Steagul Roşu, mai 1970 (Anul 25, nr. 5359-5383)

1970-05-28 / nr. 5380

Joi 28 mai 1970 STEAGUL ROȘU Pap. 3 VIZITA tovarășului Nicolae Ceaușescu in județele Botoșani, Suceava, Neamț și Bacău (Urmare din pag. Iotel, piese din laminate de cele mai diverse tipuri. Secretarul general al partidului, trecînd prin secțiile de bază, ia cunoștință de procesul de producție și recomandă să se urmărească în mod constant, cu și mai mare atenție decât până acum, reducerea consumului de metal, o mai judicioasă folosire a mașinilor. Totodată, arată tovarășul Ceaușescu, în întreprindere există condiții și forțe care fac posibilă extinderea producției de piese de schimb și în alte sectoare ale economiei decît industria materialelor de construcții. Tovarășul Nicolae Ceaușescu ia cunoștință cu satisfacție de faptul că inimosul colectiv de aici, reanalizîndu-și angajamentele inițiale, înțelege să-și aducă o contribuție sporită la diminuarea pierderilor pricinuite de inundații economiei noastre. El s-a angajat ca la producția globală și marfă să realizeze 4,5 milioane lei față de 2 milioane angajamentul initial; totodată, se vor produce suplimentar 175 tone piese de schimb. Un scurt popas la noua și frumoasa casă de cultură din centrul orașului. Arhitectul Nicolae Porumbescu, autorul proiectului — unul dintre specialiștii care au hotărit să se ducă acolo unde sunt foarte necesari și unde își pot valorifica din plin talentul și cunoștințele — prezintă edificiul. La plecare, în aplauzele entuziaste ale miilor de cetățeni prezenți, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU a spus : „In cursul călătoriei pe care am făcut-o în aceste două zile în județele Moldovei, am vizitat și două dintre întreprinderile orașului dumneavoastră. Ele ne-au lăsat o impresie plăcută. Am constatat că în aceste unități se desfășoară o activitate rodnică, intensă. De la ultima noastră vizită la Suceava, in orașul și in județul dumneavoastră s-au petrecut multe transformări. în ce privește construcțiile, arhitecții au dovedit imaginație, au făcut lucruri bune. Orașul devine tot mai modern, mai frumos. Am văzut, de pildă, casa de cultură. Ne-a făcut o impresie bună. Vă arem ca și activitatea ce se va desfășura in acest lăcaș să fie la înălțimea cerințelor populației. La obținerea realizărilor de seamă înregistrate în oraș și in județ și-au adus contribuția — pe care vreau să o menționez în mod deosebit — Comitetul județean și municipal de partid, consiliile populare, președintele Consiliului popular județean, ceilalți activiști. Adresez tuturor calde feliei tăli pentru munca depusă. Urez locuitorilor din orașul și județul dumneavoastră realizări și mai frumoase in îndeplinirea sarcinilor trasate de Congresul al X-lea al partidului“ Despărțirea conducătorilor de partid și de stat de cetățenii Sucevei a prilejuit o vibrantă manifestare a stimei și inaltei prețuiri pe care nutresc pentru conducătorul iubit ale partidului și statului nostru, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a deplinei adeziuni la politica internă și externă a partidului, a hotărîrii tuturor de a munci în așa fel nicit în cartea de aur a hărniciei poporului român numele străvechiului ținut să se înscrie, și de acum înainte, la loc de cinste. Forța și vitalitatea Moldovei industriale Elicopterul survolează meleagurile județului Neamț. Ținutul de la poalele Ceahlăului oferă ochiului priveliștea impresionantă a așezărilor ce și-au schimbat structural înfățișarea în anii noștri a unor obiective economice important«» ridicate in anii socialismului. Așa cum arăta tovarășul Ștefan Boboș, prim-secretar al Comitetului județean de partid, Neamțul a beneficiat in ultimii trei ani de un volum de investiții de peste 2 miliarde de lei, ceea ce reflectă grija permanentă a conducerii