Steagul Roşu, ianuarie 1973 (Anul 28, nr. 6187-6210)

1973-01-04 / nr. 6187

t r 11 I V ANUL XXVIII — NR. 6.187 (7.966) JOI 4 IANUARIE 1973 4 pagini — 30 bani Cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU rostită la posturile de radio și televiziune cu prilejul Anului nou Dragi tovarăși și prieteni, Cetățeni ai Republicii Socialiste România. Peste cîteva minute vom încheia anul 1972, cu conștiința că am parcurs o nouă și importantă etapă pe calea edificării societății socialiste multilateral dezvoltate în România. Și în acest an oamenii muncii au obținut succese de seamă în toate domeniile de activitate: în industrie, planul producției a fost depășit, iar în agricultură am obținut cea mai mare producție din istoria țării. A luat un puternic avînt întrecerea pentru realizarea cincinalului înainte de termen. Au continuat să se dezvolte învățămîntul, știința, arta, cultura, s-a îmbunătățit nivelul de trai, a crescut gradul de civilizație al întregii noastre națiuni socialiste. în acest an, Conferința Națională a partidului a luat hotărîri de cea mai mare însemnătate pentru accelerarea dezvoltării economico-sociale a întregii țări, iar Marea Adunare Națională a adoptat o serie de legi menite să perfecționeze în continuare relațiile de producție, organizarea societății noastre socialiste. Zilele trecute am sărbătorit împlinirea unui sfert de secol de la proclamarea Republicii — victorie epocală ce a încununat lupta revoluționară a poporului nostru condus de Partidul Comunist Român, pentru libertate națională și socială, pentru progres și o viață mai bună. Apreciind abnegația și entuziasmul oamenilor muncii în obținerea tuturor realizărilor pe calea edificării socialismului, doresc să adresez în această clipă solemnă cele mai calde felicitări eroicilor făuritori ai vieții noastre noi — clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, ' fără deosebire de naționalitate, întregului nostru popor liber și stăpîn pe soarta sa. Planul pe anul 1973 prevede un puternic avînd în industrie și agricultură, ridicarea calității și eficienței întregii activități economice, în vederea sporirii avuției naționale și creșterii bunăstării întregului popor. Stă în puterea fiecăruia dintre noi de a realiza în cele mai bune condiții planul pe anul viitor. Convins că fiecare cețean la locul său de muncă își va face pe deplin datoria, vă doresc din toată inima, dragi compatrioți, succese cit mai mari în activtatea consacrată prosperității patriei, traducerii în viață a mărețului program elaborat de Congresul al X-lea al partidului. Dragi tovarăși, în anul care a trecut, România a desfășurat a amplă activitate internațională în slujba destinderii, păcii și colaborării. S-au întărit și dezvoltat relațiile noastre de prietenie și colaborare cu toate țările socialiste, s-au lărgit legăturile cu tinerele state independente, s-a extins colaborarea multilaterală cu celelalte țări, în spiritul coexistenței pașnice. Evenimentele din acest an au adus noi confirmări justeții politicii promovate de România, au demonstrat încă o dată realismul aprecierilor partidului și statului nostru cu privire la evoluția vieții internaționale. Deși pe planeta noastră mai ard încă flăcările războiului, se mențin surse de conflict și încordare, dominanta dezvoltării istorice o constituie afirmarea tot mai puternică a voinței popoarelor de a trăi în pace și bună înțelegere. Forțele înaintate de pretutindeni acționează pentru realizarea unor schimbări progresiste în dezvoltarea societății, pentru abolirea politicii imperialiste de agresiune și dominație, de forță și amenințare cu forța, pentru promovarea ,în rațiile interstatale a principiilor independenței și suveranității naționale, egalității depline în drepturi, neamestecului în treburile interne și avantajului reciproc. Dorim ca anul 1973 să marcheze noi progrese în dezvoltarea proceselor pozitive care au loc în viața internațională, să ducă la soluționarea, în spiritul păcii, a noi și noi probleme care confruntă omenirea, să fie anul ținerii conferinței europene pentru securitate, anul unui nou și important pas înainte pe calea conlucrării rodnice între națiuni, împreună cu toate popoarele iubitoare de pace, dorim ca noul an să ducă la încetarea războiului din Vietnam și în întreaga Indochină, la stingerea conflictului din Orientul Mijlociu, la întărirea securității și destinderii internaționale. România intră în noul an hotărîtă să-și aducă contribuția activă la normalizarea climatului internațional, la instaurarea păcii și securității în lume. Considerăm că, acționînd unite, popoarele pot pune bazele unei lumi mai bune, mai drepte, eliberate