Református gimnázium, Szatmárnémeti, 1895

. E számadatok kétségtelenül mutatják, hogy a tanulók magavise­lete nem volt annyira kielégítő, mint az előző évben. E tény konsta­­tálásánál annál sajnosabban kell megemlítenünk azon körülményt, hogy főleg a felsőbb osztályok tanulói közül akadtak többen olyanok, kik a­helyett, hogy jó példaadással hatottak volna a kisebbeknek fogékony lelkére, több ízben adtak szomorú alkalmat az iskolai fegyelmi törvé­nyek alkalmazására. Szeretjük hinni azonban, hogy okulva a múlt tapasztalatain, jövőre — már csak saját jól felfogott érdekükben is — visszatérnek azon komoly irányhoz, melyben a tanulónak haladni kell, ha ezen a pályán céljához akar érni. Ha összevetjük a két évben elért eredményt, a következő válto­zásokat látjuk: a jeles tanulóknak száma az utóbbi évben majdnem 4°/„-kal szállott alá, a­mi azt mutatja, hogy ezen évben kevesebb volt a kiváló tehetségű növendékek száma; a jó és elégséges osztályzatot nyert tanulók száma csekély különbséggel ugyanaz, míg aránylag nagy az emelkedés ez évben a két- és több tárgyból bukottak számánál: 8%. Ez utóbbi adat legvilágosabban szól azon tapasztalati tény mellett, hogy milyen arányban áll az erkölcsi viselet, a tanulásban elért ered­ménynyel. A fenti kimutatás szerint 43 tanuló tehet javító vizsgálatot, 22 (7'8°/0) pedig osztálya ismétlésére, vagy más , megfelelőbb pálya választására van utalva. A vizsgálatot tett tanulók száma Érdemjegyek a magaviseletből Iskolai év jó szabályszerű kev. szaksz % % % 1894/5 252 19577-4 56 22-21 0-4 1895/6 281 tooto 71-9 73 266 2-1 A tanulók száma Az előhaladás eredménye Isk.i i­s bp -íj C0 N -43 év. beiratko­zott kima­radt jeles jó elégséges 1 elég­telen 2 elég télen több elégt. «//0 ‘)7B 0//0 7« i ; i % 0/;o (1// 0 (1/ /N­ 18975270186-7 252239-12911-5 156 61-9239-2 9 3-612 4-7 1897« 299186 281134-632 1 11-4 171 60-9196.824 8-522 7-8

Next