Steagul Roşu, octombrie 1969 (Anul 24, nr. 5178-5203)

1969-10-09 / nr. 5185

Pag- 2 In frunte, uteciștii! Sînt binecunoscute sarcinile de importanță capitală, trasate de Congresul al X-lea al P.C.R., privind dezvoltarea învățămîntului de toate gradele. In mod special, o atenție deosebită este acordată creșterii considerabile a numărului muncitorilor calificați prin școli profesionale, în raport cu cerințele crescînde determinate de dezvoltarea economiei naționale. In acest context responsabilitățile organizațiilor U.T.C. din școlile profesionale vor fi mult sporite. Pentru a cunoaște cum se va desfășura, în noul an școlar, activitatea organizației U.T.C. din cadrul Grupului școlar de chimie din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej, ne-am adresat tovarășului Vasile Ciubotaru, îndrumător U.T.C. — Care sunt proiectele organizației U.T.C. și ce prefigurează ele, în esență, încă de la începutul noului an școlar ? — încă din primele zile, în atenția comitetului U.T.C. al școlii a stat problema ridicării calitative a muncii de educație politico-ideologică, patriotică și moral-cetățenească a elevilor. Uteciștii din anii II și III sunt înscriși în cercuri de studiere a politicii interne și externe a partidului și statului nostru. Informarea politică, bilunară, fiind organizată, pe baza întrebărilor și răspunsurilor, cu toți elevii. Cei din anul I, „bobocii“ școlii cum îi numim, vor participa și la diferite expuneri pe teme moral-cetățenești. Temele sunt conturate de pe acum : „Respectul reciproc, atribut al bunei cuviinte“,..Cum să ne comportăm în societate“, „Normele socialiste ale conviețuirii în comun“ etc. In scopul formării unei atitudini comuniste față de muncă, avem, de asemenea, preconizate diverse acțiuni. Numai prin munca patriotică spre exemplu, vrem să depășim cele 14.000 ore efectuate în cursul anului trecut. — Considerăm util să vă referim la ceea ce se înscrie în procesul muncii de educație pe care o desfășoară organizația U.T.C. în ținutul elevilor, pe profesii sau clase. In primul rînd, pentru elevii anului I. — Pentru elevii anului I vom organiza, atit pe meserii cît și pe grupe de clase, acțiuni care să contribuie la formarea unei atitudini conștiente față de muncă, față de meseria aleasă. In sensul acesta, programul de activitate pe anul în curs prevede întîlniri cu muncitori fruntași, ingineri, care să împărtășească din experiența lor, să vorbească despre frumusețea meseriei alese. Pentru lărgirea orizontului, de cunoștințe se stau la dispoziție și cercurile pe obiecte (literatură, chimie, matematică, fizică). Anticipăm și pregătirile pentru diferitele concursuri pe meserii, ca, de exemplu, cel intitulat „Cine știe, cîștigă“ la care, anul trecut, în cadrul fazei pe țară, am obținut două mențiuni la meseria de lăcătuși mecanici. Organizația de tineret, sub directa îndrumare a organizației de partid din școală, va organiza acțiuni care să contribuie la ridicarea nivelului la învățătură al elevilor, la educarea lor în spiritul moralei comuniste. Sălile de clasă spațioase, condițiile de pregătire și însușire a cunoștințelor predate, baza tehnicomaterială de care dispune Grupul școlar de chimie, creează premisa pregătirii unor viitoare cadre de muncitori și maiștri care să poată mînui cu pricepere cele mai noi mașini și utilaje cu care este și va fi înzestrată industria noastră chimică. Interviu consemnat de Candiano PRICEPUTU „Mult succes și de acum înainte !