Steagul Roşu, februarie 1970 (Anul 25, nr. 5283-5306)

1970-02-14 / nr. 5294

Pag. 2 Moment din timpul turnării în lingouri a unei noi șarje de otel special la Combinatul siderurgic Reșița. Planul de activități (Urmare din pagina I) preocupat să se dea curs în manifestările culturale, cu promptitudine. Așa se face că unei date importante ca aniversarea a 120 de ani de la nașterea lui Eminescu, planul de activități nu-i acordă nici o atenție, preconizînd în schimb în acea perioadă o conferință «nniinte, care putea fi programată oricind, despre onoare și demnitate. Orice argument sau justificare nu scuză lipsa de orientare dovedită de directorul în discuție. Același contratimp este prezent și în comuna Dealu Morii. La data cînd în toată țara se organizau manifestări închinate Luceafărului, căminul cultural din Dealu Morii pregătea o seară... George Coșbuc ! Consecința planificării la intîmplare este și în cazul acesta, evidentă. Activitatea de mîntuială, lipsa de interes, fuga de răspundere sînt cîteva concluzii ce se desprind din această sumară trecere în revistă. Și iată ca o sumă a acestora un exemplu de director de cămin din comuna Huruiești — Gheorghe Iacob — care pur și simplu întoarce spatele muncii culturale. „Nu mă întrebați de plan de activități sau de acțiuni culturale organizate în comună, că n-am făcut nimic !“ este fraza cu care întîmpină el pe cei veniți să-i controleze activitatea, sinceritate care pe noi ne dezarmează. Dar, să sperăm, că se va găsi o persoană mai tare de fire care să-i pună întrebarea în alți termeni. Un magazin modernizat S-a redeschis Magazinul alimentar cu autoservire nr. 1 din Bacău, el funcționînd în prezent în condiții modernizate. Lucrările întreprinse aici au avut în vedere îmbunătățirea fluxului cumpărătorilor, mărirea spațiului de desfacere și folosirea intensivă a sălii pentru autoservire. Ca urmare numai în prima zi de funcționare în acest mod nou s-au vîndut mărfuri în valoare de peste 120.000 lei, față de 65.000, lei cât se realiza înainte aici într-o zi. Veniturile, deci, s-au dublat. Desigur, nu numai modernizarea unității a contribuit la acest rezultat, ci și plusul de amabilitate al personalului. Un amănunt, unitatea este deservită în prezent numai de femei. Și, dacă acest magazin deține locul I în întrecerea socialistă pe anul 1969, în cadrul unităților alimentare din municipiu, angajamentul lucrătoarelor de aici — șefă de unitate Ana Păduraru — este de a susține chemarea la întrecere a O.C.L. Alimentara Bacău, către toți lucrătorii din comerțul de stat al județului, prin obținerea unor rezultate superioare în 1970 față de anul trecut. Selecționata de fotbal a României particpă la un turneu Internațional de fotbal RIO DE JANEIRO. Pe marele stadion Maracana din Rio de Janeiro începe astăzi un turneu internațional de fotbal, la care participă selecționata României, echipa argentiniană Independiente Buenos Aires și două dintre cele mai valoroase formații braziliene — Flamengo și Vasco da Gama. Turneul se deschide astăzi cu meciul Independiente—Vasco da Gama și continuă mîine cu partida România—Flamengo. Miercuri, echipa română va juca cu Independiente și Vasco da Gama cu Flamengo. Cu fîș fîș in plină iarnă Nu-și puteau explica gestionarii da la depozitele I.C.R.T.I. Bacău eleganța subită a colegului lor Gh. Fodor. Devenise, peste noapte, mult mai grav și mai mîndru chiar decît șefii. Se purta numai în haine de stofe fine, scumpe, cu mănuși din piele din acelea cum numai în depozite se găsesc, cămăși din import, pantofi „ROMARTA“ etc. Dar cum se întîmplă de obicei în viață subalternul