Steaua Roşie, mai 1965 (Anul 17, nr. 103-127)

1965-05-03 / nr. 103

2 (Urmare din pag. 1) Mitingul ia sfirşit într-o atmosferă de puternică însufleţire. Participanţii la miting părăsesc apoi piaţa purtînd, prin faţa tribunelor, pancarte cu urări închinate atotbiruitoarei învăţături marxis leniniste, unităţii şi coeziunii mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, saluturi adresate oamenilor muncii din ţările socialiste şi prieteniei cu aceste popoare, lozinci în care slăvesc partidul nostru, în care reafirmă Cu tărie hotărîrea întregului nostru popor de a înfăptui politica înţeleaptă a partidului, de a întîmpina cel ce-al patrulea Congres cu noi şi măreţe realizări. Sînt purtate portrete ale marelui fiu al poporului nostru, Gheorghe Gheorghiu-Dej, eminent militant al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, portretele membrilor Biroului Politic al C.C. al P.M.R Răsună pînă departe urale şi ovaţii, lozinci înflăcărate: „Cu partidul nostru în frunte, vom avea victorii multei", „Pentru al patrulea Congres, vom munci cu mult succes!". Ca în fiecare an, demonstraţia este deschisă de pionieri, mlădiţe ce cresc viguros sub soarele socialismului, înconjuraţi de grija şi dragostea partidului, a întregului popor. Trecerea lor prin faţa tribunei este primită cu vii aplauze de o revărsare de tinereţe, sănătate şi voioşie, de emoţionantă mărturisire a dragostei lor faţă de partidul iubit, a preocupărilor lor permanente pentru învăţătură, pregătindu-se astfel să ducă mai departe măreaţa operă de construire a socialismului şi comunismului, pentru care au luptat şi muncesc cu abnegaţie părinţii lor. Buchete mari de flori sunt oferite conducătorilor de partid şi de stat de un grup de pionieri care s-au desprins din acest şuvoi al tinereţii, urcînd la tribuna oficială. Voci cristaline dau glas sentimentelor copiilor: „Mulţumim partid părinte pentru zilele-nsorite". Pentru cîteva clipe deasupra pieţei se aşterne liniştea. E momentul care prevesteşte intrarea primelor coloane de oameni ai muncii. E o revărsare de forţă şi entuziasm, de hotărîre şi voioşie, aşa cum o pot demonstra numai oamenii stăpîni pe soarta lor, încrezători în viitor, luptători pentru fericirea poporului, pentru pace şi prietenie în întreaga lume. Iar fruntea celor ce păşesc în piaţă, în sunetele unui marş maiestuos, e purtată o mare lozincă: „Trăiască 1 Mai!". Urmează rînduri nesfîrşite de stegari, flamurile roşii şi tricolore îngemănîndu-se în bătaia vîntului. Demonstranţii îşi manifestă puternic, prin numeroase panouri, grafice şi care alegorice, hotărîrea lor de a munci alături de întregul popor pentru înfăptuirea obiectivelor trasate de partidul nostru, de a întîmpina cel de-al IV-lea Congres al partidului cu noi victorii pe drumul înfloririi patriei, bunăstării şi păcii. In întreaga piaţă domneşte voia bună şi veselia, entuziasmul. Urale, ovaţii răsună cu putere pentru unitatea de neclintit dintre partid, guvern şi popor. Lozinci scandate de mii de oameni exprimă adînca dragoste şi încredere faţă de Partidul Muncitoresc Român, călăuză încercată în lupta şi munca victorioasă pentru construirea vieţii noi, socialiste, pentru eroica noastră clasă muncitoare, harnica ţărănime cooperatistă, intelectualitatea patriei noastre. Aclamaţi cu căldură de manifestanţi, conducătorii de partid şi de stat răspund cu saluturi prieteneşti. Cîteva care alegorice înfăţişează sugestiv Bucureştiul nou, de astăzi. Noi şi importante construcţii i-au completat peisajul. Numai în perioada 1960—1964 