“ — pare să spună strîngerea de mină și sărutul părintesc al comandantei de detașament, tov. Ana Zaborilă. Instruirea comandanților de detașamente de la școlile generale cu clasele I-IV Din inițiativa Consiliului județean Bacău al Organizației pionierilor, recent s-a făcut instruirea comandanților de pionieri de la școlile generale cu clasele I—IV. La această instruire comandanții au fost informați despre principalele sarcini ce le revin în noul an școlar, despre programarea activității pionierești și metodica desfășurării acesteia. De asemenea, ei au asistat la activități practice (adunarea de alegere a activului pionieresc la Școala generală nr. 19 Bacău, comandantă învățătoare Dorina Țarnă). Prof. P. JUVERDEANU „Am cravata mea. Sunt pionier!.. Școala generală nr. 30 din Bacău a cunoscut, într-o după-amiază frumoasă de toamnă, animația caracteristică unor mari evenimente. Coridoarele școlii răsunau de glasurile cristaline ale copiilor. Peste tot era un du-te vino. Se citea pe fețele tuturor «reocuparea ca activitățiler pionierești care fuseseră programate să reușească pe deplin. Intr-adevăr, acum, la început de an școlar, adunările de alegeri și discutarea programelor de activitate pentru trimestrul I reprezentau pentru purtătorii cravatelorpurpurii un lucru cu totul și cu totul deosebit. Și mai era ceva care accentua fastul evenimentului : trebuiau să fie numiți în organizația de pionieri eitiva școlari cunoscuți de colegii lor ca destoiniri, conștiincioși. „Ne-am gîndit ca astăzi să desfășurăm aolonări la detașamentele claselor a III-a C! (comandantă în v. Ara Zaborilă, a III-a P (înv. Ma’’în Melean! și a III-a K (înv. Iolanda Filimon!“ — ne spune învățătorul Vasile Huianu, comandantul unității de pionieri. Am pătruns încet pe ușa clasei a IlI-a C. „Pentru depunerea legămîntului sub drapelul paterei, vă aliniați !“. încărcați de emoții, patru școlari au început să rostească rar, cu vocea vibrîndă, legămîntul solemn prin care se angajează să fie mai buni, mai cinstiți, să mulțumească astfel pentru dragostea cu care sînt înconjurați de partid. Și sîntem încredințați că Păvăloaie Gabriela. Moraru Silvia și ceilalți copii, care au primit cravate roșii de pionieri, vor ști să răsplătească prin rezultate bune la învățătură, printr-o comportare frumoasă, dragostea pe care le-o poartă cei din jur. Intr-o clasă alăturată, pionierii detașamentului clasei a III-a D. discutau cu multă însuflețire programul de activitate. „Sah la rege“ (concurs de șah cu o fază pe detașamente, apoi pe unitate, vizita la Muzeul sătesc din Prăjești, concursul ..Să cunoaștem statutul organizației de pionieri“, vizionarea spectacolului cu piesa „Depărtarea“ și întîlnirea cu realizatorii lui, ca și organizarea, în perspectivă, a unei serbări cu obiceiuri de Anul Nou — sunt cîteva din punctele de rezistență ale unui program ce a suscitat atenția tuturor pionierilor. Și pentru că era vorba de activitatea lor, mulți s-au ridicat și au propus alte si alte acțiuni vizionarea interesante, muzeelor de științele naturii și de istorie, o drumeție în afara orașului etc. De altfel, comandanți de detașament cu greu a putut opri avalanșa de propuneri (toate, neapărat, pentru trimestrul I !I promițîndu-le copiilor că o parte din dorințele lor vor fi, cu siguranță, îndeplinite în trimesele următoare. ...