Katolikus gimnázium, Szakolca, 1871
Rajz. Hét. 4 óra. a) Mértani rajz, hét. 2 órában. Szerkesztés körzővel és vonalzóval párhuzamosan a sikmértan előadásával. b) Szabadkézi rajz, hetenkint 2 órában. Körrajzok az emberi fej egyes részeitől kezdve. Kézikönyv: Heiszig Ford. „Vezérfonal rajzolásban körzővel és vonalzóval.“ Testgyakorlás. Hét. 2 óra. Szabad gyakorlatok. Rendgyakorlatok. Eszközökön való gyakorlatok. Eszközökkel való gyakorlatok. A gyakorlatok oly módon osztandók be, hogy minden egyes órában a tanulók egész teste igénybe vétessék. Szépírás. Hét. 1 óra. Magyar és német folyóírás ismétlése. Nagy és kis törzsirás. Közirás. Gót irás tollal. Harmadik osztály. Vallástan. Hét. 2 óra. Az ószövetségi történet Palaestina földrajzával. Kézikönyv: Roder Al. „Bibliai történet nagyobb gyermekek számára,“ vagy: Roder Al. „Biblische Geschichte,“ vagy: Debecauer A. „Desepis biblicky.“ Magyar nyelv. Het. 3 óra. A mondattan tüzetes tárgyalása , különösen a szókötés, szóképzés és mondatkötés. Egyszerű elbeszélések és leirások készítése. Értelmes olvasás, előadás, szavalás és helyesirás. Hetenkint egy tüzetes, iskolai írásbeli feladvány, mely kijavíttatás után otthon letisztázandó. K. k. Szvorényi Józs. „Magyar nyelvtan“ és „Olvasmányok.“ III. köt. Latin nyelv. Het. 5 óra. Mondattanból az esettan, hozzáértve a megfelelő latin és magyar mondatok fordítását. Latin olvasásból prózai szemelvények főképen Cornelius Neposból s nevezetesen Szarvas Tirodinium prosarcumából. Továbbá a szükséges szavak és nevezetesebb olvasmányi darabok emlétése. Minden héten egy iskolai írásbeli gyakorlat és annak javítása. Kézikönyvek: Kiss L. „Schultz F. kisebb latin nyelvtana“ és „Gyakorlókönyv.“ — Szarvas Gábor „Tirocinium prosaicum.“ Német nyelv. Het. 2 óra. Olvasás és írás. Folytonos fordítgatás mondattani alapon ; gyakorlati módszer szerint a fő-, mellék-, számnév, névmás s a gyenge hajlítású igék, végre némely legszükségesebb erős hajtogatásu igék megismertetése. Szavak emlézése. Minden négy hétben egy iskolai és egy házi írásbeli dolgozat s ezek javítása. Kézikönyvek: Heyse „Leitfaden“ és Mozart J. „Lesebuch“ II. rész. Tót nyelv. Het. 2 óra. A mondattan rendszeres tárgyalása. Minden négy hétben egy házi írásbeli dolgozat. K. könyv: Mráz F. „Slovenská mlavnica“ és Loos J. „Slovenská cstanka pre gymnasia.“ I. rész. Földrajz. Het. 2 óra. Ázsia, Afrika, Amerika és Ausztrália földrajza. Kézikönyv: Visontay J. „Egyetemes földirat.“ II. rész . és Stieler A. „Schulatlas.“ Történelem. Het. 2 óra. A magyarokat megelőzött legfőbb események előadása után, ami legfölebb az évfolyam első négy hónapját veheti igénybe, — a magyarok története a vegyes házakból származott királyokig. Kézikönyv: Horváth Mihály „A magyarok története a tanuló ifjúság számára.“ Mennyiségtan. Het. 3 óra. a) Számtan. Az összetett arányok és aránylatok. Az összetett hármas szabály. Kamatszámítás. Társaság- szabály. b) Mértan. Tértan. Az egyenes vonalak és siklapok kölcsönös fekvése. A szögletek. A szögletes testek megismertetése, felület- és térfogat- számítások. Kézikönyvek: Szász Kár. „Számítástani“ II. rész és Szabóky Adolf „Mértani nézlettan.“ II. füzet. Természettan. Het. 3 óra. A testek közönséges tulajdonságai , halmazállapot. A testeknek leglényegesebb belkülönbségei, úgymint : az egyszerű testek, savak, aljak és sók fogalma, amennyiben arra a villamtannál szükség leend. Hőtan. Légköri, csappadékok. Delejesség. Villamosság. Rajz. Hetenkint 4 óra. a) Mértani rajz öszhangzatban a mértani alaktan tanításával, hetenkint 2 órában. b) Szabadkézi rajz, het. 2 órában. Az emberi fej rajzolásának folytatása. Az árnyékolás kezdete minták után. Ékitmények rajzolása. Testgyakorlás. Hét, két órában. Szabad és rendgyakorlatok. Eszközökön és eszközökkel való gyakorlatok. A gyakorlatok oly módon osztandók be, hogy minden egyes órában a tanulók egész teste igénybe vétessék. Negyedik osztály. Vallástan. Het. 2 óra. Az uj szövetség története a szent föld általános és részletes leírásával. Kézikönyv: Róder Alajos „Bibliai történet nagyobb gyermekek számára.“ Magyar nyelv. Het. 3 óra. A mondattan tüzetes tárgyalása. Az irály főbb szabályainak ismertetése. A mindennapi életben előforduló ügyiratok, egyszerű elbeszélések és leirások készítése. Szó- és versmértan, főtekintettel a megfelelő olvasmányi darabok taglalgatására. Két hetenkint egy írásbeli iskolai dolgozat.