Steaua Roşie, aprilie 1985 (Anul 36, nr. 77-101)

1985-04-02 / nr. 77

Mesaje, telegrame şi scrisori adresate tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU cu prilejul realegerii în funcţia supremă de preşedinte al Republicii (Urmare din pag 1) inimile noastre, materializîndu-se în hotărîrea fermă de a acţiona şi pe mai departe, cu deplină încredere în forţele proprii, cu iniţiativă, pricepere şi pasiune, pentru înfăptuirea tuturor sarcinilor ce ne revin în îndeplinirea planului pe acest ultim an al cincinalului, a istoricelor hotărîri ale Congresului al XIII-lea al partidului, pentru sporirea contribuţiei fiecăruia la dezvoltarea armonioasă, echilibrată a economiei naţionale, la progresul continuu al patriei socialiste, în epoca de glorie ce vă poartă cu stimă numele. Dorindu-vă din adîncul inimilor noastre ani mulţi şi sănătate, vă asigurăm şi de această dată, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de adeziunea noastră deplină la Programul menit să situeze România pe înaltele piscuri ale civilizaţiei comuniste, de ataşamentul nostru neţărmurit faţă de partid şi politica sa înţeleaptă, de încrederea şi voinţa noastră neclintită de a o transpune neabătut în viaţă, spre slava şi măreţia patriei socialiste“. „In aceste momente cu profunde semnificaţii în istoria ţării, în conştiinţa întregii naţiuni, oamenii muncii din judeţul nostru, împreună cu întregul popor dau o înaltă apreciere aportului hotărîtor adus de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, la dobîndirea măreţelor realizări în creşterea puternică a forţelor de producţie ale ţării, dezvoltarea şi modernizarea accelerată a bazei tehnico-materiale a societăţii socialiste, lărgirea şi perfecţionarea democraţiei muncitoreşti, prin creşterea pe asemenea temelii a nivelului de trai — material şi spiritual, al întregului popor — se arată în telegrama Consiliului judeţean al sindicatelor. Acum, în pragul aniversării a 40 de ani de la victoria asupra fascismului şi sărbătoririi „Zilei Independenţei României“, sub puternicul imbold patriotic, creator al documentelor celui de-al XIII-lea forum comunist, însufleţiţi de luminosul dumneavoastră exemplu de muncă şi viaţă ne angajăm că ne vom pune şi în continuare întreaga energie, capacitate şi pricepere în slujba îndeplinirii tuturor sarcinilor ce ne revin pe anul 1985 ca şi pe întregul cincinal, pentru transpu-’ nerea în viaţă a măreţului program de edificare a celei mai înaintate societăţi pe pămîntul scump al României“. „într-o unică simţire, într-un gînd şi un cuget cu întregul popor, comuniştii, toţi oamenii muncii — români, maghiari, germani — de la Ţesătoria de mătase din Sighişoara, judeţul Mureş, dau glas supremei bucurii generate de realegerea dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ctitor desăvîrşit al patriei contemporane, conducător comunist iscusit şi clarvăzător, internaţionalist consecvent, cu inegalabilă capacitate de analiză, sinteză şi acţiune, în prima sesiune a celei de-a noua legislaturi a Marii Adunări Naţionale, în suprema funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România , se spune în telegrama comitetului de partid şi consiliului oamenilor muncii din această întreprindere sighişoreană. Dorim şi cu această ocazie să vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe preşedinte al Republicii Socialiste România, că vom depune toate eforturile pentru transpunerea în viaţă a politicii partidului şi statului nostru, muncind cu abnegaţie şi dăruire pentru obţinerea unor