partidului și statului pentru înflorirea necontenită a unui județ tînăr. Noul peisaj industrial, dezvoltarea intensivă și multilaterală a agriculturii, amploarea construcțiilor social-culturale, perspectivele care se deschid în viitorul cincinal atestă, o dată în plus, justețea hotărîrii partidului si statului privind reorganizarea teritorial-administrativă a țării. Activitatea desfășurată in această perioadă, transfuzia de energii umane și materiale, rod al grijii partidului pentru noile județe, au demonstrat și demonstrează cît de bine venită, cît de judicioasă a fost această importantă decizie care a schimbat structurile social-economice pe teritoriul întregii noastre țări, a dat noi dimensiuni muncii și vieții oamenilor. Un exemplu elocvent, a spus tovarășul Ștefan Boboș, îl constituie și județul nostru, Neamț. Este vizitată platforma industrială Săvinești. Ing. Dumitru Beliznn, directorul Centralei de fibre chimice, prezintă oaspeților principalele sectoare ale Uzinei de fibre sintetice. In prezent, aici se realizează anual 15.000 tone de melană, 2.000 tone de fire Teton, 1.000 tone fibrăzeton și 1.000 tone fire cord. Numai în acest an, valoarea investițiilor la Săvinești, depășește 290 milioane lei. Instalațiile moderne, de înaltă tehnicitate, multe dintre ele rod al gîndirii tehnice românești, îngăduie obținerea unor produse de calitate, bine apreciate atit pe piața internă, cît și pe cea externă. Oaspeții apreciază rezultatele bune obținute de cadrele de cercetători de aici, strădania de a lega permanent cercetarea științifică de necesitățile producției. Cadrele tehnice prezintă planurile de dezvoltare a platformei in următorii ani. Secretarul general al partidului indică să se ia din timp toate măsurile pentru ca investițiile să fie judicios folosite, să fie chibzuite în așa fel incit rezultatul final să fie mai ieftin și mai bun. De-a lungul șoselei dintre Săvinești și Piatra Neamț, pe străzile frumosului oraș reședință de județ, tovarășul Nicolae Ceaușescu este aclamat de mii și mii de zi oameni care au venit să-l salute cu dragoste, întreaga populație trăiește clipe de neuitat. Avem în fata ochilor tabloul viu, concret a ceea ce în mod obișnuit numim legătura indestructibilă dintre partid și popor. Simțim încă și încă o dată că oamenii văd în partid, în secretarul său general chezășia îndeplinirii aspirațiilor poporului, a idealurilor sale, văd garanția sigură ca România va fi cu fiecare an mai înfloritoare, că vom făuri prin muncă, prin eforturile noastre ale tuturor, societatea socialistă multilateral dezvoltată. In aceste zile, demonstrînd o înaltă conștiință patriotică, dornici să-și aducă contribuția la efortul de refacere de pe urma calamităților în care s-a angajat întregul popor, oamenii muncii din județul Neamț și-au sporit angajamentele anuale, hotărînd să realzeze peste prevederile de plan sporuri în valoare de 200 milioane lei la producția globală. Totodată, ei s-au angajat să exploreze în continuare căile de sporire a aportului lor la efortul general. Pe stadionul orașului, într-o atmosferă de mare însuflețire, a luat cuvîntul tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, care a spus : .In cadrul călătoriei pe care am făcut-o ieri și azi în mai multe județe din această parte a țării, am vizitat o serie de unități industriale. In județul dumneavoastră am vizitat una dintre întreprinderile fruntașe aflate pe platforma Săvinești. Ne-au făcut o bună impresie rezultatele obținute, felul cum Comitetul județean de partid se preocupă de activitatea în această unitate și îndrumă munca oamenilor pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al X-lea. Cunoașteți greutățile pe care le avem datorită calamităților naturale abătute asupra unei părți a țării noastre ; cunoașteți și