început de drum doar. La capătul lui vor fi culese roadele. Sînt roadele unei copilării fericite, a celor care poartă rode de pionier,cravata „Și mă mîndresc cu ea. Sînt pionier !“. Constantin LUPU ii Generalizarea experimentarii noului sistem de salarizare și majorarea salariilor In agricultură (Urmare din pagina I) vor beneficia de premii în cursul anului pentru rezultate deosebite în muncă și de gratificații la finele anului în funcție de depășirea venitului net pe fermă sau a beneficiilor planificate pe întreprindere. In cazul lucrătorilor din întreprinderile de mecanizarea agriculturii, se pot acorda premii pentru depășirea planului de venituri al întreprinderii. Totodată, li se pot acorda premii pentru depășirea producției planificate la principalele culturi din C.A.P.-urile deservite. Pentru aceasta, C.A.P. pot constitui un fond de premiere în limita unei cote de pînă la 20 la sută din volumul producției obținute peste plan la principalele culturi, pentru care I.M.A. efectuează lucrări, cota concretă cît și condițiile de plată a premiilor fiind înscrise în contractele de lucrări ce se încheie între cooperative și întreprinderile de mecanizare. Hotărîrea privind majorarea salariilor în unitățile agricole de stat mai cuprinde reglementări, care, ținînd seama de condițiile specifice agriculturii, dau conducătorilor de fermă sau de secții unele drepturi mai largi referitoare la modul de încadrare a salariaților permanenți, modul de plată a personalului sezonier etc. Hotărîrea privind salarizarea specialiștilor agricoli din C.A.P. recomandă Uniunii Naționale a Cooperativei Agricole de Producție să propună consiliilor de conducere ale cooperativelor agricole de producție să acorde specialiștilor agricoli din C.A.P. pentru contribuția adusă la realizarea planului cooperativei o retribuție de 15 la sută din valoarea zilelor de muncă cuvenite președintelui iar pentru depășirea sarcinilor de producție o retribuție suplimentară la nivelul celei primite de președinte. Introducerea noului sistem de salarizare și majorarea salariilor tuturor lucrătorilor din unitățile agricole de stat și a specialiștilor din cooperativele agricole de producție se înscrie pe linia înfăptuirii prevederilor celui de-al IX-lea Congres al partidului, referitoare la ridicarea nivelului de trai al oamenilor muncii și ale Hotărârilor Plenarei Comitetului Central al P.C.R., din octombrie 1967, cu privire la îmbunătățirea sistemului de salarizare și majorarea salariilor. Aceasta va reprezenta în același timp un puternic stimulent pentru salariații din toate unitățile acestui important sector al economiei naționale, în vederea utilizării mai eficiente a bazei sale tehnico-materiale, și a forței de muncă pentru obținerea unor producții sporite atit în sectorul vegetal cît și în cel zootehnic și cu un nivel de rentabilitate mai ridicat, pentru asigurarea satisfacerii într-o măsură tot mai completă a nevoilor de aprovizionare a populației cu produse agroalimentare, cît și a industriei cu materii prime. Viitori operatori chimiști la o oră de practică. STEAGUL ROȘU Drumurile locale sunt privite cu dezinteres O adunare populară care a avut loc în toamna anului trecut în comuna Filipești a stabilit ca valoarea lucrărilor de întreținere și reparare a podurilor și drumurilor locale ce se vor executa în anul acesta prin contribuția voluntară în muncă a cetățenilor să fie în valoare de peste 140.000 lei. La stabilirea planului de muncă s-a avut în vedere, pe de o