s-au construit aici peste 64.000 de apartamente, un mare număr de magazine moderne, dispensare şi policlinici, şcoli, cămine studenţeşti, cinematografe şi altele. Prin faţa tribunelor trec, cu voia bună caracteristică tinereţii, mii de studenţi. Viitorii ingineri, medici, profesori îşi exprimă recunoştinţa fierbinte faţă de partidul şi statul nostru, care le-au făurit cele mai bune condiţii de învăţătură şi viaţă. Braţ la braţ cu ei sunt colegi ai lor din zeci de ţări ale lumii care studiază la Bucureşti. In rîndurile demonstranţilor se află, de asemenea, cercetători din institutele ştiinţifice ale Capitalei, a căror muncă este pusă cu abnegaţie în slujba înfloririi patriei, creatori din toate domeniile artei şi culturii. Trecînd prin faţa tribunelor, oamenii muncii îşi manifestă cu entuziasm mîndria pentru realizările obţinute de întregul popor în desăvîrşirea măreţei opere de construcţie socialistă, ataşamentul profund faţă de conducătorul iubit — Partidul Muncitoresc Român, care ne-a călăuzit cu înţelepciune pe drumul făuririi unei patrii libere, înfloritoare, stăpînă pe soarta sa. Din rîndurile coloanelor de demonstranţi se aud puternice urări închinate atotbiruitoarei învăţături marxist-leniniste, unităţii şi coeziunii mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale. Sunt adresate saluturi frăţeşti popoarelor din ţările socialiste, clasei muncitoare de pretutindeni, popoarelor din ţările capitaliste care luptă pentru libertate, democraţie, pace şi progres social, popoarelor din ţările de curînd eliberate de Sub jugul colonial, care luptă pentru întărirea independenţei lor naţionale, pentru o viaţă liberă, demnă şi prosperă, popoarelor din ţările coloniale şi dependente care luptă pentru libertate, împotriva dominaţiei imperialiste. Ca la fiecare mare demonstraţie, ultimii care trec prin marea piaţă bucureşteană sunt sportivii primiţi cu puternice aplauze de cei aflaţi în tribune. Printre sportivi se află cunoscuţi campioni şi record- meni mondiali, europeni şi naţio-nali. Marile mişcări de ansamblu, executate în piaţă stîrnesc admiraţie. Demonstraţia oamenilor muncii din Capitală, care a durat aproximativ 4 ore, a luat sfirşit. Solemn, emoţionant răsună imnul de luptă al clasei muncitoare •— Internaţionala. (Agerpres) SĂRBĂTORIREA ZILEI DE 1 MAI Mitingul şi demonstraţia din Capitală Cuvîntarea tovarăşului 9 Alexandru Drăghici (Urmare din pag. 1) Interesele vitale ale popoarelor impun, mai mult ca oricînd unirea tuturor forţelor care luptă pentru apărarea păcii. Se împlinesc luna aceasta două decenii de la istorica victorie asupra Germaniei naziste în cel de-al doilea război mondial. Aniversarea acestei victorii dă noi imbolduri luptei tuturor forţelor păcii şi progresului pentru preîntîmpinarea unui nou război mondial, pentru salvgardarea şi consolidarea păcii. Dragi tovarăşi şi prieteni, In viaţa partidului şi poporului nostru va avea loc în curînd un eveniment istoric — Congresul Partidului Muncitoresc Român. Comitetul Central al partidului îşi exprimă convingerea că muncitorii, ţăranii, intelectualii, toţi oamenii muncii îşi vor înmulţi eforturile pentru a obţine, în cinstea Congresului partidului, noi victorii pe calea progresului economic, social şi cultural al patriei noastre scumpe ! — Republica Populară Română! Sub conducerea Partidului Muncitoresc Român, a Comitetului său Central, înainte spre noi victorii în desăvîrşirea construcţiei socialismului! Trăiască poporul român, constructor al socialismului! Trăiască 