hotărîrea întregului popor de a se lichida într-un termen cât mai scurt. La această măreață acțiune participă și oamenii muncii din județul dumneavoastră. Sunt convins că aportul lor va fi mare, că angajamentele pe care le vor lua în continuare vor fi pe măsura hărniciei și a atașamentului lor față de societatea noastră socialistă. Am discutat astăzi și despre perspectivele dezvoltării județului. Se vor face noi și mari investiții în industrie și în agricultură. Sarcina este de a depune toate eforturile pentru ca ele să fe realizate cu costuri cât mai mici. Comitetul Central al partidului este convins că oamenii muncii din județul Neamț, din Piatra Neamț vor ști și in viitor să facă totul pentru îndeplinirea cu cinste a sarcinilor ce le revin, pentru ridicarea bunăstării materiale a întregului popor, pentru ridicarea patriei noastre pe culmi tot mai înalte“. Cuvintele secretarului general au fost subliniate cu urale, cu aplauze ce nu au contenit minute în șir. Ultimul județ vizitate Bacăul, face aceeași entuziastă primire oaspeților dragi. Și aici, ca pretutindeni, se văd la tot pasul semnele noului, se simte pulsul puternic al muncii creatoare pentru înfăptuirea sarcinilor ce revin județului Bacău în acest ultim an al cincinalului. Mărturie stau cifrele care atestă o depășire a sarcinilor de plan cu 60 milioane lei in lunile care au trecut din acest an. In adunări ce au avut loc în ultimele zile, oamenii muncii din județul Bacău au hotărît ca, peste angajamentele luate pentru 1970, să dea produse în valoare de 76 milioane lei. După vizitarea Uzinei de reparații de avioane, conducătorii de partid și de stat se opresc la I.A.S. „Avicola". Această întreprindere, care a luat ființă ca urmare a măsurilor inițiate de partid în ultimii ani pentru dezvoltarea și modernizarea zootehniei, a obținut rezultate bune, care s-au concretizat în obținerea, an de an, a unor realizări mereu superioare. In prezent, întreprinderea furnizează aproape 25 milioane ouă anual. Se vizitează hala unde au loc interesante experimente de creștere în baterii a păsărilor. Este apreciat sistemul de baterii cu trei nivele. La stația de sortare a ouălor, tovarășul Nicolae Ceaușescu recomandă automatizarea totală, care se poate obține prin investiții minime, înțelegînd profunda îndatorire patriotică care, în aceste zile, îi cheamă pe toți oamenii muncii să contribuie cu puteri sporite la înlăturarea cu un ceas mai devreme a daunelor aduse economiei noastre, la ajutorarea populației zonelor calamitate, lucrătorii de la I.A.S. „Avicola" s-au angajat să suplimenteze producția din 1970 cu 40 milioane ouă și 1.000 tone carne peste plan. Este un angajament de onoare care va fi tradus în fapt. După vizitarea întreprinderii, coloana oficială străbate din nou străzile orașului în aceeași atmosferă sărbătorească. La plecare, pe aeroportul din Bacău, tovarășul Gheorghe Roșu, primsecretar al Comitetului județean de partid, îl asigură pe secretarul general al partidului, că activul de partid și de stat, comuniștii, toti oamenii muncii din județul Bacău vor face totul pentru a îndeplini cu cinste sarcinile puse de partid. In uratele celor prezenți, ia cuvîntul tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU. DRAGI TOVARĂȘI, , Doresc, in primul rînd, să vă adresez dumnevoastră, tuturor locuitorilor municipiului Bacău un salut călduros din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat și a Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România. La Bacău încheiem de fapt vizita pe care am făcut-o ieri și astăzi în această parte a țării. In județele prin care am trecut astăzi — Botoșani, Suceava, Neamț și Bacău — ca și în județele și localitățile prin care am trecut ieri, am constatat cu multă satisfacție că oamenii muncii din industrie și