îl imită întocmai pe șef. Așa s-au petrecut lucrurile și aici. Octavian care lucra ca sortator în Costraș, secția condusă de Gheorghe Fodor, a început să se desprindă și el din rîndul celorlalți salariați. Erau ca Micro - foileton meni aparte : eleganți și curanți. — Vă merg treburile de minune, nea Fodor ! — îl invidia cite un muncitor de la depozite. — Merg, nimic de zis — îi răspundea el cu oarecare mîndrie în glas. Cînd muncești cinstit și te ai bine cu șefii totul vine de la sine, în viață trebuie să fii om deștept — completa el întotdeauna. Și vorba aceasta din urmă, că în viață trebuie să fii om deștept și să știi să te descurci, o repeta Fodor ori de cîte ori avea ocazia și față de fiecare om care îi aprecia într-un fel oarecare activitatea. Gestionarii ceilalți au observat însă la un moment dat, că din depozitele lor lipsesc diferite mărfuri. De la unul lipsea un val de stofă, de la altul confecții de diferite mărimi, de la altul mănuși din piele. Nimeni nu știa însă ce se întîmplă. Intr-o bună zi bună pentru ceilalți că pentru Fodor a fost destul de rea) unul din gestionari îl vede pe colegul lor Gh. Fodor, ieșind pe poarta depozitului îmbrăcat într-un fîș-fîș (balon de feton). — Ce faci, nea Fodor, umbli cu fîșul în plină iarnă. Nu ți-e frig ? — Nu, pentru că am și palton ! — îi răspunde acesta fără să-și dea seama ce spune. Apropiindu-se, oamenii au observat că într-adevăr Fodor era îmbrăcat și cu paltonul, dar pe sub balonul de reton. Fîș-fîșul, noumour, cu etichetă, părea scos chiar atunci din depozit. Un inventar făcut în toate secțiile depozitului și apoi cercetările întreprinse de organele de miliție au scos la lumină și au explicat în același timp eleganța celor doi oameni ca și îmbrăcarea fîș fîșului în miezul iernii. Prin înțelegere, seara după plecarea tuturor oamenilor, Gh. Fodor l-a încuiat în depozit pe ajutorul său Octavian Goștraș. Noaptea, acesta a sărit gardurile din scînduri ce despart secțiile depozitului luînd din gestiunea celorlalți tovarăși de muncă mărfuri în valoare de peste 30.000 lei. Pentru moment el le-a ascuns în secția pe care o avea în gestiune Gh. Fodor. Apoi, ziua profitînd de neatenția paznicilor și în înțelegere cu șoferii de pe mașinile care transportă mărfuri către unitățile O.C.L., le-a scos pe poartă, ducîndu-le la ei acasă. La percheziția făcută s-au găsit la locuințele celor doi — a gestionarului și sortatorului — adevărate mini-depozite de mărfuri industriale. S-a constatat doar o singură deficiență : lipseau paznicii, în rest, totul era în ordine. Inventarul a fost făcut de organele de miliție. Cei doi eroi au dezbrăcat fîș fîșurile și au îmbrăcat alte haine mai groase. Era și cazul. Suntem doar în plină iarnă. Gh. ZAHARIA STEAGUL ROȘU Gestiune, gestionari, răspundere După cum este cunoscut de la 17 februarie 1970, urmează să intre în vigoare noile dispoziții legale privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanții și răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor organizațiilor socialiste, concretizate prin Legea nr. 22, din V-XI-1969 și H.C.M. nr. 2.230, din 8 decembrie 1969. Noua legislație are drept scop să apere și să dezvolte în continuare proprietatea socialistă, angajînd mai mult răspunderea celor chemați să gospodărească avuția socială și să prevină posibilitățile de risipă sub orice formă s-ar manifesta. Pentru ca dispoziția legală să fie corect aplicată, să-și atingă integral scopul și să se preîntâmpine încălcarea ei, cu consecințe negative atît pentru economie cit și pentru cei ce nu o respectă, trebuie în primul rînd cunoscută in mod