rezultate tot mai bune, convinşi fiind că numai astfel vom putea spori contribuţia la continua înflorire a patriei noastre scumpe, la înfăptuirea documentelor programatice adoptate de Congresul al XIII-lea al Partidului Comunist Român“. In telegrama Comitetului judeţean Mureş al Uniunii Tineretului Comunist se spune: „Puternic însufleţiţi de cele mai alese sentimente de stimă şi dragoste faţă de dumneavoastră, cei peste 100.000 de tineri români, maghiari şi germani, care trăiesc şi muncesc înfrăţiţi în gînd şi faptă, pe aceste străbune meleaguri mureşene, omagiază evenimentul cu profunde semnificaţii pentru viaţa întregului nostru popor şi partid prin care, dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, aţi fost reînvestit în înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România. Folosim şi acest prilej — se arată în continuarea telegramei — pentru a exprima adeziunea deplină a întregului tineret din judeţul Mureş, la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, al cărui ctitor clarvăzător sînteţi dumneavoastră, mult iubite tovarăşe secretar general, aducîndu-vă cele mai alese şi respectuoase mulţumiri pentru minunatele condiţii de muncă şi viaţă, de formare şi afirmare ce ne-au fost create nouă, tinerei generaţii din România socialistă“, „împreună cu întregul nostru popor, cadrele didactice, studenţii, personalul muncitor din Institutul de medicină şi farmacie Tîrgu-Mureş, trăiesc momentele emoţionante ale unui act cu profunde semnificaţii în istoria ţării, marcat de reînvestirea dumneavoastră, cel mai iubit fiu al naţiunii, personalitate proeminentă a vieţii politice contemporane, în înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România, aceasta reprezentînd suprema şi trainica chezăşie a înfăptuirii neabătute a programului partidului, a complexelor sarcini care vor transforma ţara noastră într-un stat socialist mai puternic, mai înfloritor — se arată în telegrama comitetului de partid, senatului institutului şi consiliului U.A.S.C. de la I.M.F. Tîrgu- Mureş. Acest eveniment sintetizează în cel mai înalt grad unitatea de gîndire, simţire şi faptă a poporului nostru, opţiunea fundamentală exprimată încă de la Congresul al IX-lea al partidului, de a vă avea în fruntea Partidului Comunist Român şi a ţării, ca vajnic şi genial conducător al destinelor naţiunii în măreaţa operă de edificare a socialismului şi comunismului. In aceste clipe solemne ale istoriei, vă asigurăm încă o dată, stimate şi iubite conducător, erou între eroii neamului nostru, ctitor al României contemporane, de neţărmurita noastră recunoştinţă pentru tot ceea ce faceţi în domeniul ocrotirii sănătăţii, al bunăstării poporului român, urîndu-vă multă sănătate şi putere de muncă în conducerea întregii opere de făurire a idealurilor comunismului pe pămîntul scump al României". „Prezenţa dumneavoastră în fruntea ţării, prin actul de voinţă al întregului popor, constituie pentru noi toţi, garanţia supremă a împlinirii ţelurilor grandioase, în dezvoltarea necontenită a patriei, a asigurării mersului sail ascendent pe verticala înfloririi socialiste şi comuniste, într-o lume a înţelegerii şi cooperării ferită de conflagraţii — se spune în telegrama adresată de C.U.A.S.C. Dumbrăvioara, însufleţiţi de puternica dumneavoastră personalitate, de înaltul exemplu de gîndire şi acţiune revoluţionară, deplin încrezători în idealurile socialismului şi comunismului, pe care le promovaţi cu deosebită forţă şi abnegaţie, vă încredinţăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom