Steagul Roşu, februarie 1971 (Anul 26, nr. 5591-5614)

1971-02-26 / nr. 5612

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN BACĂU AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XXVI — Nr. 5.612 (7.091) VINERI 26 FEBRUARIE 1971 4 pagini — 30 bani Ieri, la București, s-a încheiat Prima Consfătuire pe țară a lucrătorilor din întreprinderile agricole de stat Joi, in sala Palatului Republicii, s-au desfășurat în continuare lucrările primei Consfătuiri pe țară a lucrătorilor din întreprinderile agricole de stat, organizată din inițiativa conducerii de partid și de stat. Lucrările ședinței plenare au avut loc în prezența tovarășilor NICOLAE CEAUȘESCU, Emil Budnaraș, Manea Mănescu, Ilie Verdeț, Iosif Banc, Mihai Gere. Timp de două zile, muncitori, tehnicieni, ingineri, agronomi și zootehniști, medici veterinari și economiști din întreprinderile agricole de stat au dezbătut probleme majore privind tehnologiile și formele cele mai moderne de organizare a producției și a muncii, care pot contribui la sporirea continuă și substanțială a aportului întreprinderilor agricole de stat la dezvoltarea agriculturii noastre socialiste, a întregii economii naționale, în prima zi de lucru, consfătuirea s-a ținut pe secții de specialitate — culturi de cîmp ; legume și cartofi ; pomicultură ; viticultură; taurine pentru lapte ; taurine pentru carne, ovine , porcine , păsări și animale mici — prilejuind un schimb larg de opinii privind căile de perfecționare continuă a activității în toate sectoarele de muncă, în spiritul directivelor adoptate de partid, în vederea ridicării agriculturii noastre socialiste pe trepte noi de progres. Reuniți în plen, participanții la consfătuire au continuat în tot cursul zilei de joi dialogul fructuos asupra problemelor ce se cer soluționate în acest sector al economiei naționale. Luînd cuvintul in deschiderea ședinței plenare, tovarășul Iosif Banc, ministrul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și apelor, a subliniat că această reuniune se înscrie pe linia practicii consecvente a conducerii partidului și statului nostru de consultare largă a lucrătorilor și specialiștilor din diferite sectoare ale economiei naționale, în scopul analizării temeinice a activității desfășurate în diferite compartimente ale economiei și vieții sociale, găsirii căilor și mijloacelor de valorificare a rezervelor de creștere continuă a eficienței muncii. Vorbitorul a exprimat convingerea că dezbaterile consfătuirii, desfășurate în lumina prețioaselor indicații date de tovarășul Nicolae Ceaușescu în expunerea făcută la ședința de lucru de la Comitetul Central al partidului din noiembrie anul trecut, în cuvîntarea sa la consfătuirea cu cadrele din agricultura județului Ialomița și în cea de la ultima plenară a Comitetului Central al partidului, se vor solda cu concluzii și hotărîri importante pentru activitatea de viitor, privind folosirea mai deplină a tuturor rezervelor interne, dezvoltarea cooperării între întreprinderile agricole de stat, cooperativele agricole de producție și întreprinderile de industrie alimentară, astfel încît fermele și întreprinderile agricole de stat să-și îndeplinească pe viitor cu cinste sarcinile de mare răspundere trasate de partid. Tot în ședința plenară de joi, tovarășul Angelo Miculescu, ministru secretar de Stat, a prezentat raportul conducerii Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor cu privire la activitatea întreprinderilor agricole de stat și măsurile necesare pentru realizarea sarcinilor de viitor. Totodată au fost prezentate concluziile dezbaterilor și propunerile din secțiile de specialitate. In ședințele pe secții și în plenara consfătuirii au luat cuvîntul KiO de delegați și invitați care, pe fundalul realizărilor obținute in unitățile agricole în care lucrează, au făcut o analiză cuprinzătoare in spirit critic și autocritic a deficiențelor care mai există pe linie tehnică, economică și organizatorică, au făcut propuneri în vederea stabilirii celor mai eficiente măsuri ce trebuie luate pentru îndeplinirea și depășirea prevederilor planului de stat în actualul cincinal, pentru ridicarea întregii activități