temeinic de către toți cei care poartă răspunderea gestionării bunurilor materiale. Pe această linie încercăm prin cele ce urmează să reamintim celor interesați unele prevederi din noua legislație, care împreună cu însușirea temeinică a actelor normative în cauză, să permită o corectă aplicare a acestora. Astfel, noua lege prevede printre altele, ca regulă generală, că gestiunea poate fi încredințată aceluia care a împlinit vîrsta de 21 ani ,a absolvit școala generală sau o școală echivalentă, are cunoștințele necesare pentru a îndeplini această funcție, în mod excepțional, se stabilesc și cazurile în care gestiunile pot fi încredințate acelora care au absolvit liceul, ori o școală profesională în specialitate și au un anumit stagiu în munca de gestionar. S-au reglementat și cazurile în care unele gestiuni pot fi încredințate unor tineri ce au împlinit numai vîrsta de 18 ani sau acelora care nu au absolvit încă cursurile școlii generale. Aceste criterii trebuie avute în vedere atît la angajarea unor gestionari, care nu au mai lucrat sau la angajarea prin transfer de la o altă unitate cit și în cazul în care în munca de gestionar este trecut un salariat din aceeași unitate. Legea prevede că, nu pot fi angajați sau transferați în această muncă acei care au suferit o condamnare pentru săvîrșirea uneia din infracțiunile prevăzute în lista anexată la dispoziția legală, chiar dacă au fost grațiați sau acei care se află în curs de urmărire penală ori de judecată pentru aceleași infracțiuni. Menținerea în funcție a gestionarilor care îndeplineau condițiile din dispozițiile legale de la data angajării se poate face numai dacă aceștia sunt corespunzători. Prin noțiunea de corespunzători, trebuie sa se înțeleagă acei gestionari, care au avut pînă în prezent o comportare bună, nu au prezentat plusuri sau minusuri în gestiune, nu au vicii si nu au făcut greutăți în buna desfășurare a activității. O prevedere deosebit de importantă a noii legislații este aceea referitoare la angajarea unor gestionari, care au mai lucrat în unitați socialiste, condiționat de prezentarea unei dovezi de la vechiul loc de muncă, din care să rezulte dacă au produs pagube avutului obștesc și modul în care acestea au fost recuperate. Pentru ca această prevedere să-și atingă scopul, apreciem necesar ca dovada respectivă să se refere la mai mulți ani în urmă pentru a se preîntîmpina posibilitatea angajării în funcție gestionară a aceluia care pînă în prezent a funcționat la mai multe unități și din care numai la ultimul loc de muncă nu a produs pagube. O altă categorie de dispoziții din noua reglementare se referă la perfecționarea sistemului de garanții, care sunt menite să îmbine interesele generale pentru preîntâmpinarea producerii de pagube și asigurarea posibilităților de recuperare, cu interesele personale de economisire a gestionarilor. In acest sens se prevede că garanția în numerar va fi de minimum un salariu si de maximum 3 salarii tarifare lunare ale gestionarului, neputînd depăși valoarea bunurilor încredințate. Schimbarea salarizării sau a valorii bunurilor încredințate în cazul în care aceasta a determinat nivelul garanției în numerar duce și la schimbarea cuantumului acesteia. Garanția în numerar se reține în rate lunare de 1/10, din salariul tarifar lunar. In situația în care gestionarul nu acoperă în întregime în termen de o lună de la obținerea titlului executoriu definitiv, eventuala pagubă produsă, urmează ca recuperarea acesteia să se facă din garanția în numerar constituită în favoarea sa. In astfel de cazuri reîntregirea garanției utilizate la