parte, necesitatea executării lucrărilor iar pe de altă parte, brațele de muncă, mijloacele de transport cu tracțiune animală, ca și mijloacele de transport auto proprietatea unităților socialiste de stat și obștești din raza comunei, în cadrul adunărilor populare pe sate au fost alese : comitete de cetățeni pentru mobilizarea contribuabililor la această acțiune, comisii de revizie pentru urmărirea felului în care se aplică hotărîrile adunărilor populare, gestionarea valorilor bănești și materiale, ca și folosirea eficientă a zilelor de muncă, și comisii de recepție a lucrărilor executate. De asemenea, luîndu-se legătura cu conducătorii unităților socialiste de stat și obștești din localitate, aceștia au semnat cite un angajament prin care se obligau ca pînă la data de 30 aprilie 1969 să se achite de contribuția în muncă cu mijloacele de transport proprietatea lor. Cu toate aceste măsuri organizatorice luate la începutul acțiunii, o analiză făcută recent a scos în evidență faptul că, pe primele 9 luni ale anului, valoarea contribuției voluntare în muncă a fost realizată doar în proporție de aproape 60 la sută, cînd, de fapt, pînă la această dată acțiunea trebuia terminată. La această situație s-a ajuns, bineînțeles, ca rezultat al neurmăririi permanente a lucrărilor stabilite și a activității comitetelor și comisiilor amintite de către comitetul executiv al consiliului popular comunal. Acum în aceste ultime luni ale anului, cînd se vor organiza din nou adunări populare pentru a se stabili lucrările ce trebuie executate în 1970, aceste comitete și comisii vor trebui să prezinte dări de seamă asupra felului în care s-au achitat de sarcinile prevăzute pentru acest an. Cum va fi explicată nerealizarea planului stabilit ? Comitetul executiv al consiliului popular comunal de ce a așteptat scurgerea atîtor luni pînă la analiza stadiului lucrărilor din contribuția voluntară în muncă a cetățenilor ? Pentru că, asta ar fi fost situația în condițiile analizării din timp a stadiului lucrărilor, s-ar fi putut lua măsurile necesare care să asigure îndeplinirea în termen și cu succes a planului stabilit. Așa însă, nu s-a făcut nici o zi muncă cu mijloacele de transport cu tracțiune animală, iar la cele cu tracțiune auto s-a realizat doar jumătate din numărul de zile muncă stabilite (în cea mai mare parte datorită îndeplinirii angajamentului de către cooperativa agricolă de producție Filipești). Nici la contribuția voluntară în muncă cu brațele situația nu se prezintă mai bine, cu toate că după ținerea adunărilor populare s-au înmînat înștiințări, pe bază de semnătură, fiecărui contribuabil în parte. Aceasta pentru că unii cetățeni au efectuat doar parțial numărul de zile stabilit pe întregul an, iar alții nu au efectuat nici una din cele 6 zile de muncă stabilite. Oare acești din urmă cetățeni așteaptă aplicarea legii prin obligarea la plata a câte 25 de lei pentru fiecare zi muncă neefectuată cu brațele ? Și apoi, de ce comitetul executiv al consiliului popular n-a aplicat această măsură pînă acum ? Fiindcă, se știe, situația drumurilor nereparate se înrăutățește și mai mult toamna, din cauza ploilor, iar întreținerea drumurilor în acest anotimp este îngreunată de faptul că acum în mediul rural timpul este deosebit de prețios pentru desfășurarea intensivă a campaniei agricole de recoltare și însămînțare a culturilor vegetale. Faptul că unele unități socialiste din raza comunei, între