Evangélikus Gimnázium, Szarvas, 1890

.Az érettségi vizsgálatok összhangzásba hozatala a gymnásiumi nevelés és tanítás sarkalatos érdekeivel. Czélszerűségében minden új intézményt a gyakor­lati élet mérlegel. Az 1884 óta új formába öntött érettségi vizsgála­toknál sokat, vagy legalább eleget tapasztalhattunk arra nézve, hogy azok czélszerűségét a gyakorlat alapján megítélhessük s jövőre netán a gymnasiumi nevelés és tanítás sarkalatos érdekeivel összhangzásba hozzuk mind azt, mi ma még azoknál idegenszerű, alkalmatlan, nyű­gös, fölösleges s és azért módosítást sürget. Hogy lehet és van is az érettségi vizsgálatoknál az arra vonatkozó „ministeri utasítások“ szakaszaiban több oly intézkedés, mi körülményesebb magyarázatot igényel, azt bizonyítja a közoktatásügyi ministériumnak f. évi ápril 11 -kéről kiadott 52.348. számú rendelete, mely az érettségi kivitelénél a vizsgálat komolyságának s a tanu­lók felett hozandó ítélet alaposságának érdekében a ta­nárkarok és vizsgáló bizottságok teljes figyelmét meg­érdemli. Hogy van az érettségi vizsgálatoknál, kivált azok időbeli beosztásánál több az iskola tanítási és nevelési érdekeit megháborító nehézség, azt mutatja továbbá azon körülmény is, hogy ág. hitv. egyetemes tanügyi bizott­ságunk a múlt év nyarán véleményadás czéljából a prof.­­1

Next