pe o treaptă calitativ superioară. Dezbaterile vii și nivelul ridicat al discuțiilor, valoarea propunerilor făcute de majoritatea participanților sunt mărturii grăitoare ale competenței profesionale și experienței bogate ale lucrătorilor din agricultura de stat, expresia preocupărilor lor de perfecționare a muncii și folosire mai judicioasă a capacităților de producție, pentru îndeplinirea și depășirea sarcinilor de răspundere trasate de conducerea de partid și de stat, în cadrul lucrărilor consfătuirii a avut loc apoi solemnitatea înmînării titlului de Erou al Muncii Socialiste și Medalia de aur „Secera și Ciocanul“, precum și de ordine și medalii ale Republicii Socialiste România unor lucrători din agricultura de stat. înaltele distincții au fost înmînate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general Partidului Comunist Român, prealședintele Consiliului de Stat. în încheierea derberilor, primit cu vii și îndelungi alamații, a luat apoi cuvîntul tovarășul Nicolae Ceaușescu. Cuvîntare secretarului general al participiul a fost urmărită cu un deosebit interes și subliniată în repetaiii rînduri cu vii și puternice aplauze. In numele tuturor participanților la consfătuire, mvarășul Iosif Banc a adresat tovarșului Nicolae Ceaușescu cele mai calde mulțumiri, exprimînd sentimente de recunoștință pentru aprecierea pozitivă, pentr - critic* ,h.cptaUt.e, pentru indicațiile deosebit de prețioase pe care le-a dat. Vom depune tovarășe secretar general — a spus vorbitorul — toate eforturile, străduința și priceperea de care dispunem pentru a traduce în viață aceste valoroase indicații și (Continuare în pag. a II-a) DECORĂRI In cadrul lucrărilor Consfătuirii pe țară a lucrătorilor din întreprinderile agricole de stat a avut loc solemnitatea înminării unor înalte distincții ale Republicii Socialiste România. Pentru merite deosebite în întreaga activitate desfășurată în anii construcției socialiste, pentru contribuția personală adusă la dezvoltarea unităților agricole în care lucrează, precum și pentru obținerea an de an a unor producții sporite, ridicarea continuă a productivității muncii și a rentabilității unităților, a fost conferit titlul de „Erou al Muncii Socialiste“ și medalia de aur „Secera și Ciocanul“ tovarășilor : Vasile Bratu — mecanizator la I.A.S. Mircea Vodă, județul Ialomița, Marin Dobre — mecanic agricol la I.A.S. Hîrșova, județul Constanța, Gheorghe Lungu — mulgător la I.A.S. Iași, Cristache Musler — tractorist la I.A.S. Teremia Mare, județul Timiș, Nicolae Sechel — mulgător la I.A.S. Turda, județul Cluj, Mihai Stănescu — medic veterinar, director la I.A.S. Arad, loan I. Vlad — inginer agronom, director la I.A.S. Insula Mare a Brăilei. Pentru merite deosebite în muncă și contribuția adusă la dezvoltarea agriculturii socialiste, a fost conferit ordinul „Steaua Republicii Socialiste România“ clasa I tovarășilor , Iosif Banc — vicepreședinte al Consiliului de Miniștri și ministru al agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și apelor, Angelo D. Miculescu — ministru secretar de stat la Ministerul Agriculturii, Silviculturii Industriei Alimentare, și Apelor, Nicolae Giosan — președintele Academiei de Științe Agricole și Silvice. Pentru merite deosebite în activitatea de producție și economicofinanciară a întreprinderilor agricole de stat, a fost conferit „Ordinul Muncii“ clasa I tovarășilor , Ion P. Bora — inginer agronom, director la I.A.S. Segarcea, județul Dolj, Gheorghe St. Costache — maistru mecanic la I.A.S. Puchenii Mari, județul Prahova, Iacob D. Deneș — maistru grădinar la I.A.S. Codlea, județul Brașov, Vasilica Diaconu — inginer agronom, șef de fermă la I.A.S. Popești— Sere, municipiul București, Ana C. Fîșcu — mulgătoare la I.A.S. Variaș, județul Timiș, Adolf Mihai Eristoff — maistru viticol, șef de fermă la I.A.S. Mediaș, județul Sibiu, Valerian Negoiță — inginer agronom, director la I.A.S. Bacău, Marin Gh. Tudoran — inginer horticultor, director la I.A.S. Medgidia, județul Constanța, Stan M. Țîrlea — inginer zootehnist, director general la Trustul pentru producția avicolă, Constantin Zgiivaci — tractorist la I.A.S. însurăței, județul