care I.M.A. Filipești C.A.P. Onișcani, C.A.P. Cîrligi, Fabrica de amidon și glucoza „Săteanca“ Filipești și altele, proprietare a mijloacelor de transport auto, nu și-au îndeplinit nici pînă în prezent anga ja comuna Filipești lamentele luate în scris de a contribui la întreținerea drumurilor locale a dus în măsură și mai mare la ajungerea într-o stare deplorabilă a acestor căi de acces, folosite, bineînțeles, și de către unitățile amintite. Desigur că, nici cantonierii comunali nu și-au făcut pe deplin datoria, complăcîndu-se în situația de a nu avea ce raporta sfîrșitul fiecărei luni. Este necesasar ca Direcția de drumuri și poduri să reflecte asupra acestui aspect din activitatea cantonierilor comunali, pentru că, deși aceștia trebuie să justifice în fața comitetului executiv al consiliului popular comunal ce lucrări s-au efectuat și eventualele greutăți întîmpinate în realizarea sarcinilor, trec săptămîni întregi fără ca ei să raporteze felul în care și-au îndeplinit obligațiile de serviciu. De asemenea și comitetul executiv al consiliului popular comunal, președinte tovarășul Aurel Neagu, trebuie să urmărească permanent activitatea cantonierilor, dinamizîndu-i în realizarea contribuției voluntare în muncă. Reglementarea prin lege a întreținerii și reparării drumurilor de interes local a fost făcută cu scopul de a ridica permanent nivelul economic și social al localităților noastre. De aceea comitetul executiv al consiliului popular comunal trebuie să ia de urgență măsurile ce se impun în acest sector de activitate, urmărindu-se sistematic îndeplinirea planului privind contribuția voluntară în muncă. G. MACOVEI Atenție... pietoni ! Ieri după-amiază, timp de 2 ore, în municipiul Bacău s-a desfășurat o amplă acțiune de prevenire a accidentelor de circulație, la care au participat 30 de lucrători de miliție, constituiți în 9 echipaje auto-moto și 4 posturi fixe. în componenta echipajelor au intrat conducători auto voluntari, controlori de trafic, din partea D.T.A. In locurile cele mai aglomerate s-au constatat încălcări ale normelor în vigoare care pot duce la grave răniri sau chiar pierderi de vieți omenești. S-au „evidențiat“... pietonii. Au fost date, ca urmare 210 amenzi. Dintre acestea 73 au fost pentru cetățenii care au traversat prin locuri nepermise, iar 137 au fost pentru alți participanți la traficul rutier (conducători auto, bicicliști, căruțași). Pentru două ore, trebuie să recunoaștem, e mult. Așadar — ATENȚIE PIETONI ! Toți comuniștii să acționezi (Urmare din pagina I) statate la nivelul organizației de bază de care răspund“. Dacă membrii organelor de partid prin participarea la dezbateri, la adoptarea hotărârilor, au un rol de „diriguitor“, de conducători și organizatori, ca și participanți activi la acțiunile întreprinse în scopul îndeplinirii sarcinilor de partid, la nivelul unităților în care-și desfășoară activitatea, echivalent cu cel al activiștilor de partid, apoi masa largă de comuniști, fiecare membru de partid luat în parte, are aceleași atribuții de răspundere la locul de muncă. Exemplul înaintat al comunistului în orice postură s-ar afla el, de influențare a colectivelor largi în care-și desfășoară activitatea, constituie și condiția esențială a sporirii rolului de conducător al organizațiilor de partid. Și Organizația orășenească de partid Buhuși are cu ce se mîndri în această direcție. Deficiențele semnalate, așa cum sublinia