acoperirea prejudiciilor, urmează a se face prin reținerea din drepturile bănești ale gestionarului a unor rate reprezentînd 1/3 din salariul tarifar sau din cîștigul mediu lunar. In dispoziția legală se prevede că ministerele și celelalte organe centrale stabilesc în funcție de natura și valoarea bunurilor încredințate plafoanele valorice și condițiile în care este obligatorie și constituirea unor garanții suplimentare. Garanția suplimentară se constituie înainte de încredințarea gestiunii și poate consta din bunuri imobile sau bunuri mobile de folosință îndelungată, proprietatea gestionarului sau a unor terțe persoane, care se angajează să despăgubească unitatea pentru eventualele pagube produse de gestionar. Garanția suplimentară se mai poate constitui și prin asumarea răspunderii de către terți față de organizația socialistă de a acoperi în numerar pagubele ce s-ar cauza de gestionar. Neconstituirea garanției în numerar sau a celei suplimentare, sau nedepunerea în rate lunare a cotelor stabilite în contul garanției în numerar de către gestionar obligă conducerea unității la trecerea acestuia în altă muncă sau la desfacerea contractului de muncă a gestionarului. Gheorghe LUNGU controlor revizor șef la D.T.C.R.Bacău Pe marginea lucrărilor plenarei C. J. E. F. S. (III) Un nou oraș bate la poarta performanței Nu întîmplător, cele mai multe întrebări vizînd perspectiva au fost adresate reprezentanților sportului din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Pentru că aici, în municipiul trotușean, a fost pusă temelia primului Centru olimpic de gimnastică. Pentru că aici evoluează gimnaste pe cît de tinere, pe atît de talentate. Pentru că performanțele actuale ale gimnastelor de aici se cer confirmate, peste doi ani, la Olimpiada de vară de la München. Sinteza răspunsurilor celor doi reprezentanți ai centrului olimpic — prof. Gh. Simionescu, director, și prof. Mircea Bibire, antrenor la Liceul cu program special de gimnastică — ne oferă tabloul preocupărilor actuale, al căutărilor continui, al inovațiilor tehnice și tactice, al neajunsurilor încă existente. Aflăm că, în condiții nu tocmai optime (nici un medic detașat la liceu, deși accidentările sunt numeroase, lipsa sectorului cime-foto și a aparatelor clino-metrice de măsurat, aparate și saltele de slabă calitate, lipsa unui pianist și a unui specialist coregraf etc), la Centrul olimpic se desfășoară o activitate intensă, entuziastă, perspectivele pentru München fiind, încă de pe acum, optimiste. Gabriela Trușcă, Tatiana Pruteanu, Nadia Comănici sunt numai cîteva din numele intrate în perimetrul certitudinilor. Județul nostru ar putea să beneficieze, însă, mai mult de pe urma existenței acestui centru. "Numeroase alte județe și-au disputat onoarea înființării primului liceu cu program de gimnastică — sublinia în cuvîntul său tovarășul conf. univ. dr. Emil Ghibu, vicepreședintele C.N.E.F.S. Dar nici Clujul sau Timișoara, nici Bucureștiul chiar, nu au reușit să creeze condițiile oferite de Municipiul Gheorghe Gheorghiu- Dej. Iată de ce sînteți dv. beneficiarii ! Și înțeleg să beneficiați din plin. Cum? Organizînd în județul dv. cel mai puternic campionat județean feminin de gimnastică, Centrul de la Gheorghe Gheorghiu- Dej să participe cu 4 echipe — să zicem — iar școlile din județ, care au condiții, să se înscrie cel puțin cu o echipă fiecare. Și, cu aceste echipe, pregătite de instructori competenți și entuziaști, să organizăm un campionat după o formulă inedită de desfășurare. Repet, cel mai puternic campionat județean din țară ! Surpriză foarte plăcută, furnizată de