Brăila. „Ordinul Muncii“ clasa a II-a tovarășilor , Urania Stela Alexandrescu — medic veterinar, șef de fermă la I.A.S. Buzău, județul Buzău, Lucia T. Bîrca — inginer zootehnist la I.A.S. Mihăilești, județul Ilfov, Ana T. Brătianu — îngrijitoare de păsări la I.A.S. Avicola Craiova, județul Dolj, Ion V. Breban — tractorist la I.A.S. Deta, județul Timiș, Dumitru I. Călin — mulgător la I.A.S. Turnu Măgurele, județul Teleorman, Alexandru M. Cocoșilă — inginer agronom, director general la I.A.S. Urziceni, județul Ilfov, Vasile Cosmuța — inginer zootehnist, director general al Trustului pentru îngrășarea porcilor, Ștefan Demeny — inginer zootehnist, director la , I.A.S. Avicola Mureș, județul Mureș, Constantin I. Gip — inginer agronom, director la I.A.S. Ograda, județul Ialomița, Gheorghe N. Heluța — mulgător la I.A.S. Bîrlad, județul Vaslui, Mihail T. Kantz — mecanizator la I.A.S. Sibiu, județul Sibiu, Octavian N. Lambru — inginer agronom, director la I.A.S. Murfatlar, județul Constanța, Gheorghe Manu — inginer agronom, director general al Direcției agricole, județul Vaslui, Ion Moldovan — șeful Departamentului Industriei Alimentare din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor, Augustin I. Nemeș — îngrijitor porcine la Complexul Gornești, județul Mureș, Marin I. Otu — mulgător la I.A.S. Robănești, județul Dolj, Dumitru D. Pestanția — inginer zootehnist, director la I.A.S. Oradea, județul Bihor, Ion M. Spineanu — muncitor viticultor la I.A.S. Odobești, județul Vrancea, Dumitru Gh. Știrbu — tehnician agricol, șef de fermă la I.A.S. Studina, județul Olt, Ion Teșu — șeful Departamentului Agriculturii de Stat, din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor, Ion N. Toma — inginer agronom, director la I.A.S. Prejmer, județul Brașov, Francisc F. Wintze — mecanic agricol la I.A.S. Uoviniș, județul Arad. Ordinul „Steaua Republicii Socialiste România“ clasa a IlI-a tovarășilor : Ion S. Burcea — inginer agronom, director general în Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor, Florin Chițu — adjunct al ministrului agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și apelor, Nicodim N. Dăian — economist, consilier la Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor, Ecaterina Drăghici — inginer agronom, șef de fermă la I.A.S. Giubega, județul Dolj, Alexandru Senciu — tehnician agronom, director la I.A.S. „30 Decembrie“, municipiul București, Emil N. Ionescu — inginer agronom, director la I.A.S. Valea Călugărească, județul Prahova, Ferdinand G. Kopacz — inginer, șef de fermă la I.A.S. Miercurea Ciuc, județul Harghita, Ioan P. Nedelcu — mecanic agricol la I.A.S. Hîrșova, județul Constanța, Ion D. Nicolae — mecanic agricol la I.A.S. Pietroiu, județul Ialomița, Simion S. Paraschiv — inginer agronom, director la I.A.S. Buciumeni, județul Ilfov, Ioan Al. Popovici — mecanic agricol la I.A.S. Bistrița, județul Năsăud, Ion Gh. Stingă — Bistrițatehnician horticol, șef de fermă la I.A.S. Rîmnicu Vîlcea, județul Vîlcea. Prin același decret au mai fost decorați un număr de 313 tovarăși cu „Ordinul Muncii“ clasa a III-a, 70 de tovarăși cu ordinul „Steaua Republicii Socialiste România“ clasele a IV-a și a V-a, precum și 408 tovarăși cu „Medalia Muncii“. Exprimînd calde mulțumiri și adîncă recunoștință conducerii de partid și de stat, în numele celor distinși cu înaltul titlu de Erou al Muncii Socialiste a luat cuvîntul tovarășul Ioan Vlad. Noi vedem în aceasta prețuirea, cinstirea pe care partidul și guvernul, personal tovarășul Nicolae Ceaușescu, o acordă permanent cadrelor din economia patriei, care dovedesc în activitatea lor dăruire, hărnicie, inițiativă și entuziasm creator. In cuvîntul său, tovarășul Angelo Miculescu a spus : Distincțiile acordate nouă astăzi, în acest moment important de analiză a rezultatelor activității noastre în plenul consfătuirii cadrelor de conducere din agricultura de stat, prima de acest fel după o perioadă lungă de activitate, reprezintă pentru noi un semn de înaltă prețuire a activității depuse, un imbold și mai mare pentru a mobiliza participarea și capacitatea de muncă, spre a îndeplini și depăși sarcinile de mare