de coșmarul războaielor, ale unei lumi în care fiecare națiune să se poată dezvolta liber, bucurându-se nestrignent de roadele muncii sale, de cuceririle civilizației umane. Stimați tovarăși. Fie ca anul 1973 să aducă poporului român noi și însemnate victorii pe calea progresului socialist, a bunăstării și fericirii tuturor celor ce muncesc. Fie ca în noul an omenirea să repurteze noi succese în lupta pentru împlinirea nobilelor idealuri de pace și colaborare, înaintea ultimelor bătăi de orologiu din acest an, doresc să vă adresez din tot sufletul, dragi cetățeni ai României socialiste — muncitori, țărani, intelectuali, bărbați și femei, tineri și vîrstnici, români, maghiari, germani și de alte naționalități — cele mai calde urări de sănătate și viață lungă, un an nou fericit, satisfacții și bucurii depline, realizarea tuturor dorințelor și aspirațiilor de mai bine ! La mulți ani, dragi tovarăși și prieteni ! <1 [UNK]1)1 Din primele zile ale anului Să realizăm ritmic, la cotele planul maxim. Am pășit într-un nou an — al treilea din cincinalul actual. Am lăsat în urmă un an plin de realizări și satisfacții, bilanțul succeselor cu care oamenii muncii din județul nostru au întîmpinat marea sărbătoare a Republicii constituind valoroase premise pentru înfăptuirile din 1973. Avem în față o nouă etapă de muncă, hotărîtoare în întrecerea patriotică de realizare înainte de termen a cincinalului. In toate unitățile economice : la Borzești — pe marea platformă industrială a petrochimiei, la Moinești — în unitățile de foraj și pentru extracția țițeiului, în întreprinderile băcăuane, la Comănești și Tg. Ocna, colectivele de muncitori, ingineri și tehnicieni au intrat în 1973 temeinic pregătite. Trecînd la înfăptuirea sarcinilor reieșite din Plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie anul trecut, consiliile și comitetele oamenilor muncii, sub conducerea organelor și organizațiilor de partid, au luat din timp măsurile tehnice și organizatorice impuse de realizarea ritmică și la nivelele maximale, încă din primele zile ale acestui an, a sarcinilor celui de-al treilea an al cincinalului. Așa cum sublinia secretarul general al partidului, planul pe 1973 este elaborat într-o concepție nouă, pe baza hotărîrilor Conferinței Naționale privind concretizarea, corelarea și integrarea in obiectivele noastre economice a angajamentelor asumate de colectivele de oameni ai muncii, sub forma unor planuri suplimentare. Pentru prima oară în cadrul economiei noastre planificate, arăta tovarășul Nicolae Ceaușescu — la unii indicatori de bază, îndeosebi la producție, la export, planul are un nivel minim, corespunzător sarcinilor inițiale înscrise în cincinal, și un nivel maxim, care reprezintă planul suplimentar, ce înglobează angajamentele comitetelor județene de partid, organizațiilor de partid ale întreprinderilor. Elaborat in această nouă concepție, planul pe 1973 urmărește cointeresarea mai bună a oamenilor muncii la asumarea unor sarcini suplimentare și la îndeplinirea lor în bune condițiuni, prin valorificarea superioară a întregului potențial de producție de care dispun. Aceasta întrucît, așa cum se sublinia la Plenara din noiembrie anul trecut a C.C. al P.C.R., planul este unitar și trebuie considerat obligatoriu în întregul său la parametrii săi maximali, în acest spirit asigurîndu-se resursele de(Continuare în pagina a IlI-a) Colectivele de muncă ale județului sunt hotărîte să acționeze cu deplină răspundere comunistă pentru a înfăptui patriotica deviză DIUMMM DE TERMEN! Acolo unde producția nu a încetat să-și urmeze cursul, unde focul continuu a depășit în intensitate focul artificiilor și al voioșiei, s-au aflat oameni cu simțul datoriei, cu responsabilitate muncitorească. Lingă strung sau la un tablou de comandă, ascultînd pulsul distilării sau veghind atenți la fluxul neîntrerupt al unui proces tehnologic, oriunde s-a lucrat la cumpăna anilor, s-au creat punți sufletești de realizare, de perpetuare a succeselor și a hotărîrii de a face totul ca sarcinile de plan din 1973 sp-și găsească îndeplinirea în condiții superioare celor de anul trecut. Alături, la fiecare loc de muncă, muncitorii, inginerii și tehnicienii și-au strîns mina, urîndu-și ani mulți, succese de prestigiu. La cumpăna anilor, focul continuu din fabricile și uzinele economiei județului a simbolizat transmiterea neîntreruptă a unor tradiții de muncă, a simțului datoriei și răspunderii oamenilor muncii față de producție, a ștafetei succeselor din anul trecut. ANTICIPATIE * I O perspectivă imediată : cel mai nou obiectiv industrial al județului este Fabrica de mașini-unelte din Bacău, care va produce