asociația sportivă „Trotușul“ din același municipiu : 50 de echipe de fotbal activează în campionatul intern al asociației! Propunerea — e drept, îndrăzneață — de a transforma asociația în club este susținută de aceste realizări. Dar, sublinia încă o dată tovarășul Emil Ghibu, principala problemă este, actualmente, consolidarea unităților sportive existente, nu înființarea altora noi. Asociația „Trotușul“ poate căpăta, totuși, statutul de club dacă va reuși să sporească numărul secțiilor. Dacă la cele 50 echipe de fotbal vor fi adăugate 20 echipe de handbal (băieți și fete), 10 echipe de baschet, 12-14 echipe de volei, 4-5 echipe de tenis de masă, renumele asociației sportive „Trotușul“ va depăși hotarele județului și de aici la „botezul" clubului nu va mai fi decît un pas. Ștefan OLTEANU La Galați Au început mondialele de hochei (Grupa C) (Prin telefon, de la colaboratorul nostru Gh. Arsenie). O atmosferă de entuziasm deosebit a marcat, pe noul patinoar artificial din Galați, deschiderea celei de-a VI-a ediții a C. M. de hochei (Grupa C). Cinstea meciului inaugural a revenit formațiilor Italiei și Danemarcei. Confirmînd pronosticurile, hocheiștii italieni și-au adjudecat victoria cu scorul de 3—1 (0—0, 0—0 3—1). Au înscris Rabanser (min. 43), Master (min. 47) și Gallo (min. 58), respectiv Gerber (min. 50). După festivitatea de deschidere — a cărei frumusețe a primit elogiile domnului Miroslav Subrt, vicepreședinte al S.T.H.G. —, hocheiștii austrieci au primit replica echipei Franței. După un început echilibrat (1—0 și 2—2), austriecii și-au impus jocul în ultima repriză, învingînd detașat : 7—2. Au înscris Kirchbaumer (min. 19), Zahradnicek (min. 31), Pusching (min. 34), Kalt (min. 43), Schwitzer (min. 49), Mörtl (min. 50) și Stricker (min. 57), respectiv Lane (min. 22) și Francheterre (min. 24). La închiderea ediției, hocheiștii maghiari conduceau cu 1—0 în partida cu Olanda. redacției UN GRUP DE MUNCITORI -Secția drumuri și poduri (modernizări) — Bacău. Explicații cu privire la normele de lucru puteți obține de la serviciul organizarea muncii din unitatea unde lucrați sau de la forul tutelar al acesteia, respectiv serviciul drumuri din Direcția tehnică a Consiliului popular județean. PETRU GH. ROȘU — satul Bijghir, comuna Buhoci . Pensia membrilor cooperatori se acordă în funcție de partea de contribuție depusă de cooperativă, la fondul casei de pensii. Cooperativa din care dv. ați făcut parte nu se achită de obligațiile ce le are în această direcție, motiv pentru care primiți pensia în cuantum mai mic decît cel stabilit prin decizie. VASILE D. TATARU — satul Silvestru, comuna Secueni . Pentru încuviințarea înfierii adresați-vă autorității tutelare de pe lingă Consiliul popular comunal, iar în cazul în care copilul se află în îngrijirea unei instituții de ocrotire, competentă în încuviințarea înfierii este autoritatea tutelară din localitatea unde se află sediul instituției respective. IOANA TOMOZEI — Bacău : Pentru soluționarea litigiului dintre dv. și fostul chiriaș, vă sfătuim să vă adresați comisiei de judecată de pe lingă Consiliul popular al municipiului Bacău. CONACHE ELENA — Cîrligi— Filipești . Liceul pedagogic din Bacău nu are secție fără frecvență. Pe lingă Liceu funcționează însă Institutul de doi ani, cursuri fără frecvență, la care se pot înscrie absolvenți ai Liceului teoretic cu examen de bacalaureat. IOAN N. POPESCU — satul Bilca, comuna Coțofănești. Intervenind pe lângă Oficiul de pensii din Direcția pentru probleme de muncă și ocrotiri sociale Bacău, ni s-a comunicat că la data de 17 ianuarie 1970 vi s-a admis