răspundere ce ne revin în activitatea viitoare în agricultură. Adresînd calde felicitări tuturor celor distinși cu titlul de Erou al Muncii Socialiste, cu ordine și medalii ale Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu a subliniat că acordarea acestor decorații reprezintă o înaltă apreciere a conducerii de partid și de stat atît a activității celor distinși, cît și a activității întreprinderilor agricole de stat, a contribuției aduse de ele la dezvoltarea agriculturii, la asigurarea cu produse agroalimentare a patriei. PUBLICAM IN PAG. 2 . RAPORTUL TOVARĂȘULUI ANGELO MICULESCU la prima Consfătuire pe țară a lucrătorilor din întreprinderile agricole de stat Trustul de construcții Bacău 20 de ani de activitate în pagina 2 CURIER CONFERINȚA JUDEȚEANĂ PENTRU EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT Sala Teatrului dramatic „Bacovia“ din municipiul Bacău a găzduit ieri dimineața lucrările Conferinței județene pentru educație fizică și sport, prilejuite de analiza activității sportive de masă și de performanță desfășurată de C.J.E.F.S. Bacău în ultimii trei ani. La lucrări au participat : membrii Biroului Comitetului județean de partid și ai Comitetului executiv al Consiliului popular județean, reprezentanți ai C.N.E.F.S., membrii Consiliului județean pentru educație fizică și sport, activiști ai comisiilor pe ramură de sport, reprezentanți ai organizațiilor de masă și obștești și instituțiilor cu atribuții în domeniul sportului, președinții asociațiilor sportive sindicale și sătești, directori de școli, profesori de educație fizică, antrenori, instructori, numeroși sportivi. Darea de seamă prezentată de tovarășul Mihai Grigoraș,, președintele C.J.E.F.S. Bacău, a relevat principalele rezultate obținute de mișcarea sportivă din județul nostru. Acestea au condus, de altfel, la situarea județului Bacău pe primul loc pe țară, în întrecerea consiliilor județene pentru fizică și sport din grupa a educație doua. Diploma acordată de către Consiliul Național pentru Educație Fizică și Sport constituie o încununare a succeselor dobîndite. In numele Biroului Comitetului județean de partid și al Comitetului executiv al Consiliului popular județean, tovarășul GHEORGHE ROȘU, prim-secretar al Comitetului județean Bacău al P.C.R., președintele Comitetului executiv al Consiliului popular județean, a adresat un călduros salut delegaților și invitaților la Conferință. După ce a relevat că oamenii muncii din județul Bacău, asemenea întregului nostru popor, își intensifică tot mai mult eforturile pentru a întâmpina cu rezultate deosebite aniversarea unei jumătăți de veac de la crearea P.C.R., primul secretar al Comitetului județean de partid a subliniat însemnătatea pe care o are Conferința pentru analiza aprofundată a principalelor probleme ale dezvoltării mișcării sportive și pentru stabilirea celor mai corespunzătoare măsuri numite să ducă la creșterea substanțială, calitativă a educației fizice și sportului băcăuan. In ultimii ani, mișcarea sportivă de masă din județul nostru a obținut rezultate îmbucurătoare. „Sport Club“, „Știința“ și un număr însemnat de asociații sportive din întreprinderi, instituții și de la sate, desfășoară o activitate bogată ; mii de tineri sunt antrenați in competiții și concursuri. In sportul de performanță, cele 37 echipe divizionare susțin cu cinste culorile județului, obținînd victorii de prestigiu în întrecerile interne și internaționale. Prin posibilitățile create, prin orientarea dată de partid, activitatea sportivă trebuie să capete o mai largă dezvoltare. Unele discipline ca atletismul, gimnastica, înotul, turismul, care sunt accesibile maselor largi de tineri, trebuie să fie ratate cu mai multă atenție, deoarece nu ridică probleme materiale deosebite. O condiție de cea mai mare însemnătate pentru progresul sportului din județul nostru este aceea a transformării fiecărui club, a fiecărei asociații intr-o pepinieră de talente și sportivi fruntași. Un factor-cheie, atît pentru dezvoltarea calitativă a sportului de masă cit și pentru perfecționarea activității sportive de performanță, îl constituie asigurarea unui corp de antrenori și