agricultură, intelectualitatea, tineretul, bărbații și femeile sunt puternic însuflețiți de dorința de a face totul ca rănile provocate de inundații în unele din județele din această parte a țării — și în general pagubele provocate în multe județe din patria noastră, — să fie vindecate intr-o perioadă cît mai scurtă, asigurîndu-se ca activitatea din industrie, din agricultură, din toate sferele vieții sociale să se reia cit mai rapid in cele mai bune condițiuni. Doresc să adresez calde felicitări tuturor locuitorilor din județele prin care am trecut pentru abnegația hotărîrea cu care își îndeplinesc sarșicinile trasate de partid și guvern. Desigur, tovarăși împreună cu celelalte județe ale țării, și județul Bacău — care a fost mai puțin afectat de inundații — și-a luat o serie de angajamente în scopul recuperării pagubelor provocate de catastrofa naturală. Primul secretar al Comitetului județean de partid ne-a vorbit aici de cîteva zeci de milioane, dar noi apreciem că posibilitățile județului Bacău sînt mai mari decit angajamentele luate. Sîntem convinși că organizația de partid, Comitetul județean, comuniștii, muncitorii, țăranii, intelectualii, toți locuitorii din județul și municipiul Bacău își vor înzeci eforturile pentru a-și aduce contribuția atît la recuperarea într-un termen scurt a pagubelor provocate de calamitățile naturale, cît și la îndeplinirea în cele mai bune condițiuni a planului pe acest an și, totodată, la pregătirea următorului plan cincinal. Doresc să mulțumesc tuturor cetățenilor care în aceste zile și-au manifestat cu putere dragostea și atașamentul față de partid, față de politica sa marxist-leninistă. Toate acestea sunt dovezi grăitoare ale profundei încrederi și hotărîri cu care locuitorii Bacăului, ca de altfel toți locuitorii județelor prin care am trecut astăzi, întregul nostru popor. Înfăptuiesc neabătut politica internă și externă a partidului ; ele exprimă convingerea de neclintit a oamenilor muncii că politica Partidului Comunist Român corespunde pe deplin intereselor națiunii noastre socialiste (Aplauze prelungite). Doresc să vă adresez, in încheiere, cele mai calde urări de noi succese în îndeplinirea sarcinilor ce vă revin pentru dezvoltarea județului dumneavoastră și a patriei noastre socialiste. Vă doresc multă sănătate și multă fericire.Aplauze puternice, urale, se scandează „P.C.R.“ — „Ceaușescu“). Vizita de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu, a celorlalți conducători de partid și de stat în județe din Moldova, întîlnirile cu oamenii muncii din fabrici, uzine, de pe șantiere, din agricultură, consfătuirile cu cadrele din activul de partid și de stat au constituit o nouă și grăitoare dovadă a puternicei coeziuni dintre partid și popor, a unității socialiste a întregii națiuni. Marile manifestații populare, șirul fără de sfîrșit al vibrantelor demonstrații de dragoste și prețuire față de secretarul general al partidului nostru comunist, tovarășul Nicolae Ceaușescu, exprimă în chip strălucit hotărîrea tuturor oamenilor muncii de a urma cu încredere nestrămutată partidul, sub conducerea căruia vor fi biruite greutățile prin care trece țara în urma marilor calamități naturale din aceste zile, vor fi împlinite mărețele obiective stabilite de Congresul al X-lea. Poporul român știe că are în gloriosul nostru partid, în conducătorul său iubit, tovarășul Nicolae Ceaușescu, o călăuză sigură pe drumul luminos al făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate. ION MARGINEANU GEORGE RADU CHIROVICI . Elicopterul se apropie de pista de aterizare. La sosire, pe stadionul „23 August" din Bacău, ia vizită la întreprinderea agricolă de stat „Avicola“ — Bacău, înainte de plecarea de pe aeroportul din Bacău, tovarășul Nicolae Ceaușescu rostește o scurtă cuvântare.