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc! Trăiască unitatea şi coeziunea ţărilor socialiste, a mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, sub steagul marxism-leninismului! Trăiască pacea în întreaga lume! La Tîrnăveni In zori de zi, fanfarele au vestit prin marşuri revoluţionare şi cîntece de luptă marea sărbătoare a celor ce muncesc de pretutindeni — 1 Mai. Oamenii muncii, tineri şi vîrstnici, elevi, femei, îmbrăcaţi în haine de sărbătoare au inundat străzile oraşului Tîrnăveni. Coloane nesfîrşite de muncitori, chimişti, sticlari, cărămidari, constructori, mecanizatori, lucrători din învăţămînt şi sănătate, intelectuali, elevi, unii purtînd pancarte, grafice cu realizări obţinute în producţie, iar alţii steaguri roşii şi tricolore, portrete ale lui Marx, Engels, Lenin, al lui Gheorghe Gheorghiu-Dej şi ale conducătorilor de partid şi de stat se îndreptau spre Piaţa 7 Noiembrie, unde a avut loc mitingul. La ora 10, tov. Simion Man, preşedintele consiliului local al sindicatelor, a deschis mitingul oamenilor muncii din oraşul şi raionul Tîrnăveni. Despre semnificaţia zilei de 1 Mai a vorbit tov. Liviu Coman, secretar al comitetului raional de partid. După ce a subliniat realizările obţinute de colectivele de muncă din unităţile industriale din ţară şi regiune, vorbitorul a scos în evidenţă succesele oamenilor muncii din raionul Tîrnăveni. Astfel, după date preliminare, planul producţiei globale pe cele 4 luni ale anului a fost îndeplinit pe ansamblul industriei raionului în proporţie de 101,7 la sută, iar cel al producţiei marfă de 102,4 la sută, realizîndu-se peste plan produse în valoare de 4.858.000 lei. Colectivul combinatului chimic, de pildă, a dat peste plan 593 tone carbid, 120 tone sulfat de aluminiu, 29 tone acid sulfuric, 2.600 mp faianţă şi altele. La fabrica de geamuri s-au dat peste plan 85.000 mp geam tras, 398.000 buc sticle, întreprinderea de industrie locală a dat peste plan 32.000 unităţi cable pentru teracotă, iar cooperativa „Deservirea" 42 garnituri de mobilă. Creşterea productivităţii muncii cu peste 13 la sută faţă de sarcina de plan şi obţinerea pe această bază a unui volum de economii suplimentare de 539.000 lei în acest an constituie, de asemenea, succese de seamă ale întreprinderilor tîrnăvene. Rezultate însemnate s-au obţinut şi în dezvoltarea agriculturii raionului. Mecanizatorii, lucrătorii din G.A.S., ţăranii cooperatori desfăşurînd larg întrecerea socialistă au ajuns să fie pe terminate cu lucrările de primăvară. In ciuda timpului nefavorabil, în urma măsurilor luate, cele 4 gospodării de stat au terminat însămînţarea porumbului. La fel, şi cooperativele agricole din Şona, Găneşti, Cucerdea, Deal şi altele. SIMION BOCHIŞ corespondent voluntar STEAUA ROȘIE Oamenii muncii din Tîrgu-Mureş au sărbătorit cu entuziasm ziua de 1 Mai (Urmare din pag. 1) Demonstrează fruntaşii începe demonstraţia oamenilor muncii. In faţa tribunei apare o adevărată pădure de drapele roşii şi tricolore. Pe piepturile celor 2.000 de oameni care trec prin faţa tribunei, primiţi cu aplauze puternice, strălucesc distincţiile purpurii de „fruntaş în întrecerea socialistă". Sînt muncitori de la Fabrica de mobilă „23 August", de la I.R.A. nr. 2, „Metalotehnica", Electro- Mureş, T.R.C.M., Fabrica de conductori şi de la alte întreprinderi din Tg.