specialiști, pregătiți, care să se sprijine bine pe cele mai înaintate cuceriri ale cercetării științifice în domeniul practicării sportului. Facultatea de educație fizică de la Institutul pedagogic de 3 ani din Bacău trebuie să devină în acest sens centru puternic de formare a cadrelor de specialiști care să lucreze în școlile județului nostru cu pasiune și pricepere; în continuare, vorbitorul s-a referit la preocuparea organelor județene, municipale, orășenești și comunale de partid și de stat pentru asigurarea bazei materiale corespunzătoare practicării sportului, amintind de amenajarea Complexului sportiv „23 August“ din Bacău, construirea bazei nautice din Șerbănești, a terenurilor de sport din incinta stadioanelor „Sport Club“, „Lelea“, Institutul pedagogic, Parcul Gherăești, a sălilor de sport de la Liceele nr. 2 și nr. 3 Bacău, construirea modernei săli de sport și a unui complex sportiv în Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej, etc. Sprijinindu-se pe munca voluntarpatriotică și fructificînd voința tineretului de a face sport, consiliile populare, asociațiile și cluburile sportive, organizațiile de tineret, trebuie să manifeste mai multă inițiativă in amenajarea de terenuri și baze sportive. O bază sportivă nu trebuie să fie neapărat o operă monumentală. Pretutindeni există multiple posibilități pentru amenajarea de baze sportive simple, care se pot realiza cu sprijinul și spiritul gospodăresc ale iubitorilor de sport. Sportul de masă, ca parte integrantă a procesului de educație a tineretului, a oamenilor muncii în general, trebuie să ocupie un loc important in munca Consiliului județean al sindicatelor, Comitetului județean al U.T.C., Consiliului județean al organizației pionierilor, Inspectoratului școlar județean, care sunt chemate să organizeze o gamă variată de acțiuni pentru atragerea tineretului la practicarea sportului potrivit vîrstei și temperamentului in vederea călirii fizice, acestuia, întăririi sănătății, dezvoltării inițiativei și curajului. Consiliul județean pentru educație fizică și sport, ca organ de specialitate, va trebui să-și îmbunătățească stilul și metodele de muncă, să asigure o îndrumare și un control permanent pentru atragerea unui număr sporit de cadre de specialitate și activiști obștești în obținerea de rezultate superioare; în încheiere, tovarășul Gheorghe Roșu a urat participanților la Conferință succese deosebite în activitatea pe care o vor desfășura in domeniul mișcării sportive, exprimîndu-și convingerea că prin măsurile ce vor fi întreprinse, sportul din județul Bacău va căpăta un avînt viguros și va cuceri succese mai mari, spre gloria sportivă a întregii țări. In partea a doua a lucrărilor, numeroși vorbitori au reliefat succesele obținute in județul nostru în domeniul activității sportive. Au luat cuvintul : Mihai Merfea, prorectorul Institutului pedagogic din Bacău, Virgil Tămăsescu, secretar al Comitetului municipal Gheorghe Gheorghiu-Dej al P.C.R., Constantin Stan, președintele Asociației sportive „Textila“ Buhuși, Ernest Gavrilovici, vicepreședintele Comitetului județean pentru cultură și artă, Ron Stratulat, președintele „Sport Clubului“ Bacău, Cezar Vătămanu, președintele Asociației sportive „Petrolul“ Moinești, Maria Simionescu, antrenoare emerită la Liceul cu program special de gimnastică din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej, Magda Ghenade, directoarea Școlii sportive din Bacău, Dan Coandă, președintele Asociației sportive „Recolta“ Răcăciuni, Nicolae Guidea, decanul Facultății de educație fizică a Institutului pedagogic Bacău, Paul Galeșeanu, șeful Cabinetului de medicină sportivă al Policlinicii de adulți din Bacău, Ștefan Spulber, președintele Consiliului județean al organizației pionierilor, Ioan Bordea, membru în biroul Consiliului județean al sindicatelor, Anca Grigoraș, elevă, componentă a lotului republican de gimnastică (junioare), Iulian Ghiță, inspector șef al Inspectoratului școlar județean, Constantin Secăreanu, prim-secretar al Comitetului județean Bacău al U.T.C. In încheierea dezbaterilor, tovarășul Miron Olteanu — secretar al C.N.E.F.S. — a făcut o serie de precizări