Steaua Roşie, martie 1985 (Anul 36, nr. 50-76)

1985-03-01 / nr. 50

AL PATRIEI, PENTRU BUNĂSTAREA POPORULUI UN VOT PENTRU VIITORUL LUMINOS FACTOR HOTĂRÎTOR AL INDUSTRIA - MOD Avem ferma convingere , prin votul lor, încrederea nestrăit de a face totul pentru a asigura ridica programului partidului, întărirea coni wwIn cununa de împliniri — realizări de seamă Prin forţa probatoare a marilor realizări, cei 40 de ani parcurşi de la eliberarea ţârii reprezintă epoca cea mai măreaţă şi înfloritoare din întreaga istorie a poporului român. Sub conducerea gloriosului nostru partid comunist, prin efortul constructiv, plin de abnegaţie şi devotament al întregului popor, patria noastră a cunoscut transformări revoluţionare în toate domeniile vieţii economice şi sociale. In ansamblul acestor uriaşe transformări se detaşează cu pregnanţă şi strălucire perioada deschisă de Congresul al IX-lea al partidului, cea mai bogată în împliniri pe plan politic, material şi spiritual, legată indestructibil de activitatea desfăşurată cu clarviziune şi spirit creator, cu pasiune revoluţionară şi înflăcărat patriotism de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ctitorul României socialiste. • Beneficiind permanent de roadele politicii partidului, de grija statornică şi părintească a tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru înflorirea şi propăşirea meleagurilor mureşene, judeţul nostru se prezintă astăzi cu o economie puternică şi echilibrată, deţinînd 2,3 la sută din fondurile fixe ale economiei naţionale şi realizînd 2,7 la sută din producţia industrială a ţării. • Producţia globală realizată pe un locuitor a fost în anul 1983 de 81.000 lei, superioară prevederilor Programului Directivă de dezvoltare în profil teritorial pentru actualul cincinal. • In primii trei ani ai cincinalului oamenii muncii din industria judeţului au depăşit sarcinile la producţia marfă cu aproape 4 miliarde lei, 78 la sută din acest spor fiind obţinut prin creşterea productivităţii muncii. • Numai în 1983, din producţia realizată s-a exportat peste 80 la sută mobilier 54 la sută îngrăşăminte chimice, 40 la sută carbid şi geamuri trase, 44 la sută confecţii textile; în prezent produsele judeţului nostru sunt exportate în 74 de ţări ale lumii. • în acest cincinal judeţul Mureş a beneficiat de investiţii de peste 18 miliarde lei, din care pînă în prezent s-au pus în funcţiune peste 50 de obiective şi capacităţi mai importante. • Au continuat în ritm susţinut lucrările de regularizare a unor rîuri şi de apărare împotriva inundaţiilor, valoarea acestora însumînd aproape 600 milioane de lei. • Fondurile de investiţii alocate s-au concretizat, de asemenea, în construirea, în acest cincinal, a peste 13.000 apartamente, a numeroase săli de clasă, locuri în internate şi ateliere şcolare, în creşe şi grădiniţe, dezvoltarea reţelei de apă şi canalizare, finalizarea lucrărilor edilitare, culturale şi de sănătate publică Dinamica venitului naţional — în procente — Dinamica producţiei marfă industriale — judeţul Mureş, în procente — Creşterea volumului de export — judeţul Mureş, în procente — 203210 Muncitori, tehnicieni, ingineri şi specialişti din industrie! Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste vă cheamă să nu precupeţiţi nici un efort pentru realizarea marilor obiective de însemnătate hotărîtoare pentru dezvoltarea economico-socială a patriei socialiste, pentru creşterea potenţialului său productiv şi a avuţiei naţionale! Contribuiţi cu întreaga voastră capacitate de organizare, de muncă şi de creaţie la îndeplinirea şi depăşirea planului pe 1985, la înfăptuirea sarcinilor de modernizare a industriei! Faceţi totul pentru a încheia actualul Cincinal cu rezultate cit mai bune, pentru a crea o bază trainică înfăptuirii cu succes a obiectivelor celui de-al VIII-lea cincinal, a măreţului program de dezvoltare economico-socială a ţării stabilit de Congresul al XIII-lea al partidului! (Din Manifestul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste) ADEVĂRURILE PI Pe pki • In întrega perioadă a cinenatului 1981—1985 se realizea un ritm mediu anual de creştere a produsului social de cinc la sută şi a venitului naţioni de peste 7 la sută, ceea ce ilustrează progresele obţinute sporirea eficienţei economice. • Justeţea strategiei de dezvoltare a ramurilor industria purtătoare ale progresului ternic este dovedită de faptul că î cincinalul actual cele mai mai creşteri — superioare celein ansamblul industriei — le-au cunoscut industria construcţiilor d maşini — circa 37 la sută şi industria chimică — circa 39 sută. • Volumul investiţiilor în acest cincinal se ridică, pe ansamblul ţării, la circa 1.200 miliarde lei. • In anul 1985, volumul eopertului exterior al României v fi cu circa 28 la sută mai mar decît în 1980. Nu mai puţin important este că volumul exporturilor creşte cu 85 la sută, iar importul este cu 18 la sută m£ mic decît în 1980. • Atenţia deosebită acordat de conducerea partidului şi statului nostru creşterii activităţi de cercetare ştiinţifică, dezvoltării tehnologice şi promovări progresului tehnic a determina introducerea în fabricaţie, în perioada 1981—1984, a circa 18.00 tipuri de maşini, utilaje, instalaţii materiale şi bunuri de consum de plaiuri • Datorită politicii consecvente a partidului şi statului noştru de dezvoltare echilibrată a tuturor judeţelor şi zonelor ţării producţia marfă industrială a judeţului Mureş a crescut de la 7,3 miliarde lei în 1965, la 20,1 miliarde lei în 1980 şi la peste 29 miliarde lei în 1985. • Pentru continua dezvoltări economico-socială a judeţulu s-au alocat şi în cincinalul trecut importante fonduri de investiţii, punîndu-se în funcţiune ne capacităţi industriale, modernizîndu-se şi dezvoltîndu-se cele existente, dintre care reamintim noile capacităţi şi dezvoltările de la I.M. „Republica“, Electromireş, Combinatul de îngrăşăminte chimice „Azomureş“, Combinatul chimic din Tîrnăveni, Întreprinderile de confecţii şi „Nicovala“ din Sighişoara, întreprinderea de geamuri, Fabrica de anvelope, Ilefor, Întreprinderea de prefabricate din beton etc. Ca urmare a acestei puternice dezvoltări, numărul personalului muncitor din industria judeţului a crescut în acest cincinal cu 5,8 la sută, față de 1980. AFIS ELECTORAL mart