-Mureş, care, lună de lună, desfăşoară tot mai larg steagul întrecerii socialiste, pentru tot mai mult, tot mai bun şi mai ieftin. Continua îmbunătăţire a calităţii produselor, îndeplinirea la timp a planului de investiţii şi darea înainte de termen în funcţiune a noilor obiective, realizarea exemplară a sarcinilor de export, iată obiective principale spre înfăptuirea cărora îşi îndreaptă eforturile muncitorii, tehnicienii şi inginerii din întreprinderile industriale şi de construcţii din oraşul şi regiunea noastră. Demonstrînd prin faţa tribunei, fruntaşii în întrecerea socialistă se angajează să muncească cu tot mai multă însufleţire, pentru a obţine în cinstea celui de al IV-lea Congres al Partidului Muncitoresc Român, realizări tot mai de seamă. Pentru un moment fanfara tace, pentru a-şi ceda atribuţiile micilor purtători de tobe şi trîmbiţe, falnicii crainici ai coloanei pioniereşti. Din Piaţa Trandafirilor se revarsă spre tribună toate florile tinereţii. Sînt pionierii, generaţia constructorilor de mîine. Tribunele aplaudă cu căldură. Din coloana celor 5.000 de copii, care poartă cu multă mîndrie cravatele purpurii, şi pe ale căror chipuri se poate citi voioşia, sănătatea, traiul fără griji, se desprinde un stol şi urcă la tribună, oferind buchete de flori membrilor biroului comitetului regional de partid. Este un semn de recunoştinţă şi de dragoste faţă de Partidul Muncitoresc Român, pentru viaţa fericită a tineretului din ţara noastră. tytu#.tavaie yyi&i mobilă „23 August". In primele rînduri păşesc Augustin Ţîntar, Tereza Dangoi, Vasile Bordeanu şi alţi zeci şi zeci de fruntaşi în întrecerea socialistă. Ei poartă grafice despre rezultatele remarcabile obţinute în creşterea producţiei, în îmbunătăţirea calităţii şi reducerea preţului de cost al mobilei. In anul 1964 valoarea producţiei a crescut faţă de 1959 cu 166 la sută. Anul acesta va creşte cu 179 la sută. Hotărîrea colectivului de muncă de la Iprofil „23 August" de a obţine noi şi importante succese în cinstea Congresului al IV-lea al P.M.R. este oglindită şi de unul din graficele purtate la demonstraţie. Reanalizîndu-şi angajamentele luate la începutul anului, muncitorii, inginerii şi tehnicienii fabricii au hotărît ca pînă la sfîrşitul anului, să dea peste plan, la producţia globală, produse în valoare de 2.140.000 Iei, din care pînă la Congres, în valoare de 1.130.000 lei. Alături de făurarii de mobilă, prin faţa tribunei trec muncitorii Complexului C.F.R. din Tg.-Mureş. Iri cinstea zilei de 1 Mai, ei au obţinut succese de seamă în remorcarea trenurilor cu supratonaj, în economisirea combustibilului. Rînd pe rînd, prin faţa tribunei trec colectivele de la I.R.A. nr. 2, „Metalotehnica", Fabrica de conductori, muncitorii de la şantierul Combinatului de îngrăşăminte azotoase, de la „Electro-Mureş", T.R.C.M., I O.I.L., I.R.E.M., Fabrica de conserve „Mureşeni", Fabrica de zahăr, I.I.S. „Mureşul", Fabrica de pielărie şi mănuşi, Fabrica de cărămizi Mureşeni şi de la alte întreprinderi din oraş. Graficele purtate de manifestanţii din fiecare întreprindere au adus mărturii grăitoare ale hărniciei oamenilor muncii români, maghiari şi de alte naţionalităţi, din întreprinderile tîrgumureşene, în îndeplinirea sarcinilor trasate de partid şi a angajamentelor luate în cinstea marii sărbători. Coloana de manifestanţi de la întreprinderea de reparaţii auto nr. 2 raportează că în cinstea zilei de 1 Mai, colectivul de muncitori, ingineri şi tehnicieni de aici a realizat peste plan, la producţia globală, produse în valoare de 4 milioane de lei, iar la preţul de cost, economii în valoare de 158.000 lei. Prin faţa tribunei trec, scandând lozinci pentru Partidul Muncitoresc Român şi Republica Populară Română, muncitorii şantierului Combinatului de îngrăşăminte azotoase cul. Tg.