în cuvîntul său tovarășul Ioan Stroie, sînt însă argumente care demonstrează că în organizațiile de bază respective unii comuniști nu se ridică la nivelul dorințelor, manifestă indiferență, pasivitate și am putea spune chiar nepăsare față de abaterile săvîrșite de colegul lor la locul de muncă. Așteaptă adunarea generală pentru a-și spune cuvîntul aici cu hotărîre ? Poate că n-ar fi totuși atit de condamnabil dacă ar interveni fie și mai tîrziu pentru curmarea lipsurilor. Dar persistența lor în unele organizații de bază de la Fabrica de postav, C.A.P. Buhuși, unitățile sanitare, O.L.F., ale cooperativei „Unirea meșteșugarilor“, întreprinderii de panificație demonstrează contrariul. Și nu se poate spune că numărul comuniștilor din aceste unități ar fi cauza. La întreprinderea de panificație, de pildă, din cei 30 de lucrători, mai mult de jumătate sunt comuniști. Cu toate acestea, nerespectarea graficului de livrare a pîinii, calitatea necorespunzătoare a acesteia, continuă să se mențină drept mostră a inactivității, a dezinteresului de care dau dovadă comuniștii în îndeplinirea acestor deziderate. De alți factori le susțin, cum trebuie acționat concret pentru curmarea lor odată pentru totdeauna și cum anume trebuie să muncească membrii organelor de partid alese pentru promovarea consecventă a principiului muncii colective și activizarea tuturor comuniștilor, au fost aspectele de care s-au ocupat în cuvîntul lor tovarășii Ioan Istrate. Ștrpi Stopler. Dumitru Brumă, Vasile Găucan. Teodor T3na £ é. și în mod deosebit tovarășul Mihai Gheorghiță, secretarul Comitetului orășenesc Buhuși al P.C.R. — în concluziile plenarei. Propunerile judicioase, soluțiile sugerate, incluse într-un bogat plan de măsuri, au menirea să facă o cotitură serioasă în perfecționarea stilului de muncă al organelor și organizațiilor de partid din orașul Buhuși. La aplicarea lor s-a trecut, conform termenelor și metodologiei de lucru stabilite în plenară, încă din a doua zi. Este aceasta o garanție în plus a eficienței plenarei, pe linia ridicării rolului tuturor organizațiilor de partid la nivelul indicat de documentele celui de-al X-lea Congres al P.C.R. întreprinderea comunală Bacău angajează urgent — șoferi pentru autobuze — șofer camionetă sector-gaze 15.00 15.30 16.00 16.20 16.30 16.50 17.05 17.30 18.10 18.30 19.00 19.30 20.05 20.10 20.20 20.25 21.00 21.20 21.30 21.40 22.00 22.20 22.40 23.05 23.10 0.00 15.00 15.05 16.00 16.20 16.40 16.55 17.00 17.35 17.40 18.00 18.30 BUCUREȘTI JOI 9 OCTOMBRIE 1969 PROGRAMUL I Radio publicitate. Compozitorul săptămânii. Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Orchestra Alexandru Imre. Ce e nou în județul nostru. Cîntece studențești. Antena tineretului. Album folcloric. Radio-anchetă economică. O melodie pe adresa dr. Gazeta radio. Săptămîna unui meloman. Tableta de seară. Mari orchestre de muzica populară. Eminesciana „Memento mori“ (XI). Zece melodii preferate. Convorbirile de joi. Revista șlagărelor. Sport. Revista șlagărelor.^ Radiojurnal. Buletin meteorologic. Romanțe. Atențiune, părinți ! Moment poetic. Concert de seară.5.00 Estrada nocturni. PROGRAMUL II Moment științific. Expres-melodii. Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Recital de opera. Dobroge, mîndră grădină — muzică populară. Sfatul medicului. Melodiile pe care le îndrăgiți. Mîine, în emisiunile muzicale. Radio publicitate. Varietăți muzicale. Curs de limba rusă. 18.50 Varietăți muzicale — continuare. 