contestația în întregime, dîndu-vise cîștig de cauză. VIRGIL I. IOSUB — Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej : Am reținut textul anunțului trimis de dumneavoastră, dar pentru a-1 putea publica trebuie să expediați pe adresa administrației ziarului nostru și costul lui, prin mandat poștal, care în raport cu numărul de cuvinte, este de 20 lei. GHEORGHE V. SPĂTARU — Comănești : Potrivit prevederilor art. 14 din Codul muncii, termenul de încercare pentru muncitori este de 6 zile. Dacă unitatea v-a reținut în serviciu și după expirarea acestui termen este obligată să vă plătească pentru timpul lucrat o sumă corespunzătoare salariului pentru funcția la care ați candidat. Sîmbătă 14 februarie 1970 I întreprinderea de construcții și montaje metalurgice Reșița str. 6 Martie nr. 32 , angajează: — ȘOFERI ; — DULGHERI; — MUNCITORI NECALIFICAȚI ; — MECANICI AUTO. Solicitanții se vor prezenta la serviciul personal I I.C.M.M.R., strada Fîntînilor nr. 1, Berzava I. V.VAWV.'.W.'.V.VV.V.'.'.W.V.V.V.*.W.%V^W^WWA*A Combinatul de exploatare și industrializarea lemnului Bacău angajează de urgență : UN INGINER TERMOTEHNIC pentru postul de șef centrală termică , UN MAISTRU TERMOTEHNIC pentru centrala termică. Se pot primi relații la telefonul 10200, interior 115 — serviciul personal. *awawwww:/w.w,.wawa.avavav/av.v/awaww !televiziune | cinema] SIMBATA 14 FEBRUARIE 1970 17.00 Deschiderea emisiunii. Emisiune în limba maghiară. 18.05 Bună seara, fete ! Buna seara, băieți ! 19.00 Telejurnalul de seara. 19.20 Desene animate. La pescuit, o producție a studiourilor poloneze. 19.30 Emisiune muzical-coregrafică pe teme folclorice. 19.55 Microavanpremiera. 20.00 Tele-enciclopedia. 21.00 Film serial RĂZBUNĂTORII. 21.50 Varietăți cu public. 22.30 Telejurnalul de noapte. Telesport. 23.00 Seară de romanțe. 23.20 închiderea emisiunii. TEATRU Teatrul de stat Bacău prezintă, la ora 19.30, spectacolul cu piesa „Moartea ultimului golan“. MUNICIPIUL BACAU MUNCITORUL : „VIA MASA“ (orei. 10.20 . 15.20 , 17.20 . 19.20 : 21.20). Tel. 1202». FLAMURA ROȘIE : „CORABIA NEBUNILOR» (orele 15 , 18 , 21). Tel 11950. PROGRESUL: „CÎND APARE CUCUVEAUA“ (orele 10,30 . 14.30 : 15,30 : 18.*C : 20.30) . Tel. 11377. TINERETULUI : „BĂIEȚII DIN STRADA PALL“ (orele 10,30 . 15,30 . 17,30 : 19 30 , 21.30) . Tel. 12939. MUNICIPIUL GH GHEORGHIU-DEJ 23 august . ..valea păpUșilor- OITUZ : „IUBIREA STRICT SECRETA“. BUHUSI - TEXTILA. ..ÎN IMPARA lIA LEULUI DE ARGINT“. TG OCNA : „NU VOR FI DIVORȚURI“. MOINEȘTI - PETROLUL : „CREOLA, OCHI-TI ARD CA FLACARA“. FILIPEȘTI : „APFI.F PRIMĂVERII“. !expozitii! MUNICIPIUL BACAU Galeriile de artă . Expoziția retrospectivi Stavru Tarasov (1883—1961) — picturi si desen, TG. OCNA Galeriile de artă strada Picii nr. 1 s Expoziția de pictură, sculpturi , grafică românească deschisă zilnic (cu excepția zilei de luni) Între orele 10—13 — 15—19, COMUNA RACOVA » Expoziția memorială Ton Borcea. BUCUREȘTI SIMBATA 14 FEBRUARIE 1970 PROGRAMUL II ,15.00 DE LA 3 LA 7 — emisiune de divertisment muzical. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 19.00 GAZETA RADIO. 19.30 Săptămîna unui meloman. 20.00 Argheziană. 20.05 Tableta de seara. 20.10 365 de cîntece. 20.25 Zeci melodii preferate. 21.00 în jurul Globului. 2Î.20 Melodii de Noru Demetriad. 21.30 Moment poetic. 21.35 Solista serii — Catarina Caselli. 22.03 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 22.20 Sport. 22.30 Muzică de dans. 23.00 Expres melodii. 0.03—6.00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL II 25.00 Program interpretat de orchestra simfonică a Filarmonicii din Bacău. 