primele mașini-unelte in anul 1973. Directorul noii întreprinderi, inginer VASILE TALPA, ne informa că acum, la început de an, va fi consemnat primul mare eveniment : punerea în funcțiune — cu 6 luni mai înainte de termenul stabilit pentru întregul obiectiv — a secției de sculărie. Despre acest eveniment, despre importanța noului obiectiv industrial băcăuan ne vorbește inginerul șef al Fabricii de mașiniunelte, tovarășul C. TARALUNGA. Cu mai puțin de cinsprezece luni în urmă, pe locul unde se înalță astăzi pilonii de susținere ai halei — monobloc ■ a viitoarei Fabrici de mașini-unelte din Bacău, foșneau lanurile de porumb. In cursul noului an, Fabrica de mașini unelte se va integra în fluxul productiv. Colaborarea strînsă între constructor (Șantierul 3 al Trustului de construcții din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej) și beneficiar se va concretiza chiar la începutul lunii ianuarie în punerea în funcțiune, cu 6 luni înainte de termenul stabilit pentru întregul obiectiv, a secției de sculărie, în prezent sunt asigurate toate condițiile necesare realizării S.D.V.-urilor. Tînărul colectiv al întreprinderii noastre, conștient de importanța secției de sculărie în ansamblul întreprinderii, nu și-a precupețit eforturile pentru a o da în folosință înaintea secțiilor de fabricație propriu-zise, ceea ce va contribui în mare măsură la devansarea dării în folosință a întregii investiții. In aceste zile, ritmul lucrărilor a atins intensitatea maximă. Pentru crearea unor condiții optime, conducerea întreprinderii a revizuit încă o dată toate necesitățile, plecînd de la verificarea proiectului construcției în sine, procurarea și montarea ultimelor utilaje, proiectarea utilajului industrial și gospodăresc, pină la realizarea unei probleme de importanță vitală pentru orice unitate economică : OMUL. Concret, aceste eforturi au fost încununate de realizarea montajului la majoritatea utilajelor de așchiat, de prevederea necesarului de scule pentru echiparea mașinilor unelte — o parte dintre ele fiind deja aduse în fabrică —, de finalizarea documentației tehnologice de existență și de întocmirea primului plan de producție. Semnificația momentului este multiplă. Ea atestă și încununează, deopotrivă , dăruirea unui colectiv de muncă abia în formare, un nou detașament de muncitori care se adună împreună pentru întregirea unui nou profil pe harta industrializării județului în anii socialismului. „La mulți ani, cu sănătate! “ In ultima zi a anului 1972, pregătindu-se să întîmpine anul care vine, tinerii băcăuani au rostit tradiționala urare de Anul nou, la sediul Comitetului județean Bacău al P.C.R. și al Consiliului popular județean. Veniți în număr mare, pionieri și elevi din școlile generale ale municipiului sînt întîmpinați, cu dragoste, de către membrii Biroului Comitetului județean Bacău al P.C.R. Micii urători, îmbrăcați în frumosul port moldovenesc, încep .,Plugușorul“ însoțiți de pocnete de bici, zvon de clopoței și murmur de buhai. In jurul lor, zeci de copii cu obrajii îmbujorați de emoție și bucurie, costumați alegoric, formează un alai vesel, din mijlocul căruia răzbat urările de sănătate și viață lungă. Colindătorii sunt, apoi, invitați în sediul Comitetului județean de partid, unde, după datină, li se oferă daruri. Adresîndu-se celor mai mici urători ai anului 1973, tovarășul Gheorghe Roșu primsecretar al Comitetului județean Bacău al P.C.R. le urează sănătate, viață lungă și numai rezultate bune la învățătură. De asemenea, sînt felicitate cadrele didactice, cei care zi de zi contribuie la formarea constructorilor de mîine ai socialismului. Micii urători, pionierii și școlarii veniți cu colindul, se fotografiază împreună cu tovarășul Gheorghe Roșu, pentru a păstra imaginea acestor momente deosebite în rîndul amintirilor scumpe. ★ In aceeași zi, formații artistice ale Casei de cultură „Vasile Alecsandri“ au prezentat în fața sediului Comitetului județean Bacău al P.C.R. un bogat program alcătuit din datini și obiceiuri tradiționale de Anul nou. Invitați în sediul Comitetului județean, artiștii amatori au întîmpinat cu aplauze cuvîntul tovarășului Gheorghe Roșu — prim-secretar al Comitetului județean Bacău al P.C.R. care i-a felicitat cu ocazia Anului nou și le-a urat noi succese în activitatea profesională și artistică. în cîntec și voie bună Reportaje, însemnări și relatări de la sărbătorirea Revelionului „La mulți ani cu sănătate". După datină, copiii Bacăului și nu numai ei, au ținut să adreseze tradiționala urare conducătorilor de partid și de stat ai județului nostru. ASTAZI IN PAGINA © ""•••• ••••*•••• •••• •••*••••••••• ••••••• ••••••••••••