al Partidului Comunist Român, puternică manifestare a forței și vitalității partidului nostru, care demonstrează în mod grăitor înalta sa responsabilitate față de popor, față de principiile umanismului socialist și hotărîrea neșovăitoare de a asigura întărirea și respectarea deplină a legalității socialiste, a drepturilor și libertăților democratice consfințite de Constituția țării. Poporul nostru se înfățișează la aceasta tradițională sărbătoare cu un (Continuare in pagina a lll-a) Masa tovărășească în parcul Palatului Snagov Comitetul Central al Partidului Comunist Român, a oferit, după marea demonstrație de 1 Mai a oamenilor muncii din Capitală, o masă tovărășească în parcul Palatului Snagov. Au luat parte tovarășii Nicolae Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Emil Bodnaraș, Paul Niculescu-Mizil, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Maxim Berghianu, Florian Dănălache, Constantin Drăgan, Janos Fazekaș, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Vasile Vîlcu, Ștefan Voitec, membrii supleanți ai Comitetului Executiv, secretarii C.C. al P.C.R., vicepreședinți ai Consiliului de Stat și ai Consiliului de Miniștri. Au luat parte, de asemenea, membri ai C.C. al P.C.R. ai Consiliului de Stat și ai guvernului, conducători ai unor instituții centrale și organizații obștești, numeroși membri de partid din ilegalitate și alți vechi militanți ai mișcării muncitorești din țara noastră, activiști de partid, generali și ofițeri superiori, conducători ai unor mari întreprinderi bucureștene, oameni de știință, cultură și artă, în timpul mesei, care s-a desfășurat într-o atmosferă caldă, tovărășească, a luat cuvîntul, primit cu puternice și îndelungi aplauze, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al C.C. al P.C.R. (Agerpres) CUVÎNTUL ROSTIT DE TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Stimați tovarăși. Această masă este închinată tradiționalei zile de 1 Mai, Sărbătoarea primăverii, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc din întreaga lume. Mulți dintre dumneavoastră au participat la numeroase sărbătoriri de 1 Mai în condițiile grele ale regimului burghezo-moșieresc. Era în tradiția mișcării noastre muncitorești, a partidului nostru, de a sărbători 1 Mai ca zi de luptă împotriva asupririi, pentru drepturi și libertăți democratice, pentru o viață mai bună, pentru o societate în care cei ce muncesc să se simtă cu adevărat stăpîni pe munca lor, pe destinele patriei lor. Sărbătorim acum ! Mai în condițiile în care clasa muncitoare, țărănimea, intelectualitatea, întregul popor a devenit stăpîn pe destinele sale, și, sub conducerea partidului comunist, făurește orînduirea pentru care s-au jertfit mulți din luptătorii de frunte ai poporului român. Putem spune, intr-adevăr, că, pentru noi, astăzi ! Mai e o zi de sărbătoare, in care poporul nostru trece în revistă victoriile obținute în construcția socialismului, în făurirea vieții noi, în dezvoltarea continuă a economiei, științei, culturii, în ridicarea nivelului său de viață. Sînt minunate victoriile pe care poporul român le-a obținut sub conducerea partidului în făurirea noii orinduiri sociale. Aceste victorii au fost dobîndite pentru că partidul nostru a știut să învingă greutățile, a știut să conducă poporul român, în condițiile grele, din succes în succes pe calea socialismului. Tot ceea ce a cucerit poporul român se datorește faptului că el i-a avut în frunte pe comuniști, care au dat totul, unii chiar viața, pentru fericirea maselor muncitoare. Știm, tovarăși, că în această luptă au existat, așa cum am subliniat la ultima plenară și o serie de greșeli, s-au comis și unele abuzuri. Se știe însă că acestea nu caracterizează partidul nostru, ele au fost și sunt condamnate de partid, de poporul român. In decursul veacurilor poporul nostru a trecut prin multe greutăți, dar întotdeauna a dat dovadă de omenie, de umanism, de dragoste pentru toți oamenii muncii. Lui nu i-a plăcut, nu-i place, și nu-i va place niciodată nedreptatea și mai cu seamă nedreptatea împotriva propriilor săi fii de seamă, a militanților ridicați din rândurile sale. Iată de ce Comitetul Central a considerat ca o obligație în fața partidului, a națiunii, să restabilească adevărul, să dezvăluie abuzurile care s-au comis. Noi am pornit la luptă pentru a făuri societatea socialistă, considerînd că aceasta trebuie să fie cea mai dreaptă societate din lume , de aceea trebuie să înlăturăm tot ceea ce nu este in firea și în caracteristica acestei societăți, să luăm toate măsurile pentru ca niciodată să nu mai poată avea loc in societatea noastră socialistă abuzuri și ilegalități. Noi ne îndeplinim prin aceasta și o îndatorire față de clasa muncitoare internațională, care privește cu simpatie și speranță spre țările care construiesc socialismul. Avem obligația internaționalistă față de clasa muncitoare, față de toate popoarele care doresc să făurească orinduirea socialistă, să demonstrăm că socialismul, orânduirea noastră nouă este incomparabil superioară orînduirii vechi capitaliste. Am realizat mult în domeniul dezvoltării bazei materiale a socialismului, în ridicarea nivelului de trai al poporului. Oamenii spun însă pe bună dreptate : e bine că se ridică fabrici, că se dezvoltă agricultura, știința, cultura, dar ne interesează și cum trăiesc oamenii și cum se manifestă personalitatea umană in viața socială. Există, intr-adevăr, posibilitatea ca socialismul să asigure dezvoltarea multilaterală a personalității umane ? Noi răspundem : da. Numai socialismul asigură această posibilitate, pentru că el este orinduirea socială cea mai dreaptă, în care au fos lichidate o dată pentru totdeauna clasele exploatatoare, inegalitățile economice, au fost create condițiile pentru asigurarea egalității depline a cetățenilor, pentru manifestarea multilaterală a personalității umane. Iată sensul hotărîrilor ultimei Plenare a Comitetului nostru Central. Iată de ce întregul popor a primit aceste hotărîri cu încredere deplină în partid, în Comitetul Central. Demonstrația de astăzi din Capitală a dovedit cu altă încredere, cu cît entuziasm urmează poporul nostru partidul, Comitetul Central. El este convins că partidul nostru, conducerea sa, vor face totul pentru a asigura desăvîrșirea construirii socialismului în România pe plan material și spiritual, pentru a crea poporului o viață demnă de orinduirea socialistă și comunistă. Aceasta este sarcina și îndatorirea fiecărui comunist, începând de la conducerea de partid și de stat pînă la ultimul membru al partidului. Vom putea spune că ne-am îndeplinit îndatorirea față de popor numai atunci cind vom asigura o viață îmbelșugată, o existență materială și culturală înaltă pentru fiecare membru al societății. Pentru aceasta, tovarăși, am luptat în condiții grele, am fost gata să ne dăm viața și mulți dintre noi chiar și-au dat-o. Acum, când îndeplinim rolul de cinste de partid conducător al națiunii române socialiste, trebuie să facem totul pentru a îndreptăți încrederea poporului. Sunt convins că fiecare membru de partid, indiferent de funcția pe care o are, va munci neabătut, își va îndeplini îndatorirea sacră față de partid, față de poporul căruia ii aparține. Propun să ridicăm acest pahar pentru partidul nostru comunist, pentru poporul român, constructor al socialismului, unindu-i viață îmbelșugată, fericită, în societatea comunistă. In sănătatea dumneavoastră, tovarăși I