-Mureş, obiectiv important al planului de şase ani. Acest combinat, care anul acesta va intra în producţie, va produce anual 150.000 tone de azotat de amoniu, 90.000 tone de amoniac şi 40.000 tone de ape amoniacale. Scurtarea termenului de execuţie şi realizarea de lucrări de bună calitate, constituie obiectivul principal al întrecerii socialiste care se desfăşoară cu tot mai mare însufleţire, în cinstea Congresului al IV-lea al P.M.R., pe acest şantier. Constructorii raportează că lucrările de montaj la duza de difuzie au fost terminate în cinstea zilei de 1 Mai, cu mult înainte de termen. Pînă în prezent, montorii au aşezat la locurile lor 5.500 tone de utilaje, din cele 6.900 tone cît e prevăzut. Iată-i acum prin faţa tribunei pe harnicii ţărani cooperatori din comunele aparţinătoare oraşului. Membrii cooperativei agricole de producţie din Nazna, Sîngeorgiu de Mureş, Tg.-Mureş, Sîntana, raportează despre succesele obţinute în creşterea producţiei agricole, în sporirea efectivelor de animale, în dezvoltarea averii obşteşti. De la un capăt la altul al României socialiste, pe întinsele ogoare, s-au şters cutele lăsate de vreme. Ţărănimea muncitoare, sprijinindu-se pe ştiinţă, pe mecanizare, face ca pămîntul să rodească an de an tot mai bogat, dovedind hotărîrea de a dezvolta intensiv şi multilateral producţia agricolă, de a spori belşugul de grîu, de porumb, de lapte şi carne. Muncind cu multă hărnicie, ţărănimea cooperatistă din multe sate ale regiunii, în cinstea zilei de 1 Mai a raportat terminarea însămînţărilor. Prin emiac, jos şi voie bună în fluviul uman care-şi poartă nesfîrşitele valuri, trec tineri a căror principală muncă este studiul, însuşirea comorilor ştiinţei şi culturii. Iată-i pe studenţii şi cadrele didactice din cele trei institute de învăţămînt superior din oraş. In facultăţile Institutului de medicină şi farmacie, ale Institutului pedagogic şi Institutului de teatru se pregătesc anual circa 2.400 de studenţi — români, maghiari şi de alte naţionalităţi. Prin cîntec şi joc, în această zi, ei şi-au manifestat dragostea faţă de partidul şi statul nostru, pentru minunatele condiţii de învăţătură ce le sînt create. An de an, statul alocă fonduri tot mai mari pentru dezvoltarea învăţămîntului şi culturii. In rînduri drepte şi pas cadenţat trec elevii şcolilor medii, tehnice şi profesionale. In oraşul Tg.-Mureş funcţionează 6 şcoli medii, 21 de şcoli generale de 8 ani, 7 şcoli profesionale şi trei şcoli tehnice. Instruirea celor peste 20.000 de elevi din aceste şcoli este îndeplinită cu succes de 1.200 cadre didactice, iată una din coloane se opreşte în faţa tribunei înscriind apoi cu trupurile lor 1 Mai, P.M.R. îmbrăcaţi în tricouri albastre, galbene şi roşii, un alt grup de elevi se apleacă, înscriind cu trupurile lor iniţialele „R.P.R." Este un simbol al recunoştinţei tineretului pentru condiţiile tot mai bune de învăţătură ce le sînt create. Numai în ultimii ani, la Tg.-Mureş, la dispoziţia elevilor s-au pus 126 săli de clasă, dîndu-se în folosinţă noi şcoli, cu săli spaţioase, în cartierul 7 Noiembrie, la Remetea şi în alte părţi din oraş. Demonstrează apoi sportivii, oameni tineri, cu muşchi tari, de oţel. Atleţi, gimnaşti, fotbalişti, mii de sportivi se întrec în graţie şi măiestrie. Demonstraţia lor arată marşul impetuos al mişcării sportive de masă din ţara noastră, care cuprinde an de an milioane de oameni. Demonstraţia oamenilor muncii din Tg.