19.20 Lecturi paralele. 19.40 Arii din operete. 19.50 Noapte bună, copii. 20.00 Deschiderea stagiunii de concerte 1969- 1790: 21.30 Muzică din operete. 21.40 Prietenii mei scriitori. 21.55 Melodii lirice. 22.20 Teatru serial. HANUL ANCUȚEI de Mihail Sadoveanu. 22.39 Pagini din opera „Paiațe“ de Leoncavallo. 23.05 Cicluri integrale. 6.00 23.45—1.00 Concertul pentru orchestră de 6.10 coarde de Tudor Ciortea ; Simfonia I 7.00 de Nicolae Buicliu. 7.10 VINERI 10 OCTOMBRIE 1969 8.25 PROGRAMUL I 5.05— 6.00 Program muzical de dimineață. 9.00 5.20 Gimnastică. 9.10 5.30 Jurnal agrar. Buletin agro-meteorolo- 930 gic . 6.05— 9.30 Muzică și actualități. 9.30 Memoria pămîntului românesc. 10.00 Curs de limba spaniolă. 945 10.30 Radio școala. 10.50 Ce frumoasă-i țara mea — program de 10.10 cîntece. 11.05 Prezent și viitor în știința agricolă. 11.30 11.25 Cîntă Maria Schipor și Efta Botoca. 12.03 12.00 Melodii de ieri și de azi. 12.15 12.15 Recital de operă George Niculescu- Basoi. 12.25 Moment științific. 12.30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.10 Mic magazin muzical. 14.10 Roza vînturilor. 14.35 Din cîntecele străzii. 14.50 Muzică populară. PROGRAMUL II Din programul zilei. Varietăți matinale. Radiojurnal. Sumarul presei. Varietăți matinale. Tot înainte (emisiune pentru pionieri). Program interpretat de orchestra simfonică a Filarmonicii „Banatul“ din Timișoara. Jocuri populare. Curs de limba spaniolă. Pe plaiuri sucevene — program susținut de Ansamblul de cîntece și dansuri ceara.„Ciprian Porumbescu“ din SuPagini din opera „Pană Lesnea Rusa- Jim“ de Paul Constantinescu. Teatru radiofonic. IUBESC, IUBESC ! comedie muzicală de Mass și Cervinski. Rapsodii ungare de Liszt. Avanpremieră cotidiană. Popasuri muzicale. Concert de prînz. Cartea științifică. Banatule, mîndră floare — muzică populară. Muzică ușoară. Muzicieni români de azi despre muzicieni români de ieri. IAȘI JOI 9 OCTOMBRIE 1969 PROGRAM DE PRONZ 12.00 Revista presei. 12.10 Melodii de pretutindeni. 12.30 Sport. 12.40 Mari Interpreți de operă. 13.00 Buletin de știri. 13.10 Varietăți muzicale. 13.30 Noutăți editoriale. 13.45 Cîntă orchestra de muzică populară Plaiurile Bistriței — Bacău. 13.59 închiderea emisiunii. PROGRAM DE SEARĂ 16.00 Buletin de știri. 16.10 Creația muzicală a secolului XX. 16.30 Satul românesc contemporan. 16.50 Cîntece patriotice. 17.00 O oră cu tinerețea. 18.00 Pagini din opere. 18.30 Radiojurnal. 18.45 Muzică ușoară. 18.59 închiderea emisiunii. VINURI 15 OCTOMBRIE 1969 PROGRAM DE DIMINEAȚĂ 5.30 Buletin de știri. 5.40 Cîntece populare românești. 6.00 Cronica agrară. 6.10 Cîntece populare românești. 6.30 Selecțiuni din operete. 6.50 Muzică ușoară. 7.10 Vă invităț să notați în agenda dv. 7.29 închiderea emisiunii. 12.45 13.30 13.40 14.03 14.30 Joi 9 octombrie 1969 Semne particulare RUBRICĂ A FAPTELOR DIVERSE •’ Din păcate, nu întotdeauna copiii sunt supravegheați în suficientă măsură de părinți. Nu este cazul să teoretizăm. Faptele vorbesc singure. Fetița NADIA PĂRĂLUȚĂ, din Buhuși, strada Al. Ioan Cuza nr. 43, se juca în stradă. A apărut brusc în fața unui autovehicul. A fost accidentată. A murit. • O soartă asemănătoare a avut-o și minorul CONSTANTIN CIORCILA din comuna Măgura, care a mers la lacul de agrement să facă baie. Nu știa să înoate. S-a înecat. • In prezența țăranilor cooperatori de la C.A.P. Obîrșia, șoferul IOAN BILIS