15.35 Soliști de muzica populară. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.20 Muzică pentru radio de Filip Lazăr. 17.05 Antena tineretului. 17.20 Din înregistrările Măriei Tănase și ale lui Grigoraș Dinicu. 17.35 Muzică ușoară. 18.00 Varietăți muzicale. 18.30 Odă limbii române (reluare). 19.00 Varietăți muzicale— continuare. 19.30 Bibliotecă de poezie românească. 19.50 Noapte bună, copii. 20.00 Concert simfonic. 21.40 Pentru fiecare, ritmul preferat. 22.10 Album de romanțe. 22.25 Muzică pentru pian de Claude Debussy. 23.05 Muzica românească. azi. 23.55—1.00 Marii romantici. DUMINICĂ 15 FEBRUARIE 1970 PROGRAMUL 1 6.05 Concertul dimineții. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 7.15 ORA SATULUI. 7.45 Muzică populară. 8.00 Sumarul presei. 8.10 Ilustrate muzicale. 9.00 Radiomagazinul femeilor. 9.30 Avanpremieră cotidiană. 9.42 Cavalcada ritmurilor (reluare). 11.05 Poșta radio. 11.15 întîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 12.00 DE TOATE PENTRU TOTI. 13.00 Radiojurnal. Sport.. 13.15,.. Noutățile săptămânii — muzică ușoară-13.30 UNDA VESELĂ. 14.00 ESTRADA DUMINICALA. 14.30 Cine știe, cîștigă. PROGRAMUL II 8.00 Piese instrumentale. 8.10 Teatru radiofonic pentru copii. 9.00 Avanpremieră cotidiană. 9.12 Caleidoscop muzical. 10.00 Cîntece pentru pionieri și școlari. 10.15 Opera și cele cinci necunoscute. 10.40 A 7-a ARTA. 11.00 Recviemul de Antonin Dvorak. 13.00 Mozaic muzical. 14.05 Albumul vocilor celebre. 14.30 Muzică beat. ASA SIMBATA 14 FEBRUARIE 1970 PROGRAM DE SEARĂ 17.00 Buletin de știri. 17.05 Estrada zilei. 17.30 Dialog cu ascultătorii. 17.45 Nestemate folclorice. 18.00 Radio-ancheta noastră. 18.20 Pe portativul undelor, melodia preferată. 19.00 Radiojurnal. 19.15 Amintiri, amintiri (romanțe). 19.30 Teatru scurt . Vocea omenească, de Jean Cocteau. 20.20 Program de serenade. 20.30 Compozitori moldoveni din trecut și de azi. 20.50 Zece minute cu Luminița Dobrescu. 21.00 Buletin de știri. 21.05 Invitație la dans. 21.30 Arte plastice. 21.40 Invitație la dans (continuare). DUMINICĂ 15 FEBRUARIE 1970 PROGRAM DE DIMINEAȚĂ 7.00 Buletin de știri. 7.05 Matineu muzical. 7.30 Descriptio moldaviae 7.50 Asta-i hora horelor. 8.00 Buletin de știri. 8.05 Raliul melodiilor. 8.30 Cutezătorii. PROGRAM DE SEARĂ 17.00 Buletin de știri. 17.05 Estrada zilei. 17.30 Cîntecul care mi-e drag. 18.00 Magazin duminical. 19.00 Radiojurnal. 19.15 Voci care au cucerit lumea . Victoria de Los Angeles și Henry Legay. 19.30 Jurnal literar. 20.00 Pe portativul undelor, melodia preferată. 20.45 La izvoarele muzicii. 21.00 Buletin de știri. 21.05 Melody-club (premieră). LOTO TRAGEREA DIN 13 FEBRUARIE 1970 Extragerea I : 35, 54, 37, 15, 32, 57, 41 29, 62. Fond de premii : 770.673 lei. Extragerea a II-a : 2, 27, 68, 6, 58, 46, 71. Fond de premii : 716.320 lei. MUNICIPIUL BACĂU Muzeul de științe naturale, strada Karl Marx nr. 2. Muzeul de artă, Calea Mărășești nr. 20. Secția permanentă de artă moderna și contemporană. Muzeul de istorie, strada Karl Marx nr. 23. Expoziție permanentă. MUNICiPIUL GH. GHEORGHIU-DEJ Muzeul de istorie B-dul. Republicii nr. 4 deschis zilnic — cu excepția zilei de luni — între orele 10—20. ^ t -Muzeele sînt deschise zilnic (cu excepția zi (lei de luni) între orele 10—18. 1 vremea) Vremea se încălzește ușor, cerul va fi variabil, iar locul va ninge temporar mal țe# în zona de munte. Vînt moderat cu intensificari locale din sectorul sudic. Temperatură aerului crește ușor. Minimele vor fi cuprinse între minus 5 și zero grade, iar maximei* între minus unu și plus -4 grade. JLocii/ $é T* semnala ceață. —~ -