-Mureş, cu prilejul zilei de 1 Mai, a constituit o grandioasă trecere în revistă a victoriilor dobîndite în îndeplinirea măreţelor obiective trasate de partid. Desfăşurînd larg, în această zi, steagul roşu al marilor realizări, oamenii muncii şi-au reafirmat hotărîrea de a îndeplini neabătut politica partidului, de a păşi strînşi uniţi în jurul Partidului Muncitoresc Român şi a Comitetului său Central, spre noi şi măreţe victorii în desăvîrşirea construcţiei socialiste în scumpa noastră patrie — Republica Populară Română. P. POPSOR Spre noi şi importante succese După coloana pionierilor, prin faţa tribunei trec în şiruri peste 1.500 de oameni de la Fabrica de 2 Mai — Ziua tineretului din Republica Populară Româna Deşi sărbătorită numai de cîţiva ani, ziua de 2 Mai, „Ziua tineretului din Republica Populară Română", a devenit una din cele mai frumoase sărbători din viaţa tineretului nostru. Ea constituie o sărbătoare a succeselor obţinute de tînăra generaţie în muncă şi învăţătură, constituie încă una din nenumăratele dovezi ale înaltei preţuiri de care se bucură la noi tineretul chemat să contribuie — ală-turi de toţi oamenii muncii — la înfăptuirea politicii partidului, pentru înflorirea continuă a patriei noastre socialiste. Dorinţa de a crea, înflăcărarea, sînt proprii tineretului, dar niciodată solicitarea priceperii, talentului şi entuziasmului care-l caracterizează n-au fost însoţite de condiţiile optime de care se bucură astăzi. Niciodată tineretului nu i s au deschis perspective de o asemenea măreţie ca în anii construcţiei socialismului. Socialismul a dat tinerei generaţii drepturi, posibilităţi de dezvoltare şi afirmare pe care nici o altă generaţie din istoria ţării nu le-a avut. Totul îi este asigurat tînărului din patria noastră pentru a-şi înfăptui idealurile, a creşte ca un om demn şi folositor ţării sale, a participa activ la viaţa obştească, a-şi dezvolta şi afirma aptitudinile împlinindu-şi multilateral personalitatea. Tineretul din regiunea noastră participă cu entuziasm la realizarea angajamentelor luate de colectivele de muncitori, ingineri şi tehnicieni pentru mărirea producţiei industriale, reducerea preţului de cost, îmbunătăţirea calităţii produselor. In anul trecut, peste 21.300 de tineri au participat la întrecerea socialistă desfăşurată în toate întreprinderile industriale din regiunea noastră, iar cei mai merituoşi dintre aceştia — 7.856 — au fost declaraţi evidenţiaţi în muncă şi un număr de 4.200 dintre ei au primit insigna de fruntaş în întrecerea socialistă. In anul 1964, peste 10.500 de tineri au frecventat cursurile de ridicare a calificării profesionale, îmbogăţindu-şi cunoştinţele. In această primăvară, tinerii din cooperativele agricole de producţie şi mecanizatorii au muncit şi muncesc cu hărnicie pentru efectuarea însămînţărilor pe întreaga suprafaţă planificată, în condiţii agrotehnice superioare. Ei şi-au făcut datoria în pregătirea noii recolte fiind hotărîţi să-şi facă datoria în continuare, mereu mai bine, muncind cu dăruire şi dragoste pentru dezvoltarea şi întărirea cooperativelor agricole de producţie, a tuturor unităţilor socialiste din agricultură, pentru sporirea producţiei agricole vegetale şi animale. In şcoli şi facultăţi tinerii, elevi şi studenţi, obţin rezultate mereu mai bune la învăţătură. La înfrumuseţarea oraşelor şi satelor noastre tineretul participă din toată inima, bucuros să vadă cum, în urma muncii sale, se creează frumuseţi ce vor încînta nu numai ochii contemporanilor, ci şi ai generaţiilor viitoare. Entuziasmul cu care tinerii