acţiona cu dăruire, competenţă, responsabilitate politică şi pasiune revoluţionară pentru înfăptuirea în mod exemplar a istoricelor hotărîri adoptate de Congresul al XIII-lea al Partidului Comunist Român“. Timp al marilor împliniri (Urmare din pag. X) fivelor care le revin din planul economico-social în profil teritorial, au răspuns şi răspund prin fapte, grijii pe care conducerea partidului şi statului, personal tovarăşul Nicolae Ceauşescu o poartă dezvoltării economice a meleagurilor mureşene. Şi în ultima legislatură, în comună, calitatea vieţii oamenilor s-a ridicat prin darea în folosinţă a încă 24 apartamente, prin racordarea la reţeaua de apă potabilă a mai mult de 350 de locuinţe, prin extinderea reţelei de canalizare cu încă 7,5 km, prin mărirea volumului de prestări servicii şi a desfacerilor de mărfuri la reţeaua comercială, prin alte şi alte înfăptuiri. Măreţul moment al realegerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu, în funcţia de preşedinte al Republicii, ne garantează nouă, tuturor, că programul de edificare a socialismului şi comunismului pe pămîntul scumpei noastre patrii, va fi înfăptuit exemplar, poporul român urcînd noi trepte pe calea progresului, a civilizaţiei socialiste. ♦ STEAUA ROȘIE PAGINA 3 Cu toate forţele la semănat! (Urmare din pag. 1) aici este în curs şi însămînţarea plantelor de nutreţ , trifoi şi lucernă pe 60 ha. Se află în curs şi pregătirea terenului pentru semănatul bobului pe 100 ha. Prin calitatea lucrărilor efectuate în cîmp s-au evidenţiat mecanizatorii Ioan Nan, Nicolae Cîndea şi alţii. LUCRĂRI IN FLUX LA SEUCA Situîndu-se printre marile unităţi ale trustului, I.A.S. Seuca este antrenată în obţinerea unor culturi intensive record pe suprafeţe cît mai mari. Dar, acest deziderat al activităţii, al noii revoluţii agrare, se poate realiza numai prin muncă operativă, de calitate, de mare eficienţă. Şi la Seuca se face acest lucru. Discutăm cu Dumitru Cucui, inginerul şef al unităţii. In cîmp se lucrează cu formaţii bine alcătuite, cu 43 tractoare la pregătirea terenului şi semănat. Pînă ieri au fost însămînţate peste 25 ha cu mazăre. In ferma din Botorca condusă de Ioan Baba, medic veterinar, se lucrează la însămînţarea lucernei pe 77 ha, din care 24 ha au şi primit sămînţa. Se acţionează intens şi la semănatul sfeclei de zahăr şi al celei furajere. De asemenea, în ferma nr. 3 unde şef de fermă este ing. Teodor Pripon s-a trecut pe 30 ha la plantatul cartofilor timpurii. Cu formaţii bine alcătuite se intensifică lucrările de pregătire a terenului, de fertilizare, atît pentru culturile ce se însămînţează în urgenţa întîi cît şi pentru cele 300 ha de porumb în cultură intensivă. Paralel cu semănatul se amplifică şi lucrările în vie. Tăierile, pe cele 315 ha, sunt efectuate zilnic de peste 400 de lucrători şi sunt pe terminate; s-a trecut la plantarea viţei pe alte 42 ha. LA SAICUD SE PUN BAZELE UNOR PRODUCŢII RECORD Ambiţia cooperatorilor, mecanizatorilor, specialiştilor de la C.A.P. Sălcud este bine cunoscută nu numai în C.U.A.S.C. Iernut ci şi în judeţ. Pentru a confirma prestigiul cîştigat şi în acest an se pregătesc temeinic pentru obţinerea unor producţii record pe suprafeţe cît mai mari. Despre preocupările la zi discutăm cu Nicolae Şoş, inginerul şef alC.A.P. De ieri, la semănatul sfeclei de zahăr pe cele 100 ha se lucrează cu 2 semănători servite de mecanizatorii Nicolae Andreica şi Arsenie Truţa. Alţi mecanizatori din secţia condusă de Ioan Cîndea participă la fertilizări