Állami Verseghy gimnázium, Szolnok, 1922
3 2-án a magánvizsgálatok. A tanulók felvétele és beírása szept. 12. 4. napján történt, 5 én Veni Sanctes a tanév megnyitása. Szeptember 6-án kezdődött a rendes tanítás és jún. 16-ig bezárólag tartott; jún. 18-tól 22-ig folytak le a tanévvégi összefoglalások, 12—15. közt az írásbeli és szóbeli magánvizsgálatok. Június 29-én zárták be a tanévet hálaadó istentisztelettel és iskolai ünnepéllyel. A tanév folyamán felvétetett 275 r. tanuló (annyi mint a múlt tanévben) és 30 magántanuló (4 gyel kesesebb mint tavaly). Az I. osztályú felvételi vizsgálatra a tavalyi 46 tanulóval szemben az idén 69 jelentkezett, akik közül 12 utasíttatott vissza; a felvévők közt is többnél érezhető volt az elemi iskolai oktatás utóbbi éveinek hiányossága. Tantervi különbözeti vizsgálatot tett a tanév folyamán másnemű tanintézetből átlépő 6 fiú- és 2 leánytanuló; javító vizsgálatra állott 54 tanuló, 6 sikertelenül; magánvizsgálatot tett szeptemberben 6, decemberben 1, májusban 5, júniusban 18 tanuló. — Növendékeink egészségi állapota a lefolyt tanévben csak annyiben mondható kielégítőnek, hogy 4—5 esetet leszámítva huzamosabb megbetegedés nem fordult elő köztük, bár ősztől kezdve tavaszig elég sok volt a kisebb meghűlésből eredő 12 napos mulasztás. Májusban több tanuló megkapta a városban elterjedt fültőmirigylábot, de a megbetegedések szerencsére enyhe lefolyásúak voltak és különösebb intézkedésre nem volt szükség. Hosszas betegeskedés miatt 2 tanuló hagyta félbe tanulmányait s a tanév végén nem osztályoztatok. 3. nevelés és oktatás. A tanártestület az ifjúság fogékony lelkében szóval és példaadással igyekezett a valláserkölcsös, hazafias, nemzeti érzést ápolni és fejleszteni, szivébe az igazi keresztényi szeretet érzelmét beoltani, mely egymás megbecsülésében és támogatásában nyilvánul A kath. tanulók vallásos nevelésében hathatósan támogatta az iskolát a hittanár vezetése alatt álló ifjúsági kongregáció. Az erős nemzeti érzés és törvénytisztelet ápolását szolgálták az iskolai ünnepélyek is, melyeknek műsorszámaival a hazánk területi integritásának visszaszerzésébe vetett hit és remény ébrentartása mellett az annak eléréséhez szükséges becsületes munkásságra, lankadatlan kötelességteljesítésre neveltük őket. Az iskolai munkán kívül fontosnak tartottuk, hogy szabad idejükben az életrevalóság fejlesztésére önmunkásságukat is fokozzuk. A természetrajzot tanuló növendékek tanáruk vezetésével csoportokra osztva maguk művelték meg az intézettel kapcsolatos kis