din regiunea noastră se străduiesc să adauge mereu noi frumuseţi ţării, să contribuie la dezvoltarea economiei noastre naţionale este dovedit şi de faptul că în 1964 au fost strînse şi trimise oţelăriilor peste 5.000 de tone metale vechi, au fost împădurite 355 de hectare, au fost plantaţi 3.580 de arbori ornamentali, au fost amenajate terenuri sportive, parcuri etc. Dornici de a fi la înălţimea vremurilor pe care le trăim, tinerii se formează ca oameni înaintaţi, cu un profil moral luminos, cu concepţii sănătoase despre muncă, viaţă şi societate, îşi însuşesc temeinic învăţătura marxist-leninistă, politica partidului, luptînd cu însufleţire pentru înfăptuirea ei. Cu prilejul Zilei tineretului în toate oraşele şi satele din regiune au avut loc serbări cultural-sportive ale tineretului, s-au organizat excursii, drumeţii, serbări cîmpeneşti şi carnavaluri ale tineretului. In unităţile pioniereşti au avut loc serbări şi activităţi cultural-artistice şi sportive, excursii şi drumeţii. ION RICEANU secretar al Comitetului regional U.T.M. La Odorhei încă în ajunul Zilei solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii, localităţile din raionul Odorhei au îmbrăcat haină de sărbătoare. In ziua de 1 Mai, după orele 8, în Piaţa Libertăţii din oraşul Odorhei au sosit grupuri, grupuri, oamenii muncii din întreprinderile industriale şi din instituţii, precum şi numeroşi şcolari. Peste 7.000 de oameni s-au strîns în centrul oraşului, purtînd drapele, portrete ale lui Marx, Engels, Lenin, portretele conducătorilor de partid şi de stat, lozinci şi grafice oglindind succesele obţinute in producţie în unităţile industriale din întregul raion. Mitingul festiv a fost deschis de tovarăşul luliu Bede, secretar al comitetului orăşenesc de partid. Despre însemnătatea zilei au vorbit tovarăşii Ioan Peţan, secretar al comitetului raional de partid, în limba română, iar tovarăşul Iosif Csog, preşedintele consiliului local al sindicatelor, în limba maghiară. Vorbitorii au arătat că oamenii muncii din unităţile economice ale raionului au întîmpinat ziua de 1 Mai cu succese deosebite in producţie. Colectivele întreprinderilor industriale şi-au îndeplinit planul global de producţie pe primul trimestru în proporţie de 101 la sută, dînd peste sarcinile producţiei globale, produse în valoare de 911.000 lei. Planul producţiei marfă a fost depăşit cu 1.357.000 lei. Prin utilizarea raţională a rezervelor interne s-au realizat 400.000 de lei economii la preţul de cost. Rezultate deosebite a obţinut şi colectivul Uzinelor de fier Vlăhiţa care, în primul trimestru a dat peste sarcinile planului produse în valoare de peste 600.000 de lei. Cuvîntările au fost subliniate în repetate rînduri prin aplauze şi urale. Pe toată durata mitingului a domnit o atmosferă de profund entuziasm. Oamenii muncii din raionul Odorhei şi-au manifestat încă o dată hotărîrea de a obţine noi realizări, şi mai mari decît cele de pînă acum, închinate celui de-al IV-lea Congres al Partidului Muncitoresc Român. In încheierea mitingului, corul Casei raionale de cultură a cîntat cîntece revoluţionare, iar apoi au fost prezentate dansuri populare şi recitări. DOMINIC VARRO corespondent voluntar ^y^Srttviiilerea tovarăşului loan Cozma, secretar al Comitetului regional al P.M.R. (Urmare din pag. 1) de pace, condamnă cu hotărîre acţiunile agresive ale imperialiştilor din S.U.A. în Vietnam. Cu perseverenţă neslăbită, partidul şi guvernul nostru depun eforturi pentru unitatea şi coeziunea forţelor mondiale ale socialismului