a fost judecat pentru că a sustras din iniEMI^ia acestei unități cantitatea de 30 kg de lună, care valora 1,471 lei. Sentința de condamnare la 2 ani închisoare ,a fost primitä .fiul VJ,afonimă aprobare de către cei prezenți la proces. • Prinsă în flagrant delict ROZA COVACI, din comuna Stănișești, a fost judecată în stare de arest, după procedura urgentă, și condamnată la 1 ani și 8 luni închisoare. Inculpata, mergînd la magazinul cooperativei de consum din comuna Stănișești, pentru a face unele cumpărături, a profitat de aglomerație și a sustras din sertarul tejghelei suma de 160 lei. televiziune! JOI 9 OCTOMBRIE 1969 18.00 Buletin de știri. 18.05 Studioul pionierilor... la Iași. 18.25 Criterii. Gong. Festivalul național al teatrelor în faza selecțiilor preliminare. 18.55 Publicitate. 19.00 Avanpremiera. 19.15 Interpreți îndrăgiți de muzică populară. 19.30 Telejurnalul de seară. 19.55 Actualitatea economică — ediție specială. 20.10 Seară de teatru TV : „Rembrandt“. 20.40 Pe teme muzicale. Contemporaneitate și folclor. 21.05 „Chore-Studio“ — balet contemporan. 21.30 Convorbiri literare. 22.15 „Jacqueline Midinette“ — film muzical. 22.35 Telejurnalul de noapte. 22.45 Cronica_ ideilor. Marxismul secolului XX. (Discuție pe marginea lucrării lui Roger Garaudy). 23.15 închiderea emisiunii. cinema MUNICIPIUL BACAU Flamura roșie : „Omul care valora miliarde“ (orele 10 ; 15 ; 17 ; 19 . 21). Tel. 12950. Progresul : „O chestiune de familie“ (orele 10,30 ; 14,30 ; 16,30 ; 18,30 ; 20,30). Tel. 11377. Tineretului : „Pe urmele șoimului“, (orele 10,30 ; 15,30 ; 17,30 ; 19,30 ; 21,30). Tel. 12939. MUNICIPIUL GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ 23 August : „Un glonte pentru general". Oituz : „Sherlock Holmes“. TG. OCNA — Oituz : „Tată de familie“'. TEATRU Teatrul de stat prezintă la sediu — orța 23 — spectacolul cu piesa „Necunoscuta și cei patru cavaleri“ I expoziții! Galeriile de artă Bacău, Calea Micoșești nr. 12 s Expoziția „Patru pictori desenatori din colecția Octavian Moșescu“ prezentînd 1*ucrări de Lucian Grigorescu, Cornelia Mihailescu, Teodor Pallady, Jean Al. Steriadi. TG. OCNA. Galeria de artă, strada Păcii nr. 1 . Expoziția de pictura, sculptură si grafică românească, deschisă zilnic (cu excepția zilei de luni) între orele 1000—13.00 si 15.00—1900 MUNICIPIUL BACAU Muzeul de științe necurate* «rada Karl Mart nr. 2. Muzeul de artă. Cale* Mărășeui nr. 20, Secția permanentă de artă modernă și contemporană. . . . „ „ Muzeul de istorie» strada Karl Mart nr. 23. Expoziție permanentă. PRĂJEȘTI I Muzeul sătesc. Muzeele sunt deschise zilnic (cu «accepție *W lei de luni) între orele 10—18. MUNICIPIUL GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ -Muzeul de istorie. B-dul. Republic» nr. 4 (deschis zilnic - cu excepție *>lei de luni — Intre 10—20 I vremea) Vreme frumoasă și în ușoară încălzire,cu cerul variabil mai mult senin noaptea. Vîntul va sufla din sectorul sudic. Temperatura aerului în creștere ușoară.^ în cursul zilei se vor înregistra valori cuprinse între 14 ^ și 16 grade, iar în cursul nopții între — 2 și + 3 grade. PRONOEXPRES din 8 octombrie 1969 Extragerea I : 40, 32, 18, 27, 3, 35. Extragerea a II-a : 23, 40, 36, 14, 1, 43. 35. Extragerea a III-a : 2, 37, 1, 25, 45. Extragerea a IV-a : 3, 18, 23, 8, 15, 33. 28 Extragerea a V-a : 2, 7, 1X, 43, 35, 1. 4. Extragerea a VI-a : 43. 5, 33, 29. 9, 37, 36. Fond de premii : 1.946.190 lei. T