Katolikus gimnázium, Szombathely, 1903
I. A TANÍTÁS módszere. jobb tantervünket előkészítő eszmecserékben a fizikai oktatást illetőleg mélyebb ellentétek nem merültek fel. A tanítás eredménytelenségének vádja, mely egyik-másik tantárgynál szóba került, a fizikai oktatást nem érte. Ok sem volt rá. Középiskoláinkból kikerült ifjú visz magával e tárgyból annyi ismertet, amennyi belőle tovaképzésének alapjául szolgálhat; ha pedig további tanulmányai lényegesen más irányban folynak, úgy e téren szerzett ismeretei arra is elegendők, hogy általános műveltségét kiegészítsék. Elérhetővé teszi az eredményt a fizikai oktatásnak kiválóan szemléltető természete, melyet jól, sőt sokszor mondhatni gazdagon felszerelt szertáraink lehetővé tesznek. És ami a szerzett ismeretek mennyiségénél is becsesebb s a tanításnak ama fő cél mellett, hogy a körülöttünk lejátszódó természeti jelenségeket megértsük, nem kisebb jelentőségű feladatát képezi: a tárgyra vonatkozó sokoldalú érdeklődés felkeltése, azt a fizikai oktatás szintén nem tévesztette eddig sem szem előtt. Igaz, hogy e tekintetben éppen a fizikát tanító tanár van a legszerencsésebb helyzetben. Az ifjak a tárgy iránt