pe marginea activității viitoare în domeniul sportului de masă și de performanță. Hotărîrea adoptată de Conferință include măsuri menite să conducă la obținerea unor noi și însemnate realizări în mișcarea sportivă din județ. Ca răspuns la Chemarea C.J.E.F.S. Galați, participanții la lucrările Conferinței s-au angajat să nu-și precupețească eforturile pentru ridicarea pe o treaptă superioară a mișcării sportive din județul nostru. S-a trecut apoi la alegerea noului Consiliu județean Bacău pentru educație fizică și sport. In funcția de președinte al C.J.E.F.S. Bacău a fost reales tovarășul Mihai Grigoraș, iar ca vicepreședinte — tovarășul Dumitru Dumitriu. Intr-o atmosferă de entuziasm general, cei prezenți la Conferință au adoptat textul unei telegrame adresate C.C. al P.C.R., totvarășului NICOLAE CEAUȘESCU, personal, exprimîndu-și adînca recunoștință pentru grija deosebită acordată de conducerea de partid mișcării sportive din țara noastră. Bacăul pe verticala noilor ști-CONSTRUCȚII Pagina 3 îndemn pentru realizări superioare Privind bilanțul realizărilor constructorilor băcăuani în cei 20 de ani de la începuturile sale, aproape nu-ți vine să crezi că micul colectiv din 1951, care a realizat, in primul an o producție de 11,5 milioane lei, a dublat realizările în al doilea an, le-a înzecit, după 10 ani și le-a multiplicat de... 21 ori, după 20 ani. Noi, cei care ne-am legat întreaga experiență de constructori, toate reușitele noastre profesionale, de numele Trustului de construcții Bacău și am contribuit la creșterea continuă a volumului de producție, nu putem să nu ne mîndrim cu aceste realizări, tot mai frumoase de la an la an. Bilanțul activității noastre ne-a situat, de altfel, în mai multe rînduri, pe locuri fruntașe in întrecerea socialistă pe ramură. Imaginea bătrînelor orașe moldovene din cuprinsul fostei regiuni Bacău, sărace și insalubre, cu mahalalele lor au rămas, prin hărnicia constructorilor, doar în file de cărți sau pe pînzele pictorilor. simplă trecere în revistă a principalelor obiective realizate de constructorii băcăuani, ilustrează cu prisosință marile înfăptuiri legate de epoca noastră socialistă, pe drumul dezvoltării continue a economiei și culturii pe aceste meleaguri, a bunăstării oamenilor muncii. Au fost ridicate importante unități industriale : Fabrica de ciment Bicaz, Fabrica de prefabricate și Fabrica de cărămidă Roman, fabrici ale industriei alimentare și ușoare — în Bacău, Buhuși, Piatra Neamț etc. etc. Orașul Bacău, cu cele peste 10 mii de apartamente, 100 săli de clasă, maternitate, spital de copii, două hoteluri, spital T.B.C., dispensare, teatru de vară, casă de cultură, magazine și importante unități edilitare și meșteșugărești, poartă amprenta unui oraș modern, in plină dezvoltare. La fel și celelalte orașe ale județului. Să amintim cîteva din metodele novatoare aplicate de-a lungul anilor : extinderea volumului de prefabricate la construcția de locuințe și hale industriale, introducerea pentru prima dată în țară, a unui nou tip de cofraje speciale plane, postcomprimarea betoanelor prin metoda termoelectrică, încălzirea electrică a betonului, mărirea gradului de finisare a pereților prefabricați în atelier, prepararea centralizată a betoanelor, creșterea gradului de mecanizare a lucrărilor etc. Descoperim de fapt în aceste metode și procedee înaintate, căile care permit astăzi Trustului de construcții să realizeze sarcini mari anuale, cu o productivitate sporită de 2-3 ori față de cea realizată la înființarea unității, la costuri mult mai mici decât cele de acum 20 de ani. Volumul inovațiilor, de-a lungul existenței Trustului însumează zeci de milioane de lei economii de manoperă și material. ...Un fapt cu adincă semnificație : din totalul muncitorilor, peste 50 la sută dintre ei au o vechime, în cadrul trustului, ce depășește 10 ani. ...Cu mulțumirea sufletească celor ce-și văd împlinite dorințele, o să trecem, de mîine, la o muncă mai hotărită de a ridica mai sus nivelul realizărilor. Ing. Aurel RUSEI, directorul Trustului de construcții Bacău O Lucrările Comitetului ONU pentru dezarmare O Evoluția situației din Indochina în pagina 4