şi păcii, pentru înfăptuirea aspiraţiilor supreme de pace şi progres ale întregii omeniri. TOVARĂŞI! Poporul român a primit cu un deosebit entuziasm vestea convocării celui de-al IV-lea Congres al P.M.R., eveniment de mare însemnătate politică, economică şi social-culturală în viaţa ţării noastre Comitetul regional de partid, comitetul executiv al sfatului popular regional, consiliul regional al sindicatelor cheamă oamenii muncii din regiunea noastră — muncitori, ingineri, tehnicieni, intelectuali, ţărani cooperatori să-şi intensifice eforturile, să muncească cu avînt şi devotament, să aducă o contribuţie tot mai importantă la dezvoltarea în ritm susţinut a economiei naţionale, întîmpinînd Congresul al IV- lea al partidului — eveniment deosebit de important în viaţa întregului nostru popor — cu cele mai frumoase realizări. Trăiască 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc! Trăiască şi înflorească scumpa noastră patrie, Republica Populară Română, minunatul ei popor, vrednic şi talentat constructor al vieţii noi, socialiste! Trăiască Partidul Muncitoresc Român în frunte cu Comitetul său Central! La Luduş Din primele ore ale dimineţii, oamenii muncii din oraşul Luduş, frumos pavoazat, s-au adunat la întreprinderile şi instituţiile unde lucrează, de unde apoi s-au îndreptat spre stadionul din localitate. Printre drapelele purpurii şi tricolore, purtate de oamenii muncii, existau şi grafice, care indicau hârnicia muncitorilor, realizarea şi depăşirea planului trimestrial, a angajamentelor luate în cinstea zilei de 1 Mai şi a Congresului partidului. Muncitorii, inginerii şi tehnicienii fabricii de zahăr din localitate, au raportat partidului că, în cinstea zilei de 1 Mai, Ziua internaţională a celor ce muncesc, şi-au îndeplinit planul trimestrial în proporţie de 103,7 la sută, livrind peste plan 18.428 tone de zahăr de calitate. Cu realizări de seamă au întîmpinat ziua de 1 Mai şi muncitorii de la topitoria de cînepă. Planul producţiei globale la zi, a fost realizat în proporţie de 100 la sută. Muncitorii de la I.R.T.A., prezenţi de asemenea în număr mare la miting, şi-au înscris pe graficele ce le purtau îndeplinirea planului de transport pînă la 1 Mai în proporţie de 103,3 la sută. La demonstraţie au fost prezenţi şi C.F.R.-işti, muncitorii şi funcţionarii care se îngrijesc de buna de-a servire a populaţiei oraşului şi raionului, ţăranii cooperatori din localitate, precum şi un mare număr de cadre didactice, peste 2.000 de elevi etc. Ţăranii cooperatori din Luduş au întîmpinat măreaţa sărbătoare a celor ce muncesc cu un succes remarcabil. Folosind timpul bun de lucru, mijloacele mecanizate ale brigăzii de tractoare condusă de Vasile Vancea, ei au terminat însămînţatul porumbului pe sute de hectare încă la 29 aprilie. La ora zece, tovarăşul Victor Opriş, preşedintele consiliului local a! sindicatelor declară deschis mitingul oamenilor muncii şi dă cuvîntul tovarăşului Ioachim Haţegan, prim-secretar al Comitetului raional de partid Luduş, care a vorbit despre însemnătatea zilei de 1 Mai, despre realizările şi succesele cu care oamenii muncii din industrie, lucrătorii ogoarelor au întîmpinat această măreaţă sărbătoare a oamenilor muncii de pretutindeni. 1 Mai a fost întîmpinat cu realizări importante şi sărbătorit cu entuziasm şi de către muncitorii, inginerii şi tehnicienii marii Termocentrale Luduş-Iernut, de către muncitorii de la Sărmaş, Zau, lucrătorii ogoarelor de pe întinsul acestui raion din regiunea noastră. EMILIA RUSSE corespondent voluntar