şi erbicidări, la pregătirea terenuului pentru semănatul cînepei pe 70 ha, al porumbului pe aproape 200 ha etc. Mecanizatori, cooperatori şi specialişti, participaţi cu toate forţele la lucrările de pregătire a terenului, la însămînţarea culturilor operativ şi de cea mai bună calitate! Supravegherea copiilor nu se sfîrşeşte la poarta casei! Dintre situaţiile periculoase care pot apare în traficul rutier şi cu care se confruntă destul de frecvent, în ultimul timp, cel de la volan, ne ■ oprim asupra celei determinate de apariţiile inopinate ale copiilor în spaţiul carosabil, in faţa autovehiculelor în mers. Majoritatea accidentelor grave de circulaţie din judeţul nostru (teoretic, 75 la sută) au ca urmare, în primul trimestru al acestui an, victime din rîndul copiilor de vîrstă şcolară şi preşcolară. Este şi motivul pentru care adresăm părinţilor şi educatorilor precum şi celor de la volan acum, cînd vacanţa fiind în toi, micii pietoni vin mai frecvent în contact cu rigorile circulaţiei rutiere, cîteva recomandări. Comportamentul preventiv al şoferului bine instruit poate fuziona în această privinţă, cu sentimentele sale de tată, de unchi, de adult, care iubeşte şi preţuieşte copiii. Vă reamintim, deci, stimaţi conducători auto că chiar dacă nu se vede în imediata apropiere a străzii, copilul poate să apară. Imprevizibilul în comportamentul său este determinat atît de extraordinara sa mobilitate, cît şi de viteza deplasărilor sale: el nu merge, el aleargă. Iar dacă la toate acestea adăugăm şi jocul — forma sa specifică de manifestare, atunci ne apare in toată justificarea lui apelul „Atenţie la copii!“ în 29 martie, Costică Săcălean, se apropie imprudent, cu autoturismul 3-MS-841, de un pasaj pietonal de pe strada „1 Decembrie 1918“ din Tîrnăveni. Nu mai poate opri la apariţia pe „trecere“ a fetiţei de 6 ani, Nicoleta Ignat, o loveşte în plin şi o răneşte grav. Iată şi alte argumente. In dimineaţa zilei de 22 martie, Marcel Lingurar, în vîrstă de 9 ani, jucîndu-se în Deda pe marginea şoselei naţionale „ţişneşte“ în faţa autodubei 31-CJ-2.340, care îl răneşte grav. După numai 2 zile, pe strada Milcovului din Tîrgu- Mureş, Bereczki Csaba, se desprinde din mina părinţilor şi, în drum spre trotuarul opus, este lovit de autobuzul 31-MS-3.402. Copilul, care în aceeaşi săptămînă îşi aniversase împlinirea a 5 ani, îşi pierde viaţa sub privirea îngrozită a părinţilor săi! Pare inutil să-i repeţi unui părinte un lucru elementar: nu lăsaţi copilul să se joace nesupravegheat în afara curţii, sau prindeţi-i de mină chiar şi cînd vă deplasaţi alături, pe trotuare! Şi, încă ceva, stimaţi părinţi: dacă odată cu intrarea la grădiniţă sau la şcoală, copilul începe să capete în mod organizat o instruire pe linie de circulaţie, nu uitaţi că rolul dv. nu a încetat. Supravegherea copiilor nu se sfîrşește la poarta casei. CONSTANTIN TOPORAN maior de miliţie * • zsa..Foto: IOSIF TRIF CENACLUL REVISTEI „VATRA“ Azi, 2 aprilie a.c., ora 18, va avea loc şedinţa de lucru a Cenaclului revistei „Vatra“. Vor citi: Cornel Teulea — teatru, Gheorghe Păcurar şi Ion Oltean — poezie. • Ansamblul artistic „Mureşul“ din Tîrgu-Mureş va susţine astăzi, cu începere de la ora 19, la restaurantul Sovata din staţiunea balneoclimaterică mureşeană, un spectacol muzical-coregrafic. • Formaţia „Camerata Transsylvanica“ susţine astăzi, ora 19:30, în sala mare a Palatului culturii, un concert în cadrul căruia vor fi interpretate lucrări de Bach. Solişti: soprana Virginia Manu și pianista Balint Zsu